Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag 2024 calorieën naar binnen gewerkt (ook via myfitnesspal) Ik heb nog wel wat getraind maar natuurlijk lang niet genoeg om te compenseren voor mijn caloriebom-taart die ik had gemaakt als dessert.
Alle reacties Link kopieren
Door al het kersteten gisteren gewoon 0,5 kilo aangekomen. (Gisteren 70,4 vandaag 70,9) whoopsy. Vandaag maar weer wat normaler eten en meer bewegen. Ik heb nog wel mijn schandalig lekkere calorie-bom-taart die nog lang niet op is. Hebben jullie nog plannen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Perzikboom; wat heb je voor een taart gemaakt? En qua calorieeen nog netjes toch? Weight watchers is omrekenen naar punten, maar hetzelfde idee als invullen op mfp (vind ik tenminste, ben nooit naar bijeenkomsten geweest oid). MFP is goedkoper ????.



Hier vandaag even heel rustig aan doen. Heb beetje koorts, dikke keel en hoofdpijn. Hopelijk word ik niet megaziek ofzo.... aan de vitamientjes vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Een basisaccount bij mfp is gratis. Daarmee kan je alles wat ik wil (calorieën van maaltijden bijhouden en en gebruikte calorieën van workouts bijhouden.



Ik heb een brownie-blondietaart gemaakt, die van de cover van de aller handen maar dan met een blondielaag en een brownielaag in plaats van twee brownielagen. Er zit een tussenvulling van frambozenmascarpone in. Bovenop zit een chocoladelaag en verse aardbeien en bosbessen,waardoor hij niet heel lang houdbaar is.
quote:Koortje145 schreef op 25 december 2016 @ 12:43:

Ik doe ook mee. Ben 1.78 en weeg 68

Bij mij gaat het vooral om buikvet.

Moet vanaf januari van mezelf ook vaker op de fiets gaan naar mijn werk. Werk alleeen in de zorg met onregelmatige diensten. Vind in het donker fietsen dan eigenlijk geen succces. Ben ogv 25 min onderweg.



Verder nog tips om buikvet te verliezen? Frisdrank drink ik niet veel.Niet om je aan te vallen, maar dat is toch een prima gewicht bij die lengte?
Ik ga nog proberen mijn eten te registreren, maar ik vind dat altijd best lastig. Dan ga ik er teveel opletten merk ik. Maar misschien in het begin om een idee te krijgen wat ik eet.



Tot nu toe nog weinig gegeten met kerst, want we hebben nog niet dingen gegeten die ik echt heel lekker vind. Maar dat zal vanavond wel anders worden...
Alle reacties Link kopieren
Dat is het ook. Alleen te veel buikvet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Ik weeg 83 kg bij een lengte van 1,70 m. En ik wil naar 73 kg. Een dezer dagen ga ik me aanmelden bij een dietiste, ik wil graag een stok achter de deur, meer bewegen en gezonder eten zonder direct alle koolhydraten of suikers te moeten laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker veel mensen die al mee willen doen zeg!



Ik ben wel een voorstander van een tabel, ik denk dat ik dat wel motiverend ga vinden.



Suus; bedankt voor de tip. Ik ken dat niet maar ga het eens opzoeken. Weeg jij dan al je eten ook af voor de hoeveelheden? Knap hoor dat je zo weinig calorietjes met kerst hebt gegeten! Ik geloof dat ik er veeeeeel meer heb binnen gekregen gisteren! En zo alweer een volgend kerstdiner, dat gaat niet goed komen!
quote:Koortje145 schreef op 26 december 2016 @ 14:01:

Dat is het ook. Alleen te veel buikvet.Oké, vandaar!
Iemand die een tabel kan maken? En wat moet er allemaal in? Gewicht, lengte, doel of zo? Leeftijd misschien erbij en 'bijzonderheden'?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel een tabel maken, maar zonder onze TO krijgen we hem niet in de OP.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh heel veel nieuwe reacties!

Ik ga morgen even lezen, kerst is voor mij altijd superdruk.. lange werkdagen en daarom heel overal even langs.. morgen ben ik er weer! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah daar ben je TO. Ik dacht dat je was verdwenen. Ik heb vandaag 577 calorieën meer weggehakt dan dat mfp vindt dat goed voor mij is. Als ik zo doorgaan weeg ik over 5 weken 70,4 zegt mfp. Morgen maar weer met de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Een tabel lijkt mij ook wel leuk.

Whatsapp groepen ben ik niet zo'n fan van.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dagen veel te veel gegeten dus nu weer goed opletten. Begin de dag met een smoothie van boerenkool, fruit, havermout en yoghurt
Ja ik ben er ook weer! Ik ben ook voorstander van een tabel, ook omdat ik dan een beter overzicht ben van de deelnemers aan het topic en dat vind ik wel leuk.

Hier redelijk beschaafd met kerst, gewoon omdat ik dan niet heel veel schrans. Mn moeder kookt lekker maar ook gezond (en vegetarisch, dat scheelt ook).
Alle reacties Link kopieren
Dit topic klinkt als muziek in de oren, dus ik doe graag mee. Ik ben een vrouw van begin 30, weeg 73,8 kilo bij een lengte van 1.67. Mijn streefgewicht is 65 kilo. Het gaat bij mij vooral mis qua snaaigedrag en qua te grote hoeveelheden. Iets met overcompensatiegedrag na het sporten...

Het streefgewicht wil ik bereiken door zoals nu 3 a 4 x per week te sporten( combinatie van hardlopen en bootcampachtige capriolen)en bovenstaande valkuilen aan te pakken. Het lijkt mij leuk en extra motiverend als er een tabel wordt toegevoegd. Ojaa, ik heb besloten om vandaag alvast te beginnen .
quote:Tinkebel schreef op 27 december 2016 @ 12:25:

Ojaa, ik heb besloten om vandaag alvast te beginnen .Ik ook! Er is geen enkele reden waarom ik de komende vier dagen niet alvast netjes en gezond zou kunnen eten. En ach, als het dan op oudejaarsavond een oliebol teveel wordt, het zij zo. In ieder geval geen excuus de de dagen daarvoor dan ook maar te gaan lopen snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Als lunch net een vers soepje gemaakt van ui, courgette, paprika en zoete aardappel. Daarbij nog een restje Nigeriaans eten van bonen, paprika en ei
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben niet verdwenen! Ik werk in de zorg en heb dus de afgelopen 4 dagen gewerkt! Daar omheen wordt je dan overal verwacht voor eten/drinken/gezelligheid, dus gewoon even geen tijd gehad om te forummen! Even kijken hoe ik daarvan bij kom (nu nog veel last van mn rug en ben ook al een week verkouden) want ik wil vanavond eigenlijk wel graag sporten.. Iemand tips mij spa rood/citroen/stevia, klinkt lekker maar voor mijn gebit lijkt me dat qua zuren/prik net zo slecht, wil dus liever gewoon echt meer water en thee drinken! Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, ik ga wel even kijken of dat lukt!
Alle reacties Link kopieren
Oh wow tabel maken snap ik geloof ik echt niet, kan ook geen uitleg vinden hierover.. Zou jij het willen doen perzikboom? Als het dan inderdaad mogelijk is dat ik hem dan ik de OP zet?
Alle reacties Link kopieren
Een html-tabel naar iemand anders toesturen is vrij omslachtig omdat een deel van de html code dan vaak al actief wordt en je het niet zomaar kan kopiëren. Om het makkelijk te maken heb ik alles in excel gezet en op tinypic opgeslagen. Heb je plaatjesplakrecht?

Dan kan je de afbeelding met de IMG tag in de OP zetten. Zo niet, dan zet je gewoon de link er in:



http://i64.tinypic.com/kdk5qc.jpg



Ik heb nu alleen startgewicht, streefgewicht en bijzonderheden ingevuld. Bij bijzonderheden heb ik nu de afvalstrategie die iedereen denkt te gaan volgen gezet. Ik heb lengte bewust niet meegenomen in de tabel. Ik vind het niet zo leuk om een waarde-oordeel over het afvallen of de wens om afvallen van een ander te gaan vellen (iets als "die is echt veel te dik" of "die hoeft toch helemaal niet af te vallen") Maar als het merendeel van jullie wel lengte (en BMI?) in de tabel wil kan ik dat er wel inzetten. Gaan we net als andere topics iedere maandag wegen? Ik heb er vast een kolom ingezet voor 2 maandagen en een kolom met hoe veel iedereen is afgevallen tot nu toe, maar ook dat kan net zo goed anders wat mij betreft.



Willen jullie dingen die veranderd moeten worden in de tabel even dik gedrukt typen? dan hoef ik niet zo te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wauw perzikboom, jij bent snel!! Ik heb geen plaatjesplakrechten, dus dan kan ik idd alleen de link toevoegen. Ik vind de opmaak prima en kan me wel vinden in jouw idee om lengte niet in te voeren. Ik vind het wel jammer dat de tabel dan niet direct zichtbaar is in de OP! En hoe werk je dit dan bij? Weer in excel en dan een nieuwe tabel plaatsen?



Of zal ik toch nog bij de moderators uit gaan zoeken hoe ik de tabel in de OP kan maken?
Alle reacties Link kopieren
Ah crap het lukt!! duurt nog even voordat iedereen er in staat, ben nog niet zo snel! Maar gaat denk ik wel goed komen.. neem de gegevens van perzikboom over, dus als iemand nog wat aan wil vullen hoor ik het graag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven