Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Vraagje (en up )



Ik wil lid worden van een aantal Facebookgroepen, maar kan dat als je pagina? Ik zie alleen de optie om lid te worden met je persoonlijke pagina, maar dat wil ik niet.

Hoe doen jullie dat?
Ik doe het met mijn persoonlijke profiel, maar het onderwerp van mijn blog is daar ook naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist het 'WordPress' deel van mijn blog afgekocht. Dus nu ben ik een gewone .com blog. Ben benieuwd of dit gevolgen heeft voor eventuele bezoekers.



En ik ga een paar 'gastblogs' schrijven op het blog van een vriendin van me. Ik ben nog even aan het nadenken over het onderwerp, het moet natuurlijk wel dicht bij mijn eigen blog blijven liggen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Leuk cybermeisje



Ik doe niets met blog en facebook BZB, maar volgens mij kun je alleen liken of lid worden onder je eigen naam.



Mijn hoofd zit momenteel te vol om te schrijven. Irritant. Komt geen zinnig woord uit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus.. mijn hoofd en leven te vol om te schrijven.. daarom ben ik maar een nieuwe blog begonnen



Ik wil proberen te schrijven over mijn weg naar een nieuwe baan. IK hoop dus dat deze blog geen lang leven beschoren is!
Later is nu
Ik hoop met je mee!

En ik ken het gevoel, met dat ik pas ook een tweede blog begon vlak voordat ik ging werken Het is dat bloggen zo verslavend is dat ik het toch wel doe.
Hoi allemaal!



Wordt er nog geblogd?

Ik ben ondertussen een 2e blog begonnen (ander onderwerp) met wordpress.org en een premium theme, dat is wel even wat anders.



Verkapte up dus
Hoi



Naast de sites/blogs die ik al had, ben ik ook een nieuwe blog begonnen. De andere gaan vooral over reisbestemmingen. Deze gaat meer over opvoeding en dan vooral mijn eigen ervaringen met mijn kinderen en wat wij meemaken. Het is een blogspot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd wat gezondheids- en stressproblemen, dus het bloggen staat op een laag pitje. Ook omdat ik het verder wel druk heb. Wel jammer.



Leuk dat jullie nieuwe blogs begonnen zijn
Later is nu
Ik ben ondertussen weer terug naar één blog, maar ik blog zeker nog wel. Wel op een lager pitje vanwege mijn werk, dus er is weinig echt te vertellen over het bloggen.



Oh ja, een ding wel. Ik heb me afgelopen week als blogger aangemeld bij Patreon. Dat is een site waar je extra content kunt plaatsen (dus een keer een filmpje, een achter de schermen-foto etc.) en waar mensen een maandelijks bedrag kunnen betalen als ze je willen steunen. Het schijnt in Amerika supergroot te zijn, en ik zag het bij meer bloggers langs komen. Ik vind het een toffe ontwikkeling, juist omdat er veel bloggers nu met advertorials werken om wat met hun blog te verdienen. Terwijl het er met zo'n site naartoe kan gaan dat als je een blog gaaf vindt je die kan steunen, en dan zijn er ook minder advertorials nodig voor die blogger om bijvoorbeeld het domein van te betalen.
@schattigmeisje, dank voor de tip, ga ik eens naar kijken!

@BZB, benieuwd naar het onderwerp van je tweede blog, ik lees je eerste blog nog steeds graag!



Hier going steady. Merk wel dat ik er hard aan moet trekken om mijn bezoekerscijfers op peil te houden. Zit nu op zo'n 6 à 7 blogs per maand en 4000 à 5000 pageviews per maand. Er wordt wel meer gereageerd, dus dat is wel weer leuk.
Alle reacties Link kopieren
In januari ga ik een cursus WordPress website bouwen volgen.

Nu al ben ik bezig met een Instagram account en een Facebookaccount. Mij aan het inlezen en anere blogs aan het lezen om te zien wat ik niet en wel leuk vind.

Mijn specifiek onderwerp weet ik al en zit nu te denken of ik alleen in het Engels ga bloggen of Engels én Nederlands. Ik neig naar het eerste.



Bedankt voor jullie tips, ze zijn erg fijn!
Hoe goed is je Engels? En dan niet alleen of je correct Engels kunt schrijven (al is dat al erg belangrijk als basis), maar kan je ook vloeiend in het Engels schrijven, zodat het fijn leest? De meeste Nederlanders kunnen dat namelijk echt niet, en bij een blog is het voor je lezers enorm belangrijk dat bijvoorbeeld je zinsopbouw gewoon prettig is. Ik zou dus überhaupt al snel afraden om in het Engels te gaan bloggen als Nederlander. Maar wat je ab-so-luut niet moet doen is beide talen in één blogpost proppen, dat gehik is echt heel naar!
Koekki, ik ben het eens met schattigmeisje. Daarbij; is een Wordpress cursus nodig? Het werkt aardig intuïtief en echt alles is te googlen. Helemaal als je aan de wordpress.com gaat zou ik m'n geld in m'n zak houden. (Ervan uitgaande dat het een betaalde cursus is)



Skeap, wat een goeie aantallen! Daar zit ik nog lang niet aan, al gaat het heel goed. Gaat bij mij een beetje met pieken en dalen. Een blog met 'seks' in de titel doet het uitstekend natuurlijk



Ik kende dat Patreon trouwens alleen via een dame die ik volg op Instagram die haar geld verdiend met naakt via die service. Ik dacht dat het dus een soort webcam ding was, maar blijkbaar dus niet



Beterschap, Dreamer!
quote:BZB schreef op 18 december 2016 @ 12:24:

Skeap, wat een goeie aantallen! Daar zit ik nog lang niet aan, al gaat het heel goed. Gaat bij mij een beetje met pieken en dalen. Een blog met 'seks' in de titel doet het uitstekend natuurlijk Ik heb het over 4000 à 5000 pageviews per maand hè? Ik zou verwachten dat jij daar vet boven zit!
Alle reacties Link kopieren
Mijn Engels is behoorlijk goed, spreek en schrijf het zowat dagelijks. Ik schrijf nu al regelmatig stukjes in het Engels voor een nieuwsbrief van onze Brits-Nederlandse vereniging. En krijg nauwelijks correcties op mijn ingezonden stukjes, dus dat moet wel goed komen!



Ik wil echt een website bouwen, niet via de gratis Wordpress.com en daar zal ik eerst wel het een en ander over moeten leren.
Een WordPress cursus is echt onnodig.

Zelf ik heb absoluut geen techneut heb er 1 gebouwd. Ik heb wel ergens een gratis cursus gedownload, dus wanneer ik iets niet wist kon ik het even opzoeken.

Maar het is echt simpel.

Voor de zekerheid heb ik een boek geleend over wordpress editie 2016. Maar ook daar heb ik haast niet in gekeken. Het is zo simpel. Een kind kan de was doen.

Voor de gratis cursus moet je anders een pb sturen.
Ik heb ook de echte website, met het pakket van wordpress.org, en dat is echt niet moeilijk! Je moet even weten hoe je de updates uit moet voeren als de automatische knop niet werkt, maar dat doet hij bij bijna iedereen wel. Verder wijst het zich eigenlijk net zo vanzelf als de gratis versie. Niet te moeilijk denken dus!
Owja en zorg voor een webhosting die automatisch back-ups maakt. Zodoende hoef je nooit bang te zijn dat je op een verkeerd knopje drukt.
Alle reacties Link kopieren
Fientje1982,

Dat zou super zijn! Heb nu pauze naar ga vanavond even kijken hoe ik je een pb kan sturen!
@Koekkie je moet je pb functie aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Fientje1982,

Ik heb aangevinkt dat anderen mij een bericht mogen sturen. Mocht jet mij willen sturen dan ben ik daar erg blij mee!
Gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Up!

Zijn er nog mensen die bloggen? ik heb gisteren sinds lange tijd weer wat geschreven,. Vind het heel leuk om te doen maar neem er echt te weinig de tijd voor eigenlijk..
Jazeker blog ik nog :-) Ik wil wel weer wat meer tijd/energie in mijn blog gaan steken eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven