Rare foutcode laptop, vermoedelijk virus?

03-03-2016 21:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer met een technisch probleem hoor.



Sinds twee dagen werkt mijn Chrome niet meer goed. Bepaalde pagina's opent ie niet meer, anderen heel traaf, het is iets heel raars, alles bij elkaar.

Viva opent ie dus soms een hele tijd niet en dan weer wel, en eens op de site forumt het ook redelijk goed.

Andere pagina's vooral tergend traag...



Ik wilde proberen Chrome te installeren, maar ik blijk ook niets te kunnen installeren. Met twee dingen geprobeerd, met Google Chrome en met een adblocker voor Explorer.

Bij de adblocker krijg ik gewoon de melding "installatie afgebroken", maar bij de installatie van Chrome krijg ik de melding

"Installatie mislukt. Foutcode 0xa0430721".



Ik ben nu met Avira mijn systeem al aan het scannen maar zo ver vindt ie niets. Iemand enig idee wat dit is? Het klinkt mij virus-achtig in de oren.

Maar belangrijker, hoe kom ik er vanaf?
668, the neighbour of the Beast
Kun je niet een scan uitvoeren met een ander anti virus systeem en malware bytes? Zoiezo zou ik ook malware bytes gebruiken als ik jou was. Verder zou ik ook niet weten hoe je een virus handmatig kan verwijderen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met mijn systeem te scannen nu

Maar dat gaat niet zo heel snel want hij is een volledige scan aan het doen.



Vroeg me vooral af of iemand de foutcode herkent of weet wat er kan veroorzaken dat Chrome ineens niet meer werkt en dat je niks meer kunt installeren.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
https://productforums.google.com/forum/ ... MXUFIzfKh8



mogelijke oplossing
Alle reacties Link kopieren
Als ik op de foutcode google krijg ik diverse topics te zien. Zit daar een oplossing voor je bij?



Fout code 0xa0430721
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gevonden maar mijn lapop staat Nederlands ingesteld en ik ben nogal een nitwit wat dat betreft.

Weet niet precies welke folder dat is die ik moet vinden dan :(
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Computer => Windows (C:) => Gebruikers => Naam => AppData => Local



Ik heb windows 8.1, maar wel in het nederlands. Kun je bovenstaand pad volgen?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Meeeeeh, ik snap die oplossingen dus niet goed.

Kom er niet goed uit wat ik waar moet intikken en veranderen.

Mijn Engels is op zich prima maar ik ken niet alle Nederlandse benamingen voor die programma's enzo.



Trouwens net gelezen dat ik in Taakbeheer alle Google processen moet stoppen, maar ik zie geen Google processen staan bij Taakbeheer...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
de google folder zal in program files zitten

maar als je ook google earth hebt, verwijder dan alleen subfolder chrome
Alle reacties Link kopieren
Er lijkt iets te werken.

De stap taakbeheer in de Engelse oplossing weggelaten, wel die AppData Local folder gevonden en daar Google uit verwijderd.

Nu een poging aan het doen om Chrome opnieuw te installeren.



We shall see.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op die manier Chrome er weer op gekregen maar het lijkt het probleem met de traagheid van Chrome en het niet willen openen van pagina's niet op te lossen.
668, the neighbour of the Beast
Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft. Zelf gaan lopen klooien als je niet precies weet wat je moet doen, maakt het er vaak niet beter op.
Leeg je cache nog eens een keer en probeer het dan nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt redelijk opgelost.

Morgen de snelheid nog eens bekijken als mijn virusscan klaar is.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Malwarebytes Anti-Malware is een heel goed programma. Ervaring mee...;). Wat je ook nog kunt doen : Configuratiescherm. 'Programma's en Onderdelen' en kijken of daar iets vreemds tussen staat. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, vandaag de grootste dreiging op het Internet vertegenwoordigen ransomware. Ik verdedig mijn computer met dit programma http://cookieverwijderen.nl/ransomware/osiris-bestand. Ook gebruik ik Avast, te beschermen tegen andere schadelijke software.
Welk programma bedoel je? De link verwijst naar een manier om een van de vele vormen van ransomware te verhelpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BoolDoG55 schreef op 27 december 2016 @ 09:57:

Hoi, vandaag de grootste dreiging op het Internet vertegenwoordigen ransomware. Ik verdedig mijn computer met dit programma http://cookieverwijderen.nl/ransomware/osiris-bestand. Ook gebruik ik Avast, te beschermen tegen andere schadelijke software.Legitiem, lekkere zinsbouw ook.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven