iOS/iPad expert gezocht

14-12-2016 21:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is iPad /iOS expert en heeft de gouden tip. Na proberen van het e-mailen van een video vanuit een bewerkingsapp (niet gelukt, video te groot) neemt m'n mailbox 1,11GB ruimte in beslag en krijgt t niet omlaag. Email accounts verwijderd van iPad, iPad herstart en opschoontruukje itunsfilm downloaden mocht niet baten. Heb nu dus 0 e-mailaccounts op iPad maar mail neemt nog steeds 1,11GB ruimte in beslag! Hoe dan????

Laatste redmiddel is iPad terug naar fabrieksinstellingen maar liever los ik het anders op
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit een tijdje met mijn foto-app grhad. Enige wat voor mij werkte was herstellen en dan de backup terugzetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier was ik al een beetje bang voor... naja lang leve backups :-)
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij reserveert ios ruimte voor een bepaalde app in je geheugen.

Zo kon ik bijvoorbeeld op mijn computer zien dat mijn geheugen bijna vol was, als ik hem aan de computer hing voor de foto's, maar de telefoon zelf gaf dit nog niet aan. Pas veel later na meer foto's en video's etc. gaf hij het wel aan.

Heb je er nu 'last' van dat je e-mail app zoveel ruimte inneemt?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een iPad air met 16gb, altijd chronisch ruimte gebrek. Om de zoveel dagen moet ik weer ruimte creeeren door de downloadfilmtruuk die never nooit past toe te passen, dan begint iPad spontaan 1GB vrij te maken.

1.11GB aan mail kan ik er echt niet bij hebben

Volgende iPad nooit meer 16GB, volgens mij worden de nieuwste ook alleen vanaf 32GB aangeboden



iPad gewist en backup wordt nu teruggeplaatst
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Dubbbel (qoute ipv aanpassen van m'n reactie :-))
Wie wind zaait zal storm oogsten
Doe even een harde reset! Home knop tegelijkertijd met uit-knop ingedrukt houden tot hij uitgaat. Opnieuw opstarten en kijken wat hij dan aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Thx sushilala, had ik gedaan maar niet geholpen. Alle mailaccounts verwijderd en toen harde reset, maar zelfs zonder geïnstalleerde mail account bleef bij "beheer opslagruimte" de mail app met stip op nummer 1 met 1,11GB in bebruik



Backup is up and running en helemaal blij want deze bug bleek een "blessing in disguise"

Opeens 7GB vrije ruimte, in geen tijden gehad. Na opschoonsessie hooguit 1,5GB :-) :-) :-)



Hulptopic omgebogen tot de gouden tip voor ruimte maken.

Hoewel ik updates en backups plaatsen altijd spannend blijf vinden en laatste redmiddel zal blijven



Heb een klein trauma overgehouden aan mijn eerste (niet zo)smartphone de Blackberry (toen heel hip hoor :-)). Na iedere software-update kon ik terug naar winkel omdat het ding volledig crashde.

Zodra ik die oploopbalk onder het Apple logo tijdens een updste zeer traag zie oplopen komt dat Blackberry gevoel weer terug
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Wow



Wilde eigenlijk vragen wat de downloadfilmtruc is, maar als ik dit zo lees kan ik die van mij beter ook eens een keer helemaal leeg maken. 7 GB, toe maar....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.iculture.nl/gids/opslagruimt ... uden-tips/



Tip 7 is de filmtruuk! Werkt nog steeds bij de nieuwste iOS als je je toegangscode uitschakeld

Denk er wel aan dat e geen creditcard is gekoppeld, kan er ook geen geld geïncasseerd worden per ongeluk
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Dankje wel Franka! Helaas heb ik echter IOS 10.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 15 december 2016 @ 23:52:

Dankje wel Franka! Helaas heb ik echter IOS 10.



Ik heb ook IOS 10 en in tegenstelling wat wordt beweerd (dat het niet zou werken bij IOS 10) werkt het wel.

Als je een toegangscode hebt ingesteld op je tablet en hebt ingesteld dat er om toegangscode wordt gevraagd bij downloads in AppStore/ iTunes moet je die wel even uitzetten (want daar zal iTunes om vragen). Probeer het maar eens
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Dankje.

Heeft me toch weer 200 mb opgeleverd.



Maar ik ben bang dat ik toch niet ontkom aan een complete schoonmaakoperatie. 500 mb vrije ruimte is niet heel royaal.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven