Waarom zijn zoveel mensen (nog) eigenlijk vrijgezel?

10-12-2016 12:39 838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar mijn omgeving kijk (vriendenkring, werk etc), dan merk ik op dat er best veel mensen vrijgezel zijn en ook al best al wel vaak een lange(re) periode.

Zelf heb ik sinds ca 2001 ook al geen relatie meer gehad en dat vind ik behoorlijk lang; te lang eigenlijk.

Loop ondermeer tegen het probleem aan dat ik wat te weinig hierin onderneem en als ik dit al doe (bijv. met daten), dan loop ik veelal tegen teleurstellingen aan.

Daardoor lijkt de drempel voor mij ook steeds hoger te worden en dat ervaar ik toch wel als een serieus probleem.



Vraag me ook wel af hoe het kan dat zoveel mensen vrijgezel zijn (ondanks het toch wel ruime dating-aanbod).
Ik vind het heerlijk zo, in mijn eentje. Alhoewel, ik woon in een appartementje dus genoeg huisgenootjes in de buurt hoor, haha.

Ik ben 25 en wel eens gedate maar een relatie is op dit moment niks voor mij. Heb genoeg dingen te doen momenteel. Ga volgend jaar ook weer studeren, het idee om nu een relatie te hebben.. Nee. Lekker rustig zo ;)
Om dat ik een introvert rare nerd ben met een nog al problematisch verleden en een apart gevoel voor humor, geen zorg gen heb en samen wonen voor mij een verborgen hellekring in het inferno van Dante is.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ooit met mijn oma besproken. Haar theorie: Emancipatie, vrouwen hebben simpelweg geen man meer nodig om te overleven/ rond te komen. In haar tijd was het zaak om rond je 20 maar eens een vent te zoeken want je kon immers niet thuis blijven wonen. Een man zijn vermogen om een gezin te onderhouden (baan, opleiding) waren ook de belangrijkste punten om op te selecteren.



Tegenwoordig is een relatie veel minder noodzakelijk en is het ook sociaal geaccepteerd om single te zijn.
quote:strikjemetstippels schreef op 10 december 2016 @ 12:45:

Om dat ik een introvert rare nerd ben met een nog al problematisch verleden en een apart gevoel voor humor, geen zorg gen heb en samen wonen voor mij een verborgen hellekring in het inferno van Dante is.Dit!
quote:strikjemetstippels schreef op 10 december 2016 @ 12:45:

Om dat ik een introvert rare nerd ben met een nog al problematisch verleden en een apart gevoel voor humor, geen zorg gen heb en samen wonen voor mij een verborgen hellekring in het inferno van Dante is.



Ik wilde een heel verhaal typen, maar dit is wel een goede samenvatting.



+ 1 dus.
Alle reacties Link kopieren
Voor mannen is het ook niet makkelijker geworden. Vroeger moesten we gewoon een fatsoenlijke baan hebben en een beetje verantwoordelijkheidsgevoel. Tegenwoordig moeten we ook nog eens knap, leuk, aardig, zorgzaam, stoer, sexy, liefhebbend en grappig zijn. Alleen maar de hypotheek voor je vrouw betalen is niet meer voldoende.
Ik wil dan wel met Izzy en Kunai op een woongroep, de gezamenlijke kamer behangen met memes, posters van Tesla en Einstein en op 3/14 bakken we een pi pie.



quote:thewaiter schreef op 10 december 2016 @ 12:46:

Toevallig ooit met mijn oma besproken. Haar theorie: Emancipatie, vrouwen hebben simpelweg geen man meer nodig om te overleven/ rond te komen. In haar tijd was het zaak om rond je 20 maar eens een vent te zoeken want je kon immers niet thuis blijven wonen. Een man zijn vermogen om een gezin te onderhouden (baan, opleiding) waren ook de belangrijkste punten om op te selecteren.



Tegenwoordig is een relatie veel minder noodzakelijk en is het ook sociaal geaccepteerd om single te zijn.Denk dat je oma best eens gelijk kan hebben.
Ik heb een tijdje geleden besloten dat ik niet meer wil. Mijn zorg gen is kaput en ik wil het niet gemaakt hebben en ik moet er ook niet aan denken constant iemand op m'n lip te hebben. Daar komt ook nog eens bij dat het mijn ervaring is dat er van mij genomen wordt, dingetjes voor mezelf die dan ineens uit mijn handen verdwijnen.

Ik heb het naar m'n zin zo en vind het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
1) Omdat niet iedereen behoefte heeft aan een relatie

2) Omdat je je soms in een omgeving bevindt waar weinig kansen op slagen is (bijv. vrouwenoverschot)
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:thewaiter schreef op 10 december 2016 @ 12:46:

Toevallig ooit met mijn oma besproken. Haar theorie: Emancipatie, vrouwen hebben simpelweg geen man meer nodig om te overleven/ rond te komen. In haar tijd was het zaak om rond je 20 maar eens een vent te zoeken want je kon immers niet thuis blijven wonen. Een man zijn vermogen om een gezin te onderhouden (baan, opleiding) waren ook de belangrijkste punten om op te selecteren.



Tegenwoordig is een relatie veel minder noodzakelijk en is het ook sociaal geaccepteerd om single te zijn.Mee eens!
quote:thewaiter schreef op 10 december 2016 @ 12:50:

Voor mannen is het ook niet makkelijker geworden. Vroeger moesten we gewoon een fatsoenlijke baan hebben en een beetje verantwoordelijkheidsgevoel. Tegenwoordig moeten we ook nog eens knap, leuk, aardig, zorgzaam, stoer, sexy, liefhebbend en grappig zijn. Alleen maar de hypotheek voor je vrouw betalen is niet meer voldoende.Ook mee eens, we zijn met zijn allen een stuk veeleisender dan pakweg 30 jaar terug.
Alle reacties Link kopieren
sommige mensen lukt het gewoonweg niet om een relatie in stand te houden,misschien hebben ze zelf teveel onhebbelijkheden of vallen ze op verkeerde types wat de reden ook is na vele teleurstellingen gaan sommige mensen zich in het vrijgezellen bestaan schikken maar geloof mij ze missen echt wel wat ookal doen velen alsof ze het wel best vinden zo

vooral rond deze periode gaan ze extra beseffen wat ze missen en hoor ik veel vrijgezellen in mijn omgeving klagen dat ze zich rot voelen
wat vrouwen uit een relatie haalden asn economisch voordeel kunnen ze tegenwoordig ook zonder relatie krijgen. Wat mannen uit een relatie haalden aan seks, blijken diezelfde vrouwen gratis weg te geven.



Wie heeft dan nog baat bij een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan de vrijgezellen zelf. Of zij staan niet open voor een relatie en gaan niet op zoek. Of zij stellen veel te hoge eisen stellen aan uiterlijkheden, status, opleiding, inkomen, wonen etc., terwijl zij zelf niet aan hun eigen eisen zouden voldoen ... .
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 10 december 2016 @ 12:54:

Ik wil dan wel met Izzy en Kunai op een woongroep, de gezamenlijke kamer behangen met memes, posters van Tesla en Einstein en op 3/14 bakken we een pi pie.







Mag ik ook bij jullie komen wonen?





Ik heb het samen wonen 2 x geprobeerd, en na de eerste keer wist ik al dat het niks voor mij was. En me toch over laten halen dat het dit keer anders zou zijn.

Ik wil mijn leven niet met een ander delen. Ik wil me niet aanpassen. Ik wil niet overleggen.

Ik word dat geen leuker mens van. Echt niet.



Heb een redelijk serieuze scharrel (die wel in het buitenland woont. Heeeeerlijk!). En we geinen dat we ooit gaan samen wonen in een kasteel. Hij de linker vleugel, ik de rechter, en we zien wel wanneer we elkaar tegen komen.

Beide geen behoefte om meer met elkaar te delen, beide tevreden met zoals het nu is.
quote:Boogschutter10 schreef op 10 december 2016 @ 13:18:

Dat ligt aan de vrijgezellen zelf. Of zij staan niet open voor een relatie en gaan niet op zoek. Of zij stellen veel te hoge eisen stellen aan uiterlijkheden, status, opleiding, inkomen, wonen etc., terwijl zij zelf niet aan hun eigen eisen zouden voldoen ... .Of ze weten gewoon echt niet hoe dat moet, dat kan ook nog he. Ik zie mij zelf als een evolutionair foutje, geen drang tot voort planten of zorgen. Heeft niet veel te maken met eisen, op zich ook niet met open staan of zo, gewoon met zelf misschien niet vol doen aan de eisen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 10 december 2016 @ 13:13:

sommige mensen lukt het gewoonweg niet om een relatie in stand te houden,misschien hebben ze zelf teveel onhebbelijkheden of vallen ze op verkeerde types wat de reden ook is na vele teleurstellingen gaan sommige mensen zich in het vrijgezellen bestaan schikken maar geloof mij ze missen echt wel wat ookal doen velen alsof ze het wel best vinden zo

vooral rond deze periode gaan ze extra beseffen wat ze missen en hoor ik veel vrijgezellen in mijn omgeving klagen dat ze zich rot voelen



Hier herken ik mij totaal niet in.

Geloof me, er zijn mensen die echt gelukkiger zijn als vrijgezel.
Volgens mij zijn er ook veel meer (vecht)scheidingen dan vroeger. Veel mensen die al een lange relatie met de nodige ellende hebben gehad en dat niet nog een keer zien zitten. Vroeger bleef men langer bij elkaar, waarschijnlijk ook omdat de (huis)vrouw geen kant op kon.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 10 december 2016 @ 13:22:

[...]



Of ze weten gewoon echt niet hoe dat moet, dat kan ook nog he. Ik zie mij zelf als een evolutionair foutje, geen drang tot voort planten of zorgen. Heeft niet veel te maken met eisen, op zich ook niet met open staan of zo, gewoon met zelf misschien niet vol doen aan de eisen van anderen.



+1

Ik heb ook geen voortplantings drang (wat omschrijf je dat fantastisch!).

Ik ben graag alleen en op mezelf.



Ik voldoe ook niet de eisen van een ander.......... en dat is hun probleem, niet de mijne.

Ik heb mijn laatste relatie verbroken, omdat ik gewoon weer vrijgezel wil zijn. Mijn ex wilde mij toch in hokje plaatsen, en daar pas ik niet in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boogschutter10 schreef op 10 december 2016 @ 13:18:

Dat ligt aan de vrijgezellen zelf. Of zij staan niet open voor een relatie en gaan niet op zoek. Of zij stellen veel te hoge eisen stellen aan uiterlijkheden, status, opleiding, inkomen, wonen etc., terwijl zij zelf niet aan hun eigen eisen zouden voldoen ... .Daar zit absoluut een grote kern van waarheid in.
quote:Boogschutter10 schreef op 10 december 2016 @ 13:18:

Dat ligt aan de vrijgezellen zelf. Of zij staan niet open voor een relatie en gaan niet op zoek. Of zij stellen veel te hoge eisen stellen aan uiterlijkheden, status, opleiding, inkomen, wonen etc., terwijl zij zelf niet aan hun eigen eisen zouden voldoen ... .



Zo, ga je lekker? Ik sta er wel voor open, heb nu 4 maanden op Lexa gestaan. Geef duidelijk aan dat ik een Nederlandse man wil en niet op zoek ben naar one night stands. Je wilt niet weten wat voor bagger er toch nog reageert.



Ik heb zeker geen belachelijk eisenpakket maar als date 1 (met erg goede baan en prima uiterlijk) aan de pillen/drank/drugs blijkt te zijn valt ie af. Date 2 was super aardig maar te weinig overeenkomsten die we nog niet ontdekt hadden. Date 3 zat op de derde date onderuitgezakt op mijn bank ineens voetbal te kijken en bleek zijn WW toch wel een walhalla te vinden. En date 4 had zo'n dikke buik dat ik dat echt niet aantrekkelijk vond (dat zie je niet op een foto alleen van zijn hoofd).



En dan heb ik het nog niet over alle seksueel getinte berichten die je als vrouw ongevraagd krijgt. Welk standje je het lekkerste vindt, wat je cupmaat is en wanneer je het voor het laatst hebt gedaan. Pardon?

Vanochtend mijn lidmaatschap opgezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 december 2016 @ 13:13:

wat vrouwen uit een relatie haalden asn economisch voordeel kunnen ze tegenwoordig ook zonder relatie krijgen. Wat mannen uit een relatie haalden aan seks, blijken diezelfde vrouwen gratis weg te geven.



Wie heeft dan nog baat bij een relatie?Aw. Ondanks dat wat je zegt waar is, blijft er nog een behoefte over: intimiteit. In ieder geval bij mij. Dus daarom heb ik een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven