Sonos play 1 - geld waard?

01-01-2017 20:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om een Sonos Play 1 aan te schaffen (of eigenlijk 2, vanwege stereo geluid), maar ik twijfel heel erg omdat ik de prijs zo hoog vind (zelfs als ik ze via Marktplaats zoek). Daarom de vraag is de Sonos zijn hoge prijskaartje waard? Of misschien zijn er voordeliger alternatieven?



Ik wil graag rechtstreeks via Spotify muziek kunnen afspelen in de huiskamer.
Alle reacties Link kopieren
Zeker de 1 is zijn geld waard! Mijn eerste sonos stampt nog uit de tijd dat je alleen een 3 of 5 had. Toen de 5 gekocht. Later kwam de 1 erbij. In verhouding krijg je voor de 1 meer waar voor je geld. En later.. als je er nog 1 zou kopen. Kun je ze koppelen, zelfs als stereopaar. Ik hou echt van dit systeem!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat een sonos kost, maar wij hebben een onkyo en die kan dat ook.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 01 januari 2017 @ 20:09:

Ik weet niet wat een sonos kost, maar wij hebben een onkyo en die kan dat ook.heb die Onkyo even gegoogeld, maar dat is toch een vrij groot apparaat?
Uiteindelijk wil je ze overal in je huis.
Ik heb ook sonos en het bevalt me uitstekend. Je plugt het in en alles werkt, heel fijn.

Een losse speaker neerzetten is vast goedkoper, maar ik vind het heel fijn om nooit gedoe te hebben met opnieuw via bluetooth moeten koppelen van apparaten etc. Tegenwoordig heb ik ook een 1 in mijn badkamer staan dus als ik 's morgens heen en weer loop tussen kledingkast en badkamer speelt alles lekker door.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort sonos (3 en de soundbar) ideaal systeem! Afgelopen week meer radio geluisterd dan in heel 2016.



Super makkelijk in te stellen en makkelijk te bedienen via de app
Alle reacties Link kopieren
Oh en misschien de moeite waar om te wachten op de geen btw actie van mediamarkt. Is meestal de laatste week van januari.



Al is het natuurlijk niet zeker of sonos producten niet uitgezonderd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een 3. Ge-weld-dig!



Ik vind het geld het zeker waard!



Mijn vriend heeft meerdere 1's, die komen tzt samen met die van mij als we samen gaan wonen.



De Wehkamp had €50,- korting vorige week.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muisvanhuis schreef op 01 januari 2017 @ 20:11:

[...]



heb die Onkyo even gegoogeld, maar dat is toch een vrij groot apparaat?Ja, dat is een versterker, voordeel is wel dat je er ook het grluid van de tv etc. mee kan laten horen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kan je met een Sonos ook gewoon radio luisteren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saraatje schreef op 01 januari 2017 @ 20:45:

Kan je met een Sonos ook gewoon radio luisteren?Via Spotify kun je radio luisteren inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook blij met sonos. Een 1 in de keuken en badkamer. Een 3 in de woonkamer.



Ook mer sonos kun je een home cinema set opbouwen met je tv.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 01 januari 2017 @ 20:46:

[...]





Via Spotify kun je radio luisteren inderdaad.Ok, dus dan moet je echt spotify hebben. Dank voor de info (ben ook op zoek naar iets om muziek (via iphone of ipod) en radio te luisteren, maar ben niet heel technisch aangelegd en was me nog niet duidelijk wat je nou met wat kan).
Alle reacties Link kopieren
Je kan je eigen muziek die op je iphone staat afluisteren maar ook via spotify en je kan ook via de app alle nederlandse radiozenders af laten spelen.
Via de sonos app kan je idd gewoon radio luisteren. Niet alleen nederlandse zenders trouwens. Een compleet overzicht staat vast wel ergens online.



Als je eenmaal sonos hebt dan wil je wel in no-time aan een streamingdienst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 01 januari 2017 @ 20:46:

[...]





Via Spotify kun je radio luisteren inderdaad.Met TuneIn kan het ook. Ik doe dat tenminste, heb geen spotify.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Saraatje schreef op 01 januari 2017 @ 20:57:

[...]



Ok, dus dan moet je echt spotify hebben. Dank voor de info (ben ook op zoek naar iets om muziek (via iphone of ipod) en radio te luisteren, maar ben niet heel technisch aangelegd en was me nog niet duidelijk wat je nou met wat kan).Je download de app(controller) op je telefoon en of tablet/laptop. Je kunt ook gewoon je muziekbibliotheek van je telefoon/tablet/laptop afspelen op de Play. Ik heb trouwens de Play1, 2 stuks.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ja het is het gekd zeker waard. Wij hebben ze ook.
Alle reacties Link kopieren
't Is er nooit van gekomen. Ik ben tevreden met de huidige installatie en ik ben bang dat de nieuwe minder zal bevallen. Dat ik niet kan wennen aan de sound. De bas zal zeker kwalitatief minder zijn en dan moet ik weer zo'n subwoofer erbij gaan kopen voor plm. 800 euro. Dus van de baan geraakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 01 januari 2017 @ 23:40:

't Is er nooit van gekomen. Ik ben tevreden met de huidige installatie en ik ben bang dat de nieuwe minder zal bevallen. Dat ik niet kan wennen aan de sound. De bas zal zeker kwalitatief minder zijn en dan moet ik weer zo'n subwoofer erbij gaan kopen voor plm. 800 euro. Dus van de baan geraakt.

Je hebt geen subwoofer nodig en je kunt het geluid instellen zoals jij het wil hebben. Of je moet een iPhone hebben, dan kun je de ruimte scannen voor een optimaal geluid.



De Play5 heeft trouwens enorm veel bas, dat is ook de reden dat ik die niet wilde hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 01 januari 2017 @ 23:53:

[...]



Je hebt geen subwoofer nodig en je kunt het geluid instellen zoals jij het wil hebben. Of je moet een iPhone hebben, dan kun je de ruimte scannen voor een optimaal geluid.



De Play5 heeft trouwens enorm veel bas, dat is ook de reden dat ik die niet wilde hebben.Het ging toen om een set Play 1 en daar werd deze bij aangeraden omdat de bas niet voldoende was in de Play 1:



Ik ben erg gesteld op een mooi vol geluid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat is echt een heel raar advies, dan kan je toch veel beter een play:5 neerzetten? Desnoods in een paar. Waarom zat je zo naar die 1 te kijken dan?
Alle reacties Link kopieren
@Bouza: Het leek me een combi die beter was dan wat ik had afgaande op meningen en metingen van kenners. Maar het is al meer dan een jaar van de baan en ik heb besloten om het niet meer te overwegen en blij te zijn met de boxen die ik nu heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind het ook een heel vreemd advies. Die 1 is leuk voor de keuken of de badkamer, maar het geluid is niet zo mooi en "compleet" als van bijv. de 5. Dus ik snap niet waarom iemand je dat aan zou raden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven