Voorleesstem ondertiteling uitzetten

19-12-2016 23:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb interactieve tv en ik zal wel ergens op een verkeerd knopje hebben gedrukt... maar nu heb ik een irritante robot-achtige stem die altijd de ondertiteling hardop voorleest. Hoe zet ik dat uit? Ik heb al van alles geprobeerd via menu, via de gekleurde knopjes... Maar ik kan niks vinden.



Ik heb zo'n lange witte afstandbediening erbij gekregen.







Ik kan morgen pas xs4all bellen, weet iemand toevallig nu al hoe ik die stem weg krijg? Degene die me kan helpen is mijn held!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Misschien iets van menu en dan >spraak?



Ik gok maar wat, maar denk wel dat het daar onder moet staan
Je waardeert pas wat je hebt, tot je het mist, zoals toiletpapier.
Alle reacties Link kopieren
Via menu kan ik niks vinden wat lijkt op wat ik zoek....
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Google:



"Op je afstandsbediening zit een knop voor ondertiteling (meestal met de tekst "Ad/Subt." rechtsonderin op de afstandsbediening), als je daar op drukt kan je voor zowel visuele als gesproken ondertiteling de instellingen veranderen."
Alle reacties Link kopieren
Rechtsonder zit een knopje met streepjes waarmee ik in de Teletekst kom. Retro! Ik zie wel bij 888 Ondertiteling maar dat is extra ondertiteling in het blauw. Ik kan niks vinden over een voorleesstem van de witte ondertiteling die al in een programma zit.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook (weer) last van.

Je kunt het inderdaad uitschakelen, ik zal zo even kijken op de afstandsbediening.

Wij hebben een Samsung tv.

Het is inderdaad heel irritant!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee mijn moeder heeft dit ook
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een knopje met "tools" op de ab.

Dan kom je in een menu

Daar tussen staat ergens: taal voor audio

Als die stem aanstaat dan staat daar : niet gedefineerd

Dit kun je veranderen in Nederlands en dan is het weer goed.

Bij ons moet je wel bij alle kanalen (ned 1,2,3) langs om het overal weer in te stellen.



Hopelijk werkt het bij jou ook ongeveer zo. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet... (knopje 'tools')



Ik heb deze afstandbediening (maar dan van xs4all, niet kpn, verder hetzelfde)

https://www.kpn.com/servi ... dsbediening/gebruiken.htm



En met het knopje voor 'geluid uit' (streepje door luidsprekertje) gaat ál het geluid uit, niet alleen die robot
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik weet de oplossing niet, ken het probleem namelijk ook niet. Ik ben die ene met nog analoge kabel



Maar het werkt doorgaans goed om je probleem letterlijk te googelen. Typ je vraag gewoon letterlijk in. "Hoe kan ik de voorleesstem van ondertiteling uitzetten?"



Dan kom je bijvoorbeeld op:



https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showt ... hp?t=38532



https://www.startpagina.n ... t-gesproken-ondertiteling



https://forum.tele2.nl/tv ... nt-ongewenst-spelen-57379



etc.https://chelloo.nl/ziggo/index.php?topic=47168.0



etc.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben kpn.

En bij ons is het een tweede serie npo 1,2 en 3.

Die kanalen zitten een stuk verder.

Als ik dan gewoon kanaal 1 npo1 aanzet dan is dat gewoon npo 1.

En bijvoorbeeld kanaal 52 is een duplicaat van npo 1 maar dan met voorgelezen ondertiteling

Heb je het op alle zenders?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het je niet geholpen heeft.



Bij ons gaat het inderdaad ook om npo1, npo2 en npo3.



Ik vond deze link nog: KPN forum
NPO1, NPO2 en NPO3 zitten bij mij alledrie drie keer in de zenderlijst. Eén keer standaarddefinitie, één keer HD en één keer wat je hier omschrijft (dan heten ze NPO1 GOS enzovoort, geloof ik?). Ik zat de eerste keer ook heel raar te kijken. Maar bij mij was het 'opgelost' door naar een van de andere varianten van de zenders te zappen. Sindsdien gebruik ik altijd de HD-varianten, op 701, 702 en 703.
Alle reacties Link kopieren
Mhhh ik weet aardig wat van technologie af, maar dit is best onhandig geprogrammeerd dan..

meestal vind je zulke dingen bij idd of tools of menu.
Je waardeert pas wat je hebt, tot je het mist, zoals toiletpapier.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit laatst ook (handig als de kinderen met de afstanbediening spelen). Maar bij ons was het toch echt één van de gekleurde knopjes.

Wij hebben alleen wel een andere afstandbediening. Maar misschien toch nog eens de gekleurde knopjes proberen?



Het is echt onwijs irritant, dat wel. En het heeft bij ons ook een dag geduurd eer we er achter kwamen wat we precies moesten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Majrim1982 schreef op 20 december 2016 @ 08:50:

NPO1, NPO2 en NPO3 zitten bij mij alledrie drie keer in de zenderlijst. Eén keer standaarddefinitie, één keer HD en één keer wat je hier omschrijft (dan heten ze NPO1 GOS enzovoort, geloof ik?). Ik zat de eerste keer ook heel raar te kijken. Maar bij mij was het 'opgelost' door naar een van de andere varianten van de zenders te zappen. Sindsdien gebruik ik altijd de HD-varianten, op 701, 702 en 703.



Ja volgens xs4all moet dit het probleem zijn, dat ik op zo'n GOS-kanaal (191 ofzo) heb zitten kijken, maar ik kan het me niet voorstellen want ik ga altijd naar 701, 702, 703.

En natuurlijk waren er net allemaal Nederlandstalige programma's zonder ondertiteling aan de gang zodat ik het niet kom testen... (terwijl ik die xs4all helpdesker aan de lijn had).



Nu ik het test, klopt dat wel: op 191 voorleestem, op 701 niet. Beide NPO1. Hopelijk was dat het... dat ik toch per ongeluk op die GOS-zenders zat. Want dan zou ik nu de oplossing hebben.



Iedereen bedankt voor het meedenken!
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven