Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.



We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
quote:FlyingBird0102 schreef op 05 december 2016 @ 15:46:

Mommyblogger bevallen van baby 2.0: Lilou.

Ik dacht gelijk aan een brandweerwagen.



Hey die zag ik gisteren op mijn timeline op fb voorbij komen Ik vond het eigenlijk een superleuke en originele naam!



In dat lijstje staan echt dramatische namen, maar zijn ook wel uitzondering denk ik. Ik vind vooral die "variaties op hollandse namen met originele schrijfwijze" irritant. Kwam vorige week ook een D.uuk tegen en een F.os. Daar snap ik echt niks van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag bij de vorige post toevallig de naam van ons zoontje voorbij komen: Digentley. Grappig dat mensen deze naam zo verschrikkelijk vinden, of zoals iemand zei dat de ouders van het kind geciteerd: 'zogenaamd überhippe ouders!' zijn. Ouders (zoals wij) kunnen het ook gewoon een mooie naam vinden . Geen idee of het over ons ging, maar wij zijn de enige die hem deze naam hebben gegeven. Of er moeten na de geboorte inmiddels mensen de naam overgenomen hebben. Maar wij zijn gewoon doodnormale ouders haha. Jammer dat mensen zo snel oordelen over een naam. Ik oordeel ook niet over anderen, kwestie van smaak!
quote:yvetteb schreef op 07 december 2016 @ 20:31:

Ik zag bij de vorige post toevallig de naam van ons zoontje voorbij komen: Digentley. Grappig dat mensen deze naam zo verschrikkelijk vinden, of zoals iemand zei dat de ouders van het kind geciteerd: 'zogenaamd überhippe ouders!' zijn. Ouders (zoals wij) kunnen het ook gewoon een mooie naam vinden . Geen idee of het over ons ging, maar wij zijn de enige die hem deze naam hebben gegeven. Of er moeten na de geboorte inmiddels mensen de naam overgenomen hebben. Maar wij zijn gewoon doodnormale ouders haha. Jammer dat mensen zo snel oordelen over een naam. Ik oordeel ook niet over anderen, kwestie van smaak!

Digentley.

Inderdaad kwestie van smaak maar waarom deze naam? Zelf bedacht?

Denk je niet dood zachtjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:yvetteb schreef op 07 december 2016 @ 20:31:

Ik zag bij de vorige post toevallig de naam van ons zoontje voorbij komen: Digentley. Grappig dat mensen deze naam zo verschrikkelijk vinden, of zoals iemand zei dat de ouders van het kind geciteerd: 'zogenaamd überhippe ouders!' zijn. Ouders (zoals wij) kunnen het ook gewoon een mooie naam vinden . Geen idee of het over ons ging, maar wij zijn de enige die hem deze naam hebben gegeven. Of er moeten na de geboorte inmiddels mensen de naam overgenomen hebben. Maar wij zijn gewoon doodnormale ouders haha. Jammer dat mensen zo snel oordelen over een naam. Ik oordeel ook niet over anderen, kwestie van smaak!Als je niet van oordelen houdt moet je hier niet komen, want als je voor zo'n aparte naam kiest heb je kans dat die voorbij komt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gehoord Jaymilia
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:yvetteb schreef op 07 december 2016 @ 20:31:

Ik zag bij de vorige post toevallig de naam van ons zoontje voorbij komen: Digentley. Grappig dat mensen deze naam zo verschrikkelijk vinden, of zoals iemand zei dat de ouders van het kind geciteerd: 'zogenaamd überhippe ouders!' zijn. Ouders (zoals wij) kunnen het ook gewoon een mooie naam vinden . Geen idee of het over ons ging, maar wij zijn de enige die hem deze naam hebben gegeven. Of er moeten na de geboorte inmiddels mensen de naam overgenomen hebben. Maar wij zijn gewoon doodnormale ouders haha. Jammer dat mensen zo snel oordelen over een naam. Ik oordeel ook niet over anderen, kwestie van smaak!

Tja, soms hebben mensen zin om anderen te veroordelen. En dan beginnen ze bijvoorbeeld een topic over afgrijselijke kindernamen, lekker bashen



Maar leuk dat je jullie keus komt toelichting! Hoe spreek je het uit? Als Diegentlie of op zn engels als Daaidjentlie?
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bij de ortho een pubermeisje met de naam Gijselinde.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 07 december 2016 @ 22:51:

[...]



Tja, soms hebben mensen zin om anderen te veroordelen. En dan beginnen ze bijvoorbeeld een topic over afgrijselijke kindernamen, lekker bashen



Maar leuk dat je jullie keus komt toelichting! Hoe spreek je het uit? Als Diegentlie of op zn engels als Daaidjentlie?

Vooral die laatste uitspraak hoop ik niet voor het arme kind: "Hoi, ik ben Sterf-Voorzichtig!"



Diedjentlie is ook afgrijselijk tokkie (vind ik, kwestie van smaak natuurlijk) maar betekent in elk geval niks genants voor engelstaligen.
Een jonge vrouw op een gevraagd hoek; Gevraagt! Weet iemand waar ik deze kan kope of de zwarte;



Ze zijn voor haar kind van 16 maanden genaamd D.jaylaisa. Broer heet M.ariano. Neefje en nichtje heten D.jessy en D.jivano.



Iemand die het advies geeft dat deze niet zo goed zijn voor de ontwikkeling van de voetjes wordt terloops nog even afgeblaft en wanhopig genoemd.
Digentley? Kwestie van smaak, vast. Maar ik kan er bij god niet bij waarom je je kind op die wijze 10-0 achter wenst te zetten.



Je kunt wel zeggen dat men niet zo snel moet oordelen, maar zo'n gekunstelde naam roept associaties op. Die kun je als ouder verwachten. Dat is soms een reden om een bepaalde naam, ondanks je eigen smaak, toch niet te kiezen. Doe je dat wel, dan kies je daar dus voor. En dát gaat mijn pet te boven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynne schreef op 08 december 2016 @ 22:53:

Digentley? Kwestie van smaak, vast. Maar ik kan er bij god niet bij waarom je je kind op die wijze 10-0 achter wenst te zetten.



Je kunt wel zeggen dat men niet zo snel moet oordelen, maar zo'n gekunstelde naam roept associaties op. Die kun je als ouder verwachten. Dat is soms een reden om een bepaalde naam, ondanks je eigen smaak, toch niet te kiezen. Doe je dat wel, dan kies je daar dus voor. En dát gaat mijn pet te boven.

Soms is het ronduit sneu voor de kinderen/mensen in kwestie, ook later op de arbeidsmarkt. Een familielid van me werkt veel met jongeren voor stageplaatsen. Zij zou nooit iemand afschrijven op de naam alleen natuurlijk maar ze heeft regelmatig dat het haar opvalt dat de zoveelste Destiny of J'Wesliano er eindelijk eentje is die niet aso is en de afspraken wél nakomt.



Het gros van die namen komt namelijk bij ouders vandaan die niet beter weten en geen ander referentiekader hebben dan hun nogal "volkse" kringetje. Dus tja, die mensen vinden zichzelf dan normaal en niet aso natuurlijk. Neefjes en nichtjes, klasgenootjes en buurkinderen heten ook zo, dus daar is het ook normaal. Totdat Shaquiamandah niet serieus genomen wordt op de arbeidsmarkt of een lager schooladvies krijgt (wat ook minder opvalt in die kringen, met als gevolg meer kans te blijven hangen in dat cirkeltje enz enz).
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynne schreef op 08 december 2016 @ 22:53:

Digentley? Kwestie van smaak, vast. Maar ik kan er bij god niet bij waarom je je kind op die wijze 10-0 achter wenst te zetten.



Je kunt wel zeggen dat men niet zo snel moet oordelen, maar zo'n gekunstelde naam roept associaties op. Die kun je als ouder verwachten. Dat is soms een reden om een bepaalde naam, ondanks je eigen smaak, toch niet te kiezen. Doe je dat wel, dan kies je daar dus voor. En dát gaat mijn pet te boven.+1
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 09 december 2016 @ 10:31:

[...]



Soms is het ronduit sneu voor de kinderen/mensen in kwestie, ook later op de arbeidsmarkt. Een familielid van me werkt veel met jongeren voor stageplaatsen. Zij zou nooit iemand afschrijven op de naam alleen natuurlijk maar ze heeft regelmatig dat het haar opvalt dat de zoveelste Destiny of J'Wesliano er eindelijk niet eentje is die niet aso is en de afspraken wél nakomt.



Het gros van die namen komt namelijk bij ouders vandaan die niet beter weten en geen ander referentiekader hebben dan hun nogal "volkse" kringetje. Dus tja, die mensen vinden zichzelf dan normaal en niet aso natuurlijk. Neefjes en nichtjes, klasgenootjes en buurkinderen heten ook zo, dus daar is het ook normaal. Totdat Shaquiamandah niet serieus genomen wordt op de arbeidsmarkt.Zo werkt dat inderdaad. En het is vooral een probleem als Shaquiamandah boven het maaiveld uitsteekt en serieuze ambities heeft op de arbeidsmarkt. Als ze in hetzelfde kringetje blijft is de naam minder een probleem.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:yvetteb schreef op 07 december 2016 @ 20:31:

Ik zag bij de vorige post toevallig de naam van ons zoontje voorbij komen: Digentley. Grappig dat mensen deze naam zo verschrikkelijk vinden, of zoals iemand zei dat de ouders van het kind geciteerd: 'zogenaamd überhippe ouders!' zijn. Ouders (zoals wij) kunnen het ook gewoon een mooie naam vinden . Geen idee of het over ons ging, maar wij zijn de enige die hem deze naam hebben gegeven. Of er moeten na de geboorte inmiddels mensen de naam overgenomen hebben. Maar wij zijn gewoon doodnormale ouders haha. Jammer dat mensen zo snel oordelen over een naam. Ik oordeel ook niet over anderen, kwestie van smaak!

Leuk dat je je keuze komt toelichten!

Tuurlijk is het een kwestie van smaak. En ik weet ook wel dat er doodnormale ouders zijn die een kindje toch een bijzondere naam geven. Maar ik denk dat niemand kan ontkennen dat er heel veel mensen zijn die een associatie hebben met deze naam en andere namen in hetzelfde genre. Daardoor ben ik het met bovenstaande reacties eens dat je het kind gewoon een achterstand geeft met een naam als Digentley en daarom vind ik dit soort namen nooit een goede keuze.



Datzelfde geldt voor namen als Philip-Ferdinand hoor, maar dan de andere kant op. Dan denken veel mensen: pffff, wil der ook eentje poepsjiek doen, dat zal wel kouwe kak zijn.



Niet ieder kind hoeft Luuk of Sophie te heten, maar ik denk dat je best origineel kunt zijn zonder dat veel mensen er een negatieve associatie bij hebben. Dan kun je zeggen: wat maakt mij het nou uit dat andere mensen er een negatieve associatie bij hebben, ik vind het een mooie naam. Maar realiseer je wel dat dit echt invloed heeft op het leven van je kind. Wil jij je kind een achterstand meegeven alleen omdat jij het een mooie naam vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:yvetteb schreef op 07 december 2016 @ 20:31:

Ik zag bij de vorige post toevallig de naam van ons zoontje voorbij komen: Digentley. Grappig dat mensen deze naam zo verschrikkelijk vinden, of zoals iemand zei dat de ouders van het kind geciteerd: 'zogenaamd überhippe ouders!' zijn. Ouders (zoals wij) kunnen het ook gewoon een mooie naam vinden . Geen idee of het over ons ging, maar wij zijn de enige die hem deze naam hebben gegeven. Of er moeten na de geboorte inmiddels mensen de naam overgenomen hebben. Maar wij zijn gewoon doodnormale ouders haha. Jammer dat mensen zo snel oordelen over een naam. Ik oordeel ook niet over anderen, kwestie van smaak!

Niet om lullig uit de hoek te komen, maar die kans dat men over de naam van je kind valt is in dit geval gewoon heel groot. Ik heb een stiefkind met een unieke naam. Werkelijk de enige in Nederland sowieso die zo heet. Ik vind het echt sneu voor het kind, want het is continu uitleggen en spellen.

Jouw kind zal ook zijn hele leven aan het spellen vast zitten. Ik had het mijn ouders niet in dank afgenomen als ik een naam had waarop mensen standaard zeggen: hoe zei je??? Of: kun je dat voor me spellen?

Als de naam van mijn stiefkind ergens genoteerd moet worden, spel ik het gewoon gelijk al, want ik weet al dat men er geen hout van gaat snappen.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
https://68.media.tumblr.c ... ezt72LLM1tqwuzho1_540.jpg deze past er ook wel tussen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:han1987 schreef op 05 december 2016 @ 14:44:

Pareltjes van fb:

BenzZijn zus heette toevallig niet Mercedes? Sorry, kon het niet laten.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
In de categorie 'gespot op FB':

Een jongetje genaamd Envy...
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 09 december 2016 @ 23:40:

https://68.media.tumblr.c ... ezt72LLM1tqwuzho1_540.jpg deze past er ook wel tussen.Vooral die Bona petite (je zal maar als "eet smakelijk"door het leven gaan . (Moest het wel even hardop lezen voor ik het zag, want ik snapte de uitleg : papa is een chef even niet,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 09 december 2016 @ 23:40:

https://68.media.tumblr.c ... ezt72LLM1tqwuzho1_540.jpg deze past er ook wel tussen.Brexet doet me aan Brexit denken.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Digently.... omg... nu al kansloos in de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bijenkoningin schreef op 10 december 2016 @ 00:07:

In de categorie 'gespot op FB':

Een jongetje genaamd Envy...



Ik ken een Envy , die heeft een broertje en die heet Devlin



Bij Digentley denk ik ook aan die-gently als in "sterf zachtjes"
Alle reacties Link kopieren
Ookal vind je Digentley een mooie naam, je gaat toch wel even kijken en nadenken hoe dit in het Engels over komt?

Hoe kan je je kind 'sterf voorzichtig' noemen? Ookal vind je de klank of spelling mooi, dit zou toch een no go moeten zijn dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zap nu tijdens de lunch langs een random tv-programma met een vrouwelijke kok genaamd Prins. Zegt mijn man die past leuk bij een vroegere collega genaamd Ridder Ralph



Gelukkig niet zo erg als Digentley, jeetje dat is echt te erg…



Dan valt het Filipijnse meisje dat zich ooit aan mij voorstelde met “Hi, I’m Lovely” misschien nog wel mee.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Een avondje Eredivisie volgen levert overigens ook pareltjes op:Riechedly (zaakwaarnemer is zijn broer Irchandly)JhonnyQueensy (nee, dit is geen vrouwelijke voetballer...)EljeroJarchinioJan-Arie (broer: Willem-Paul)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven