DE kado tip gezocht voor een jongen van 7

08-01-2009 16:15 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt 7. Maar.. wat te kopen?

Voor sint heeft ie eea gehad (knutselspullen, puzzle bal, onderdelen voor zijn houten trein).



Maar nu weet hij niets voor zijn verjaardag. Ik zal hem omschrijven

Hij is een jongen die niet echt van jongensdingen houdt (dus speelt niet echte jongensspelletjes). Hij zit graag bij de PC (speelt dan vooral SIMS en Rollercoaster tycoon 3), is qua intelligentie niveau behoorlijk en heeft technisch inzicht zal ik maar zeggen.



Nu zat ik zelf in de richting van technisch lego , maar is hij daar niet te jong voor



Zelf had ie het over een zelfbouw houten knikkerbaan maar daar heb je niet veel keus in en is moeilijk aan te komen blijkt.



Kortom... Ik zoek DE tip



Wie helpt me
ik denk dat technisch lego wel kan hoor, je zegt zelf dat hij qua intelligentie behoorlijk is..'



Of een uitbreiding van de sims ofso?
Alle reacties Link kopieren
google even op kapla, superleuk, wel prijzig, maar dan heb je ook wat.



Voor sinterklaas/kerst heb ik mijn jongens een doos van 1000 stuks gegeven. Wel de nep-kapla, want de echte is volgens mij 230 euri. Via marktplaats vind je soms ook goedkope partijen
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is helemaal verzot op Tony Hawk een spelletje op de pc, is een skate spel, dus ik weet niet of hij skaten ook leuk vindt anders doe ej zo een spel met een skatebord en natuurlijk bescherming.



Lego blijft ook super.
Mijn neefje is ook 7 geworden in november, beetje hetzelfde type als ik het zo hoor en die heeft "kleine Lego" gehad zoals hij dat noemt, idd technisch Lego en met af en toe een beetje hulp komt ie er heel prima uit hoor!
Alle reacties Link kopieren
Knex vinden ze op die leeftijd vaak ook leuk, of een nintendo.

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wilt uitgeven. Als je met wat minder moet rondkomen doet marktplaats het voor dat soort dingen ook heel goed.



Of je geeft hem een dagje uit kado, dolfinarium/efteling/moviepark(world?)/spoorwegmuseum/dierentuin.....
Alle reacties Link kopieren
mmm kapla zou wel wat kunnen zijn, Nintendo hebben we, is hij niet zo gek mee. Knexx .. ! Daar was ik nog niet op gekomen..



al wat verder op weg !
Alle reacties Link kopieren
Technisch lego moet lukken hoor, voor een ventje van 7. Je zegt zelf dat hij technisch inzicht heeft.

Toen mijn zoon 7 werd heeft hij van ons een mooi bouwpakket van technisch lego gekregen en dat was "officieel" vanaf 9 jaar.

Dat bouwen ging hem prima af, alles wordt bladzij voor bladzij uitgelegd/getoond.

Verder heeft hij aan de familie/vriendjes geld gevraagd en eigen spaargeld bijgelegd en daar heeft hij een Nintendo DS van gekocht. Helemaal blij is hij ermee!
Alle reacties Link kopieren
Als hij Sims leuk vindt zou je je zeker eens moeten verdiepen in de diverse Sims varianten. Sims huisdieren ziet er erg leuk uit.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
toen ik dit topic opende, dacht ik serieus dat het ging om iemand die geen cadeautje wist voor haar neefje of het zoontje van een vriendin, maar ga je me nu echt vertellen dat je niet eens iets weet te verzinnen voor je eigen kind?



ongelofelijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, het is toch je zoon, dan weet je toch wel wat ie wil hebben? Ik dacht dat echt dat dit een topic zou zijn voor het kind van een vage kennis ofzo.



En het is l'escargot trouwens, in correct Frans.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, niet zo aanvallend zeg. Wie weet bestond l'escargot als nick.



Maar goed, ik kan me best voorstellen, zeker zo vlak na de feestdagen dat je het even niet meer weet. Dan is zo'n forum best handig. Of mss heeft TO meer jongens, en is het meeste al in huis.



Ik vind het echt belachelijk hoe er af en toe zo aanvallend wordt gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
ik val niemand aan, ik ben alleen heel erg verbaasd dat TO niets weet te bedenken voor haar eigen kind. Als ze had gezegd dat ze aan dit of dat zat te denken en advies wil over of het geschikt is voor die leeftijd vind ik het een ander verhaal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Als hij technisch inzicht heeft neem ik aan dat hij al wel Lego of Knex in huis heeft? Of nog helemaal niet?

Mijn zoon is ook zeer technisch en wij hebben ook een houten trein maar daar is hij zo op uitgekeken.



Hij is uren zoet met Knex en Lego. Niet per se technisch lego, trouwens.
Heel erg verbaasd?

Djiez.



Ik weet zovaak niks te bedenken voor mijn eigen 3 kinderen.

Zijn we nu slechte moeders ofzo?
Bouwpakketten zijn ook erg leuk voor 7-jarigen. Tube lijm, kwastje en wat kleurtjes houtverf erbij.
Alle reacties Link kopieren
lees je me dat ergens zeggen, Bambi?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Wat moet er wel niet van onze kinderen komen.



Later horen we: "...maar ik kreeg ook nooit het juiste cadeautje voor mijn verjaardag", als hij weer eens een oud vrouwtje heeft beroofd.
Alle reacties Link kopieren
maar goed, een weerstation kan ook leuk zijn. Mijn zoon loopt er om de haverklap heen en kijkt hoeveel het vriest.
En ik stel een vráág, Rosanna.



Vanwaar die enorme verbazing? Omdat het je eigen kind is (waar ook nogal de nadruk op gelegd wordt, dat het je éigen kind is) moet je dus altijd weten wat het hebben wil? En als je dat niet weet dan is dat 'ongelofelijk' met een denigrerend nee-schuddende smiley erachter. Beetje jammer!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is Spektro iets voor hem, da's een doos waarmee kinderen elektrische circuits kunnen bouwen. Het is geschikt voor kids vanaf 8 jaar en oogt heel leuk met lampjes, sirenes ed. Of anders misschien een boek met proefjes en testjes? Bij de Hema verkopen ze ook leuke dozen met experimenten trouwens.
Ik vind de vraag niet zo raar hoor, er worden hier toch ook vragen gesteld over menstruatie, hoofdpijn, huidverzoring etc..

dat is toch je eigen lichaam waarom weet je dat dan niet..



Nu gaat het om haar eigen kind. Tsja en na alle feestdagen snap ik wel dat je even denkt van goh wat moet zal ik nu eens geven.

Tips zijn altijd handig en kunnen je op nieuwe ideeen brengen.



Jammer genoeg weet ik eigelijk niet waar kinderen van 7 van houden. Miscchien een karoakeset, Boek, cd, bordspel, computerspel, abbonoment op een tijdschrift(donald duck?), iets leuks voorop de slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
boeken! Mijn zoon van 7 vindt de series van Koen Kampioen (over ene jonegtje met zijn voetbalteam) en Dolfje Weerwolfje gweldig!
Ja, de ontdekdozen van de Hema! 6,95 slechts en hartstikke leuk. En daar hebben ze ook een metaaldetector voor 18 euro. In ieder geval origineel. Kijk eens op de site, er staat ook wat van dat speelgoed online.



Knexx is trouwens altijd een succes bij jongens van die leeftijd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 08 januari 2009 @ 17:34:



jij stelde een vraag, Bambi?





Heel erg verbaasd? dit wel

Djiez. dit niet





Ik weet zovaak niks te bedenken voor mijn eigen 3 kinderen.

Zijn we nu slechte moeders ofzo?hier heb ik totaal geen woord over gezegd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven