Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 09 december 2016 @ 19:04:

[...]





Sinds wanneer is Sylvana een allochtoon? Je heb geen flauw idee waar je het over hebt. En de meesten mensen irriteert ze door haar doen en laten. Heeft niets met racisme te maken..Dit dus, het is een hele ergerlijke vrouw altijd al geweest. Ze jaagt mensen tegen zich in het harnas, en dat heeft helemaal niks met haar kleur te maken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:kadanz schreef op 09 december 2016 @ 17:55:

[...]



Je bedoelt dat deel van de Nederlanders dat racistisch wordt van Sylvana?

Vanwege een allochtoon-met-mening te stemmen voor de man zonder plan?

Ze moeten doen wat ze niet laten kunnen.

Opvallend dat jij het woord racisme gelijk weer weet te vinden.

Terwijl ik en vele anderen Zwarte Piet een oeroude traditie en gewoonte vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 10 december 2016 @ 13:37:

[...]





Dit dus, het is een hele ergerlijke vrouw altijd al geweest. Ze jaagt mensen tegen zich in het harnas, en dat heeft helemaal niks met haar kleur te maken.Helemaal eens. En dat keer 50.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 10 december 2016 @ 13:52:

[...]





Helemaal eens. En dat keer 50.x1000
Ook mee eens.



Ik snap werkelijk niet dat Sylvaantje zoveel aandacht krijgt voor elke scheet die ze laat. Continu zie je haar in een programma, wordt er weer een brainfart van haar breed uitgemeten en is ze er weer.



Wat is er mis met haar? Serieus, ze lijkt wel van het padje af.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 10 december 2016 @ 14:06:

Ook mee eens.



Ik snap werkelijk niet dat Sylvaantje zoveel aandacht krijgt voor elke scheet die ze laat. Continu zie je haar in een programma, wordt er weer een brainfart van haar breed uitgemeten en is ze er weer.



Wat is er mis met haar? Serieus, ze lijkt wel van het padje af.Geef even je favoriete (of beter gezegd, je meest gehate) Sylvana quote, opdat ik je beter begrijp. Welke uitspraak doet jou concluderen dat ze van het padje is?
quote:Habbekratz schreef op 10 december 2016 @ 13:42:

[...]



Opvallend dat jij het woord racisme gelijk weer weet te vinden.

Terwijl ik en vele anderen Zwarte Piet een oeroude traditie en gewoonte vinden.Het één sluit het ander toch niet uit? Oude tradities kunnen best racistisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die aandacht is makkelijk te verklaren: bij elk persbericht buitelen de mensen over elkaar heen om te reageren- het artikel krijgt veel hits. En gezien de media die hits nodig hebben loont het dus om elke zucht en scheet te publiceren.

Net als bijv. al dat nieuws over Kanye en Kim. Meer dan de helft van de reacties zijn geklaag dat er weer een artikel over ze online verschijnt, maar het wordt wel aangeklikt en gelezen en zo blijft het in het nieuws. Ongeacht of de inhoud van het bericht nu wel of niet van toegevoegde waarde is (en dat is dan weer een vrij persoonlijk oordeel).
Kadanz, welke uitspraak niet? Laatst tetterde ze bijvoorbeeld dat het Nederlandse onderwijs racistisch maakt. Leuk hoor, maar de geschiedenis van Nederland en de rest van de wereld omvat nogal veel en er is nogal weinig tijd om alles te onderwijzen. De "highlights" worden besproken en die zijn voor elk land anders.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 10 december 2016 @ 14:15:

Kadanz, welke uitspraak niet? Laatst tetterde ze bijvoorbeeld dat het Nederlandse onderwijs racistisch maakt. Leuk hoor, maar de geschiedenis van Nederland en de rest van de wereld omvat nogal veel en er is nogal weinig tijd om alles te onderwijzen. De "highlights" worden besproken en die zijn voor elk land anders.

Vind ik een heel valide uitspraak. Als de highlights alleen maar laten zijn wat 'wij Nederlanders' goed hebbben gedaan, dan zul je bijvoorbeeld nooit snappen waarom er protest is tegen, laat ik een voorbeeld noemen...Zwarte Piet.



Vind ik niet echt een krankzinnige mening.
Kadanz, ik weet niet wat er bij jou op school werd onderwezen, maar bij mij waren dat de Grieken en Romeinen, klein beetje middeleeuwen met daaropvolgend de renaissance, gouden eeuw, negentiende eeuw, klein beetje WO1 en heel veel WO2. Alva was hier een schurk en bleek in Spanje een held te zijn.



Zo, zie hier zes jaar geschiedenis in een notendop.
Gezien de maatschappelijke discussie zou er dus wat meer aandacht mogen zijn voor wat donkerdere pagina's uit het verleden. Toch? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar maakt dat Sylvana krankzinnig of 'van het padje af'?
Alle reacties Link kopieren
Met het geschiedenisonderwijs is het überhaupt wat treurig gesteld. Niet heel vreemd, de tijd om het te onderwijzen is qua aantal uren nu eenmaal beperkt voor zoveel stof, en het is voor vrijwel geen enkele vervolgopleiding een vereiste, maar het zou de algemene ontwikkeling veel goed doen als het verbeterd werd/er meer tijd voor zou komen.
Dat maakt Sylvana niet van het padje af, maar dat geschreeuw zonder dat ze openstaat voor dialoog wel. En daar heeft huidskleur, afkomst of religie geen snars mee te maken.
Mejuffrouwmuis, je bent het dus niet eens met haar opvatting over geschiedenisles. Zoals je ziet kun je daaarover van mening verschillen. Heb je nog een quote die Sylvana's krankzinnigheid aantoont? Ditmaal echt een krankzinnige, knettergekke mening die alle twijfel wegneemt over Syl's geestelijke gezondheid?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 10 december 2016 @ 14:33:

Dat maakt Sylvana niet van het padje af, maar dat geschreeuw zonder dat ze openstaat voor dialoog wel. En daar heeft huidskleur, afkomst of religie geen snars mee te maken.Dat is een probleem wat meerdere politici (en mensen in het algemeen) hebben. En haar vind ik er eigenlijk nog wel in meevallen.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 10 december 2016 @ 14:33:

Dat maakt Sylvana niet van het padje af, maar dat geschreeuw zonder dat ze openstaat voor dialoog wel. En daar heeft huidskleur, afkomst of religie geen snars mee te maken.

Zonder dat ze openstaat voor dialoog? Ze wordt uitgenodigd tot dialoog in de meest voorname en gerespecteerde talkshows van ons land. Ik heb niet alles gezien, maar wat ik van haar zie lijkt akelig veel op...dialoog.



Zelfs als haar tafelgenoten zich racistisch uitlaten gaat zij over tot dialoog. Ik zou je eerder begrijpen als je vond dat ze te veel in dialoog ging.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 10 december 2016 @ 14:06:

Ook mee eens.



Ik snap werkelijk niet dat Sylvaantje zoveel aandacht krijgt voor elke scheet die ze laat. Continu zie je haar in een programma, wordt er weer een brainfart van haar breed uitgemeten en is ze er weer.



Wat is er mis met haar? Serieus, ze lijkt wel van het padje af.

Ik hoop juist dat ze de aankomende 3 maanden heeeeeeel veel onzin gaat praten op tv en media

komt ze daarna nooit meer op tv.
quote:kadanz schreef op 10 december 2016 @ 14:11:

[...]



Geef even je favoriete (of beter gezegd, je meest gehate) Sylvana quote, opdat ik je beter begrijp. Welke uitspraak doet jou concluderen dat ze van het padje is?



Het is weer allemaal een complot om de witte mens te bevooroordelen, en dat gebeurt allemaal via indoctrinatie in het onderwijs!

Aankomend DENK-politica Sylvana Simons geniet met volle teugen van haar bekendheid, en is dan ook zeker de beroerdste niet als een Colombiaanse radiozender aanklopt voor een interview. In het Engels vertelt ze de inwoners van het Zuid-Amerikaanse land wat voor een verschrikkelijk racistisch land Nederland is, waar de democratie onder druk staat. Ze vertelt over haar bedreigingen (die slaan inderdaad nergens op) maar begint ook te orakelen over de zogenaamde oorzaken van racisme in ons eigen land.

======================================================



Staat Nederland moet haar voor het gerecht dagen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 10 december 2016 @ 14:14:

Die aandacht is makkelijk te verklaren: bij elk persbericht buitelen de mensen over elkaar heen om te reageren- het artikel krijgt veel hits. En gezien de media die hits nodig hebben loont het dus om elke zucht en scheet te publiceren.

Net als bijv. al dat nieuws over Kanye en Kim. Meer dan de helft van de reacties zijn geklaag dat er weer een artikel over ze online verschijnt, maar het wordt wel aangeklikt en gelezen en zo blijft het in het nieuws. Ongeacht of de inhoud van het bericht nu wel of niet van toegevoegde waarde is (en dat is dan weer een vrij persoonlijk oordeel).



Dit denk ik ook. Alles wat scoort op dat moment wordt door de media compleet uitgemolken. Aan de ene kant heeft DENK daar natuurlijk profijt van want zonder Syl geen aandacht voor DENK maar aan de andere kant zorgen veel berichten ook voor veel reacties waarvan een deel negatief is (ik druk me zachtjes uit). Als er 3 berichten verschijnen waar elk 10 negatieve reacties onder staan krijg je 30 negatieve reacties over je heen, als er 100 berichten verschijnen krijg je 300 van die reacties. Dat lijkt me lastiger om mee te dealen.



Ik vind Sylvana gewoon een irritant mens door haar doen en laten dat heeft niets met haar huidskleur te maken. Hoe pieten eruit zien kan me ook niets schelen en bij de boodschap dat er iets gedaan moet worden aan racisme sluit ik me aan. Alleen de manier waarop zij en haar kornuiten dat willen aanpakken daar gaat mijn nekhaar zo nu en dan wel van overeind staan. Verder schiet dat hele gehang naar Turkije en Erdogan van de DENK heren me nogal in het verkeerde keelgat. En als je bijvoorbeeld aankomt met hypotheekrenteaftrek voor mensen die geen hypotheekrente betalen dan kan ik je niet erg serieus nemen. Dan kun je wel willen dat het voor iedereen gelijk is maar dat was het om te beginnen al niet want de een betaald wel rente en de ander niet.. Als je dat als politicus niet inziet dan kun je beter een sollicitatie formuliertje bij de mac gaan halen ofzo. Ga je maar tegen die hamburgers aan blaten.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Habbekratz schreef op 10 december 2016 @ 14:42:

[...]



Ik hoop juist dat ze de aankomende 3 maanden heeeeeeel veel onzin gaat praten op tv en media

komt ze daarna nooit meer op tv.

In tegendeel. Omdat mensen hier zo roepen dat ze onzin uitkraamt ben ik wat talkshows waarin Sylvana te gast was geweest gaan bekijken. Daarvoor boeide ze me niet zo maar dat is door het bekijken van die shows verander. Ik vond haar juist redelijk, zo redelijk zelfs dat ze m'n stem krijgt.



Dus hoe harder je tegen haar schreeuwt, hoe meer mensen blij verrast zullen zijn als ze erachter komen dat ze toch zinnige dingen zegt.
quote:kadanz schreef op 10 december 2016 @ 14:37:

Heb je nog een quote die Sylvana's krankzinnigheid aantoont? Ditmaal echt een krankzinnige, knettergekke mening die alle twijfel wegneemt over Syl's geestelijke gezondheid?

“alle blanken per definitie ‘een witte schuld’ met zich mee torsen”

Je zou bijna overwegen om Sylvana aan te klagen voor deze racistische opmerking.
quote:kadanz schreef op 10 december 2016 @ 14:50:

[...]



In tegendeel. Omdat mensen hier zo roepen dat ze onzin uitkraamt ben ik wat talkshows waarin Sylvana te gast was geweest gaan bekijken. Daarvoor boeide ze me niet zo maar dat is door het bekijken van die shows verander. Ik vond haar juist redelijk, zo redelijk zelfs dat ze m'n stem krijgt.



Dus hoe harder je tegen haar schreeuwt, hoe meer mensen blij verrast zullen zijn als ze erachter komen dat ze toch zinnige dingen zegt.

Gezien de peilingen en wat ik om me heen hoor denk ik van niet.

Aangezien Denk zeer pro Erdogan is en ander soort denkende turken minderwaardig vind......en dat is nog netjes uitgedrukt.
http://www.rtlnieuws.nl/n ... ervoorzitter-boos-op-denk



Dit heb je denk ik oa niet gezien omdat je zegt op Denk te stemmen?

Denk is niet alleen Sylvana met haar Zwarte Piet racisme namelijk.
quote:Habbekratz schreef op 10 december 2016 @ 14:54:

[...]



“alle blanken per definitie ‘een witte schuld’ met zich mee torsen”

Je zou bijna overwegen om Sylvana aan te klagen voor deze racistische opmerking.Dat heeft ze niet gezegd. Verdiep je eens in het idee van 'white privilege' voordat je haar aan gaat klagen, dat scheelt je op z'n minst de proceskosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven