Uitgerekend 16 t/m 31 juli 2017

13-11-2016 07:53 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna twee jaar proberen houd ik voor de vierde keer een positieve test in mn handen. Ik hoop dat het mij deze keer wel gegund is, want de vorige keren ging het helaas mis. Ondanks de spanning ben ik ook hoopvol en voel ik 'gelukkig' momenteel van alles aan mn lijf, waardoor ik vertrouwen heb dat het voor nu in ieder geval goed zit. Mn oplopende testen ondersteunen dat. Alle keren dat ik zwanger was heb ik een topic geopend en nu dacht ik: ik doe het gewoon weer! Uitgaan van het positieve! Wie schrijft er gezellig met mij mee?



Wil je in de tabel, geef dan even je gegevens door! Heb je aanpassingen? Zet het dan even dikgedrukt neer.

Zou iedereen die dat nog niet heeft een avatar willen uploaden? Zo houden wij de verhalen wat makkelijker uit elkaar



NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendAfsprakenmupje12330/322e**14 juli echo 19 decemberkorbakimmy821/261e17 juli _pebble_31/311e*20 juli Frensie8135/321e22 juliecho & intake 19 decemberEspana33/361e23 juliecho 15 december, intake 27 december, termijnecho 28 decembertulpenrood31/401e**23 juli echo & intake 19 decemberEverThine26/321e28 juliecho 15 december, termijnecho 9 januariLavendel_Madelief32/361e*28 juliecho & intake 27 december_imaginairy_31/342e30 juliecho 19 decemberPassiepasje33/322e30 juliecho & intake 22 december, termijnecho 11 januari



april88

Hormonster1982

Autumn_87

Boogschutter_87

Bloempje300

stellarules
Alle reacties Link kopieren
Bloem, Stella en Boogschutter, wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ik ben een paar dagen in het buitenland geweest en had daar slecht internet. Ik lees nu net de berichtjes terug en ik ben er helemaal stil van.



Bloem, wat ontzettend oneerlijk dat je dit zo vaak achter elkaar moet meemaken. Ik hoop dat ze je in Gent verder kunnen helpen. Ik denk aan je!



Stella, ik kan de tegenstrijdige gevoelens zeker begrijpen. Het is zo rot dat je je nog misselijk voelt enzo. Maar afwachten is inderdaad ook niks. Dikke knuffel!



Boogschutter, Ik weet niet of je nog terug komt hier, maar hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Pebble, gefeliciteerd met je mooie echo! Ik kan mij voorstellen dat je er nog steeds niet helemaal gerust op bent, maar de eerste horde is in ieder geval genomen.



Passiepasje, hoe was Londen?



Imaginary, heb je het vandaag op je werk verteld? Of gaat dat binnenkort nog gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve woorden. Ik denk dat het handiger is als ik de tabel hier post zodat jullie er een nieuw topic mee kunnen openen. Vind het niet zo prettig mn inloggegevens uit handen te geven namelijk.

Ik zal hem zo even plaatsen.



Lieve Stella wat verdrietig dat het nu officieel is. Ik heb hele goede ervaringen met de pillen, maar ik hoop eigenlijk dat het vanzelf komt. Ik zat tot gisteren aan de utrogestan, dat houdt een miskraam tegen, dus daarom wil ik even wachten wat er gebeurt nu ik stop. Ik heb woensdag weer een gesprek en ga dan ook bespreken tot wanneer ik wil wachten en aan de pillen ga.



In jouw geval zou ik zeker voor de pillen gaan, gezien het feit dat jouw vruchtje al een tijdje niet meer leeft en jouw lijf dat niet oppakt. Dat maakt de kans dat dit nog gaat gebeuren kleiner. Heb je vier pillen cytotec meegekregen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zorgen van vorige week zijn nog niet weg. Ik ben wel weer af en toe misselijk, maar dat zegt me niks, omdat ik weet dat als het fout is, ik nog wel even misselijk kan blijven. Ik heb geen gevoelige borsten meer. Ik ben ook minder opgeblazen (al vind ik dat niet zo heel erg). Ik heb woensdagochtend een kleine verkeerde beweging met mijn rug gemaakt. Sinds vrijdagochtend tot aan nu heb ik echt heel veel last van lage rugpijn. Ik weet niet zo goed of dit nu van de verkeerde beweging is, of dat het met de zwangerschap te maken heeft. Ik merk sowieso veel "druk" in mijn buik en onderrug regio.



Omdat ik in het buitenland was, had ik een goed excuus om de verloskundige niet te bellen. Ik twijfel namelijk of ik mij niet gewoon nogal aanstel, of dat het de leeftijd is, of dat het komt doordat ik te lang niet gesport heb en mijn spieren niet meer sterk zijn. Ergens ben ik gewoon doodsbang voor de echo... En dan heb ik het over de echo zelf. Toen ik de afspraak maakte voor de intake en echo, werd mij verteld dat ze een inwendige echo gaan maken. En daar ben ik dus rete-bang voor. Sinds ik een spiraaltje heb laten plaatsen en uitstrijkjes heb gemaakt, ben ik bang voor de pijn. Volgens mijn huisarts en de gyn ben ik extreem gevoelig van binnen... (heb ik weer) en daardoor krijg ik dus al een heftige steek in mijn buik als er een uitstrijkje gemaakt moet worden. De assistente van de verloskundigenpraktijk zei dat ik met 9 weken heel misschien geen inwendige echo hoef... En daarom probeer ik het dus zo lang mogelijk te rekken... stom he...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een @ op de eerste regel neergezet. Hieronder kopieren, @-teken weghalen en plakken, dan doet ie het.



[@table]

[tr]

[td]Naam[/td]

[td]Leeftijden[/td]

[td]Kindje[/td]

[td]Uitgerekend[/td]

[td]Afspraken[/td]

[/tr]

[tr]

[td]mupje123[/td]

[td]30/32[/td]

[td]2e**[/td]

[td]14 juli :heart:[/td]

[td]echo 19 december[/td]

[/tr]

[tr]

[td]korbakimmy8[/td]

[td]21/26[/td]

[td]1e[/td]

[td]17 juli :heart:[/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]_pebble_[/td]

[td]31/31[/td]

[td]1e*[/td]

[td]20 juli :heart:[/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Frensie81[/td]

[td]35/32[/td]

[td]1e[/td]

[td]22 juli[/td]

[td]echo & intake 19 december[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Espana[/td]

[td]33/36[/td]

[td]1e[/td]

[td]23 juli[/td]

[td]echo 15 december, intake 27 december, termijnecho 28 december[/td]

[/tr]

[tr]

[td]tulpenrood[/td]

[td]31/40[/td]

[td]1e**[/td]

[td]23 juli :heart:[/td]

[td]echo & intake 19 december[/td]

[/tr]

[tr]

[td]EverThine[/td]

[td]26/32[/td]

[td]1e[/td]

[td]28 juli[/td]

[td]echo 15 december, termijnecho 9 januari[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Lavendel_Madelief[/td]

[td]32/36[/td]

[td]1e*[/td]

[td]28 juli[/td]

[td]echo & intake 27 december[/td]

[/tr]

[tr]

[td]_imaginairy_[/td]

[td]31/34[/td]

[td]2e[/td]

[td]30 juli[/td]

[td]echo 19 december[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Passiepasje[/td]

[td]33/32[/td]

[td]2e[/td]

[td]30 juli[/td]

[td]echo & intake 22 december, termijnecho 11 januari[/td]

[/tr]

[/table]



april88

Hormonster1982

Autumn_87

Boogschutter_87

Bloempje300

stellarules
Lavendel wil je me een pb sturen met info?



Ik weet niet echt wat me te wachten staat Bloempje. Het stelt me wel enigzins gerust dat jouw ervaringen niet negatief zijn. Je hebt gelijk, mijn lijf pikt niet op dat het niet meer leeft. Ik geloof er ook niet in dat het alsnog vanzelf afkomt. Ik heb drie pillen (weet de naam niet) meegekregen die ik om de drie uur moet inbrengen. Volgende week terug naar de gyn voor een check. Sterkte Bloempje!



Frensie hoeveel weken ben je nu dan? Vervelend he die onzekerheid. En lastig die gevoeligheid. Mocht het je geruststellen: een uitstrijkje vind ik ook een heel naar gevoel. Terwijl ik een inwendige echo pijnloos vind. Hopelijk heb je binnenkort een mooie echo!
quote:Bloempje300 schreef op 12 december 2016 @ 18:52:

Ik denk dat het handiger is als ik de tabel hier post zodat jullie er een nieuw topic mee kunnen openen. Vind het niet zo prettig mn inloggegevens uit handen te geven namelijk.

Sorry Bloem ik had het verkeerd begrepen wat een tabel maken betreft. Ik dacht dat je voor een tabel een aparte inlognaam+code nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Wat er gaat gebeuren is dat je een paar uur (bij mij duurde het 4-5 uur) na het innemen van de pillen heftige krampen gaat krijgen. Variërend van pittige menstruatie pijn tot lichte weeën (dat verschilt per keer en per vrouw). Mijn advies is om naproxen in huis te halen (aleve Feminax). Je mag er twee innemen en eventueel na 12 uur nog eentje voor de pijn. Ik zou het echt halen, mocht je het niet nodig hebben dan heb je het iig in huis. En ja het doet pijn, maar ja je kan dat aan, het duurt maar even en is daarna (als het goed is) weer voorbij. Ik zei na mn eerste miskraam met pillen: wat een hel, maar ik zou het zo weer doen. En zie hier, ik maak nu weer diezelfde keuze. En jij hebt er al een keer een bevalling opzitten dus vergeleken met dat, gaat dit je zeker lukken. Sterkte vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Dat geeft niet lavendel. Alleen de topic opener kan de tabel aanpassen helaas.
Ik heb een nieuw topic aangemaakt om Bloem te ontlasten. De titel is per ongeluk in hoofdletters door een domme kopieer-plak-actie maar dat wordt hopelijk aangepast.



Dit is het topic:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/uitg ... ges/357417
Alle reacties Link kopieren
Stellarules: wat een verdrietig bericht, ik had nog zo gehoopt dat ze het mis hadden. Veel sterkte probeer vooral lief te zijn voor jezelf en ook voor je lichaam, want je verdient het.



Ik heb geen ervaring met pillen. Bij mij kwam het 2x spontaan (10 weken, 5,5 week) en bijde keren deed het geen pijn. Misschien is het een kleine troost dat het niet altijd pijn hoeft te doen. Hopelijk valt het voor jou ook mee. Mentale klap kwam voor mij ook later, geef jezelf echt de tijd. Je mag mij ook een pb sturen als je meer wil weten.
Bedankt voor de uitleg Bloem. Ik merk dat ik behoefte heb aan concrete info. Ik zal die feminax ook in huis halen.



Hoe zie ik of ik pb heb? Of hoe stuur ik die zelf? Lavendel en Tulpenrood ik zou graag jullie ervaringen willen lezen. Fijn dat jullie die ook willen delen.



Mentaal zal het ook wel moeten bezinken. Ik praat moeilijk over mn gevoel dus dat is wel iets waarop ik moet letten.



Excuses voor de egopost.



Boogschutter jij bent ook geweest toch vandaag? Hoe was het?
Alle reacties Link kopieren
Frensie, wat vervelend dat je zo'n angst hebt en ook extra gevoelig bent van binnen. Mocht het je geruststellen, een uitstrijkje doet echt veel meer pijn dan een inwendige echo. Met een uitstrijkje zetten ze de eendenbek erin en dat is niet zo'n fijn gevoel. Met een inwendige echo gebeurt dat allemaal niet en doet echt geen pijn, tenminste bij de meeste vrouwen.. Ik hoop je een klein beetje te kunnen geruststellen zo.. succes in ieder geval alvast!



Lavendel, wat lief en fijn dat je een nieuw topic hebt geopend, ik kom eraan!



Bloem, ik wens jou echt nogmaals heeeeeeel veel sterkte en hopelijk is het jou ook binnenkort gegund.

Ook voor jou Stella, hopelijk doen de pillen snel hun werk en vallen de krampen/pijn mee.
stella, op de homepagina staat in grote letters Welkom Terug rechtsdaarvan staat een envelopje. Daar kun je je berichten terugvinden. Je moet daar op klikken.



Frensie ik snap je stress. Symptomen zijn echter heel wisselend bij mij ook. Dus je kunt er geen pijl op trekken. Houd moed.
Alle reacties Link kopieren
Stellarules: je kan ook op mijn naam klikken en dan zie je ook dat je me een bericht kan sturen.
Alle reacties Link kopieren
Frensie: hopelijk heb je een verloskundige/gynaecoloog die wat geduld me je heeft. Als je beneden ontspannen bent doet het meestal geen pijn. Hopelijk geeft ze je de tijd om te ontspannen, dat kan je thuis ook oefenen. Dat ding is dunner dan een gemiddelde penis en er zit een enorme lading glijmiddel op. Bij mij deed het alleen pijn toen ik niet ontspannen was en z'n eendenbek is idd veel naarder. Sterkte. Het komt echt wel goed. Zodra jij je kindje ziet vergeet je alles misschien wel, geloof me dat is een goede afleiding!
Alle reacties Link kopieren
Stella: Wat lief dat je me toch nog even gerust wilt stellen, ondanks dat je zelf genoeg aan je hoofd hebt nu. Ik heb zelf jaren geleden ook een miskraam gehad en heb toen ook de pillen gehad. Ik moet zeggen dat de heftige pijn mij meeviel. Die duurde niet zo lang. Wel heb ik ook pijnstillers gebruikt. Een collega van mij heeft ooit gezegd dat zij voor haar bevalling merkte dat ze helemaal in haar eigen wereld ging leven. Bij mij was het natuurlijk geen bevalling, maar ik merkte eigenlijk precies hetzelfde. Ik was echt even helemaal in mijzelf gekeerd. Ik was toen zwanger van een tweeling die beiden niet meer leefden. Helaas was na de eerste behandeling met de pillen 1 vruchtzakje blijven zitten, dus ik heb nog een tweede ronde moeten doen. Daarna was alles na twee weken weer schoon. Ik zag na ronde 1 niet op tegen ronde 2 dus dat zegt voldoende denk ik. Eerlijk gezegd wilde ik ook wel graag af zijn van de zwangerschapssymptomen en wilde ik zo snel mogelijk schoon zijn van binnen. Ik weet niet of jij kon kiezen, maar mocht het bij mij nu fout zijn, dan zou ik zeker weer voor de pillen gaan en niet voor een curettage. Persoonlijk voel ik mij daar prettiger bij, omdat het natuurlijker aanvoelt voor mij. Maar nogmaals, dat is voor mij persoonlijk. Ik heb hier nog niet eerder over de miskraam gepraat, maar dat komt omdat het al jaren geleden is. Gezien mijn relatie toen wist ik ook dat het misschien beter was zo en achteraf gezien had ik ook gelijk. Ik wens je heel veel sterkte meis. Mocht je vragen hebben, dan kan je altijd een berichtje sturen.



Ik ben momenteel 8+4. A.s. maandag is de echo. Ik vind het fijn om te lezen dat de inwendige echo bij jou geen pijn doet! Dat stelt me gerust, dankje!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Bloem!! En hopelijk kunnen ze in Gent iets voor jullie betekenen..



En Stella: hopelijk valt het lichamelijk mee... heel veel sterkte en ook voor je koppie heel veel liefs..



Ik zal doorgaan naar het andere topic..



En Boogschutter? Any news?
Alle reacties Link kopieren
Mupje, Lavendel & Tulpenrood: Super bedankt voor jullie reacties! Ik voel mij er veel beter door! Lief dat jullie de tijd hebben genomen om mij even gerust te stellen.



Ik zal ook de overstap maken naar het nieuwe topic. Zie jullie daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven