Moeilijke aanpassing met kinderen

10-12-2016 11:46 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een groot jaar geleden ben ik moeder geworden van een tweeling. Ik vind het moeilijk om naar een nieuw evenwicht te gaan met mijn man. Ik vroeg mij af hoe dit bij ander jonge ouders is gegaan?

Ik had nooit gedacht dat dit een probleem zou zijn. We hebben nog nooit zware problemen gehad, hadden een erg fijne relatie waarbij we heel geregeld leuke dingen met elkaar deden en een heel bevredigend seksleven. Ik had er geen rekening mee gehouden dat dit zo zou veranderen na de geboorte van onze kinderen. De eerste acht maanden hebben we niet gevreeën met elkaar. Toen mijn man aangaf dat ik wel eens wat meer tijd voor hem kon maken, heb ik de kinderen op logeren gedaan (vond ik best moeilijk de eerste maal) om samen op restaurant te gaan. Wat een fijne avond had moeten worden, viel mij redelijk zwaar. Hij wilde direct vrijen, terwijl ik meer zin had om weer eens uitgebreid met elkaar te praten. Ik wilde hem niet afwijzen, dus ben ik er maar in mee gegaan. Sindsdien hebben we nog een viertal keer seks gehad, voor mijn man is dit veelt te weinig. Ik heb helemaal geen zin meer, waar dit aan ligt weet ik niet precies.



We hebben de mogelijkheid gehad om ons huis uit te breiden en we zijn nu bezig met een grote renovatie. Hierdoor liggen de kinderen nog bij ons in de slaapkamer, in afwachting dat ze hun eigen kamertje hebben. Dat maakt het wel moeilijk om intiem te zijn volgens mijn man. Mijn man wilde veel van het werk zelf doen om de koste te drukken. Hij gaat regelmatig sporten of uit buiten de deur. Ik vind dat hij gerust wat vaker thuis kan zijn om verder te werken, dan is alles vlugger klaar. De laatste maanden zijn er steeds meer frustraties gegroeid. Hij blijft heel veel doen buien de deur en hij lijkt niet in te zien dat een spontaan tripje met de vrienden om te snowboarden geen mogelijkheid meer is als je kinderen hebt. Hij vindt wellicht dat ik te weinig doe en was boos dat ik niet meer mee wilde naar iets van zijn werk. Ik wil mijn zeldzame vrije tijd niet verspillen aan zoiets.



Ik geniet enorm van het moeder zijn, maar het is, als ik eerlijk ben, gewoon ook heel zwaar. Mijn leven is in veel opzichten dramatisch veranderd (ik heb een stuk van mijn vrijheid en lichaam gegeven), terwijl dat van mijn man gewoon verder zijn gangetje gaat (of dat denkt hij toch). De laatste discussie ging erover dat hij zonder overleg materiaal gaan halen was voor de renovatie (kostprijs 2670 euro). Hij vond het niet nodig dit met mij te bespreken omdat ik daar toch niets van ken, ik vind dat dure uitgaven in overleg moeten gebeuren

Ik vraag mij af hoe dit gegaan is bij andere (jonge) ouders? Wat deden jullie om elkaar niet uit het oog te verliezen en om meer begrip te krijgen voor elkaar? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen enkele avond van half negen tot tien ongestoord in de sofa kunnen zitten, je hebt veel geluk als je dat wel kan. Mijn kinderen zijn allebei slechte slapers geweest, zijn te vroeg geboren en hebben daarom veel gezondheidsproblemen. Mijn man probeert vaak nog wat te werken thuis, voor de kinderen op bed liggen. Als ze in bed liggen, moet ik de rest van het huishouden ook nog doen.

Ik vind twee avonden in de week te veel om weg te gaan en je vrouw en kinderen alleen te laten zitten tussen de werken.

Mijn man werkt gemiddeld 42-44 uren in de week, ik 28-32 uren.

Ik vind een verplichte nummertje op mijn mans werk geen ontspanning. Ik ken daar bijna niemand en ik heb geen zin om een hele avond in mijn eentje te zitten, terwijl mijn man zijn collega's naar de mond praat.
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 13:17:

Ik heb nog geen enkele avond van half negen tot tien ongestoord in de sofa kunnen zitten, je hebt veel geluk als je dat wel kan. Mijn kinderen zijn allebei slechte slapers geweest, zijn te vroeg geboren en hebben daarom veel gezondheidsproblemen. Mijn man probeert vaak nog wat te werken thuis, voor de kinderen op bed liggen. Als ze in bed liggen, moet ik de rest van het huishouden ook nog doen.

Ik vind twee avonden in de week te veel om weg te gaan en je vrouw en kinderen alleen te laten zitten tussen de werken.

Mijn man werkt gemiddeld 42-44 uren in de week, ik 28-32 uren.

Ik vind een verplichte nummertje op mijn mans werk geen ontspanning. Ik ken daar bijna niemand en ik heb geen zin om een hele avond in mijn eentje te zitten, terwijl mijn man zijn collega's naar de mond praat.Je vindt wel veel. Praat er eens met je man over.
Ga je zelf ook wel eens de deur uit, dat hij het s avonds moet doen?
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 12:07:

[...]





Ik vind dat ik hier ook inspraak in heb en ik vind dat zijn prioriteiten elders mogen liggen nu hij vader is. Verder werken thuis is nu belangrijker dan een weekendje gaan zuipen met zijn vrienden.



Dus hij krijgt en geen sex en aandacht van je en mag hij niet ontspannen met vrienden omdat jij vind dat hij thuis moet zijn bij zijn kind?

Als ik jou man was zou ik heel hard maken dat ik weg kwam!



Het komt niet bij je op dat als hij 1x per mams met zijn vrienden weggaat hij wellicht wel een veel lekkere man en vader Is?



Wat ben jij een egoïstische vrouw zeg.
Alle reacties Link kopieren
Vrouw wat klink jij moe en ongelukkig. Misschien moet je daar eens aan gaan werken.
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 12:40:

[...]





Ik vond het moeilijk om de kinderen voor het eerst op logeren te doen en ik vond dat hij daar wel wat aandacht aan gegeven hebben, ipv gewoon te verwachten dat ik voor hem 'klaarlag'.

Hij gaat elke week minstens één avond de deur uit (en dat is meer uitzondering dan regel).

Hij zeurt dat de kinderen geen eigen kamer hebben, maar hij is wel degene die bepaalt hoe snel de verbouwing gaat.



Je man heeft een aantal dingen naar jou toe uitgesproken, dat is geen zeuren.

Wees blij dat hij erover praat en neem hem serieus, hij is niet voor niets steeds de hort op.
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 12:40:

[...]

Ik vond het moeilijk om de kinderen voor het eerst op logeren te doen en ik vond dat hij daar wel wat aandacht aan gegeven hebben, ipv gewoon te verwachten dat ik voor hem 'klaarlag'.

Hij gaat elke week minstens één avond de deur uit (en dat is meer uitzondering dan regel).

Hij zeurt dat de kinderen geen eigen kamer hebben, maar hij is wel degene die bepaalt hoe snel de verbouwing gaat.



Wellicht een beetje off-topic... Maar: Wat een onzin. Jij hebt net zoveel te zeggen over de verbouwing als hij. Jij hebt net zoveel te zeggen over de financiële uitgaven als hij. En jij kunt (met wat oefenen) in no time net zo goed klussen.



Werk aan jezelf. Ga minstens een avond in de week de deur uit. Dan heeft hij ook een deel van de verantwoordelijkheid. Pas als je weer jezelf bent kun je weer vol van je relatie genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 10 december 2016 @ 13:23:

[...]





Dus hij krijgt en geen sex en aandacht van je en mag hij niet ontspannen met vrienden omdat jij vind dat hij thuis moet zijn bij zijn kind?

Als ik jou man was zou ik heel hard maken dat ik weg kwam!



Het komt niet bij je op dat als hij 1x per mams met zijn vrienden weggaat hij wellicht wel een veel lekkere man en vader Is?



Wat ben jij een egoïstische vrouw zeg.Ik dwing hem niet om met mij getrouwd te blijven.
quote:Captain_Obvious schreef op 10 december 2016 @ 13:21:

Ga je zelf ook wel eens de deur uit, dat hij het s avonds moet doen?

Dit! Laat hem zorgen voor zijn kinderen, laat hem leuke dingen doen en geef elkaar wat aandacht.



En geef jezelf ook aandacht. Je bent meer dan alleen moeder.
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 13:26:

[...]





Ik dwing hem niet om met mij getrouwd te blijven.

Wat?!?



Gun jij het je kinderen niet om op te groeien in een warm en liefdevol gezin, met beide ouders om zich heen?
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 13:26:

[...]





Ik dwing hem niet om met mij getrouwd te blijven.Ik heb medelijden met je. Volgens mij speelt er meer dan wat je hier schrijft. Waarom is het zo'n probleem dat hij een keer in de week weg is en dat hij met vrienden weg wil? En dat hij sex en aandacht met en van je wil is toch ook logisch?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, echt pittig.

Ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Ik zit ook in de tropenjaren. Is echt wel zwaar.

Misschien is het beter dat je de touwtjes langzaam wat los gaat laten. Regel een leuke oppas die een keer in de week komt. Of laat ze logeren bij opa en oma. Zodat je wat leuks samen kan doen.

Geef elkaar 1 avond in de week/2 wkn dat je iets voor jezelf kan doen. Ieder ook 1 dag ih weekend om uit te slapen.

Wij zijn heel makkelijk in elkaar dingen gunnen. Maar verder heeft het gewoon echt wel zn weerslag op je relatie. Maar vertrouw op elkaar dat het allemaal weer goed komt als de kinderen weer wat ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 13:26:

[...]





Ik dwing hem niet om met mij getrouwd te blijven.Dus hij mag geen avond weg of op ski vakantie, maar hij mag wel van je scheiden... ik snap het niet meer.
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 13:26:

[...]





Ik dwing hem niet om met mij getrouwd te blijven.Doe je kinderen en man en plezier en vraag maandag zelf de scheiding aan. Zo te horen Is de liefde van jou kant allang over en zie je hem alleen maar als een last.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar de huisarts. Dat gebrek aan zin in seks kan best door verstoorde hormonen komen hoor. Na een paar weken als alles genezen is (en ik heb een hele zware bevalling gehad) heb je normaal gesproken écht wel weer zin.

En wat is nou bijna 3000 voor een verbouwing? Vind ik niet duur en die renovatie moest er toch komen Of wil jij de kinderen bij je op de kamer houden tot ze zelf seks hebben?

Doe ze 2 nachtjes weg, slaap eens goed en heb gewoon weer seks met je man. Of overleg met hem dat je zin echt weg is en dat je naar de dokter gaat.

Je bent meer dan een broedmachine hoor. En je man heeft meer geduld dan menig ander en ja spontaan een keer weg moet echt gewoon kunnen, jij ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ze is gewoon moe.

Heb je zelf recent nog in de tropenjaren gezeten?

To niet doen hoor! Dit klinkt echt gewoon als op zijn, oververmoeid zijn. Hier moet je gewoon doorheen.



quote:Cathelyne schreef op 10 december 2016 @ 13:35:

[...]





Doe je kinderen en man en plezier en vraag maandag zelf de scheiding aan. Zo te horen Is de liefde van jou kant allang over en zie je hem alleen maar als een last.
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 13:26:

[...]





Ik dwing hem niet om met mij getrouwd te blijven.Zwelg lekker verder.
Alle reacties Link kopieren
Als je weer meer tijd voor jezelf en voor elkaar creeert komt die zin in sex ook weer terug als het goed is. Loslaten... hulp vragen.
quote:juliadenders schreef op 10 december 2016 @ 13:37:

Ze is gewoon moe.

Heb je zelf recent nog in de tropenjaren gezeten?

To niet doen hoor! Dit klinkt echt gewoon als op zijn, oververmoeid zijn. Hier moet je gewoon doorheen.





[...]

Er is een groot verschil tussen moe zijn en iemand iets gunnen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn jullie allebei moe en niet echt naar elkaar aan het luisteren. Dat zou ik wel gaan proberen. Laat hem vertellen wat hij wil, luister ernaar, overdenk het en reageer dan eventueel. Of doe wat hij wil, als het eigenlijk best logisch of leuk is. Omgekeerd luistert hij ookeen keer echt naar jou. Dat zal helpen elkaars wensen te kennen en te begrijpen. En hopelijk brengt het jullue meer samen weer.

Overigens kun je seks ook op ern andere plek dan in je bed. Gooi een matras op een andere kamer op de vloer, ga samen onder de douche, beetje creatief denken. Ook van je man overigens hè, een seksleven heb je samen!
Alle reacties Link kopieren
Als je oververmoeid bent ben je niet altijd even rationeel meer. Tenminste is mijn ervaring.quote:Cathelyne schreef op 10 december 2016 @ 13:42:

[...]





Er is een groot verschil tussen moe zijn en iemand iets gunnen hoor.
Wat deden jullie om elkaar niet uit het oog te verliezen en om meer begrip te krijgen voor elkaar?



Wat doe je hier zelf eigenlijk aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 12:40:

[...]





Ik vond het moeilijk om de kinderen voor het eerst op logeren te doen en ik vond dat hij daar wel wat aandacht aan gegeven hebben, ipv gewoon te verwachten dat ik voor hem 'klaarlag'.

Hij gaat elke week minstens één avond de deur uit (en dat is meer uitzondering dan regel).

Hij zeurt dat de kinderen geen eigen kamer hebben, maar hij is wel degene die bepaalt hoe snel de verbouwing gaat.



Hij zou zelf toch ook op zijn nageslacht kunnen passen één avondje per week zodat jij ook wat leuks kan doen?

Desnoods bij een vriendin thuis wat doen.

Je bent naast moeder nog meer..
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik snap to geloof ik wel hoor....

Sorry, maar als ik naast mijn werk ook nog alleen de zorg voor de kinderen had EN in de avond in m'n uppie het complete huishouden nog moest doen: dan zou ik ook ZWAAR over de zeik zijn. En nee dan had ik ook geen zin in een stom feestje waar ik niemand zou kennen, en nee ook geen zin in wilde seks met manlief.
quote:Poeff schreef op 10 december 2016 @ 13:17:

Ik heb nog geen enkele avond van half negen tot tien ongestoord in de sofa kunnen zitten, je hebt veel geluk als je dat wel kan. Mijn kinderen zijn allebei slechte slapers geweest, zijn te vroeg geboren en hebben daarom veel gezondheidsproblemen. Mijn man probeert vaak nog wat te werken thuis, voor de kinderen op bed liggen. Als ze in bed liggen, moet ik de rest van het huishouden ook nog doen.

Ik vind twee avonden in de week te veel om weg te gaan en je vrouw en kinderen alleen te laten zitten tussen de werken.

Mijn man werkt gemiddeld 42-44 uren in de week, ik 28-32 uren.

Ik vind een verplichte nummertje op mijn mans werk geen ontspanning. Ik ken daar bijna niemand en ik heb geen zin om een hele avond in mijn eentje te zitten, terwijl mijn man zijn collega's naar de mond praat.

1. Huur een schoonmaker in voor 1x per week. en doe zelf alleen het hoogst noodzakelijke.

2. Regel een vaste oppas voor 1 avond in de week van 7 tot 10.

3. Ga die avond samen standaard iets leuks doen.

En hopla je bent van een hoop problemen verlost. Als jullie samen zo'n 75 uur in de week werken moet dit wel op te brengen zijn. Regel direct dat je allebei 1 avond voor jezelf hebt en tenminste 1 ochtend mag uitslapen. Je klinkt oververmoeid, boos, gefrustreerd en dan lijkt alles te moeilijk, maar echt bovenstaande tips zullen je helpen om uit deze neerwaartse spiraal te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven