Hij wilt het geen relatie noemen

09-12-2016 23:59 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen



Tijdje geleden hier ook een topic geopend.

Nu het volgende.

Ik date al een tijdje met een leuke man ook seks gehad. We spreken niet met anderen af.

Deze week vroeg een vriendin zijn jullie nu een koppel?

Ik kon niet echt antwoorden. Heb hem de vraag gesteld van goh, hoe zie je het? Hij reageerde dat het leuk is samen, dat we niet met anderen afspreken, maar dat we van in het begin hadden afgesproken alles rustig aan te doen.

Dat is goed omdat ik nog niet de hele familie hoef te ontmoeten, maar toch voelt het als een afwijzing. Wel seks, maar verder op het gemak en wil hij het niet benoemen...

Ik heb er toch wat moeite mee.

Wat denken jullie?
Maar dit gaat dus over dezelfde man als waar je eind november een topic over opende?



Wat een rare analyse van je dat je nu besluit minder contact met hem te nemen zodat hij meer moeite gaat doen. Hoe bedoel je dat het exclusief daten je wringt? Kan je aangeven waarom je niet gewoon kan genieten en de zaken op de beloop kan laten maar zoveel behoefte aan een bepaald label hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 10 december 2016 @ 09:22:





Seksen zonder dat je een stel bent schaar ik in de categorie scharrelen en als je dat exclusief doet dan heet het bij mij 'exclusief scharrelen'. Voor mij is dat te los, te vrijblijvend op moment dat ik meer wil/voel dan dat, maar zo te lezen ben ik daar dus hopeloos ouderwets in .



Dan maar liever ouderwets. Maar vrouwen werden toen wel respectvoller behandeld.



Tegenwoordig moet je binnen een maand seks hebben anders ben je een frigide preutse trut terwijl je nog helemaal niet weet of hij je volgende week nog wel wil zien.



Je mag vooral niet vragen hoe het zit want dan jaag je hem weg omdat je te claimend bent.



Je moet je sexy kleden in een leuk jurkje want je moet wel moeite voor hem doen. Verder moet je je mond houden en wel seks hebben en misschien als je alles goed daar oet en lsng genoeg hebt gewacht rent hij niet weg en komt het verlossende ja ik vindt je goed genoeg voor een relatie.



In de tussentijd m ook et je masr genieten van hod leuk je het hebt zonder dat daar een label te je aan zit.



Hoe leuk is het eigenlijk als je steeds ozeker moet zijn over de toekomst?
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 10 december 2016 @ 10:18:

[...]





Dan maar liever ouderwets. Maar vrouwen werden toen wel respectvoller behandeld.



Tegenwoordig moet je binnen een maand seks hebben anders ben je een frigide preutse trut terwijl je nog helemaal niet weet of hij je volgende week nog wel wil zien.



Je mag vooral niet vragen hoe het zit want dan jaag je hem weg omdat je te claimend bent.



Je moet je sexy kleden in een leuk jurkje want je moet wel moeite voor hem doen. Verder moet je je mond houden en wel seks hebben en misschien als je alles goed daar oet en lsng genoeg hebt gewacht rent hij niet weg en komt het verlossende ja ik vindt je goed genoeg voor een relatie.



In de tussentijd m ook et je masr genieten van hod leuk je het hebt zonder dat daar een label te je aan zit.



Hoe leuk is het eigenlijk als je steeds ozeker moet zijn over de toekomst?





Je bent er zelf bij? Alsof seks iets is wat je als vrouw alleen maar geeft. Dat doe je toch ook (of juist) omdat je het zelf leuk, lekker en fijn vindt? Anders moet je het niet doen. Ben het wel met je eens dat er nogal wat tegengestelde boodschappen zijn voor vrouwen, maar dat was vroeger echt niet anders natuurlijk.



TO zou er wel bij varen gewoon zelf na te gaan wat ze wil, ipv uit te vogelen hoe ze die man zou moeten manipuleren. Als je duidelijkheid wil kun je dat vragen, maar ook bereid zijn een antwoord te krijgen wat je misschien niet bevalt. Daar zit meer de crux dan dat het 'vroeger' beter zou zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 10 december 2016 @ 09:22:

Ik ben echt ouderwets merk ik weer. Toen mijn man en ik daadwerkelijk gingen daten/afspreken (nadat we een paar weken om elkaar heengedraaid hadden) waren wij direct een stel. Een heel pril stel, maar toch echt een stel. Dus op de vraag van die vriendin of wij een koppel waren had ik volmondig 'ja' gezegd (maar mijn man had dat destijds dus ook gezegd).



Seksen zonder dat je een stel bent schaar ik in de categorie scharrelen en als je dat exclusief doet dan heet het bij mij 'exclusief scharrelen'. Voor mij is dat te los, te vrijblijvend op moment dat ik meer wil/voel dan dat, maar zo te lezen ben ik daar dus hopeloos ouderwets in .



Nee hoor denk er ook zo over. Blijft uiteindelijk toch altijd een beetje vaag. Niet te snel een label plakken snap ik maar tegelijkertijd snap ik ook nooit zo goed waarom sommigen daar dan weer een beetje ontwijkend over doen en met opmerking komen van we doen het rustig aan. Is dat om toch ergens je opties open te houden.



In ieder geval snap ik TO, je weet niet wat je moet antwoorden omdat je eigenlijk niet weet wat je hebt en snap het gevoel wat dat met zich mee kan brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 10 december 2016 @ 09:22:

Ik ben echt ouderwets merk ik weer. Toen mijn man en ik daadwerkelijk gingen daten/afspreken (nadat we een paar weken om elkaar heengedraaid hadden) waren wij direct een stel. Een heel pril stel, maar toch echt een stel. Dus op de vraag van die vriendin of wij een koppel waren had ik volmondig 'ja' gezegd (maar mijn man had dat destijds dus ook gezegd).



Seksen zonder dat je een stel bent schaar ik in de categorie scharrelen en als je dat exclusief doet dan heet het bij mij 'exclusief scharrelen'. Voor mij is dat te los, te vrijblijvend op moment dat ik meer wil/voel dan dat, maar zo te lezen ben ik daar dus hopeloos ouderwets in .



Zo ging dat bij mij ook.

Je ontmoette elkaar, vond elkaar leuk, en dan had je dus een relatie.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken:



Zonder relatie geen seks.



Wat is anders het bijzondere van een relatie nog ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 10 december 2016 @ 10:45:

[...]





Zo ging dat bij mij ook.

Je ontmoette elkaar, vond elkaar leuk, en dan had je dus een relatie.Hier ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als je daar zo mee bezig bent dan kan hij het gevoel krijgen dat hij al aan de ketting wordt gelegd. Dat kan in je nadeel werken... En wat is vier weken,,,
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben dus ook van dat ouderwetse idee. Het klikt, vindt elkaar leuk en hebt een relatie. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, tenminste niet voor mij.

Het houdt me vooral bezig omdat ik nu niet weet wat het dan wel is. Ik kan nu niet zeggen het is mijn vriend, want blijkbaar voor hem is dat te vroeg/voelt het toch niet goed... raar omdat we alles doen wat je als koppel zou doen. Moest ik het niet expliciet hebben gevraagd zou ik zelfs denken het is mijn vriend. Maar omdat ik er niet zomaar vanuit wilde gaan, heb ik de vraag toch maar gesteld.

Nu maakt het me inderdaad onzeker dat ik denk laat me maar wat afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Op 22 november had je 'een paar maanden' een vriend en nu heb je 4 weken een date? Had je twee vriendjes/dates tegelijkertijd?
Echt een goede basis, vooral verder niet meer over hebben maar afstand nemen zonder uitleg te geven waarom... ik kan me overigens erg vinden in de post van boezeboeze.



Waarom kan je niet zeggen tegen een vriendin "we hebben het erg leuk samen en we zien wel waar het precies naartoe gaat?"



En als voor jou zo'n label zo belangrijk is vraag je toch of hij het goed vind dat jij hem wel je vriend noemt omdat jij dat zo voelt en het heel belangrijk vind het een naam te geven?



Voor mij klinkt het als moeilijk doen om het moeilijk doen. Vind je hem wel ECHT leuk of zoek je een excuus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 10 december 2016 @ 12:20:

Op 22 november had je 'een paar maanden' een vriend en nu heb je 4 weken een date? Had je twee vriendjes/dates tegelijkertijd?Zou wel verklaren waarom exclusiviteit lastig is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 10 december 2016 @ 12:22:

Echt een goede basis, vooral verder niet meer over hebben maar afstand nemen zonder uitleg te geven waarom... ik kan me overigens erg vinden in de post van boezeboeze.



Waarom kan je niet zeggen tegen een vriendin "we hebben het erg leuk samen en we zien wel waar het precies naartoe gaat?"



En als voor jou zo'n label zo belangrijk is vraag je toch of hij het goed vind dat jij hem wel je vriend noemt omdat jij dat zo voelt en het heel belangrijk vind het een naam te geven?



Voor mij klinkt het als moeilijk doen om het moeilijk doen. Vind je hem wel ECHT leuk of zoek je een excuus?Waarom is het eigenlijk zo not done tegenwoordig om na een tijd regelmatig daten en sexen iets niet als een relatie te benoemen. Alles is tegenwoordig zo vrijblijvend, vooral niet moeilijk doen lees ik hier maar waarom eigenlijk. Is het omdat diegene die dit aangeven zelf open willen blijven staan voor anderen, of willen we vooral overkomen alsof we het allemaal prima vinden om de man in kwestie maar te willen houden. Als je gek op iemand bent dan wil je toch het liefste dat de andere partij dat ook vindt en niet ontwijkend gedrag vertoond door aan te geven van we zien wel waar het op uitloopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 10 december 2016 @ 12:22:



Waarom kan je niet zeggen tegen een vriendin "we hebben het erg leuk samen en we zien wel waar het precies naartoe gaat?"



Als mijn vriendin dat tegen mij zou zeggen dan denk ik: "Juist ja, dat wordt dus niks."
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 10 december 2016 @ 12:55:

[...]





Waarom is het eigenlijk zo not done tegenwoordig om na een tijd regelmatig daten en sexen iets niet als een relatie te benoemen. Alles is tegenwoordig zo vrijblijvend, vooral niet moeilijk doen lees ik hier maar waarom eigenlijk. Is het omdat diegene die dit aangeven zelf open willen blijven staan voor anderen, of willen we vooral overkomen alsof we het allemaal prima vinden om de man in kwestie maar te willen houden. Als je gek op iemand bent dan wil je toch het liefste dat de andere partij dat ook vindt en niet ontwijkend gedrag vertoond door aan te geven van we zien wel waar het op uitloopt.



Ontwijkend gedrag ja, dat is het precies.

En ontwijkend gedrag vertoon je imo niet als je iemand echt leuk vindt.

Dan maak je duidelijk dat jullie samen zijn.

Ook mannen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou na vier weken ook nog niets een relatie willen noemen. Pas als ik na een maand of twee, drie nog niet geïrriteerd raak door iemand en de vlinders er nog steeds zijn wil ik het daar wel eens over hebben. Maar na 4 weken, nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vier weken is inderdaad nog vrij pril maar de algemene mening hier is dat je er vooral geen label op mag plakken en aan moet geven als iemand je vraagt of er sprake is van een relatie je dan maar aan moet geven dat het leuk is zoals het is en we zien wel. Ik snap dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden kun je dat toch nog eens vragen? Misschien komt hij er zelf voor die tijd al op terug, dat hij het een naam wil geven.

Jullie zijn exclusief, dat is toch fijn. Geniet van elkaar, leer elkaar kennen en ga je nu niet terugtrekken omdat hij je ( nog) niet je vriendin wil noemen. Geef het tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 10 december 2016 @ 13:07:

Vier weken is inderdaad nog vrij pril maar de algemene mening hier is dat je er vooral geen label op mag plakken en aan moet geven als iemand je vraagt of er sprake is van een relatie je dan maar aan moet geven dat het leuk is zoals het is en we zien wel. Ik snap dat niet.Ik zeg na vier weken dat we aan het daten zijn. Als je dan toch een label wil
quote:cappi schreef op 10 december 2016 @ 12:55:

[...]





Waarom is het eigenlijk zo not done tegenwoordig om na een tijd regelmatig daten en sexen iets niet als een relatie te benoemen. Alles is tegenwoordig zo vrijblijvend, vooral niet moeilijk doen lees ik hier maar waarom eigenlijk. Is het omdat diegene die dit aangeven zelf open willen blijven staan voor anderen, of willen we vooral overkomen alsof we het allemaal prima vinden om de man in kwestie maar te willen houden. Als je gek op iemand bent dan wil je toch het liefste dat de andere partij dat ook vindt en niet ontwijkend gedrag vertoond door aan te geven van we zien wel waar het op uitloopt.





Na een tijd regelmatig daten en sexen is het volgens mij heel normaal iets een relatie te noemen. Na 4 weken daten vind ik het echter een ander verhaal, dan ben je elkaar toch nog aan het leren kennen? En de ene vind een label belangrijker dan de ander, uiteindelijk gaat het toch om het gevoel tussen de twee personen.

Ik kende mn man al een hele tijd en na een mnd of drie hebben wij tegen anderen gezegd een relatie te hebben. Echt niet dat dat was omdat ik mn opties nog open hield. Inmiddels zijn we 11 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 01:10:

Vier hele weken al? Ja, dan heb je toch minstens al een complete relatie... Lieve schat, daten is één ding, een relatie opbouwen is een ander ding. Om iets een relatie te kunnen noemen, moet je rustig de tijd nemen elkaar door en door te leren kennen, in leuke en minder leuke omstandigheden, de ander óók nog leuk te vinden als die snotterend van de griep op bed ligt en jij kippensoep moet brouwen en naar de apotheek heen en weer rennen, snappen hoe hij (en zij) als mens in elkaar steekt en waarom, en hoe je daarmee om wilt gaan en óf je daarmee om wilt gaan.



Dat kan allemaal niet in vier weken. Een paar keer de kroeg in, een keer halfdronken neuken en tig keer paar dag whatsappen maakt nog geen relatie.



Als je over een jáár nog niet verder bent, kom dan nog maar eens verder vragen.Ik hoef geen snotneus te zien na 4 weken.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Wil jij dat het een relatie is?



Dan kun je dat gewoon aangeven.

Die bullshit over dat je er geen label aan mag plakken, dat dat niet hoeft, dat ne het gewoon leuk kan hebben is onzin als jouw gevoel aangeeft dat je gewoon een relatie wilt.



En dat kun je gewoon aangeven. Graag of niet.

Als hij niet wil, dan niet. Juist in het begin is het het beste om recht door zee en eerlijk te zijn. Dan is de band nog niet diep genoeg.



En ja, als he wel of geen kinderen wilt, moet je dat ook in het begin aangeven. Zo'n onzin dat dat niet kan omdat het iemand afschrikt. Duidelijkheid is het beste voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik denk er dus ook zo over, je vindt iemand leuk en het is een relatie. Dan ben je trots en wil je het van de daken schreeuwen.

Hij is vanavond hier geweest. Gewoon een leuke avond, gezellig gepraat, geen seks gehad, een kus toen hij weer doorging.

Het verwarde me allemaal, geeft me nog meer dat gevoel van twijfel.

Ik heb de knoop doorgehakt en er een berichtje achteraan gestuurd, dat ik hem echt leuk vind, dat m'n gevoel enkel meer word. Maar dat ik het moeilijk vind dat ik dat stukje zekerheid van hem niet heb, en dat ik daar echt wel behoefte aan heb. Dat ik wil vertellen ook dat we een koppel vormen. En sowieso alles rustig aan, maar dat het voor mij belangrijk is, ook om gewoon mezelf te kunnen zijn. Heb ook gezet dat het me beter lijkt om er anders mee te stoppen omdat ik er anders echt mee blijf zitten en het voor geen van ons beide dan prettig is.



Ik ben benieuwd wat hij gaat reageren/ of hij al gaat reageren omdat het vrij direct is.



Ik hoop het in elk geval vlug te weten, want ik pieker mezelf suf.
Alle reacties Link kopieren
quote:visje11 schreef op 12 december 2016 @ 02:58:

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik denk er dus ook zo over, je vindt iemand leuk en het is een relatie. Dan ben je trots en wil je het van de daken schreeuwen.

Hij is vanavond hier geweest. Gewoon een leuke avond, gezellig gepraat, geen seks gehad, een kus toen hij weer doorging.

Het verwarde me allemaal, geeft me nog meer dat gevoel van twijfel.

Ik heb de knoop doorgehakt en er een berichtje achteraan gestuurd, dat ik hem echt leuk vind, dat m'n gevoel enkel meer word. Maar dat ik het moeilijk vind dat ik dat stukje zekerheid van hem niet heb, en dat ik daar echt wel behoefte aan heb. Dat ik wil vertellen ook dat we een koppel vormen. En sowieso alles rustig aan, maar dat het voor mij belangrijk is, ook om gewoon mezelf te kunnen zijn. Heb ook gezet dat het me beter lijkt om er anders mee te stoppen omdat ik er anders echt mee blijf zitten en het voor geen van ons beide dan prettig is.



Ik ben benieuwd wat hij gaat reageren/ of hij al gaat reageren omdat het vrij direct is.



Ik hoop het in elk geval vlug te weten, want ik pieker mezelf suf.Ik vind het knap dat je het gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed TO.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven