zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha bloempje, ook leuk een baby maken tijdens de kerst. Fijn en een prima eerste cyclus! spannend allemaal! dat leeg lopen herken ik helaas, echt niet normaal haha.. maaar uit je bericht maak ik op dat jullie nu toch ook al echt gaan beginnen! Wat leuk voor je, en spannend
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me voorstellen dookster! moet heerlijk zijn, vind ik al na een ruim half jaar wachten.. jij en nog een aantal dames hier hebben echt onwijs lang moeten wachten! Wat ik toevallig wel tegen mijn vriend zei van de week is dat ik echt meer rust heb gekregen sinds het stoppen met de pil.. en al helemaal nu ik de eerste 2 cyclussen achter de rug heb.. ik ben er veel rustiger onder nu. Heel prettig haha!



Ik heb mijn eisprong net gehad. Dan staan de baby kriebels hier altijd op een heel heel hoog pitje. Maaar nog maar 1 maandje! bizar eigenlijk hé... heel speciaal eigenlijk waar wij met zijn alle mee bezig zijn.. ik ben blij en jullie dankbaar dat wij alles met elkaar kunnen delen op deze manier!
Ik zit nu op dag 27 van cyclus en heb echt niks gevoeld van de eisprong denk ik...
Alle reacties Link kopieren
@Lotusbloem, fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt. Hopelijk is menstruatie zo voorbij en kunnen jullie vol goede moed aan de 2e ronde beginnen!



@Konijntje, welkom. Jouw NOD duurt ook niet erg lang meer! Spannende tijden.



@Lalameme, het wordt inderdaad 2 weken wachten, en zoals je zei, we hebben goed ons best gedaan. Dus ik ben benieuwd.



@bloempje, welcome back. Minder dat je eerst menstruatie meteen zo zwaar is, hopelijk ben je er zo vanaf en kunnen jullie aan de 1e ronde beginnen!



Nog even en we zitten in januari, dit jaar is toch heel snel voorbij gegaan. Het wordt voor ons allemaal een heel spannend en leuk jaar. Het zal ook zeker een babyboom worden
Ik was trouwens gisteren bij de tandarts die me een heel verhaal vertelde over ontstoken tandvlees en verhoogde kans op vroeggeboorte en laag geboortegewicht. Komende tijd goed voor mijn tandvlees zorgen dus want dat van mij is zo'n beetje altijd ontstoken.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden ik reageer niet veel maar probeer jullie verhalen wel bij te houden! Wij zouden eigenlijk nog 1 menstruatie afwachten maar hebben besloten om te beginnen. Ik heb nu net m'n menstruatie gehad en ga komende week m'n vruchtbare periode in.. spannend heerlijk om te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@JBL, gefeliciteerd, geniet ervan!



@Matroesjka, dat is goed om te weten.
Wat leuk JBL!! Succes en plezier de eerste ronde :-)



Welkom Konijntje!!



Wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden lotusbloem.. Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Dat afwachten is ook niks. Hopelijk valt je menstruatie mee en kan je snel de tweede ronde in.



Balen dat je een heftige menstruatie hebt bloempje! Hopelijk duurt hij maar kort.



Fijn dat jullie goed gebruik hebben gemaakt van de vruchtbare periode Ashkyla! Duim voor jullie!



Nog even en dan is het januari.. dan gaan er aardig wat beginnen volgens mij. Spannend hoor!!



Hier gaan we komende week weer mijn vruchtbare periode in. Ik hoop dat we hem goed kunnen benutten :-)



Kerst: altijd hetzelfde hier eigenlijk. De ene dag bij mijn ouders en de andere dag bij mijn schoonouders. Is altijd erg gezellig!

Toevallig vanavond de kerstboom opgezet in huis. En de kerstdecoratie weer tevoorschijn getoverd. Toch altijd wel weer erg knus vind ik!
Alle reacties Link kopieren
hi, hier ook weinig tijd gehad voor meelezen/meeschrijven.

Rot voor de genen die al aan het proberen zijn en toch ongesteld zijn geworden :(

Bijna januari wat vliegt de tijd toch ineens! Ook wel erg spannend.

Hebben jullie ook dat je er mega naar uit kijkt maar ook wel een beetje opziet tegen bepaalde dingen? Ik ben bijvoorbeeld wel nogal mega nerveus al hoe mn ouders gaan reageren en ik zie er mega tegenop om het op mn werk te zeggen. Merk dat dat de pret een beetje drukt :(
Thisisme wat vervelend dat je op ziet tegen het vertellen. Hoe komt dat?



Ik hoop vooral gewoon op een gezond kindje. Daar maak ik me nog wel eens druk om. En ik ben benieuwd hoe het financieel gaat bevallen met een baby. Vooral de combi opvangkosten en minder inkomsten.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas nog steeds niet ongesteld (dag 36). Vanochtend voor de zekerheid een test gedaan en die was negatief. Was natuurlijk leuk geweest als deze al positief was geweest maar ik had het niet echt verwacht dus dat is prima.

Nu maar hopen dat die rottige menstruatie eens op gang komt!



Met kerst moet ik helaas nachtdiensten werken dus dan hebben we niks gepland.volgende week vieren we het wel alvast met ouders en broer van m'n vriend, gaan we gezellig eten en lootjes doen , en die week erna vlak voor kerst met mijn ouders, gaan we zijn escape room doen! Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn ouders ben ik wat bang voor de reactie: als er nog een bij komt willen we niet meer oppassen als eerste reactie. Dat is natuurlijk helemaal hun goed recht, ben alleen bang dat dat echt hun eerste gedachte gaat zijn ipv jippie van leuk.

En voorwatbetreft het werk, op mijn werkplek wordt helaas nogal neergekeken op vrouwen die zwanger worden :(



Gezondheid is het belangrijkste Matroesjka, klopt!

De kosten vond ik bij de eerste meevallen in vergelijk met hoe ik het had bedacht van te voren. Ook omdat je automatisch toch wat anders leeft als er net een kleine is en daardoor sommige dingen niet doet die je anders wel gedaan zou hebben qua uitgaven



Lang wachten op ongesteldheid Koekiemonsterrr :( Hoop voor je dat t snel op gang komt.



Nachtdiensten werken lijkt me zwaar, vooral met dat soort dagen. leuk dat jullie toch nog gezellige dingen doen
Tja dat zegt iedereen dat je anders leeft maar ik kan het me haast niet voorstellen. Wij zitten nu ook al altijd thuis
Alle reacties Link kopieren
@thisisme, wat vervelend dat je bang bent voor de reactie van je ouders. Maar misschien valt het wel mee, wie weet kun je alvast een hint geven om zo te kunnen zien wat hun reactie gaat zijn?



Wat je werk betreft, het is nu eenmaal zo dat vrouwen zwanger kunnen worden, als zij daar raar naar kijken, dan leven ze in een hele rare wereld. Dat zou de pret toch niet moeten drukken of wel? Als jij je werk gewoon goed kan doen, dan is er toch niets aan de hand!



@Matroesjka, ik denk dat iedereen wel over de kosten nadenkt, een kindje is nu eenmaal niet goedkoop! Maar het zal allemaal wel goed komen!



@hier, vandaag de echte start gemaakt aan het opruimen van de zolder, jeetjes, wat kan een mens spullen bewaren die ze eigenlijk niet nodig hebben. Meer dan de helft hebben we vandaag dan ook weggegooid, morgen gaan we aan deel 2 beginnen. Als de zolder vrij is, kunnen we de kamer leegmaken die we uiteindelijk gaan gebruiken als kinderkamer!
Nja ik vind het nogal wat om te zeggen "komt wel goed" wij kunnen de komende veranderingen best opvangen al zal het sparen aanzienlijk langzamer gaan maar ik denk dat er best mensen zijn die niet zomaar bijvoorbeeld 800 euro per maand kunnen missen.
@thisisme, waarom denk je dat je ouders zo gaan reageren? Lijkt me inderdaad een beetje een steen in je maag geven. Kan het nog zijn dat hun reactie gaat meevallen?



@koekie, jakkie het is al minder om ongesteld te zijn en nu zit je ook nog eens actief te wachten op ongesteld worden. Heb je wel een beetje lekker weekend?



@matroesjka, so true over dat geld. Heb jij al het eea ingecalculeerd rondom minder werken of andere uitgaven zoals opvang?



@lalameme, jaaaa ik vind het ook best bijzonder dat we met elkaar kunnen delen dat we hiermee bezig zijn. Grappig en spannend tegelijk.



Wij zijn trouwens nog totaal net gesettled in het nieuwe huis, gaan er pas volgend jaar in. Maar hebben wel alles geregeld rondom verbouwing en opknappen, dus vond dat geen reden om te wachten



@Dookster, jup eerste ronde! Vriend vindt het ook mega spannend en is opeens extreem behulpzaam en lief (is hij normaal ook hoor, maar nu extra). Moet mijn eisprong nog krijgen, maar ok



Ri88, Ashkyla, Bloempje_87 dank voor jullie lieve verwelkomingen!



Met kerst hier 3 dagen lang familiefeesten (gescheiden ouders en schoonouders), maar wel altijd heel gezellig. Ik maak denk ik soep en een toetje, dus duik zo maar eens een kookboek in om te bedenken wat het gaat worden en morgen te oefenen.
Alle reacties Link kopieren
@Matroesjka, het klopt inderdaad dat niet iedereen de kosten kan opvangen. Het lijkt mij logisch dat als je aan kinderen wilt beginnen, je eerst gaat kijken of het financieel mogelijk is, er komt namelijk veel bij kijken.



Maar ik probeer de meeste dingen positief te bekijken, vandaar dat ik zei: het komt wel goed!
Alle reacties Link kopieren
@iedereen sorry dat ik even wat minder reageer. Druk aan het klussen in ons huis. Kost veel tijd:). Maar we komen al een heel eind.
Dat is helemaal logisch hoor kaartje! Lekker klussen en zorgen dat jullie huis prachtig wordt :-)



Ik vind het uiteindelijk eigenlijk wel meevallen qua kosten voor een kind. Het eerste jaar ben je wel veel kwijt aan extra spullen aanschaffen en ander eten voor kind (als je geen bv geeft). Maar nu hij met de pot mee eet merk ik daar niet zo veel meer van. En hij groeit nu ook een stuk minder snel waardoor we niet iedere 2 maanden een nieuwe garderobe meer aan hoeven te schaffen. Luiers gebruiken we natuurlijk nog wel, maar kruidvat luiers vallen mee qua prijs en zijn erg fijn. Enige echte verschil is dat wij allebei van 5 naar 4 dagen werken zijn gegaan. 1 dag kinderopvang per week kost netto zo'n 100 euro per maand. Uiteraard moet je van te voren wel heel goed bedenken en bespreken of het haalbaar is, want van alleen maar liefde groeit je kind niet. Maar al met al denk ik dat als je samen een beetje gemiddeld verdient en geen gekke dingen doet, het prima te doen is.



Konijntje: al een lekkere soep en toetje uitgekozen? :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch maar even bij gelezen. Wel zo leuk. Nu eindelijke een avondje op de bank. Het was van de week of 's avonds aan het werk of 's avonds aan het werk in het huis. Nu hebben vriend en ik de hele week vakantie. Dus overdag lekker klussen en 's avonds niet al te veel.



@konijntje welkom.

@kerst wij gaan 1e kerstdag naar mijn ouders en 2e kerstdag naar schoonouders en familie.

@ kosten van een kind. leuk om te lezen hoe schrijvers die al een kind hebben dit ervaren. Ik vind het moeilijk inschatten hoeveel geld we per maand kwijt zouden zijn. Ik maak me meer zorgen om zal ik minder gaan werken? Houden we dan genoeg inkomen over. Vriend werkt 40u per week. Voor hem is 32u werken in de week niet mogelijk. Misschien 36u door het opnemen van ouderschapsverlof.

@ thisme ik heb dat ook wel hoor. Nu komt het starten dichtbij en vind ik het toch wel spannend. Heel gek. Maar ik heb ook weer het gevoel dat het misschien wel niet gaat lukken of heel lang gaat duren. Ik ben bang dat ik daar moeilijk mee kan omgaan. Herkent iemand dit?



hier 4e dag van ongesteldheid. (onttrekkingsbloeding). Vriend heeft nog steeds geen condooms gekocht. Soms vind ik dat wel lastig. Voor mijn gevoel kan het nog steeds beide kanten uit. Of we beginnen deze ronde of we wachten nog 1 ronde. Want als je echt niet wilt dan koop je toch wel condooms.
Thisistime wat vervelend. Maar je ouders zullen het vast leuk vinden! En werk achja. Ze moeten het er maar mee doen. En anders zijn ze je toch lekker kwijt? ;)



@kaartje klusze! Ik ben heel benieuwd of ik straks nog net zo relaxed en geduldig ben als nu.
Alle reacties Link kopieren
@matroeskja ik ben iets minder relaxt dan ik had verwacht haha. Bij mij is het geduld gewoon op. Dat is behoorlijk iritant.

Voor de rest valt alles wel mee. Maar ik wil gewoon nu beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje

Ik begrijp je heel goed, je hebt lang genoeg gewacht en je hebt nu niks meer op op te wachten. Snap ook dat het heel verwarrend is als die condooms niet gehaald worden.. dan ga je hopen dat vriendlief het toch niet nodig vind! hier zijn ze bijna op dus ben benieuwd.. Lekker dat jullie een weekje vrij zijn en lekker in jullie huisje aan de slag kunnen.



@matroesjka

Wij hebben hier ook wel berekeningen gedaan want alleen de liefde is inderdaad niet genoeg helaas. En ik/wij willen ons kindje wel ook bepaalde dingen kunnen bieden. (Mijn moeder was alleenstaand met weinig geld en dit is overigens ook goed gekomen, alleen die extra dingen die ik een kindje wil bieden had ik niet) ik vind het ook best spannend hoe dat uiteindelijk gaat uitpakken. Want ik weet dat we het redden maar hoe het gaat zijn weet je nooit van te voren denk ik!



@thistime

Ik herken je gevoel wel, alleen voor mij heeft dit andere redenen. Ik denk ook wel dat je ouders rn familie best heel blij zullen zijn! lijkt me heel lastig. Hoop dat het gevoel nog wat minder voor je word! En ook qua werk, ik snap je gevoel maar je gezinnetje is het belangrijkste.. zou inderdaad wel heel vervelend zijn als ze naar reageren daar! Knuffel
@Lalameme heel herkenbaar. Wij zijn beide opgegroeid in een gezin waar het financieel krap was. We redden het sowieso met een kleine (of 2, en als we willen ook nog wel 3) maar ik ben ook heel benieuwd hoe hat gaat zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in de meeleesmodus, want bij gebrek aan cyclus kan ik me nog niet met vruchtbare dagen en nods bezig houden.



@kosten; dat zijn idd vooral minder inkomsten door 12 uur minder werken (ik 4 uur minder, vriend 8 uur minder) en kosten voor 2 dagen kdv. Maar dat betekent bij ons dat we gewoon iets minder sparen maar nog steeds meer dan genoeg overhouden. We gaan deze maand ook lekker extra aflossen op ons huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven