mailinglijsten maken en delen met anderen?

23-12-2016 12:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik ben op zoek naar een manier of een tooltje om een mailinglijst aan te maken, die ook gebruikt kan worden door anderen.



Hoe bedoel ik dat? Ik zit bij een vereniging en in plaats van iedere keer 20 mensen apart op te voeren in het "aan" vakje, wil ik een mailinglijst opvoeren met bijv. de naam "leden". Maar deze mailinglijst moet ook door de andere leden gebruikt kunnen worden. Nu weet ik dat ik bijv. in Hotmail of Gmail zelf een persoonlijke mailinglijst kan aanleggen, maar die kunnen anderen niet gebruiken?



Eigenlijk wil ik dus een email adres hebben leden@vereniging.nl waar dan 20 mailadressen onder hangen. Dan hoef ik het dus maar naar 1 adres te sturen.



Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen de inloggegevens heeft van dat adres, dan kan iedereen die toch doorklinken naar hun privemail? Als er dan gemaild wordt naar het leden adres, krijgt iedereen m. Of denk ik nu verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Idd een groep aanmaken. Als je dan onder die groepsnaam iedereen mailt, hebben de anderen toch ook die groep met onderliggende mailadressen? En anders kunnen ze die groep kopiëren en bij henzelf lokaal in het adressenboek opslaan.
wij slapen nooit.
Welk mailsysteem gebruik je nu?

Dat helpt om mee te denken.

Bijvoorbeeld gmail, of Outlook (in de cloud of op pc).
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu Hotmail/Outlook, maar andere leden kunnen bijv. Gmail of een ander mailprogramma hebben.



Ik dacht dat mailgroepen die je in Outlook aanmaakt, jouw persoonlijke mailgroepen zijn. Hoe kan je die dan delen?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een website met wordpress? Als ik het goed heb kan je via een add-on al je leden invoeren en ook mailingen versturen. Je kan verschillende lijsten aanmaken. Maar er zijn hier vast mensen die je precies kunnen uitleggen welke je dan nodig hebt.
quote:yoshe schreef op 23 december 2016 @ 13:14:

Ik gebruik nu Hotmail/Outlook, maar andere leden kunnen bijv. Gmail of een ander mailprogramma hebben.



Ik dacht dat mailgroepen die je in Outlook aanmaakt, jouw persoonlijke mailgroepen zijn. Hoe kan je die dan delen?

In dat geval lijkt het mij handiger om voor de vereniging een mailadres aan te maken.

Bijv. vereniging@gmail.com. En dan het wachtwoord delen met mensen die mogen mailen namens de vereniging.

Of worden de mailtjes niet namens de vereniging verstuurd?



En heel erg old school/basic:

zet je mailadressen in een Wordpad- of Excelbestand en kopieer alle mailadressen in één keer naar je 'aan' als je wilt gaan mailen. Het Wordpad- of Excelbestand kan je delen.
quote:Uiltje66 schreef op 23 december 2016 @ 13:19:

Hebben jullie een website met wordpress? Als ik het goed heb kan je via een add-on al je leden invoeren en ook mailingen versturen. Je kan verschillende lijsten aanmaken. Maar er zijn hier vast mensen die je precies kunnen uitleggen welke je dan nodig hebt.Dit kan natuurlijk, maar lijkt me een erg 'zware' oplossing voor een simpel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het buiten outlook/een organisatie ook werkt, maar wij hebben distributielijsten op het werk (dl-vereniging@outlook.com bijvoorbeeld). Daar kan je als beheerder mensen aan toevoegen/verwijderen en iedereen kan er naar mailen, ook als je niet in de lijst voorkomt.



En als alternatief: een nieuw mailadres aanmaken en in dat mailaccount instellen dat alle mails door worden gestuurd naar een bepaalde lijst mensen? Dan ontvangen de mensen de mail ook op hun privé mail.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 23 december 2016 @ 13:14:

Ik gebruik nu Hotmail/Outlook, maar andere leden kunnen bijv. Gmail of een ander mailprogramma hebben.



Ik dacht dat mailgroepen die je in Outlook aanmaakt, jouw persoonlijke mailgroepen zijn. Hoe kan je die dan delen?Jij maakt de groep aan en vervolgens mail je met die groepsnaam waaronder al die mailadressen hangen. Die groep heeft dan toch ook in 1 keer alle mailadressen (kun je uitklappen om dat te zien) en ze kunnen ze bij wijze van spreken reply all doen en dan mailen zij toch ook weer naar de hele groep?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Had laatst hetzelfde probleem voor mijn vereniging. Vond een online tool, maar die werkte niet meer ivm de wet op de privacy.

Mogelijke oplossingen:

MailChimp gaan gebruiken (niet voor iedereen te leren)

Tool op de website idd in wordpress, kun je beschermen met een wachtwoord (doen wij nu)

Excel of wordbestand in een gedeelde dropbox-map zetten (dan heeft iedereen altijd de laatste versie) Doen wij ook, naast dus optie 2
Alle reacties Link kopieren
We hebben geen website.



Zal eens kijken of het lukt im een distributielijst in outlook te maken. Ik zit nu iig steeds alle namen in te tikken of ik pak er een oude email bij die ik doorstuur naar iedereen maar waarvan ik de tekst steeds aanpas. Leek me dat dat handiger zou moeten kunnen.
quote:Courage-- schreef op 23 december 2016 @ 13:27:

[...]



En heel erg old school/basic:

zet je mailadressen in een Wordpad- of Excelbestand en kopieer alle mailadressen in één keer naar je 'aan' als je wilt gaan mailen. Het Wordpad- of Excelbestand kan je delen. Afhankelijk van de vereniging /groep: over het algemeen waardeer ik het heel erg als ik in de BCC genoemd wordt. Als het eenzijdige berichtgeving is hoeft niet iedereen mijn contactgegevens te krijgen.
quote:rosings schreef op 23 december 2016 @ 15:55:

[...]





Afhankelijk van de vereniging /groep: over het algemeen waardeer ik het heel erg als ik in de BCC genoemd wordt. Als het eenzijdige berichtgeving is hoeft niet iedereen mijn contactgegevens te krijgen.

Ik snap wat je bedoelt.

TO had het in haar OP over 'aan', daar refereerde ik aan. Om het simpel te houden.
Alle reacties Link kopieren
zorgen dat je een website hosting hebt met e-mail ondersteuning. Waar je webbased e-mails kan lezen en versturen. Dan meerdere personen de inlogcode's geven. Maar dat laatste vind ik gevaarlijk. Dan heb je niet zo goed zicht op wie wat doet.



Anders zelf een e-maillijst maken. En maandelijk (of vaker of minder vaak) de laatste update lijst sturen naar mensen die moeten mailen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Een website is niet nodig, daar zullen we als vereniging niets mee doen.

We hebben wel een google drive om wat bestanden etc met elkaar uit te wisselen.

Maar veel gaat toch nog per mail ivm de snelheid enzo. Er zijn meerdere personen die dan aan de hele groep moeten mailen, dus het zou makkelijk zijn als we 1 mailadres konden hebben waar de rest onder "hangt"
Als je allemaal verschillende email systemen gebruikt gaat dat heel lastig worden.



Ik denk dat je 1 gmail address zou kunnen aanmaken; daar 1 beheerder toegang tot geven.

En dan alle inkomende emails automatisch laten doorsturen naar die 20 addressen. Zo iets?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook, in Outlook, een groep aangemaakt, waar verschillende soorten mailadressen onder hangen, van @sx4all tot @gmail.com. Alle geadresseerden zien alleen de groepsnaam bij ontvangst.

Als 1 iemand uit die groep op 'allen beantwoorden' klikt, wordt de antwoordmail vervolgens weer naar de hele groep gemaild.



Ik zou zeggen, maak een groep aan met alle mailadressen en probeer het uit. Dan hoor je het vanzelf toch?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven