Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!



Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.



Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!



Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog iets meer dan n maand Lauwie. Ik hoop dat ze t groots en goed aanpakken en jullie snel echt geholpen worden!

Gaaf verhuizen, dan kan je je gedachte miss ook iets verzetten en komt er daarna wellicht heel mooi nieuws.

Hoogzwanger klussen sjouwen etc lijkt me ook niets. Hier wachten we nog altijd op de vergunning voor n dakkapel.



Hoe gaat t met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Mijn afspraak bij de huisarts ging niet door er kwam een spoedgeval tussendoor. Wat een pech maarja nu is de vruchtbare periode ook hier aangebroken dus volgende week wel een nieuwe afspraak bij de huisarts maar denk dan pas volgende jaar onderzoeken. We hebben al goed ons best gedaan afgelopen week en zetten dat komende week nog even door. Ik temperatuur niet, gebruik geen ovulatietesten maar merk wel al dat m'n vruchtbare dagen zijn aangebroken door het vruchtbare slijm en m'n altijd weer gezellige gedrag rond de ovulatie.......



De sollicitatie is volgende week vrijdag........ dus nog even geduld. Vind het altijd lastig na de eisprong een grote verandering. Maarja deze baan is wel veel beter dan de baan die ik nu heb en dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden!



Hoe gaat het met jullie allemaal? Valt me op dat het lettertype hier op het forum is veranderd, of ligt dat aan mij? Nou ja maakt ook niet uit.



Rosalie, balen dat je afspraak bij de huisarts niet door ging! Ik hoop dat je alle onderzoeken niet nodig zal hebben. En dat je de baan krijgt! Een positieve afleiding is altijd welkom natuurlijk. Ik duim voor je!



Tinkerbell.. Een chemokuur, wat klinkt dat heftig zeg.. Ik hoop zo voor je dat dat niet nodig is. Wat betreft de HSG, ik heb er ook een gehad, in mei van dit jaar. Het deed wel even pijn, maar dat was echt maar heel even en toen was het al klaar. Het helpt als je je op je ademhaling concentreert (neus in, mond uit). Het was ook zomaar klaar omdat alles er perfect uit zag, baarmoeder goed, beide eileiders doorgankelijk dus die vloeistof was er binnen een seconde doorheen. Ik hoor de arts nog zeggen "oh daar is 'ie al, dit is er één volgens het boekje". Maar zwanger worden ho maar... Ik zag er ook heel erg tegenop, maar echt, voor je het weet is het klaar en je weet meteen waar je aan toe bent en dat is dan wel weer fijn.



Wolkje, ik zie wel een positieve noot in je verhaal. Namelijk dat je weet te relativeren en door gaat met dingen doen die je leven leuk maken. Ik vind het ook heel sterk dat je je grens aangeeft door afstand te nemen van mensen die (nu even) niet bevorderlijk zijn voor je eigen welzijn. Kunnen zij niks aan doen, kan jij niks aan doen, zo is het nu eenmaal. En dan heb je de juiste keuze gemaakt denk ik.

Ik deel je gevoel helemaal. Bij ons komt de 2 jaar ook in zicht en ook ik vraag me af of ik ooit een kindje van mezelf zal krijgen. Want als alles er zo goed uit ziet, waarom is het dan nog niet gelukt? Dan moet er haast wel iets mis zijn met die eicellen, ga ik dan denken. Morgenochtend weer een echo, dan ga ik vragen of dat kan.



Lauwie, lekker vooruitzicht, verhuizen naar jullie nieuwe huis! En wat leuk dat je turnles geeft. Ik heb vroeger ook veel aan turnen gedaan Balen dat je vriend weer koorts heeft. Kan hij ook niks aan doen natuurlijk, maar wel vervelend, want schijnt even te duren voordat de zaadjes weer op kwaliteit zijn.



Vanessa, jij hebt ook een hoop te verduren gehad zeg Ik weet niet zo goed wat ik er verder over kan zeggen, alleen maar dat je me een ontzettend sterke vrouw lijkt en ik gun het je zo dat je een keer geluk mag hebben



Mariskam, je omschrijft het mooi; ik weet ook niet wat oneerlijker. Het lijkt me vreselijk zwaar om meerdere keren een kindje te verliezen. Terwijl ik me afvraag of ik uberhaupt wel zwanger kan raken.



Pollewop, hoe gaat het nu, weet je al iets meer over hoe nu verder?



En de andere meiden?



hier, weet niet of ik het al eerder heb gepost afgelopen tijd, zo ja dan val ik in herhaling Vorig jaar rond deze tijd hoopte ik zo dat ik rond kerst/oud&nieuw een positieve test in handen zou hebben. En zo niet dat het een jaar later in elk geval wel gelukt zou zijn. Nou niet dus. Na de 6e poging IUI wordt er gekeken wat zinvol is en de termen IVF/ICSI komen beangstigend dichtbij. Bij IVF moet ik denken aan de term 'reageerbuisbaby'. En dat dat is voor onvruchtbare vrouwen die al wat op leeftijd zijn. Niet oneerbiedig bedoeld natuurlijk, maar zo ver wil ik niet komen, ook omdat het voelt als het laatste middel voor je uitbehandeld bent. En dat beangstigt me. En geeft me ook een soort vreemd gevoel van schaamte.

Morgen dit alles maar eens even op tafel bij de arts gooien.

En tot slot, ondanks alles vind ik deze periode van het jaar toch wel een leuke en gezellige. Ik mis alleen de vorst en de sneeuw nog
Alle reacties Link kopieren
Hajj lieve meiden!



Ook ik heb al een tijdje niet meer geschreven. Ik lees wel mee, maar weet soms niet zo goed wat ik moet schrijven. Ik wil niet elke keer klagen, dus dan schrijf ik maar nx!



Tinkerbell wat krijg jij toch ook veel te verduren... Ik denk vaak aan je, ook al heb je er niets aan, wil ik toch dat het weet! Hoe is het nu met je? En hoe verder? Die chemokuur klinkt wel echt heel heavy zeg...



Vanessa wat dubbel zeg dat ze niets vinden. Tuurlijk is het super fijn dat er niets gevonden wordt, maar 2x zoveel pech lijkt me ook wel heel lastig... 'Mogen' jullie gewoon weer 'beginnen'? Ik duim echt heel hard dat jullie heel snel een mooi mensje in jullie armen mogen sluiten! En wat een liefde gaat dat mensje dan krijgen zeg



Mariskam hoe is het met jou nu?



Groenebroek lekker aan het genieten op vakantie? Lekker zeg!!



Rosalie wat vervelend dat de afspraak niet door ging..... Weer een weekje wachten. Dat wachten vind ik echt killing. Ik wil gewoon door, door, door...... Je hebt iig iets leuks om naar uit te kijken: de sollicitatie! Ik duim voor je.



Samoa wat een herkenning. Ik hoopte ook om vorig jaar rond deze tijd zwanger te zijn. Ik had al hele plannen in mijn hoofd; hoe anders kan het lopen.

Wat goed dat je je gedachten en 'angsten' bespreekbaar gaat maken. Aan de ene kant snap ik je wel, aan de andere kant vind ik het heel bijzonder dat het er is, om toch iemands grootste droom in vervulling te laten gaan. En je lijkt me een geweldige vrouw en op welke manier jullie kindje ook verwekt wordt, je wordt een geweldige mama. Jullie kindje is zooooo welkom dat je er zoveel liefde aan gaat geven.

En er zijn voor jullie nog 'zoveel' mogelijkheden. Ik ben er van overtuigd dat het jullie gegund is. Ik snap dat het voor jullie niet voelt als nog heel veel mogelijkheden (IVF/ICSI is immers de laatste stap), maar een 'normale IVF/ICSI met 3 pogingen' voelt voor mij als heel veel mogelijkheden. Jullie komen er wel!



Wolkje wat fijn dat je voor je gevoel weer een beetje uit het dalletje kruipt. Heb respect hoe je met de situatie om gaat en ik denk dat je er een hele goede keus aan maakt om je grens aan te geven op gebied van vriendschappen. Je leert je echte vrienden wel kennen zo . En inderdaad, geniet van het leven en plan ook leuke dingen. Hoe moeilijk dat soms ook is. We zijn bewust bezig een hele gave reis te plannen voor volgend jaar. We hebben nog zoveel onderzoeken en een operatie voor ons liggen dat we ook iets leuks in het vooruitzicht wilden hebben. Dus die gedachtegang deel ik met je!



Lauwie nog even geduld dus, qua afspraken en wachten gaan we wel weer gelijk op.. Ik hoop dat ze bij jou ook eens gaan doorpakken. Dat verdien je echt! En wat een pech zeg, weer koorts. Super vervelend voor je vriend ook. Hij kan er natuurlijk helemaal niets aan doen, maar het lijkt me wel vervelend

Wat fijn dat jullie huis steeds een beetje verder af is! En wat een leuke baan heb je. Gelukkig dus ook nog wel een beetje afleiding.



Nou hier staat een dagje radboud gepland! Na allerlei vragenlijsten voor zowel de artsen als de maatschappelijk werkers van het Radboud mogen we ons 11januari gaan melden! Van 8 tot half 3 's middags hebben we allerlei onderzoeken/gesprekken en voorlichtingen gepland staan. Bloedonderzoek/zaadonderzoek/voorlichtingen/gesprek gyn/gesprek uroloog. Ik ben zo bang dat ze ons gaan zeggen dat ze de tese niet aan durven omdat het testosteron niveau van vriend al aan de lage kant is........ Maarja; afwachten. En laat ik daar nou heel slecht in zijn .

Verder gaat het hier nog steeds op en af. Toen we sinterklaas aan het vieren waren met mijn familie en sinterklaas verhaaltjes vertelde over mijn neefjes en nichtjes knapte ik.. Ik was ineens zo intens verdrietig.. Ik ben maar even weg gelopen om de middag niet te verpesten. Vervolgens een paar dagen later een heel leuk feestje gehad, waar ik dan ook echt van geniet. De dagen erna heb ik dan vaak weer een dipje.

Wat ik wel heel erg fijn vindt zijn alle lieve mensen om ons heen. Vooral van mensen van wie ik niet echt steun verwacht had, krijgen we heel veel liefde en steun. Dat is zo fijn... En ja, er zijn ook mensen die er geen zak van begrijpen en echt achterlijke opmerkingen maken. Dan probeer te bedenken dat ik het deze mensen niet kwalijk kan nemen en ze gewoon onwetend zijn. En ook denk ik dan aan de lieve mensen om ons heen en hoe gelukkig we daar mee moeten zijn.

En we zijn dus een hele gave reis aan het plannen. We beseffen ons steeds meer dat we gewoon moeten genieten van het leven. Dus dat gaan we dan ook maar doen .
Alle reacties Link kopieren
We zijn vandaag naar de huisarts geweest en manlief heeft een potje en briefje meegekregen voor zaadonderzoek. Denk dat we het volgende week doen als de eisprong echt voorbij is.



Verder nu dus ongeveer de eisprong. Nouja niet meer zo spannend zo na een jaar. Maar misschien denk ik daar volgende week weer anders over
Alle reacties Link kopieren
Samoa, je hoort vaak dat als mensen van IUI overgaan naar IVF snel geluk hebben. Ik snap dat je het als laatste kans ziet, maar ik hoor best veel meer succes met IVF dan met IUI. Ik hoop zo dat het gewoon eens lukt bij jullie, jullie doen er al zoveel voor.

Hoe was het bij de arts? En neeee geen vorst en sneeuw hier, ja lekker in oostenrijk. Ik zeg kom maar op met t voorjaar!



Pollewop nog een maandje te gaan voor jullie. Hoop zo dat de tese doorgaat en ze wat vinden. Wachten, ja een hele opgaaf he.

Helaas moet t en kunnen we de tijd niet vooruitspoelen en in de toekomst kijken. Soms maar goed ook.



Mariskam nog een kleine 1,5 week. Zie je er tegenop? Hoelang duurt het voordat je de uislag ervan krijgt? Is dat gelijk?



Einde van de week weer bloedprikken Tinkerbell? Heb je zelf al het idee dat t uit je lichaam trekt?



Wolkje het is bijna jouw nod. Zelf had je er volgens mij een naar gevoel over. Is dat nog zo? Stomme medicijnen! Je zal wel denken eerst aan die stomme clomid, dan succes met een verschikkelijke afloop en dan weer geen uitzicht en werkt het alles behalve mee.



Groenebroek, dappere dame, lukt het de mm een beetje los te laten?



Wat mij betreft mag het gauw morgen zijn, het is vandaag een jaar geleden dat ik beviel, gelukkig om 00.31 al en moet zeggen de tijd er naar toe is slechtere dan de tijd voorbij. Inmiddels gestopt met huilen en we gaan weer door!



Rosalie, jij bent best moeilijk te pijlen hoor! Je wilt wel de MM in dan weer niet, je wacht en gaat dan toch naar de dokter, krijg je onderzoeken althans je vriend/man en ga je weer wachten omdat je anders evt. een kans mist. Je wilt toch zwanger worden? Dan doe je toch gewoon het zaadonderzoek, het traject hangt echt niet af van dat ene potje hoor. Als je duidelijkheid wil moet je even doorpakken of het even helemaal loslaten lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Heftige dag Vanessa. Sterkte vandaag.



Haha ik ben een hormonaal ding dat nog steeds hoopt op een natuurlijk wonder dat we toch nog binnen het jaar zwanger zijn. Dit wordt ronde 12 dus wil deze kans deze maand echt nog aangrijpen. Wil er nog niet aan dat er iets compleet mis zou zijn met mij of mijn mans zaad (misschien ook door mijn verleden met angst waar ik juist zo sterk uit ben gekomen maar vrees voor een terugval als ik de medische wereld in stap, had met name angst voor ziekte/ onvruchtbaar zijn). Ok misschien zijn we niet ontzettend vruchtbaar maar wil niet weten dat er iets helemaal fout is...... we hebben pas natuurlijk wel een compleet vruchtzakje verloren en dat gaf wel hoop dat het ook eens echt gaat lukken. De arts zei de afspraak zelf vorige week af dus vandaar dat we deze week gingen. Maargoed de eerste stap is dus een zaadonderzoek. Dus volgende week gaan we daarvoor. Maar nee ik ga nu geen zaad verspillen aan een potje waar ik mogelijk natuurlijk zwanger van kan raken. En nee ik wil de mm niet in dus heb al met de dokter afgesproken als zaad goed is en dan nog echo en bloed dat we dan nog even zelf gaan proberen. Maarja kan natuurlijk niet voorspellen wat er uit de onderzoeken komt dus dat is even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve meiden, Nog steeds wat rustig hier op het forum de afgelopen dagen.

Hopende een goed teken dat iedereen het zwanger worden een beetje los kan laten (al vrees is dat dat niet zo is).



Tinkerbell meis, hoe is het nu met je? Hoe voel je je lichamelijk? Hoop dat je niet meer van die vreselijke pijn hebt gehad. Mentaal zal het nog wel klote zijn (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven)..... Denk aan je meis... Ik hoop dat je HCG uit zichzelf zakt...Wanneer krijg je verdere gesprekken?



Lauwie... Knuffel voor jou! Klinkt alsof je er op dit moment redelijk relaxed instaan, fijn. Goed te horen dat het zo opschiet met jullie nieuwe huis. Spannend hoor!



Samoa, Fijn weer wat van je te horen... Al had ik liever gehoord dat het wat beter met je ging natuurlijk. Hoe was het bij je arts? Heb je je zorgen een beetje kunnen uiten? Hopelijk kan hij/zij het e.e.a. van je vragen beantwoorden... Hoewel veel angsten die je beschrijft heel herkenbaar zijn (zoals bijvoorbeeld de angst dat je eitje niet 'goed ' is enzo)..... Dikke knuffel voor jou!



Pollewop, wat een achtbaan waar je in zit. Gelukkig is 11 januari relatief snel... (ook al voelt iedere dag wachten wellicht te lang) Hebben ze in het Radboud al iets doorlaten schemeren van uitslagen etc? Of hoor je echt alles pas de 11e. Goed dat jullie dingen plannen, hopelijk helpt het jullie gedachtes wat te verzetten...



Vannessa... Heel veel virtuele knuffels voor jou op een dag als vandaag... Weet niet zo goed wat ik anders tegen je kan zeggen... 2017!!!! Een nieuw jaar, met nieuwe kansen! Dat wordt jouw jaar! Ik gun het je zo.



Rosalie... Hoe staat je vriend erin? Het lijkt er op dat jij nogal eens van gedachte veranderd, en geen onderzoeken wil... Staat hij er wel voor open? Of wil hij ook liever wachten. blijft natuurlijk iets wat je samen aan moet gaan en waar je allebei 100% achter moet staan.

Ik zou je vooralsnog vooral niet zo druk maken om de medische molen... Je hebt nu 'pas' enkel het zaadonderzoek. Wat je zelf zegt, als alles goed blijkt, kan je ook nog gewoon een tijdje zo verder proberen... En ergens lijkt het me toch ook wel fijn om te weten dalijk dat alles goed is???? Ik zou er een hoop voor over hebben, of wanneer het niet goed is.... dat je er wat aan kan doen wellicht?



Groenebroek, hopelijk ben jij heerlijk van je vakantie aan het genieten en goed tot rust aan het komen!!!!



Maanroosvis, hoe is het met jou? Januari komt nu weer dichtbij! Kunnen jullie ook weer beginnen, fijn hoor!



Mariskam, hoe is het met jou? aan het aftellen tot je operatie?



Sorry als ik iemand vergeten ben meiden!!!



Hier verder alles zn gangetje... Vrijdag mijn nod... Ik heb niet echt het idee dat ik zwanger ben (eigenlijk totaal niet). Geen symptomen.. Nou weet ik dat dat niets zegt, maar ik was afgelopen vrijdag bij de acupuncturist, en die zei ook dat ze niet echt wat voelde/ leek alsof er iets gebeurde in mijn lichaam.... Dus gek genoeg ben ik er nu ook niet zo heel erg mee bezig. Ik verwacht er niet zo veel van ... (niet dat het dan geen klap zal zijn als ik weer ongesteld word... dat blijft het iedere keer) maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Wolkje toch wel weer spannend vrijdag. Sterkte met afwachten



Toen ik drie jaar terug angstig werd is er eigenlijk alleen bloedonderzoek gedaan en ben ik zelf in therapie gegaan bij een psycholoog en hard geknokt tegen de angsten. Eigenlijk is dat best snel gegaan al was het leven met angst wel een uitdaging en lastig te begrijpen voor anderen. Maargoed hard aan gewerkt en nu sta ik hier. Drie jaar geleden zei ik tegen de arts en psycholoog dat mijn diepste angst was dat ik onvruchtbaar was. Het advies was om het maar gewoon te proberen....... dat voelde niet goed want emotioneel was ik een wrak en in mijn ogen dus niet in staat zo n grote verantwoordelijkheid te dragen.

Nouja nu dus een jaar geprobeerd en niet gelukt........ ik sta er daarom wel een beetje warrig tegenover nu. Ben dit jaar wel vaker bij de huisarts geweest maar die hield zich vast aan de 12 maandengrens die we nu hebben bereikt. We willen beiden graag ouders worden en daar gaan we voor dus onderzoek naar zaad en misschien daarna echo en bloed staan we beiden achter. Daarna houden we het even blanco want verder dan dat willen we nog even niet kijken. Dat we samen ouders willen worden staat vast. Ben trots dat we gewacht hebben tot we beiden aan zwanger worden toe zijn en hoop dat dat binnenkort beloont mag worden met een prachtig wonder. Maar dat gun ik jullie natuurlijk ook allemaal heel erg
Alle reacties Link kopieren
Wolkje; we moeten 11jan eerst allerlei onderzoeken weer herhalen. Ander ziekenhuis he..... We laten het maar even op ons af komen allemaal, maar denk dat we vooral veel info krijgen en niet heel veel concrete acties ofzo..

Vrijdag NOD, ik vind het plaatsvervangend wel een beetje spannend hoor...



Vanessa wat een heftige dag zeg. Ben je hem een beetje doorgekomen? Hele dikke knuffel ..

Toch zou ik wel eens vooruit willen kijken. Ik zou er heel veel voor over hebben om nu gewoon duidelijkheid te hebben. Krijgen we wel of geen kindje samen. Klinkt mss een beetje gek hoor.... Maar die duidelijkheid zou mij rust geven, ongeacht de uitslag.



Rosalie wat knap dat je die angsten overwonnen hebt! Toch snap ik wolkje en vanessa ook wel. Je geeft aan dat jullie beiden heel graag ouders willen worden, dat is nu nog niet gelukt. Ik zou dan gewoon willen weten of het 'pech' is, of dat er iets aan de hand is en dat je 'geholpen' kan worden. Maargoed ik ben nogal praktisch ingesteld en hou van duidelijkheid.

Juist het afwachten, de teleurstelling elke maand en niet weten waardoor het komt zou mij slopen.



Vandaag heeft vriend een hele hele erge kutdag. Het lijkt wel alsof het kwartje nu pas valt ofzo...... En naar de buitenwereld heeft hij zo'n masker op. Echt heel heftig om te zien dat je vriend zo intens verdrietig en compleet op is.......
Alle reacties Link kopieren
Balen van je vriend pollewop. Het is ook heel heftig wat jullie meemaken. Respect voor jullie beide



Wat bij ons misschien ook nog wel anders is is dat ik in mei en september een vroege miskraam heb gehad en ook beide keren een vruchtje ben verloren. De huisarts is daarvan op de hoogte dus die vond eerder onderzoek niet nodig en wij kregen er ook hoop door dat dat stukje van bevruchting wel kan....... nou snap ik dat er nog vanalles mis kan zijn maar het geeft toch meer hoop als dat er helemaal niks in je lijf gebeurt lijkt me...... Nouja we gaan het zien. Volgende week leveren we het in.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden



Pollewop, wat een ontzettend mooie, lieve woorden. Doet me echt goed! Dikke knuffel



Ik wou eerder vanavond een uitgebreider bericht schrijven maar toen kwamen er wat dingetjes tussen.. Wil jullie toch even laten weten dat ik jullie niet vergeet, en zal snel weer op jullie allemaal reageren. Nu m'n bed opzoeken want de dag was laaaang en vermoeiend.



Morgenochtend IUI nr 5 trouwens. Alles zag er goed uit, baarmoeder bijna 11 mm en 2 eitjes.



Trusten allemaal
Alle reacties Link kopieren
Zet m op vandaag Samoa. Zou een super eindejaarskado zijn en t liefst 2 natuurlijk!



Groenebroek, ook geen onverwacht nieuws?



Wolkje. als je dan ongesteld moet worden hoop ik dat t maar snel vanzelf komt en dat je daar ook niet voor hoeft te gaan spuiten. Die hormoonspuiten zit daar oo evt nog een verhoging in of is dit t?



Pollewop wat onzettend zielig voor je vriend. Ik kan zn gewoon heel goed begrijpen t voelt zo als falen. Hopelijk is het snel 11-1 en zijn alle onderzoeken gauw vorobij. Ik hoop dat de tese wel lukt en jullie daar kracht en energie uit kunnen krijgen. Ik duim ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Samoa en hoop natuurlijk ook dat het net voor het eind van het jaar gaat lukken voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging je sollicitatie vandaag Rosalie? Ik had toevallig vandaag ook een sollicitatiegesprek en ben al gebeld dat ik door mag naar de volgende ronde .

Ik ben inderdaad weer aan het aftellen voor de operatie. Gisteren had ik weer last van mijn maag en met de heersende griepepidemie krijg ik wel de neiging om mezelf op te sluiten. Het kan echt niet gebeuren dat het 2x niet door kan gaan.



Succes Samoa of misschien inmiddels al weer de poging achter de rug! 2 eitjes klinkt goed! Vast eentje die nu wel gaat doen wat de bedoeling is. Wat herken ik je woorden goed dat je dit jaar kerst toch wel met een zwangere buik had bedacht.... Streven moet nu maar zijn om volgend jaar kerst als gezin te vieren! Ook wat je zegt over IVF. Dat klonk mij ook echt als aller- aller- allerlaatste optie voor mensen die al 10 jaar in de MMM zaten en bijna op het randje van bejaard, maar zo is het helemaal niet. Ik ben al voorbereid door de gynaecoloog dat de verklevingen best weleens zo erg kunnen zijn dat IVF de enige optie is. Let's go with the flow denk ik dan maar. Dan maar een kind van een petrischaaltje



Wolkje al nieuws? Zou toch een heeeeeel erg mooi einde van het jaar 2016 zijn. Minimaal één iemand gaat ons toch nog wel goed nieuws brengen zo op de valreep?



Tinkerbell hoe gaat het met jou? Zijn de waardes al aan het zakken? Ik hoop het zo voor je. Nu blijf je er toch maar op de 'verkeerde' manier mee bezig en ben je niet bezig met het een plekje te gaan geven. Chemo is wel heftig zeg. Ik hoop dat je dat bespaart blijft.



Pollewop ik help je mee de tijd zo snel mogelijk weg te kijken richting 11-1. Hopelijk verlopen de onderzoeken een beetje vlot zodat jullie snel weten waar jullie aan toe zijn.

Ik snap dat het heel klote is om je lieve vriend zo te zien, maar denk ook dat het goed is dat hij die emotie dus nu ook toelaat. Het is ook gewoon hartstikke k*t en daar kun je niet anders dan heel erg verdrietig over zijn. Kunnen jullie elkaar nog wel steeds goed vinden als de één het moeilijk heeft?



Als ik iemand vergeten ben sorry! Veel knuffels voor iedereen, want als ik dit zo typ dan merk ik pas hoeveel van ons het flink voor de kiezen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wolkje hoe is het? Vandaag je NOD toch?



Samoa heel veel sccs vandaag!! Hoelaat moet/moest je? Ik duim voor je



Rosalie hoe ging je sollicitatie?



Mariskam wat fijn dat je door bent naar de volgende ronde!! Ohh nee niet weer koorts krijgen hoor.. Kan je natuurlijk nx aan doen, maar zou wel heeeeel veel pech zijn! Nog een weekje...



Tinkerbell ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou is....



Groenebroek al terug van vakantie?



Dank voor jullie lieve woorden! Vriend heeft zn masker weer op gezet. Ik vind het zoooo moeilijk. Hij moet vaker zijn masker af zetten en gaan praten met mensen, maar dit doet hij niet. Als hij echt zn masker niet op kan houden dan gaat hij in bed liggen tot hij het weer trekt om zijn masker af te zetten. Met mij kan hij af en toe wel redelijk praten, maar het is wel minimaal..... Zucht, het is wat.

Gelukkig heb ik na sinterklaas wel veel 'goede' dagen gehad verder, dus kan ik er wel voor hem zijn. We wisselen onze slechte dagen wel af haha.



Nu zo aan het werk.. Laat/vroeg..

Fijn weekend lieve dames!
Alle reacties Link kopieren
Sollicitatie ging wel goed maar helaas ben ik het niet geworden. Achja kan er niet echt verdrietig om zijn ga gewoon weer verder zoeken naar een meer passende baan en tot die tijd lekker m'n oude vertrouwde werk doen.



Wat leuk Mariskam, heb je niet toevallig die baan voor mijn neus weggekaapt succes in de volgende ronde
Alle reacties Link kopieren
Even een korte egopost, ben ongesteld geworden..... zucht... naja enige lichtpuntje, pregnyl heeft dus wel gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer wolkje sterkte komende dagen
Hallo lieve meiden,



ik heb al een paar keer geprobeerd om een berichtje te schrijven maar dan liep ik weer zo giga achter dat ik niet wist waar ik moest beginnen. Wat is er veel gebeurd de afgelopen weken.



@Groenebroek hoe is je vakantie(geweest)? Ik hoop dat de zon jouw huid goed heeft gedaan. Knap dat je je reguliere medicijnen weer gaat hervatten. We willen allemaal heel graag zwanger worden maar het is wel shit dat het in jouw geval je gezondheid beïnvloedt. Ik hoop je gauw weer hier te zien. Ik kan heel er genieten van je relativeringsvermogen .



@Rosalie ik dacht hetzelfde als Vanessa en Wolkje maar toen je vertelde over je angsten snapte ik je situatie iets beter. Balen dat je het niet bent geworden bij de sollicitatie. Hopelijk laat je je niet al teveel ontmoedigen. Begrijp ik het goed dat jullie nu wel een zaadonderzoek laten doen? Zoals te zien bij de rest van de groep bepaal je zelf je eigen tempo. Als de MMM je te gek wordt of te snel kun je altijd even een stap terug nemen.



@Wolkje grrrr balen! Een hele dikke knuffel . Ik sluit me aan bij Mariskam. Wat zou het fijn zijn als we het jaar positief afsluiten met een positieve test in de groep. Wie maakt ons los? :D



@Tinkerbell hoe gaat het nu met je? Zijn je waardes beter?



@Mariskam wat spannend!! Wanneer is het tweede gesprek? Dit jaar nog? Nog maar een paar dagen en dan ein-de-lijk je HSG. Owee als je weer ziek wordt! Ik hoop dat ze enige verklevingen die ze vinden meteen kunnen verhelpen. Tweeduizend zeventien wordt het jaar!



@Vanessa welkom! Fijn dat je mee komt schrijven, heel erg verdrietig dat het moet. Hopelijk wordt er een verklaring gevonden voor je korte zwangerschappen.



@Pollewop wat heb ik met jullie te doen. Wat verdrietig dat het je vriend niet lukt om zijn gevoelens met jou te delen. Je zal het allemaal wel al geprobeerd hebben maar hoe reageert hij erop als jij zegt dat jij het hem niet kwalijk neemt. Ik heb geen idee of het helpt want volgens mij neemt hij het zichzelf vooral kwalijk maar toch. Ik heb verder niet heel veel tips. Als mijn vriend om wat voor reden dan ook niet lekker in zijn vel zit, helpt het hier om bij hem te kruipen en hem in stilte te knuffelen/kroelen en aaien.



@Samoa hoe ging het?



Hier gaat het goed. De vakantie was heerlijk. Ik ben echt weer opgeladen. Ik vond vandaag wel een brief in de bus dat de kliniek volgend jaar wél door mijn verzekering wordt vergoedt. Maaaar er is een kredietplafond en als die bereikt is worden de behandelingen niet meer vergoedt. Ik weet niet of dat het wie het eerst komt, wie het eerst maalt, per patient is en hoe hoog het bedrag is. Dit ga ik maandag dan ook meteen vragen.

@zwangerworden we vrijen nog steeds met condoom. Eind januari is het twee maanden geleden en mogen we weer voor het echie bezig. Midden januari begin ik met mijn cyclusanalyse. Het voelt nog een beetje onwennig allemaal. Ik heb me er bij neergelegd dat we een gedwongen pauze moesten nemen. Ik heb de tijd opgevuld met veel feestjes, sociale contacten en vooral dingen buitenshuis doen. Ik had het niet verwacht maar ik ben er helemaal uit. Ik heb heel af en toe een jaloerse steek maar verder lijkt mijn kinderwens veel minder aanwezig te zijn. We hebben wel allebei zin om in januari weer te starten. Dit klinkt een beetje gek maar het is echt hoe ik het voel :/



Ik hoop dat ik niemand ben vergeten. Fijn weekend allemaal .
Alle reacties Link kopieren
maanroosvis. Fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie en dat het even niet met zwanger worden bezig zijn jullie goed doet. Snap wel dat jullie weer willen beginnen want zwanger worden blijft natuurlijk een grote wens. Ik had vandaag ook even een steek toen ik een kennis tegenkwam met baby. Nouja hopelijk mag ik ooit ook zo wandelen met baby. En de rest van dit topic natuurlijk ook in 2017 wandelen met baby.
Alle reacties Link kopieren
Snap die verwarring niet zo want we zijn gewoon hoe het hoord na 12 maanden naar de huisarts geweest voor onderzoek, kregen een formulier en potje mee voor zaadonderzoek en leveren dat volgende week in. Op ons eigen tempo en volgens het tempo van de huisarts. Niet zo gek denk ik zo maar idd door m'n angstverleden ben ik wel wat terughoudend met de medische wereld en heb ik weinig vertrouwen in artsen.........
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieverds,



Aaahw Wolkje, wat shit kut klote! Ik hoop dat je snel de positiviteit vindt om mee verder te gaan



Rosalie, wat jammer dat je de baan niet hebt gekregen! Wel stoer dat je gesolliciteerd hebt, terwijl je al voorzien bent van een vertrouwde baan. Het is makkelijk om te blijven zitten waar je zit, maar je bent een uitdaging aangegaan en daarmee heb je ook al een stukje winst behaald vind ik

Wat betreft het vertrouwen in artsen, ik heb soms ook wel eens mijn twijfels. Bedenk dat het jouw lichaam is, en jullie wens en traject. Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik vooral het initiatief moet nemen om dingen te vragen en duidelijk aan te geven wat ik/we wil(len). Ze kunnen wel in je lichaam kijken maar niet in je hoofd. Dus dat is alvast een tip voor als het traject voor jullie gaat beginnen



Vanessa, dankjewel



Maanroosvis, waauw wat klinkt dat goed zeg, heerlijke vakantie, sociale activiteiten en het zwanger worden even los kunnen laten. Wat goed! Jullie gaan vast super relaxt het gebeuren weer in straks



Mariskam, wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben met deze angstige kronkelgedachte. Heerlijk hoe je dat omschrijft trouwens, zwanger van een petrischaaltje Helpt te bedenken dat het niet zoveel uitmaakt hoe je je doel bereikt. En het luchtig houden en de humor er in houden. Ik ben altijd een groot van van sarcasme en een beetje zelfspot. En met het hele zwanger worden lijk ik dat soms een beetje te verliezen omdat de angst dan regeert. Dit helpt het weer een beetje relativeren



Pollewop, wat ontzettend moeilijk.. Ik denk dat je al heel veel doet om hem het klotenieuws op zijn eigen manier te laten verwerken en te laten merken dat je er voor hem bent, met of zonder masker. En dat je hem nog even leuk/lief/aantrekkelijk/sexy/watdanook vindt, als voor het slechte nieuws. Lastige is dat je met 2 verschillende personen in hetzelfde traject zit, en het verschillend ervaren. Dat ervaar ik ook zo, en moest mijn vriend vandaag ook even oppeppen met lieve woorden.



Want, hier niet echt goed nieuws dus. Vanochtend 5e IUI en het zaad bleek niet zo goed dit keer. Maar 0,5 miljoen. Kwam even als een flinke domper, zeker aangezien het de vorige keer 4,2 miljoen was. Hoe het kan dat het dit keer zo slecht was geen idee.... Arts wou de IUI wel door laten gaan maar zei wel dat de kans nu nog iets kleiner is dan normaal. Samoaman voelde zich best even klote en gaf zichzelf de schuld. Zelf baal ik er ook behoorlijk van en het voelt als een gemiste kans. Arts adviseerde om vandaag nog een keer extra te vrijen dus dat hebben we vanavond gedaan (ondanks dat ik nu even het libido heb van een dood paard). Dus hopen dat er toch nog een paar wakker geschudde zaadjes zijn die het redden om de eiers in te halen.



Als mijn luteale fase even kort duurt als vorige cycli word ik precies met kerst ongesteld. Leuk, terwijl je dan tussen familie met alle bijbehorende kinderen zit...

En begin januari gaan we een weekje op vakantie. Dan kan ik niet spuiten aangezien dat spul gekoeld bewaard moet blijven. Dus ik heb de arts gevraagd of ik dan voor die 6e en laatste IUI poging clomid mag gebruiken, om de eitjes te laten groeien. Maar dat kan dus niet. Dat zou betekenen dat we een ronde moeten overslaan. En wachten tot ik weer natuurlijk ongesteld word om verder te gaan, en dat kan in mijn natuurlijke cyclus even duren.. En als het te lang duurt zou dat betekenen dat ik weer een kuur moet om de ongi op te wekken en al met al ben je dan zo weer een paar maanden verder. Pfff alleen bij die gedachte al denk ik, pleur maar op met die IUI nr 6, geef mij maar dat fucking petrischaaltje (nogmaals dank Mariskam )
Alle reacties Link kopieren
Ach Samoa, ik kan me goed bedenken hoe je je voelt na je laatste regel.

Maar was er hier ook pas niet iemand die precies t zelfde had en toen zwanger werd? Misschien in een ander topic hoor, maar er hoeft natuurlijk maar 1 zaadje tussen te zitten die doordringt. Ik hoop t voor je. Ongesteld zijn is niet leuk maar met kerst al helemaal niet!



wolkje! Verdorie dat t weer niet zo mag zijn. Fijn dat je medicijnen gewerkt hebben maar t moet ook iets opleveren ipv dit. Ik hoop zo dat dot geen eeuwigheid gaat duren voor jullie. Hebben ze bvb een aantal rondes afgesproken en dan iets anders?



Jammer dat je het niet geworden bent Rosalie maar inderdaad wat andere zeggen erg dapper dat je gesolliciteerd hebt!

Ik denk trouwens dat er geen verwarring is hoor maar je typt zelfs steeds ik wil dit (zwanger worden) ik wacht met de mmm, vervolgens ga je naar de dokter (terecht want 12 mnd is vet lang) dan gaan ze zaad onderzoek doen, (waar je vervolgens mee wacht want je wil geen kans missen, wat iemand hier van vind kan 2 kanten op) en dan heb je t over echo en bloed onderzoek. Nou ik kan je vertellen dat is dus juist de mmm. Wat is jouw verwachting van de mmm dan?

Als je gewoon netjes optijd ongesteld wordt en mooie cyclussen hebt weet ik niet wat ze zo snel verder zouden doen? Maar daar heeft de rest meer kaas van gegeten denk ik. Ik hoop voor jullie dat het raak is en zo niet een arts treffen waar je je goed bij voelt en voornamelijk vertrouwd.



Maanroosvis wat fijn dat de vakantie een heerlijke oplading heeft gegeven. De dagen rondom kerst gaan vaak zo snel dan is het best snel eind jan hoop ik voor jullie. Misschien was de pauze wel een top idee en trekt je cyclus bij. En valt er iets goeds te analyseren.



Mariskam paar echinaforce pilletjes proberen? Trekt misschien je weerstand iets omhoog. Even nog een weekje volhouden, dan is het achter de rug. Op jouw datum krijgt mijn oma een nieuwe hartklep heel wat anders maar zal dus aan je denken!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even een hart onder de riem steken..



Samoa ik raakt zwanger van 0,5 miljoen zaadjes. Ik dacht precies hetzelfde als jou, een gemiste kans. Maar niets was minder waar en ik bleek zwanger dus houd de moed er in meis!



Wolkje pff weer ongesteld, super kut. Wat een ellende blijft het ook. Ben maar lief voor jezelf .



Pollewop wat rot dat je vriend zich zo voelt, die van mij heeft natuurlijk niet hetzelfde maar hij voelt zich af en toe echt best rot. Dan knuffel ik hem en praten we over alles waar we dankbaar voor moeten zijn. Dat helpt soms een beetje te relativeren..



Mariskam ik herken je instelling, go with the flow. Als het nodig is, dan maar een reageerbuis baby. Zolang het maar lukt interesseert het me allemaal niet zoveel meer.



MRV welkom terug meid, fijn dat de pauze makkelijker te behappen was dan je van te voren dacht! Maar natuurlijk ook heel fijn om nu weer door te mogen.



Met mij gaat het oke, ik heb goede en slechte dagen. Hcg zakt gelukkig maar niet naar behoren dus kan even niet zo bezig zijn met zwanger raken. Pas als het helemaal gezakt is kunnen we verder en dat kan nog wel even duren. Vandaar dat ik nu dus een kater heb, voor het eerst in een jaar. Ben ook van alles aan het kopen omdat ik geen zin meer heb om te sparen voor iets dat er voorlopig niet in zit. Het klinkt misschien heel hard maar eerst kan ik niet zwanger raken, vervolgens kan mijn lichaam het vruchtje niet op de juiste plek krijgen en nu kan ik niet eens een fatsoenlijke miskraam krijgen. Echt niks zit mee en daar baal ik van. 2016 was een kutjaar en ik hoop dat 2017 een betere word voor ons allemaal.



Wow, wilde even snel reageren maar het is alsnog een aardig verhaal geworden. Ik ben er even niet zoveel maar ik denk aan jullie allemaal!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven