Geld & Recht alle pijlers

salaris gezin

21-10-2012 19:02 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic meer geopend uit nieuwsgierigheid, hoeveel geld komt er maandelijks binnen en hoeveel kinderen hebben jullie of jij? En is dit voldoende of te weinig om rond te komen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een week werkloos (geen recht op ww want ontslag genomen) dus momenteel komt er zo'n 1400 netto binnen (excl. toeslagen). Daar zouden we van kunnen rondkomen (geen kinderen) maar ik ben toch maar druk aan het solliciteren . Huur is €530 in de maand.
Alle reacties Link kopieren
Super interessant om te lezen van iedereen. Bij ons komt maandelijks €6750 netto binnen, dat is inclusief voorlopige teruggaaf, kinderopvangtoeslag en kinderbijslag. Vaste lasten ongeveer €3800, dat is inclusief kinderopvang kosten (€1400 pm) en versneld aflossen van de hypotheek (€1625 pm). We kunnen hier natuurlijk van rondkomen, maar gezien de hoge lasten vind in niet dat we veel over hebben voor leuke of luxe dingen. Naast de vaste lasten sparen we ook zo'n €750 in de maand.



Wij hebben trouwens twee banen (40 en 28 uur) en 2 kinderen.
quote:rupsepups schreef op 09 december 2016 @ 22:26:

Super interessant om te lezen van iedereen. Bij ons komt maandelijks €6750 netto binnen, dat is inclusief voorlopige teruggaaf, kinderopvangtoeslag en kinderbijslag. Vaste lasten ongeveer €3800, dat is inclusief kinderopvang kosten (€1400 pm) en versneld aflossen van de hypotheek (€1625 pm). We kunnen hier natuurlijk van rondkomen, maar gezien de hoge lasten vind in niet dat we veel over hebben voor leuke of luxe dingen. Naast de vaste lasten sparen we ook zo'n €750 in de maand.



Wij hebben trouwens twee banen (40 en 28 uur) en 2 kinderen.



Inkomen - Vaste lasten - sparen = 2200 euro



Dat vind ik nogal wat om daarbij te zeggen dat je niet veel over hebt voor leuke of luxe dingen. Of er zit een rekenfout in of je definitie van luxe is anders dan gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:char_lotte schreef op 21 oktober 2012 @ 21:31:

Ik verdien rond 2400 euro netto per maand. Ben alleenstaand en werk fulltime maar heb geen hypotheek meer (levensverzekering uitbetaald bij overlijden van mijn man). En ik heb geen opvangkosten voor mijn zoon want die gaat na school naar mijn ouders. Poehee, je man moet dan wel jong zijn overleden. Wat verdrietig zeg.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het dan een definitekwestie is inderdaad ms Vintage.

Van die €2200 worden de boodschappen gedaan, een werkster betaald (zou misschien onder vaste kosten moeten), getankt, uit eten gegaan, kinderkleding gekocht en man en ik ontvangen zo'n €300 zakgeld pp pm. Misschien komt het gevoel door het lage bedrag dat ik overhoud om aan mijzelf te besteden. Van dat zakgeld los ik namelijk een studieschuld af, koop eigen kleding, kado's voor mijn vrienden en familie, kappersbezoek en mijn mobieltje. Dat laatste stukje is geen vetpot. Aflossing en mobiel zijn namelijk samen al €150.
Alle reacties Link kopieren
Je spaart 750 euro en lost vervroegd af (dus spaart). Dat doe je om in de toekomst ruimer te leven, maar blijft een keuze.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
quote:rupsepups schreef op 09 december 2016 @ 22:54:

Denk dat het dan een definitekwestie is inderdaad ms Vintage.

Van die €2200 worden de boodschappen gedaan, een werkster betaald (zou misschien onder vaste kosten moeten), getankt, uit eten gegaan, kinderkleding gekocht en man en ik ontvangen zo'n €300 zakgeld pp pm. Misschien komt het gevoel door het lage bedrag dat ik overhoud om aan mijzelf te besteden. Van dat zakgeld los ik namelijk een studieschuld af, koop eigen kleding, kado's voor mijn vrienden en familie, kappersbezoek en mijn mobieltje. Dat laatste stukje is geen vetpot. Aflossing en mobiel zijn namelijk samen al €150.





Waarom los je je studieschuld van je zakgeld af?



Voor 1600 euro eten, tanken, op stap en schoonmaken is nog steeds een hele smak met geld. Als je nog steeds het gevoel hebt krap te zitten dan is dat toch eeuwig zonde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatochpoetsen schreef op 09 december 2016 @ 22:58:

Je spaart 750 euro en lost vervroegd af (dus spaart). Dat doe je om in de toekomst ruimer te leven, maar blijft een keuze.Absoluut, het is geen klacht! Het is zeker een keuze omdat man een stuk ouder is zou ik niet tot 70 willen doorwerken. Het pensioenplaatje vind ik er niet rooskleurig uitzien voor onze toekomst, dus daarom doen we alvast iets om onze lasten in de toekomst te verlagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 09 december 2016 @ 23:15:

[...]





Waarom los je je studieschuld van je zakgeld af?



Voor 1600 euro eten, tanken, op stap en schoonmaken is nog steeds een hele smak met geld. Als je nog steeds het gevoel hebt krap te zitten dan is dat toch eeuwig zonde.We zijn een partnerschap aangegaan op voorwaarden en dat betekent oa dat eigen schulden ook persoonlijk blijven. Maar je hebt gelijk, er lijkt nog heel veel ruimte over te zijn. Dat is zeker iets om nader naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Netto 2300 salaris

Solo ouder van 4 kinderen



Ben niet zo handig met geld. We jagen wel onze dromen na(reizen, sporten maar is wel worstelen)
--
Nou Tinnifin, ik vind 2300€ best karig, als je hier 4 kinderen van moet onderhouden.



Of is dat zonder toeslagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 11:07:

Nou Tinnifin, ik vind 2300€ best karig, als je hier 4 kinderen van moet onderhouden.



Of is dat zonder toeslagen?



Klopt...is het ook....

Is wel zonder toeslagen.

Wel is mijn oudste al bijna financieel zelfstandig maar idd altijd alles 2e hands hier
--
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar alleenstaand met kind. 2900 netto incl toeslagen en hypotheekaftrek, exclusief kinderopvangtoeslag. Vaste lasten ca 1100 euro. Was goed te doen. Voelde me rijker dan met ex waar meer dan 5000 netto binnenkwam.



Nu weer samen. Met nieuwe vent. Niet ex .

Ca. 4500 netto excl toeslagen en hra. Schat de hra ca 300 euro straks. Geen toeslagen meer, behalve kot.

Nu nog twee woningen en ca 800 euro vaste lasten extra. Straks zouden we 2000 euro ruimte moeten hebben voor sparen, onderhoud woning, kinderopvang en kosten 2e kind.



Knap hoor, als je onder de 2000 euro met twee kinderen alles weet rond te breien, helemaal als je er dan ook content mee bent en zonder schulden. Er zijn mensen met meer dan 5k die daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 09 december 2016 @ 22:34:

[...]





Inkomen - Vaste lasten - sparen = 2200 euro



Dat vind ik nogal wat om daarbij te zeggen dat je niet veel over hebt voor leuke of luxe dingen. Of er zit een rekenfout in of je definitie van luxe is anders dan gemiddeld.Dat vind ik ook nogal wat ja. 2200 euro is meer dan sommige gezinnen totaal aan inkomen (inclusief toeslagen) binnen krijgen en daar moeten dan alle vaste lasten enz nog van betaald worden. In dit geval is er na aftrek van vaste lasten en sparen nog ruim 500 euro per week over, dat is echt niet karig. Een gezin als dat van jullie krijgt pas een voedselbank pakket als ze minder dan 340 euro per maand(!!) overhouden, als je 350 euro overhoud moet je het van ±85 euro per week doen, alles moet daar dan van. Jullie hebben zo een beetje het zesvoudige te besteden dus dan ligt het denk ik inderdaad aan je definitie van ruim/luxe of aan de verdeling van het geld. Als jij van je zakgeld een schuld aflost en dan nog van alles moet kopen snap ik dat het niet ruim/luxe voelt maar als je naar het geheel gaat kijken en je ziet dat jullie als gezin ruim 500 euro per week vrij te besteden hebben dan klopt het toch niet helemaal dat je het niet ruim hebt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Nou idd, als je bijna €20.000 per jaar versneld kan aflossen dan vind ik niet dat je het slecht hebt. Het is alleen voor nu een hap uit het budget waar jullie voor gekozen hebben, maar het blijft sparen.
quote:rupsepups schreef op 09 december 2016 @ 23:24:

[...]





We zijn een partnerschap aangegaan op voorwaarden en dat betekent oa dat eigen schulden ook persoonlijk blijven. Maar je hebt gelijk, er lijkt nog heel veel ruimte over te zijn. Dat is zeker iets om nader naar te kijken.Sparen jullie beiden 50% van het spaarpotje?
Alle reacties Link kopieren
Met zijn tweeën: Netto 3400. Hypotheek 650. Kunnen er ruim van rondkomen.
7500 netto, 2 inkomens, 2 kinderen, hypotheek 1850, kinderopvang 1200 netto. We sparen om hypotheek af te lossen en te verbouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterbloem01 schreef op 10 december 2016 @ 14:30:

7500 netto, 2 inkomens, 2 kinderen, hypotheek 1850, kinderopvang 1200 netto. We sparen om hypotheek af te lossen en te verbouwen.Wow wat veel! Wat voor baan hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
12500 netto, twee inkomens, twee kinderen. Exclusief voorlopige teruggaaf en kindgebonden budget.



Hypotheek 1100 netto, opvang 1600 netto.



We sparen om hypotheek vervroegd af te lossen en om bedrijfsrisico man op te vangen.
Krijg je bij 12500€ nog kindgebonden budget?
Alle reacties Link kopieren
Netto; 4000 (wisselend ivm ort maar dit is basis) man werkt fulltime ik parttime. Een kind, weinig opvang ivm wisselende diensten/informele oppas.

Hypotheek 1065 per maand. Vaste lasten bij elkaar ongeveer 2000 inclusief hypotheek.

Wij hebben het fijn.
quote:MadameJean schreef op 10 december 2016 @ 14:53:

12500 netto, twee inkomens, twee kinderen. Exclusief voorlopige teruggaaf en kindgebonden budget.



Hypotheek 1100 netto, opvang 1600 netto.



We sparen om hypotheek vervroegd af te lossen en om bedrijfsrisico man op te vangen.dat zal wel een flinke fout zijn, kind gebonden budget. Want dat wordt terug betalen dan. Maar ik denk dat je de kot bedoelt.
...
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend verdiend bruto €3200,-, ik €3900,-. Vaste lasten voor het huis (incl gwl, internet, tv, verzekeringen) en zorgverzekering zijn laag, rond de €1400,-. Lage hypotheek door een erfenis.

Wel hebben we veel andere (luxe kosten); schoonmaakster, Bloomon, sporten, boodschappen laten bezorgen, etc.

Daarnaast gaan we veel uit eten, op vakantie en geven veel geld uit aan kleding, etc. Toch sparen we €1000,- per maand voor 'later'.

Ben me er wel bewust van dat een leven met een kind een stuk duurder is en bereid me daar zo alvast op voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven