Is dit dan de lesbian bed death?

22-12-2016 15:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames en enkele heren,



Vier jaar geleden leerde ik mijn vriendin kennen. Het was meteen grote liefde. Vlinders in de buik, elkaar niet kunnen missen, romantische uitjes; alles er op en er aan. En eigenlijk is dat nog niets veranderd. We zijn nog steeds gek op elkaar. Sinds een jaar wonen we samen en dat verloopt prima.

Maar ja, als dat het enige was had ik dit topic niet geopend...



Ik heb voor dat ik met haar een relatie begon verschillende bedpartners gehad. Ik houd er van om het spannend te houden, om nieuwe dingen te proberen, het hoeft ook niet altijd zacht en lief te zijn voor mij. Ik ben erg openminded qua seks en ik ondervind ook geen moeite om er over te praten. Ik geef gemakkelijk aan wat ik fijn vind en wat minder.

Mijn vriendin heeft voor mij welgeteld één bedpartner gehad. Dit was haar ex waar ze een jaartje mee samen was. Ze vertelt weinig over deze relatie, ik weet enkel dat ze elkaar niet vaak zagen, dat ze te verschillend waren om met elkaar te leven. Ze heeft me wel verteld dat er op seksueel vlak op het einde van de relatie zaken zijn gebeurd waar ze zich niet goed bij voelde. Er was geen emotionele band meer tussen hen, maar haar ex wou wel nog seks. Mijn vriendin vond dit niet prettig, ze beschrijft het als "iets dat haar degouteerde."



Ik merkte al snel dat mijn vriendin wat preuts is in bed. Preuts heeft een negatieve bijklank en zo bedoel ik het absoluut niet, maar ik vind geen ander geschikt woord. Ze staat gewoon voor veel minder open dan ik. In het begin van onze relatie ondervond ze enorm veel moeite om over seks te praten, terwijl ik daar erg open in was, ik merkte al snel dat ze mij niet kon bijbenen, dat ik wat rustiger aan moest doen. Ondertussen durft ze wel zeggen wat ze fijn vindt en wat niet.

Maar iets nieuws proberen? Neen, dat zit er niet in.

De eerste keer dat ik een seksspeeltje voor ons had gekocht kroop ze bijna onder tafel van schaamte. Ondertussen vindt ze het wel oke om dit te gebruiken, maar dit gebeurt steeds op mijn initiatief.



Ik moet wel zeggen, als we seks hebben laat ze zich volledig gaan. Ze is op dat moment totaal niet terughoudend. De seks is ook echt goed.

Maar, het verloopt altijd op dezelfde manier. Wanneer ik aanstuur op iets nieuws lijkt ze plots verlegen, of ze begint dan heel hard te lachen, waardoor ik dan nog weinig zin heb om het te proberen.



We hebben hier al vaak over gepraat. Er wordt dan steeds geconcludeerd dat we vaker tijd moeten maken voor seks, dat we "eens iets nieuws zullen proberen." Maar er gebeurt niets mee. Dit kan zeker ook aan mij liggen, ik ben bang om haar onzeker te maken in bed en uiteindelijk doen we dan altijd hetzelfde als altijd: kussen, strelen, handwerk, knuffelen, klaar. Meer durf ik niet meer.

De seks wordt steeds minder en minder. Als het één keer op twee weken gebeurt mag ik tevreden zijn. Maar ik ben niet tevreden, ik wil méér, ik wil passie.



Ik heb al gemerkt dat jullie veel goede tips geven op dit forum, dus ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Het is geen man-vrouwsituatie zoals meestal, maar op zich maakt dat geen verschil geloof ik...

En wat de lesbian bed death is? (Voor diegenen die het zich afvragen.) Uit studies is gebleken dat lesbische koppels na verloop van tijd veel minder seks hebben dan heterokoppels. Ik heb altijd gezworen dat ik dat absoluut wou vermijden in mijn relatie, maar nu ik er zelf in zit weet ik niet hoe.



Hellup!
Lampie en ik zitten op dezelfde lijn.

Je bent misschien iets te voorzichtig. (maar nogmaals; forceer niks).
quote:Courage-- schreef op 23 december 2016 @ 14:36:

Lampie en ik zitten op dezelfde lijn.

Je bent misschien iets te voorzichtig. (maar nogmaals; forceer niks).
quote:Lampie1986 schreef op 23 december 2016 @ 14:41:



[...]

Alle reacties Link kopieren
Haha. Ik ben inderdaad te voorzichtig geworden.

Straks op de planning: een prékerstfeestje onder ons met hapjes en dan, zoals Lampie het zegt, hupsakee!
Kan bijna niet anders dan dat ze wel in de stemming komt wat lief!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het, ik hoop het...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat iedereen wel fantasieën heeft.

Misschien minder bij de ene dan bij de andere, maar het feit dat je aangeeft dat ze ook wel graag meer zou willen, zegt mij dat het echt pure angst is en dat er wel degelijk meer in dat hoofdje omgaat dan ze op dit moment durft prijs te geven :-)



Succes voor vanavond alvast



En mocht het niet direct lukken...

Misschien eens een heel ontspannen avondje creëren: koken voor haar, kaarsjes, muziek. En dan rustig beginnen het gesprek die kant op leiden, misschien dat met die briefjes proberen ...

Of wat ook misschien kan werken....als je jezelf nu eens heel kwetsbaar opstelt, durft zij dat misschien ook...

Misschien vertellen over iets van jezelf, een anekdote of zo, dat je zelf genant vindt of een fantasie die je toch moeilijk durft delen of zo...probeer maar



Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Zucht... Heel romantisch, zo met ons tweetjes op de bank, hapjes eten, televisie kijken...

Op een gegeven moment maakte ik haar, volgens mij toch, duidelijk wat ik wou. Ik begon haar in haar nek te zoenen, mijn handen gleden naar bepaalde lichaamsdelen. En zij... Zij bleef strak naar televisie staren, maakt geen aanstalten om in te gaan op mijn avances.

Om 21u30 ging ze slapen, ze was moe.

Ik ben behoorlijk teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer om te lezen, Theandra.....maar niet opgeven e...

Moe zijn kan gebeuren natuurlijk.



Een romantisch avondje is alvast een goed begin :-)

Door de wonderen werelden van 'het internet' en doordat ik er niet bij was natuurlijk,

kan ik het verkeerd interpreteren, maar als ik de tekst zo lees....maak je wel nogal een flinke sprong van 'zoenen in de nek' naar 'bepaalde lichaamsdelen :-$'. Misschien is dat voor haar ook 'te abrupt'....zou dat kunnen? Temeer omdat ze weet dat jij bepaalde verwachtingen hebt nu, voelt ze hier misschien toch extra druk bij en kan direct handelen misschien heel averechts werken op dit moment. Maar dat is louter mijn interpretatie van de situatie zoals jij deze tot dusver beschreven hebt.



Misschien met haar toch eens een gesprekje over hebben vandaag?



Hebben jullie niet even vakantie ook nu?

Een aantal dagen weg in een andere setting kan soms ook heel ontspannend werken.
Alle reacties Link kopieren
Forummeraxxl, ik zat niet meteen met mijn handen tussen haar benen hoor. Daar ben ik zelfs niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ok...nou ja, had gekund natuurlijk :-)

Vanavond meer succes ;-)!
Alle reacties Link kopieren
quote:Theandra schreef op 24 december 2016 @ 08:57:

Zucht... Heel romantisch, zo met ons tweetjes op de bank, hapjes eten, televisie kijken...

Op een gegeven moment maakte ik haar, volgens mij toch, duidelijk wat ik wou. Ik begon haar in haar nek te zoenen, mijn handen gleden naar bepaalde lichaamsdelen. En zij... Zij bleef strak naar televisie staren, maakt geen aanstalten om in te gaan op mijn avances.

Om 21u30 ging ze slapen, ze was moe.

Ik ben behoorlijk teleurgesteld.

Dat ze niet wil, moe is, geen zin heeft. Helemaal prima. Maar ik zou wel verlangen dat ze dat in ieder geval aangeeft. Niet dat ze daar stoicijns zit en dan opeens op staat om te gaan slapen. Dan zou ik haar toch hebben gevraagd wat er aan de hand is. Geef het gewoon aan, dan gaat zij niet met een kut gevoel naar bed en blijf jij niet met een kutgevoel op de bank.



En misschien dat jij dan toch ook te duidelijk bent. Je zegt zelf dat het "duidelijk was wat je wou". Volgende keer misschien het alleen bij strelen en zoenen laten en juist niet overgaan naar de rest? Laat haar maar honger krijgen. Tegen de tijd dat ze misschien wel wil, kap jij het af.... Laat haar maar eens gefrustreerd achter.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 24 december 2016 @ 12:34:

[...]



Dat ze niet wil, moe is, geen zin heeft. Helemaal prima. Maar ik zou wel verlangen dat ze dat in ieder geval aangeeft. Niet dat ze daar stoicijns zit en dan opeens op staat om te gaan slapen. Dan zou ik haar toch hebben gevraagd wat er aan de hand is. Geef het gewoon aan, dan gaat zij niet met een kut gevoel naar bed en blijf jij niet met een kutgevoel op de bank.



En misschien dat jij dan toch ook te duidelijk bent. Je zegt zelf dat het "duidelijk was wat je wou". Volgende keer misschien het alleen bij strelen en zoenen laten en juist niet overgaan naar de rest? Laat haar maar honger krijgen. Tegen de tijd dat ze misschien wel wil, kap jij het af.... Laat haar maar eens gefrustreerd achter.Alles om je eigen doel te bereiken? Ehm......als het allemaal strategisch wordt.....zou ik afhaken.....
--
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 24 december 2016 @ 12:34:

[...]



Dat ze niet wil, moe is, geen zin heeft. Helemaal prima. Maar ik zou wel verlangen dat ze dat in ieder geval aangeeft. Niet dat ze daar stoicijns zit en dan opeens op staat om te gaan slapen. Dan zou ik haar toch hebben gevraagd wat er aan de hand is. Geef het gewoon aan, dan gaat zij niet met een kut gevoel naar bed en blijf jij niet met een kutgevoel op de bank.

Precies dit. Dat stoïcijns op de bank blijven teeveejen, daar zou ik pissed off van worden. Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt.

Ik weet niet, TO, vrees dat er niet meer vuur in zit dan tot nu toe gebleken is. Ik vrees dat ze je naar de mond heeft gepraat toen ze zei dat ze zelf ook wat spanning wilde. Ze doet er 0 moeite voor.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 december 2016 @ 13:26:

[...]



Precies dit. Dat stoïcijns op de bank blijven teeveejen, daar zou ik pissed off van worden. Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt.

Ik weet niet, TO, vrees dat er niet meer vuur in zit dan tot nu toe gebleken is. Ik vrees dat ze je naar de mond heeft gepraat toen ze zei dat ze zelf ook wat spanning wilde. Ze doet er 0 moeite voor.Oh wat lullig dit to... Ik zou inderdaad een goed gesprek met haar hebben over wat ze nou echt wil en daar je eigen mening achterwege laten (in t begin)
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag een goed gesprek gehad en nadien heeft ze het ruimschoots goed gemaakt. Het is een begin.

Uit het gesprek is gebleken dat ze het eigenlijk leuk vindt dat ik het voortouw neem, dat ik haar "overtuig," dat ik de dominante ben.

Nu familiefeest dus later meer.
En, en, en? :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Theandra schreef op 23 december 2016 @ 11:38:

Voorts antwoorden wij gewoon eerlijk als de ander vraagt of er wat is, of we zeggen het uit onszelf. In het begin van onze relatie was mijn vriendin wel een expert in de "neen, niks"-antwoorden, ondertussen is ze daar erg in veranderd.



Absor, ik wil het ook luchtig houden. Therapie hoeft niet. Mijn vriendin heeft dit al overwogen, maar of ze het doet of niet bepaalt ze volledig zelf.



Je vriendin weet nu wat ze tegen jou moet zeggen zodat je er weer even over ophoudt. Puntje bij paaltje wil en doet ze namelijk helemaal niks; al haar mooie woorden ten spijt.



De volgende stap is dat jij je daaraan gaat irriteren en tegen haar gaat zeggen dat je toch wel wat actie vanuit haar verwacht. En dan, dan ben jij opeens de oversexte die haar wat tijd moet gunnen en het is nu toch ook heel fijn?



Dat ga je niet veranderen ben ik bang. Het is dus kiezen of delen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Theandra schreef op 24 december 2016 @ 17:46:

Vanmiddag een goed gesprek gehad en nadien heeft ze het ruimschoots goed gemaakt. Het is een begin.

Uit het gesprek is gebleken dat ze het eigenlijk leuk vindt dat ik het voortouw neem, dat ik haar "overtuig," dat ik de dominante ben.

Nu familiefeest dus later meer.



Zoals bij je prekerstfeestje, toen ze hardnekkig naar de tv bleef kijken?

Woorden zijn zo makkelijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven