Showroom model Laptop

25-12-2016 21:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik heb voor kerst een nieuwe laptop gekregen van mijn ouders, een HP. We hebben deze gekocht bij Mediamarkt en na lang twijfelen had ik dan voor de hp pavilion gekozen. Nu was deze er juist niet meer, en hebben we voor €50 minder het showroom model gekocht. We kennen zelf niet veel van computers en vermits er geen krassen of zelfs nog maar vettige vingers opstonden, leek het ons praktisch hetzelfde als een nieuw model. Maar na wat surfen op het internet, krijg ik steeds meer een akelig gevoel. Mensen die maar een paar maanden hebben gedaan met hun showroom laptop, accu die amper meegaat, mensen die showroom laptops absoluut afraden. Nu ben ik bang dat we hier de verkeerde keuze hebben gemaakt. Zo erg zelfs dat ik bang ben er nog aan te komen. Met behulp van het internet heb ik het logboek kunnen raadplegen, en de vroegste datum die daarin vermeld staat, is november 2015. Dus mogelijks heeft mijn 'nieuwe' laptop al een jaar in de mediamarkt als showroom model gestaan. Mijn ouders stellen zich vragen bij mijn 'vreemde' gedrag. Ze denken dat ik niet blij ben met mijn cadeau, wat natuurlijk niet het geval is! Ik maak me alleen zoveel zorgen dat ze bijna €1000 hebben uitgegeven aan een laptop waar misschien meer aan hapert dan gedacht.



Ik heb de nieuwe laptop nog niet echt intensief gebruikt, alleen een aantal updates uitgevoerd, virusscanner erop en microsoft office geïnstalleerd. Hij werkt prima voor mij. Ik heb niet het gevoel dat de accu belachelijk snel leeg is, laptop is snel in alles, doet wat hij moet doen. Het enigste wat me opviel is het lawaai dat hij maakt. Hij is vanaf het opstarten continu aan het blazen. Hoewel het subtiel is, hoor je ook wel een mechanisch geluid. Nu maakt mijn oude laptop ook wel eens lawaai, soms precies zonder reden, is hij meestal stil.De nieuwe maakt echt lawaai van wanneer ik hem opzet. Het wordt niet erger naargelang ik dingen doe, zoals internet gebruiken. Maar het is wel serieus luid naar mijn mening.



Zijn er hier mensen die wat meer van laptops kennen en mij kunnen verder helpen met het geluidsprobleem?

Of mensen met ervaring met laptops die als showroom model hebben gediend, die me een hart onder de riem willen steken dat mijn ouders niet juist €1000 hebben weggesmeten?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt die laptop vandaag ook echt gehad? Wanneer is die gekocht?

Ik zou dinsdag bellen en vragen of ze nog wat voor je kunnen betekenen. Want 50 euro korting op een bedrag van 1000 euro is natuurlijk een schijntje en ik zou het risico ervoor niet willen nemen.



Aan de andere kant heb je natuurlijk net zoveel garantie als iedere andere laptop. Maar ik zou er toch een telefoontje aan wagen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Waarom ruil je hem niet om? Ik zou ook geen showmodel willen, €50 korting vind ik ook wel erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
En alleen kijken naar krassen en vette vingers is natuurlijk een beetje suf. Dat ding heeft maanden, zo niet een jaar, vrijwel constant aan gestaan. Dan zou ik wel meer dingen willen controleren.



Vwb het blazen; ik zou de binnenkant stofvrij (laten) maken, als je 'm besluit te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er garantie op is, maar zou ik hem zo kunnen ruilen? Ook als hij al gebruikt is, want ik heb natuurlijk wel microsoft office aangekocht en geïnstalleerd...
Alle reacties Link kopieren
Als je al dingen geïnstalleerd hebt lijkt ruilen denk ik niet meer bij de mogelijkheden, maar navragen kan natuurlijk altijd. Maar waarom hebben jullie bij zo'n grote uitgave niet wat beter nagedacht en uitgezocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je voor 50 euro minder zo'n dure laptop neemt die al een jaar in zo'n zaak staat. Dan had je toch kunnen kijken of die ergens anders nog was, of jouw ouders in dit geval? Ik begrijp wel dat dit niet lekker voelt. Daarbij vind ik 50 euro korting echt een lachtertje. Je kunt de Mediamarkt bellen of gewoon langsgaan. Ik heb wel eens meegemaakt dat ze echt niet moeilijk doen. Wel om een bizarre reden, maar dat terzijde. Voor 50 meer had je gewoon een spik splinternieuwe gehad!
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 25 december 2016 @ 22:06:

Als je al dingen geïnstalleerd hebt lijkt ruilen denk ik niet meer bij de mogelijkheden, maar navragen kan natuurlijk altijd. Maar waarom hebben jullie bij zo'n grote uitgave niet wat beter nagedacht en uitgezocht?Het was een cadeau, dus ik werd vrij onverwachts mee naar de winkel getrokken, bijna tegen sluitingstijd. Ik ben zelf heel kritisch en moeilijk in kiezen, wou eigenlijk ook helemaal niet zoveel besteden aan een laptop. Van elke laptop die zij aanwezen, wist ik het niet zeker of vond ik het te duur. Zij begonnen kwaad te worden dat ik niet gewoon een cadeau wou aannemen, voor hen voelde het aan als ondankbaar. Uiteindelijk een keuze kunnen maken waar ik heel tevreden over was, alleen was hij niet meer in stock en weet zelfs niet zeker of ze nog zouden binnenkomen. Mijn ouders zagen het niet zitten om opnieuw 3 kwartier te wachten tot ik een andere keuze zou maken, dus werd het die. Dom, I know. We hadden gemakkelijk nog ergens anders kunnen gaan kijken of nog even kunnen wachten. Maar nu niets meer aan te doen zeker?
Alle reacties Link kopieren
quote:prinsesmaxima schreef op 25 december 2016 @ 22:13:

Ik snap niet dat je voor 50 euro minder zo'n dure laptop neemt die al een jaar in zo'n zaak staat.



Lezen is lastig he? ....

Dat zag ze pas nadat ze het Windows logboek (eventviewer) geopend had, dat die al een jaar geleden geinstalleerd was.
Gewoon gebruiken en blij mee zijn.

Je hebt gewoon garantie als er wat mis mee is.
Alle reacties Link kopieren
Nee lezen is niet lastig. Ze wist al dat het een showroommodel was. Dus dan denk ik, wat maakt die 50 euro uit op zo'n dure laptop. Daarvoor had je gewoon meteen een nieuwe in een dichte doos moeten halen. Ik heb trouwens op de site van de Mediamarkt gekeken bij retourneren etc. Daar staat heel duidelijk dat je alles binnen 14 dagen mag retourneren, behalve dit: - Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten. Dus ik zou niet te vroeg juichen. Maar zeker wel proberen.
Ik heb 2 x een showmodel laptop gehad, een van acer en een van toshiba. Allebei hadden ze binnen een half jaar kuren.

Ik zou als ik jou was kijken of je hem nog kunt ruilen.
Alle reacties Link kopieren
Oké een aantal dingen als eerst:



HP staat nou eenmaal bekend om hun brakke bouwkwaliteit en slechte koeling ook al valt je laptop binnen de medium-high end modellen. Bij HP besparen ze op factoren als bouwkwaliteit en koeling. Je had in de eerste instantie al niet voor HP moeten kiezen helaas. Het klopt inderdaad dat naarmate de tijd vordert er meer en meer stof in gaatjes en kiertjes komt en de fan harder moet gaan draaien om de gehele behuizing op een aangename temperatuur te houden, maar merken als Asus, Dell besteden daar dan ook meer aandacht aan. Hoe lager de temperatuur gehouden kan worden, hoe langer de levensduur van je computer ... period. Omdat er dan geen dingen aan de binnenzijde zomaar beginnen te smelten in de zomer na een lange dag. Zo heb ik een Acer laptop gehad waarbij na de 2e zomer de adapter kabel te heet werd in de zomer en de buitenkant heel langzaam smolt door teveel energieverbruik (kabel was niet dik genoeg) niet aankon en draadjes los kwam en de accu regelmatig niet werd opgeladen. En ook dat de touchpad verschrikkelijk heet werd dat ik die niet eens meer kon aanraken.



50 euro korting op een laptop van 1000 zouden ze je zelfs geven als het een nieuw model was. Is gewoon onderhandelingsruimte. Het showroommodel hadden ze je zelfs voor 500/600 nog kunnen verkopen, dus ja sorry je bent gewoon genaaid.



Accu's die gaan inderdaad na verloop van tijd achteruit onmiddelijk nadat ze geproduceerd zijn in de fabriek. De ideale verhouding waarbij de balans in zo'n Li-ion accu zich bij kamertemperatuur optimaal is ligt ergens tussen de 40-55% lading. Het is heel onverstandig om een accu onder de 20% lading te laten komen, want dat verkort de levenduur aanzienlijk, maar tevens ook niet heel de dag aan de lader te laten hangen zodat deze heel de tijd op 100% ligt te broeien. Meest gangbaar is tussen de 20-80%.



Microsoft Office aangekocht? Maakt niet uit, je code staat gewoon in je mailbox en dat zogenaamd gebruikt maakt ook niet uit. Je kan Windows opnieuw schoon installeren en dan valt er totaal niet te achterhalen dat de laptop al 'gebruikt' is. Ik neem aan dat je Windows 10 erop hebt staan: Gewoon binnen startmenu typen: 'herstelopties' -> enter en dan even doorlezen. Wel eerst je belangrijke data opslaan.





Mijn advies: Even uitgaande van dat je geen Mac wilt. Gewoon teruggaan naar de Mediamarkt en zo nodig van te voren een of ander bullshitsmoes verzinnen voor de extra als backup. Zo van dat er groene lijnen soms random in beeld verschijnen ofzo of nog wat andere dingen. Zorg dat ze je geld teruggeven of dat je minstens kunt ruilen voor een ander exemplaar of omruilen voor een ander merk, zelfde prijs.



Kies vervolgens voor een Asus, Dell, MSI of Lenovo (Lenovo wordt dan wel helaas geleverd met hun eigen spyware infested bloatware, maar kan je gewoon er vanaf gooien). Krijg je het meeste waar voor je geld en de minste problemen. Alle andere merken als HP, Toshiba, Fujitsu, Acer, Samsung, Sony links laten liggen. Al kunnen sommige highend modellen van Sony en Samsung ook wel oké zijn, maar het beste gewoon vermijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pizzakat schreef op 25 december 2016 @ 23:08:

Oké een aantal dingen als eerst:



HP staat nou eenmaal bekend om hun brakke bouwkwaliteit en slechte koeling ook al valt je laptop binnen de medium-high end modellen. Bij HP besparen ze op factoren als bouwkwaliteit en koeling. Je had in de eerste instantie al niet voor HP moeten kiezen helaas. Het klopt inderdaad dat naarmate de tijd vordert er meer en meer stof in gaatjes en kiertjes komt en de fan harder moet gaan draaien om de gehele behuizing op een aangename temperatuur te houden, maar merken als Asus, Dell besteden daar dan ook meer aandacht aan. Hoe lager de temperatuur gehouden kan worden, hoe langer de levensduur van je computer ... period. Omdat er dan geen dingen aan de binnenzijde zomaar beginnen te smelten in de zomer na een lange dag. Zo heb ik een Acer laptop gehad waarbij na de 2e zomer de adapter kabel te heet werd in de zomer en de buitenkant heel langzaam smolt door teveel energieverbruik (kabel was niet dik genoeg) niet aankon en draadjes los kwam en de accu regelmatig niet werd opgeladen. En ook dat de touchpad verschrikkelijk heet werd dat ik die niet eens meer kon aanraken.



50 euro korting op een laptop van 1000 zouden ze je zelfs geven als het een nieuw model was. Is gewoon onderhandelingsruimte. Het showroommodel hadden ze je zelfs voor 500/600 nog kunnen verkopen, dus ja sorry je bent gewoon genaaid.



Accu's die gaan inderdaad na verloop van tijd achteruit onmiddelijk nadat ze geproduceerd zijn in de fabriek. De ideale verhouding waarbij de balans in zo'n Li-ion accu zich bij kamertemperatuur optimaal is ligt ergens tussen de 40-55% lading. Het is heel onverstandig om een accu onder de 20% lading te laten komen, want dat verkort de levenduur aanzienlijk, maar tevens ook niet heel de dag aan de lader te laten hangen zodat deze heel de tijd op 100% ligt te broeien. Meest gangbaar is tussen de 20-80%.



Microsoft Office aangekocht? Maakt niet uit, je code staat gewoon in je mailbox en dat zogenaamd gebruikt maakt ook niet uit. Je kan Windows opnieuw schoon installeren en dan valt er totaal niet te achterhalen dat de laptop al 'gebruikt' is. Ik neem aan dat je Windows 10 erop hebt staan: Gewoon binnen startmenu typen: 'herstelopties' -> enter en dan even doorlezen. Wel eerst je belangrijke data opslaan.





Mijn advies: Even uitgaande van dat je geen Mac wilt. Gewoon teruggaan naar de Mediamarkt en zo nodig van te voren een of ander bullshitsmoes verzinnen voor de extra als backup. Zo van dat er groene lijnen soms random in beeld verschijnen ofzo of nog wat andere dingen. Zorg dat ze je geld teruggeven of dat je minstens kunt ruilen voor een ander exemplaar of omruilen voor een ander merk, zelfde prijs.



Kies vervolgens voor een Asus, Dell, MSI of Lenovo (Lenovo wordt dan wel helaas geleverd met hun eigen spyware infested bloatware, maar kan je gewoon er vanaf gooien). Krijg je het meeste waar voor je geld en de minste problemen. Alle andere merken als HP, Toshiba, Fujitsu, Acer, Samsung, Sony links laten liggen. Al kunnen sommige highend modellen van Sony en Samsung ook wel oké zijn, maar het beste gewoon vermijden.Hier verschillen de meningen wel. Ik ken een aantal ICT'ers en die raden een Lenovo ten strengste af. Een Sony wordt door deze mensen juist aanbevolen. Ik zou dus gewoon in een zaak gaan rondvragen en dan je beslissing nemen op basis van wat het beste voelt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees kan ik concluderen dat ik best kan proberen te gaan ruilen voor iets anders. Al vraag ik me af of dit nog zou pakken. We hebben de laptop 2, 3 weken geleden gekocht, maar mocht ze pas sinds een paar dagen terug gebruiken omdat het als kerstcadeau diende. Ik ga het er morgen mijn de ouders over hebben, al vrees ik dat ze niet gaan verstaan wat er mis is met de laptop en dat het weer zo ondankbaar overkomt dat ik hun dure cadeau wil ruilen.



Pizzakat, weet je dat zeker van microsoft office? Want er stond wel bij dat het maar eenmalig geïnstalleerd kan worden. Niet dat dit nu de grootste kosten waren, maar het komt er weer bij natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik ervan afgooien bij Lenovo?
Alle reacties Link kopieren
quote:prinsesmaxima schreef op 25 december 2016 @ 23:13:

[...]





Hier verschillen de meningen wel. Ik ken een aantal ICT'ers en die raden een Lenovo ten strengste af. Een Sony wordt door deze mensen juist aanbevolen. Ik zou dus gewoon in een zaak gaan rondvragen en dan je beslissing nemen op basis van wat het beste voelt.



Die raden Lenovo af omdat ze het nog zien als Chinees B-merk, maar Lenovo heeft enorme stappen gemaakt de afgelopen jaren door enkele zeer verstandige overnames. Hun producten qua hardware zijn nagenoeg vergelijkbaar aan dat van Asus.

Het is alleen zoals ik al benoemd heb, de software (bloatware) die ze bij hun producten leveren waar men problemen mee heeft, ze maken inbreuk op je privacy. Vandaar dat je na eerste keer installeren dat hele Lenovo Companion gebeuren even door moet lopen en bepaalde dingen invullen zoals garantie en de instellingen en daarna gewoon hun software eraf gooit.



Sony stelde ik ook onder discutabel. Bouwkwaliteit laat bij sommige modellen te wensen over.



Owja en 'rondvragen in een zaak aan verkopers ;)' ?... De crux zit em in het woord 'verkopers'. Die gasten bij de Mediamarkt willen gewoon hun bonus hoor, vandaar dat ze haar ook die prachtige 50eu korting hebben aangesmeerd haha. Men moet het verschil kunnen herkennen wanneer een verkoper daadwerkelijk verstandig advies geeft of wanneer het verkooppraat is om je een product aan te smeren zodat zijzelf er beter van worden. Ze ruiken en pakken hun kansen bij de onwetenden.
Alle reacties Link kopieren
Je meldt niet wat voor type de laptop is. Op zich is 1000 euro voor een laptop best erg veel geld, dus het moet al wel een topmodel zijn, want voor een paar honderd euro heb je al een goedkope HP of ASUS.



Persoonlijk geloof ik dat de kwaliteit van de meeste laptops nauwelijks verschilt. Een algemene uitspraak als dat HP brak is lijkt me eerlijk gezegd een beetje onzin. Dergelijke leveranciers zouden zo uit de markt zijn als hun producten brak zouden zijn. Natuurlijk zijn er minder goed presterende modellen. Maar die vallen in de goedkopere prijsklassen. Al zou ik zelf niet snel een Acer kopen.

Dell was tot een paar jaar terug ook van mindere kwaliteit, maar tegenwoordig loopt het wel los allemaal.



Zelf zou ik bij een laptop met onduidelijke geschiedenis kiezen hem volledig opnieuw te installeren. Je bent dan schoon en hebt geen last van historie. Bij Windows 10 kan dat volgens mij redelijk makkelijk.



Een accu van een jaar oud zal als het apparaat voornamelijk op spanning heeft gestaan niet zo best meer zijn. Die batterijen gaan meestal maar 2 a 3 jaar mee. Daarna is de capaciteit zo slecht dat je nog maar een deel van originele batterijduur hebt.

(Behalve als ze hem zonder accu hebben laten draaien., dan is de batterij nog nieuw).

Afhankelijk van de korting die je hebt gekregen op de nieuwprijs vind ik dat wel een dingetje. Als je maar 50 euro korting hebt gekregen op de nieuwprijs vind ik dat ze er een nieuwe batterij bij hadden moeten doen.



(Ik werk al 30+ jaar in de ICT en heb ervaring met Toshiba's, Thinkpads, Lenove, HP/Compaq en andere merken)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een showmodel Acer, een kleintje met een touchscreen. Ik denk dat die nu zijn zevende levensjaar in gaat, zonder kuren. Ik gebruik hem vrij intensief voor school, maar niet om te gamen of zo.

Dat terzijde, vóórdat ik deze kocht, had ik altijd HP Pavillion's, omdat onze ICT-er die aanraadde. Daar had ik echter alleen maar gezeik mee. De eerste overleed binnen een jaar. Alle volgende misschien twee, maar nooit drie. Dat blazen is écht een HP probleem. Naarmate hij ouder wordt gaat hij oververhit raken en uitvallen. Uiteindelijk blijft je scherm zwart en heb je er niets meer aan. HP's staan erom bekend dat hun moederboard stuk gaat precies nèt buiten de garantieperiode.

Ik ben dus heel blij met mijn onverwoestbare en toch heel betaalbare Acer, maar Pizzakat heeft (ook) een paar goede en betrouwbare merken genoemd. Je hebt nu in ieder geval stof om je in te verdiepen. Ik wens je heel veel succes; hopelijk valt hij nog te ruilen. Voor €1000,- zijn er vele andere en wellicht betere modellen te verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lillerd_101 schreef op 25 december 2016 @ 23:20:

Pizzakat, weet je dat zeker van microsoft office? Want er stond wel bij dat het maar eenmalig geïnstalleerd kan worden. Niet dat dit nu de grootste kosten waren, maar het komt er weer bij natuurlijk...



Het is een licentie die je koopt voor één computer. Het zou kunnen zijn dat die aan je hardware is gekoppeld toen je em hebt geactiveerd, maar dan kun je gewoon in Office voor de zekerheid die licentie deactiveren ergens in je opties of even googlen en anders bellen. Ik weet ook niet om welke Office versie het gaat, maar neem aan dat het om Office365 gaat en die is gewoon te gebruiken op 5 verschillende apparaten onder één licentie.



Overigens: Je bent een student neem ik aan? Via je Hogeschool/Uni heb je als het goed is al Office365, dus dat kun je dan sowieso al gebruiken op meerdere apparaten (5 apparaten max geloof ik) en dan synchroniseert het ook automatisch je documenten.



Dan ten derde (ook goed nieuws voor iedereen): LibreOffice is ook voor jou een zeer goede optie en het is volledig gratis, want opensource en het is ook beschikbaar in het Nederlands. En in de volgende grote update (versie 5.3) verschijnt, jawel! het gebruikerslint wat je kent van MS Office sinds 2007, wordt optioneel. Kijk het videootje maar ->

http://www.omgubuntu.co.u ... ice-muffin-user-interface

Zal nog wel experimenteel zijn in de eerste updates, maar vrij snel binnen enkele maanden is het heel goed werkbaar. Er wordt enorm hard aan LibreOffice gewerkt om het nog beter te maken dan het al is. Zeer zeker een aanrader. https://nl.libreoffice.org/download/libreoffice-fris/



En als laatst, neem anders hier een kijkje voor zeer goede adviezen rondom de beste laptops in jouw prijsklasse en zeker ook niet vergeten enkele comments met een +2 of +3 door te nemen voor alternatieve opties:

https://tweakers.net/zoeken/?keyword=la ... +buy+guide+
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet zo aan en wees blij met je kado!
Alle reacties Link kopieren
quote:ADancerBlogs schreef op 25 december 2016 @ 23:46:

Ik heb zelf een showmodel Acer, een kleintje met een touchscreen. Ik denk dat die nu zijn zevende levensjaar in gaat, zonder kuren. Ik gebruik hem vrij intensief voor school, maar niet om te gamen of zo.

Dat terzijde, vóórdat ik deze kocht, had ik altijd HP Pavillion's, omdat onze ICT-er die aanraadde. Daar had ik echter alleen maar gezeik mee. De eerste overleed binnen een jaar. Alle volgende misschien twee, maar nooit drie. Dat blazen is écht een HP probleem. Naarmate hij ouder wordt gaat hij oververhit raken en uitvallen. Uiteindelijk blijft je scherm zwart en heb je er niets meer aan. HP's staan erom bekend dat hun moederboard stuk gaat precies nèt buiten de garantieperiode.

Ik ben dus heel blij met mijn onverwoestbare en toch heel betaalbare Acer, maar Pizzakat heeft (ook) een paar goede en betrouwbare merken genoemd. Je hebt nu in ieder geval stof om je in te verdiepen. Ik wens je heel veel succes; hopelijk valt hij nog te ruilen. Voor €1000,- zijn er vele andere en wellicht betere modellen te verkrijgen.



Thanks!

En die Alex48 durt te beweren dat er maar weinig verschil zit tussen kwaliteit van laptops. Zo zie je maar weer dat je ook echt niet elke boeren ICT-er die zich totaal niet up 2 date houdt kunt vertrouwen, maarja dat kun je helaas niet aan de buitenkant zien of op het internet 'lezen'. Hoewel zijn commentaar over accu's dan wel gewoon klopt.



Zelf heb ik ook een Acer gehad dus, die heeft het nét aan geen acht jaar volgehouden en dat was er destijds één van iets meer dan 1000eu, maar die had helaas wel een trippende touchpad (cursor schoot alle kanten op soms), dat eerdergenoemde probleem waarbij de adapterkabel smolt en koelingsproblemen waarbij fan bijna altijd naar 100% ging of steken op 80% en dus zeer irritant lawaai .. net een vliegtuig en dat al een half jaar na aanschaf, zelfs na regelmatig schoonmaken met busjes perslucht verhielp het niet. Dat een fan na verloop van tijd iets meer lawaai maakt is logisch ook omdat de lagers slijten, maar bij de betere merken gaat de interne fan zelfs na 2 jaar nog niet continu op 100% draaien. Hell op een dag tikken ze haast nooit de helft van de spinsnelheid aan met browsen, films en nog 3 andere dingen tegelijk open. De mijne is na 3 jaar nog steeds nauwelijks te horen, zelfs in de nachtelijke uren vaak nog niet en dan heb ik nog 3 verschillende programma's open en 40 tabbladen in mijn browser. Pas wanneer ik verschillende antimalware en virusscans laat lopen begin ik em pas te horen en zelf dan is het lang niet op topsnelheid noch irritant.



Het internet staat ook vol met reviews op gerenommeerde IT websites met welke problemen de verschillende merken regelmatig te kampen hebben. Het is gewoon een feit dat HP, Toshiba, Acer (heeft zich wel een klein beetje herpakt de afgelopen 5 jaar) brakke bouwkwaliteit en koeling hebben.



MSI is dan weer een merk dat zich zeker mag scharen in de top, maar ze zijn helaas niet zo bekend bij het grote publiek en in de winkels.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit eigenlijk wel een beetje eigen schuld dikke bult. Je was er zelf bij en je hebt hem zelfs al gebruikt. Er was laatst een topic over iemand die haar horloge wilde terugbrengen, die werd zowat afgefikt. Vind dat ze hier nog mild zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal! Ja het was stom, ja het is onze eigen schuld. Maar al doende leert men zeker? Voortaan wat meer verdiepen in de ict wereld en wat langer bij alles stilstaan.



Ik heb besloten hem te houden, omdat de kans ook klein is dat ik hem kan ruilen. En uiteindelijk, hij werkt prima. Ik heb al de updates gedaan, voor het blazen ga ik nog wat afwachten, misschien is HP inderdaad luid en is dat niet abnormaal (voor hp dan toch). Het was gisteren even paniek, omdat ja toegegeven: we hebben ons in het zak laten zetten. Maar even relativeren, het is niet het einde van de wereld. Misschien gaat hij niet zolang mee, maar dat zullen we dan wel zien. Voorlopig werkt hij prima en is het een fijne laptop. Alleszins volgende keer beter opletten, tijd nemen en wat meer informeren!



Ik wou toch nog even zeggen dat ik zeker wel dankbaar ben voor de cadeau! Uit sommige reacties hebben mensen het opgevat dat dit niet zo is. Ik voelde me vooral slecht omdat mijn ouders zo veel geld hebben betaald. Mocht het mijn eigen centjes geweest zijn, had ik het niet zo erg gevonden. Maar ik weet dat mijn ouders er echt voor gespaard hebben dus dan vind ik het wel erg dat zij misschien onnodig veel geld hebben uitgegeven voor iets dat misschien niet dat hele bedrag waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven