Lijf & Lijn alle pijlers

Berkentakjes (rode adertjes op m'n benen)!

10-01-2009 20:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 jaar en heb ongeveer sinds ik met de pil ben begonnen op mijn 16/17, last van rode aders op mijn onderbenen. Van een afstand lijken het meer rode vlekken, vooral in de zomer als het warm is, valt het erg op. En het worden er langzaam ook meer.



Omdat ik hier last van heb, ga ik er automatisch ook bij anderen opletten. Valt me op dat niet veel mensen hier last van hebben. Ik ben op zoek naar mensen die dit probleem herkennen en die wellicht al een laserbehandeling hebben ondergaan. Ik speel zelf met het idee omdat ze te laten weglaseren, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt een beetje op wijde bloedvaten. Heb je al eens geprobeerd je pil een tijdje niet te nemen? En heb je dit al voorgelegd aan je huisarts?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Wennie,



Ook ik heb hier last van... Ik had er alweer een tijdje niet bij stil gestaan tot ik nu jouw bericht lees..

Dat van mij lijkt op een blauwe plek en wordt langzaam steeds groter, nu ongeveer zo groot als een euro. De link met de pil had ik nog niet gelegd, hoe kom je daar zo bij?

Ik ben benieuwd naar de reacties en lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je echt die gespatte adertjes? Want die heb ik ook, ben ook jong, maar bij mij worden ze niet meer/minder bij bepaald weer. ik heb gehoord dat het dragen van strakke broeken ook een boosdoener is...
Alle reacties Link kopieren
meestal is dit meer erfelijk bepaald, dan dat de pil een oorzaak is. Vraag je moeder maar eens, of ze ze ook heeft. En echt: de meerderheid van de vrouwen heeft ze en ze vallen jezelf altijd meer op dan anderen, die zien ze wrs niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaah extrahalo, het is erfelijk bepaald.

Het heeft absoluut niets met strakke broeken of hoge hakken te maken! De adertjes die je ziet worden ook wel berkentakjes genoemd. Ik heb er zelf ook 'last' van. Ik zelf zie ze erger dan dat anderen ze bij mij zien, maar vanaf mijn 18e (ben nu 28) zijn ze wel verergerd. Ik heb lang staand werk gedaan en dat is echt de bottleneck geweest voor mijn benen. Ik had op een gegeven moment een hele plek achterop mijn been, boven mijn knieholte zitten. Deze had ook allemaal vertakkingen, echt heel lelijk op mijn jonge beentjes. Na er 10 jaar tegenaan gekeken te hebben was ik het vorig jaar zat en ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft me doorverwezen naar de fleboloog. Daar werden meteen mijn benen doorgemeten en bleek dat ik in mijn linkerbeen een inwendige spatader had. Dit moest eerst verholpen worden dmv een laserbehandeling onder narcose. Een paar weken later was ik aan de beurt en het is allemaal goed gegaan. Inmiddels heb ik aan beide benen twee behandelingen gehad en zijn mijn benen nu weer mooi egaal. Geen lelijke blauwe plekken meer, nergens meer adertjes. Ik ben echt zo blij! Als ik dit eerder had geweten had ik er niet zo lang mee blijven lopen. Dit wordt de eerste zomer dat ik rokjes aan durf!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en de reden dat het bij warm weer erger lijkt, is omdat door de warmte je bloedvaten verwijden en de adertjes dus duidelijker zichtbaar worden...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor jullie reacties!



Ik ben me wat meer gaan verdiepen in dit probleem en ben terechtgekomen bij de Velthuis kliniek, daar gaan ze d.m.v. een scan de staat van mijn been bekijken. Ik ben daar eerst op consult geweest omdat ik dacht dat de adertjes via laser verwijderd konden worden, maar de huidtherapeute stelde vast dat er ook sprake is van "echte" spataders, vandaar de scan die ik begin mei krijg.



Ik had naast het cosmetische gedeelte ook klachten, maar nooit gelinkt met spataders..Begin mei weet ik dus meer, maar de behandeling wil ik wel uitstellen na het najaar.



Wiebenik81 is dat de laserbehandeling waar ze je ader ingaan? Heb jij daarnaast nog aparte lasertherapie gehad? En waar ben jij geweest voor de behandelingen?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, dat is de laserbehandeling ! Is bij mij heel goed gegaan. Heb er niets zichtbaars aan over gehouden. De berkentakjes zijn weg gehaald dmv de klassieke methode, het inspuiten. Dit geeft echt een mooi resultaat.

Ik ben onder behandeling bij de Jan van Goyen kliniek in amsterdam. Hele vriendelijke mensen allemaal en je kunt zonder problemen je afspraak een dag van te voren afzeggen of juist voor over een paar dagen een afspraak maken. Ze zijn super flexibel.

Ik hoop dat je straks weer mooie benen hebt! Succes ermee!



Alle reacties Link kopieren
Even een update...



In mei heb ik mijn been ook laten "doormeten" en toen bleek dat ik links net als jij wiebenik81 ook een inwendige spatader had. Deze heb ik op 24 september laten dichtlaseren via evlt. Operatie ging goed, blauwe plekken zijn weggetrokken, zie alleen nog wel op de plaats waar de ader liep een rood/bruinachtige streep. Hoe lang duurt ongeveer voordat die helemaal hersteld was bij jou Wiebenik81?



In december gaan ze de overige aders dichtspuiten en dan wellicht nog laseren..heel traject...



Meer ervaringen zijn heel welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven