Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel goed!



Zelf doe ik al 9 jaar aan het kickboxen en 2 jaar bodybuilding :-)



Als ik een paar kleine tips mag geven :-)



Verveling eten is het ergste wat er bestaat been - there. Sugar free kauwgom. Heb je toch nog " wat te doen "

Pasta - rijst - Volkoren brood 's ochtends lekker veel blijven afwisselen :-) Niet teveel pasta eten blijft toch een aankomer.



Light frisdrank zit 9/10 keer zoveel troep in als Regular. Ik zou overstappen naar zero.



Hoop dat je er wat aan hebt!



En vooral wees geduldig en hou er regelmaat in :-)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Ben 1m60 en weeg 68,5 kilo. Mijn streefgewicht is ergens tussen de 58 en 60 kilo. Wil vanaf januari het hardlopen weer oppakken (2 tot 3x per week), zoveel mogelijk maar mijn werk fietsen ipv de auto pakken en minder snoepen
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips Ilnmke! Ik drink eigenlijk altijd zero, maar noemde het voor t gemak even light. Maar ook suikervrij is dit vanwege de zuren en de bubbels een aanslag op je gebit, vandaar dat ik echt van die 'verslaving' af wil..



Top Maria!! Hoever woon je van je werk af? En hoe getraind was je qua hardlopen? Sowieso respect, als er een sport is die mij niet ligt...
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn een hoop nieuwe gewoontes in een keer To! Dat zou mij echt niet lukken.

Ik ga voor 2 keer sporten bij een nieuwe sport en elke dag minstens 6000 stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk proberen eens een tijdje helemaal te stoppen met frisdrank. Hoewel zero varianten vrijwel geen calorieën bevatten, zitten er wel stoffen in waardoor je juist extra zin krijgt in suiker. Hierdoor wordt het weer moeilijker om niet te snoepen. Verder klinkt het heel goed, en volgens mij ook prima haalbaar. Success!!
Alle reacties Link kopieren
quote:llnmke schreef op 22 december 2016 @ 20:33:

Heel goed!



Zelf doe ik al 9 jaar aan het kickboxen en 2 jaar bodybuilding :-)



Als ik een paar kleine tips mag geven :-)



Verveling eten is het ergste wat er bestaat been - there. Sugar free kauwgom. Heb je toch nog " wat te doen "

Pasta - rijst - Volkoren brood 's ochtends lekker veel blijven afwisselen :-) Niet teveel pasta eten blijft toch een aankomer.



Light frisdrank zit 9/10 keer zoveel troep in als Regular. Ik zou overstappen naar zero.



Hoop dat je er wat aan hebt!



En vooral wees geduldig en hou er regelmaat in :-)



Succes!Weet je wat het verschil is tussen cola zero en cola light? Eén e-nummer. Om precies te zijn bevat cola zero e331 en cola light bevat e330.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Ik wil van 72 naar 62 kilo. Ook ik wil proberen om meer naar mijn werk te fietsen, minder met de auto te gaan en weer (meer) te gaan hardlopen. Ook wil ik myfitnesspal weer activer gaan gebruiken. Daarin kan je bijhouden wat je gesport en gegeten hebt en hij berekent dan of je qua calorieën nog goed zit. Ik heb nogal de neiging om over te compenseren na het sporten, dus voor mij is het een goede stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
Goed voornemen! Ik doe ook mee. 1,58 lang en weeg 72 kg. Mijn eerste doel is 65 kg. Ik drink eigenlijk alleen water, thee en melk. Mijn valkuil is dat ik enorm snoep als ik thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen!

Weeg nu 78 kilo met een lengte van 1.74

Ik ben door een burn out zo'n 5 kilo aangekomen de laatste tijd.

Ik wil graag rond de 70 kilo wegen.

Eigenlijk begin ik het liefst nu gelijk maar dat is helemaal niet haalbaar deze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het project "fiets naar werk" vandaag ook al uitgeprobeerd. Mijn idee was dat ik dan in ieder geval niet nog 3 kilo aankom tijdens kerst, maar maar 2,5 :-D
Alle reacties Link kopieren
Het werd al eerder gezegd, maar als ik jou was zou ik een tijdje proberen om helemaal geen frisdrank te drinken. Ik vind 1 glas per dag best veel en ook al is het zero of light, gezond is het niet. Misschien eens 10 dagen zonder frisdrank proberen?



Verder heel veel succes gewenst!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee, maar wil je/jullie veel succes wensen.

Zelf ben ik 29 jaar en een paar jaar geleden woog ik rond de 84 kg, bij een lengte van 173 cm. De afgelopen jaren ben ik flink afgevallen; ik weeg nu 65 kg.

Wat mij vooral heeft geholpen is wel "genietmomentjes" qua eten inplannen, bijv 2x per week. Zo bleef het ook leuk om te doen. Verder drink ik geen frisdrank meer en alcohol zelden, als het eens per maand is, is het veel.

Als lunch maak ik vaak een gevulde salade en bij het avondeten neem ik niet altijd koolhydraten.

Wat doe je voor werk en hoe ga je hier naartoe? Vaker de fiets nemen helpt bijv ook.

Zet m op!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!

Ik ben 23 jaar. 157 cm en 69 kg.

Mijn eerste doel is 60 kg.



Ik wil beginnen met minder frisdrank drinken (ik drink nu 2 blikjes, 33 cl per dag en wil naar 2 per week gaan) uiteindelijk hoop ik helemaal daar mee te stoppen.

In plaats van zoete tussendoortjes, max 3 gezonde tussendoortjes per dag.



En ik ga proberen om minstens 3X per week 1,5 uur te gaan wandelen.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Welkom allen, en bedankt voor de tips!

Kleine toelichting, dit zijn niet allemaal helemaal nieuwe gewoontes. Ik sport nu 1 - 2 keer per week, en heb in het verleden ook regelmatig gewandeld, ook lange afstanden. Qua eten en drinken zie ik vooral de frisdrank als grote uitdaging, de rest (water/thee drinken, fruit en volkoren producten eten) doe ik regelmatig en wil ik echt eigen maken. Naar mijn werk fietsen is niet haalbaar, zit een uur in de auto om er te komen. Maar ik ben verpleegkundige, dus qua beweging op het werk zit het wel goed!



Voor sommige mensen is nu starten ook een prima optie, juist omdat de feestdagen er aan komen. maar ik wil graag in een keer knallen en dus starten als mijn sportschoolabonnement ook verandert. Even dacht ik nog ik start op 2 januari, omdat we op 1 januari altijd nog samen komen met de familie, met veel snaaiwerk enzo, maar dan wordt het gewoon uitstelgedrag. 1/1 is de datum!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen, misschien lukt het mij wel als ik meeschrijf met een topic ipv alleen de topics lezen.



8kg moet er af hier, 10kg zou helemaal leuk zijn ;) Valkuilen hier zijn ook snoepen uit verveling, chocolade en cola light. Wil dat laatste echt minderen, max 1 glas per dag, jammer genoeg vind ik niet heel veel anders lekker om te drinken.

Ga al tweemaal per week naar de sportschool, dus denk dat ik het vooral moet hebben van wat ik niet meer in mijn mond stop. Tips voor gezonde makkelijke tussendoortjes zijn dan ook welkom. Hopelijk kunnen we elkaar motiveren om door te zetten en ons doel te bereiken.
Ik doe graag mee! Ik ben 6 weken geleden bevallen en er moet nog 10 kilo af voordat ik weer op mn oude gewicht zit. Nu 78 en wil weer naar 68, of misschien zelfs 66. Ben 1.70.

Ik geef borstvoeding dus echt lijnen doe ik niet ( geloof ik ook niet in)

Mijn twee belangrijkste voornemens:

1. Weer sporten/ het bewegen opbouwen. Tijdens mijn verlof betekent dat elke dag minimaal 30 a 45 minuten wandelen, 1 keer per week fitness ( speciaal voor na zwangerschap ) en als de baby het toelaat zo'n drie keer per week thuis wat kracht oefeningen.

2. De slechte tussendoortjes die ik nu soms neem vervangen door goede alternatieven. Mijn maaltijden zijn al gezond, mijn valkuil zijn de ongezonde dingen die ik tussendoor eet.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan jullie starten? Gelijk 2 januari?

Ik heb nog een week vakantie dan dus dat is wel een beetje lastig

Maar aan de andere kant ben ik het ook wel zat en begin ik het liefst na de kerst al.

Ik pas 2 broeken al niet meer en de anderen zitten ook niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil komende dagen al wel gaan opletten.wat er nu niet extra bij komt hoeft er niet extra af.



Strategie die ik ga toepassen is genoeg is genoeg (ook al is het zo lekker). Alcohol en lekkere dingen mag, maar met mate. Ipv grote punt taart, en puntje van de helft van het normale formaat.
Ik doe ook mee! Reageer morgen wat uitgebreider haha
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dinsdag starten.

Misschien met oud en nieuw iets meer frisdrank en snaaien, maar probeer er dan wel echt op te letten.

Met de kerstdagen wordt moeilijk.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Succes allemaal !



Ik ben zelf in jaar 10 kilo afgevallen door volledig te stoppen met frisdrank, minder te snoepen en verder normaal en gezond te eten.



Ik miste de frisdrank in het begin wel maar dat duurde maar kort.



Qua beweging wandel ik veel. Dat vind ik ook leuk om te doen dus dat houd ik goed vol. En ik doe aan hoelahoepen



Wat voor mij echt heeft geholpen, is om het te zien als een verandering van levenswijze en niet als een dieet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee!

Ben 1.67 en weeg 77 kilo. Tijd voor verandering dus! Heb ook meteen een afspraak staat bij de diëtiste, begin van het jaar. Heb echt die stok achter de deur nodig om door te zetten.

Qua beweging op dit moment veel wandelen. Niet echt tijd (oké en geen zin) voor de sportschool met werken en een zoontje van net 1.

Hoe ik het ga aanpakken wil ik even met de diëtiste gaan bespreken. Heb al wat diëten gevolgd, wil het nu toch eens serieus en goed gaan aanpakken.



Voor nu; Fijne dagen en op naar een gezond en slank 2017!!!
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we het krijgen. Ikzelf ben gelukkig al een kilo afgevallen voor de feestdagen. Op elk van de vijf feestdagen (kerstavond, eerste en tweede kerstdag, oud- en nieuwjaar) mag ik dus 200 gram vet aankomen wat genoeg moet zijn voor al die sauzen en room.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk gisteren al gestart. De eerste week van januari ga ik een paar dagen weg op een soort wintersport waar de hoeveelheid caloriën die weggesport worden waarschijnlijk vrij beperkt zullen zijn. In de tweede week van januari heb ik een zakenreis, en zo is er altijd wel iets wat mij belemmert om gelijk te starten. Alles wat er nu niet aankomt hoeft er straks niet af, of zoals retrostar het ziet: als ik nu vast een kilo afval kan ik die er straks weer bijeten. Ik weet niet of het zo rechtlijnig werkt dat je die kilo over 5 feestdagen kan verdelen, maar het idee spreekt mij wel aan. Ik ben zowel gisteren als vandaag met de fiets naar mijn werk (25km enkele reis) en heb vanochtend al een uur gezwommen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven