Andere ideeen over de toekomst

10-12-2016 13:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg
Alle reacties Link kopieren
Dus je wil eigenlijk een affaire met collega of begrijp ik het nu verkeerd?



Ik kan je wel vertellen wanneer je je leven alleen bouwt op je werk dan kom je ooit nog eens van een koude kermis thuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dus je vriend moet je vertrouwen terwijl jij verliefd wordt op een ander?
Beetje een kip-ei verhaal. Wat was er eerst, jouw twijfels of deze collega?



Het voedt elkaar natuurlijk gigantisch. Dus, afstand houden van deze collega. Echt. Er wordt niemand gelukkiger van als jij van alles zit te romantiseren. En voor jezelf bedenken hoe jij je leven voor je ziet.
Ik vind dat je het je vriend verplicht bent om bij hem weg te gaan, en niet alleen om zijn kinderwens. Straks geeft hij zijn kinderwens op voor een vrouw die verliefd is/geweest op een ander en dus niet eens onvoorwaardelijk voor hem kiest. Speelde dit niet, had ik het een ander verhaal gevonden.



En die man heeft makkelijk praten/fantaseren over een vrij leventje. Ondertussen heeft hij zijn vrouw wel twee keer bezwangerd, gaat hij elke dag naar huis waar zijn eten waarschijnlijk voor hem klaar staat en hij de rest van de dag met zijn kinderen knuffelt. Die hij als hij een beetje man is voor geen goud zou willen ruilen voor een vrij leventje.
Omdat collega kinderen en een vriendin heeft is het een no go, maar niet het feit dat je zelf al bezet bent?
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad, jeej wat een lang verhaal om duidelijk te maken dat je eigenlijk met je getrouwde collega iets wil...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed wat je wilt. Die collega praat je gewoon naar je mond en is wellicht wat jaloers op het vrije leven wat jij leidt. Ik zou heel ver bij hem vandaan blijven want dit gaat geheid fout. En dan trek jij aan het kortste eind.



Daarbij waarom denken jullie nu al zoveel over de toekomst? Ik weet niet hoe oud je bent maar ik gok zo'n 24 ofzo? Jullie kunnen toch ook gewoon nog jaren samen genieten. Die baby hoeft toch niet morgen? Maar eerlijk gezegd denk ik dat je wellicht gewoon bent uitgekeken op je vriend. Wees eerlijk met jezelf en met hem.
Je vriend heeft dus gelijk dat hij je niet vertrouwd...

Toen ik je verhaal las dacht ik al... wanneer begint het stuk met 'nu heb ik onlangs iemand leren kennen die....' en daar was het.

Want zo gaat het, alles koek en ei tot je iemand tegen komt en verliefd wordt. Dan ineens is wat je thuis hebt ontoereikend...

En je collega is niet vrijgevochten zoals jij, die is vader van 2 kinderen en moet daar nog vele jaren rekening mee houden en voor betalen...
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Koop svp geen huis samen met je vriend. Geef eerlijk aan dat he twijfels hebt en gevoelens voor iemand anders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het sowieso uitmaken met jouw vriend als ik jou was. In ieder geval geen huis kopen.



Uit eigen ervaring: mijn ex en ik lagen niet op een lijn qua toekomstplannen. Hij wilde zijn plannen opgeven om zich aan mij te conformeren, maar uiteindelijk is de relatie alsnog geklapt omdat we simpelweg niet dezelfde drijfveren hadden. Jij wilt graag een carrière en een druk leven met appartement in de stad, maar nog belangrijker, een andere man.



Als je echt verliefd bent op een persoon, maakt het niets uit wat voor leven je samen hebt. Kijk naar je collega, hij heeft twee kinderen, zou je daarmee kunnen leven?



Ik zou wel proberen om afstand te houden van je collega, want het lijkt erop alsof jullie spelen met vuur..
The heart wants what the heart wants
verliefd op je collega, en je vriend moet je maar vertrouwen?

Ik denk dat hij al vermoedens heeft in die richting,dus zijn wantrouwen is terecht.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn nog hartstikke jong. Het is niet zo raar dat je nu geen actieve kinderwens hebt, dit zegt niets over hoe je er over 10 jaar over nadenkt. Het verder ook geen garantie dat, wanneer je dit wilt, er ook kinderen komen.



Jij en je vriend willen allebei wat anders nu. De bottom-line is; is dit de man met wie jij oud wil worden, met wie jij wanneer je 80 bent nog lachend wakker wilt worden en een kopje koffie wil drinken of een glas wijn?



Veel werken, uitgaan, feesten, veel drinken, reizen allemaal hartstikke leuk, maar wil je dat nog 60 jaar volhouden?



Het gaat in dit verhaal vooral over jou. Jij wilt je vooral doen waar je zin in hebt. Je vriend is aan het doorgroeien naar de volgende stap.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je vriend is dus terecht jaloers geworden. Waarschijnlijk waren jouw signalen eerst. Ga beter zonder vriend verder. Hij verdiend trouw en geen schuld gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Je relatie loopt op zijn einde als ik dit zo hoor. Je bent verliefd op een ander en jullie toekomstbeeld komt ook niet overeen. Je vriend heeft groot gelijk dat hij je niet vertrouwt want je speelt met vuur.



Overigens kun je nu van alles in je hoofd halen over een toekomst met die collega die zogenaamd hetzelfde denkt als jij, maar dat slaat nergens op. Hij heeft een gezinsleven en hij zal toch voor zijn kinderen moeten zorgen, zelfs al zou hij weggaan bij zijn vrouw. Houd afstand van hem en maak het niet moeilijker dan het al is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben jij verliefd aan het worden op die collega.



Doe jezelf een plezier , rond eerst dit deel van je leven af (op welke manier dan ook en dat maakt me ook niet uit) voordat jij jezelf toestaat om jouw toekomst te bepalen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij eens goed in de spiegel moet kijken.

Laat je vriend los zodat hij een eerlijke en leuke vrouw kan ontmoeten, de arme sukkel heeft heus door dat jij niet zuiver bent.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
En blijf niet bij iemand waarbij je het idee en gevoel hebt dat je er geen toekomst mee kan opbouwen. Je bent jong en je hebt de tijd nog voor je liggen. Mooi dat je bij de collega denkt te hebben ontdekt dat jullie een gedeelde toekomstvisie hebben. Maar hij is dus het typische voorbeeld van iemand waarvan je kan zeggen dat er is gekozen voordat hij ging nadenken.



Echt veel lijken jullie dus niet gemeen te hebben behalve dan dat je hem wel wilt en hij jou. Dat is verliefdheid en geen gedeelde toekomstvisie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Hakkietakkie schreef op 10 december 2016 @ 14:03:

Enn, precies wat je in tweede bericht zegt is de reden dat ik wel heel veel nadenk over onze toekomst. Ik wil er niet over 5 jaar pas achter komen dat het toch niet echt werkt op lange termijn.

Gelijk heb je.



Maar verwar het echt nadenken en keuzes maken alsjeblieft niet met een fling op een collega.

Dat doet jou,vriend en die collega echt geen recht.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nu is niet de tijd om een huis te gaan kopen. Dat zou ik nog even uitstellen.

Ga na wat je wilt en zet die collega uit je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
En stappen en zuipen met die collega slaat dan natuurlijk nergens op.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ga er met die getrouwde collega vandoor, ga samen op Ibiza een koffietentje of een geitenboerderij beginnen en laat je vriend kennismaken met 'de vrouw van'. Ik denk dat iedereen dan gelukkig zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven