Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2017?

01-01-2017 09:47 901 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat heb je gelezen in 2016?



Als vervolg op het 2016-topic. Veel leesplezier
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier ook even kijken.



Ik lees graag en veel Zag iemand die Heks wilde gaan lezen. Ik heb 'm vorig jaar gelezen, vond het een ontzettend spannend boek maar het einde vond ik teleurstellend. Jammer.

Judas heb ik ook gelezen, vond het wel een pageturner.



Momenteel zit ik in de Shannara reeks van Terry Brooks, ik zit nu in het 9de boek denk ik. Sowieso lees ik graag fantasy.

Ik hoop hier af en toe ideeën op te doen voor nieuwe boeken. Ik heb niet echt een doel voor ogen van hoeveel boeken ik wil lezen dit jaar.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Voor de stephen king liefhebbers, de beproeving. Echt 1 van zijn beste boeken
Alle reacties Link kopieren
delicious35 wijzigde dit bericht op 02-01-2017 18:52
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 02 januari 2017 @ 17:37:

[...]





Al begonnen in dit boek? Ik ben hem nu ook aan het lezen. Wat vind je ervan?

,



Ben pas net begonnen met lezen... dus kan er nog niet veel zinnigs van zeggen, jij?
Alles komt goed, het kan alleen even duren
quote:lisbeth schreef op 02 januari 2017 @ 18:31:

Voor de stephen king liefhebbers, de beproeving. Echt 1 van zijn beste boekenDie is fantastisch inderdaad.
Vorig jaar ook geprobeerd en toen kwam er helemaal niets van terecht. De rust vinden om meer te lezen is ook dit jaar een goed voornemen, dus ik wil graag weer een poging doen. Ik las hier iemand met als doel 26 boeken, 1 per 2 weken, dat vind ik ook wel een heel mooi doel.



Straks het eerste boek maar eens uitzoeken
quote:zjuulz84 schreef op 02 januari 2017 @ 19:34:

[...]



,



Ben pas net begonnen met lezen... dus kan er nog niet veel zinnigs van zeggen, jij?Moet er wel ff voor gaan zitten, speelt veel door elkaar heen. Maar vind de sfeer van het bork wel fijn. Zie het al helemaal voor me..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 02 januari 2017 @ 20:28:

Vorig jaar ook geprobeerd en toen kwam er helemaal niets van terecht. De rust vinden om meer te lezen is ook dit jaar een goed voornemen, dus ik wil graag weer een poging doen. Ik las hier iemand met als doel 26 boeken, 1 per 2 weken, dat vind ik ook wel een heel mooi doel.



Straks het eerste boek maar eens uitzoeken Succes!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zojuist het derde deel van de Tamir Triad van Lynn Flewelling uitgelezen, The Oracle's Queen. Het tweede deel was ik oudjaarsdag in begonnen, dus die telt maar half. Echt een page turner. Heb de serie al meerdere keren gelezen. High fantasy met prachtige personages en een meeslepend plot. Ook zet het je aan het denken of het doel uiteindelijk alle middelen heiligt.



Nu verder met het tweede deel van de Outlander serie van Diana Gabaldon, Dragonfly in Amber.



Ik heb verder niet echt een doel voor mezelf. Ik vind het altijd erg lastig om de rust te vinden om te lezen tijdens werkweken (en de daarbij horende weekenden). Ik werk in het onderwijs, dus gelukkig heb ik veel vakanties waarin ik er makkelijk een boek per twee dagen doorheen jaag.
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk dit!!

Heb van de week meisje vermist van tess gerritsen uit. Nu even zonder...

Heb geen doel hoor. De ene keer lees ik veel dan weer een tijdje niet.

Volgende week begin ik weer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren uitgelezen: De geniale vriendin van Elena Ferrante.

Vandaag de eerste honderd bladzijden van: A Little Life van Hanya Yanagihara.



Sinds ik Netflix heb lees ik nauwelijks meer tot mijn grote schaamte.

Ik lees graag mee in dit topic!
quote:Dreamer schreef op 02 januari 2017 @ 21:26:

[...]

Succes!

Wat lief, dank je wel! En jij ook heel veel succes!



Gisterenavond met boek naar bed gegaan, het begin is er :-)
Ik lees heel onregelmatig, soms heel veel, soms minder. Dus heb geen doel voor mezelf.



Op dit moment lees ik

1. The story of Art van Ernst Gombrich.



(En af en toe in een boek over fotografie, maar dat is niet echt lezen)
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 02 januari 2017 @ 17:58:

Ik kom hier ook even kijken.



Ik lees graag en veel Zag iemand die Heks wilde gaan lezen. Ik heb 'm vorig jaar gelezen, vond het een ontzettend spannend boek maar het einde vond ik teleurstellend. Jammer.

Judas heb ik ook gelezen, vond het wel een pageturner.



Momenteel zit ik in de Shannara reeks van Terry Brooks, ik zit nu in het 9de boek denk ik. Sowieso lees ik graag fantasy.

Ik hoop hier af en toe ideeën op te doen voor nieuwe boeken. Ik heb niet echt een doel voor ogen van hoeveel boeken ik wil lezen dit jaar.



Hoe is die reeks? Mijn dochter en ik zagen er wat van op tv ofzo en ik dacht gelijk 'ik ga die boeken wel lezen' maar het zijn er gelijk zoveel (en ik wil nog zoveel andere boeken lezen)



Heb je qua fantasy wel eens wat van Adrian Stone gelezen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 03 januari 2017 @ 09:26:

Ik lees heel onregelmatig, soms heel veel, soms minder. Dus heb geen doel voor mezelf.



Op dit moment lees ik

1. The story of Art van Ernst Gombrich.



(En af en toe in een boek over fotografie, maar dat is niet echt lezen)

Die gaat op mijn lijst!



Net binnen van de bieb en mijn eerste boek van 2017:

1. De mannen van Raan - Martine de Jong
1. De laatste deelnemer - Alexandra Olivia



Heel spannend, echt een goed geschreven psychologische thriller.
Alle reacties Link kopieren
Boek 2 al uit. Zoals iemand hier eerder al zei, een echte pagetuner Judas.

Nu eens bekijken wat het volgende boek gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 03 januari 2017 @ 10:06:

[...]





Hoe is die reeks? Mijn dochter en ik zagen er wat van op tv ofzo en ik dacht gelijk 'ik ga die boeken wel lezen' maar het zijn er gelijk zoveel (en ik wil nog zoveel andere boeken lezen)



Heb je qua fantasy wel eens wat van Adrian Stone gelezen?



Ik vind het een fijne reeks omdat het uit verschillende series bestaat. Eerste drie boeken kent andere hoofdpersonen en andere verhaallijn dan de opvolgende serie. Het blijft daardoor boeiend voor mij.



Toevallig heb ik hiervoor de duivelstrilogie van Stone gelezen, vond ik ook erg goed!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 03 januari 2017 @ 13:57:

[...]





Ik vind het een fijne reeks omdat het uit verschillende series bestaat. Eerste drie boeken kent andere hoofdpersonen en andere verhaallijn dan de opvolgende serie. Het blijft daardoor boeiend voor mij.



Toevallig heb ik hiervoor de duivelstrilogie van Stone gelezen, vond ik ook erg goed!



oh, die heb ik nog niet gehad. Ik heb vorig jaar bij hebban zijn nieuwe boek 'Magycker' gewonnen en zit nu met smart te wachten op de volgende delen Heb daarna de Rune serie gelezen.

Van An Janssens kan ik Drakenkoningin, Drakentovenaar en Drakenvuur aanraden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
raar, dubbel
Later is nu
quote:lesgrandsoiseaux schreef op 03 januari 2017 @ 00:49:

Gisteren uitgelezen: De geniale vriendin van Elena Ferrante.

Vandaag de eerste honderd bladzijden van: A Little Life van Hanya Yanagihara.



Sinds ik Netflix heb lees ik nauwelijks meer tot mijn grote schaamte.

Ik lees graag mee in dit topic!De geniale vriendin staat ook op mijn lijst. Hoe vond je die?
Mijn leeslijst voor de komende tijd:



Griet op de Beeck - Gij nu

Griet op de Beeck - vele hemels boven de zevende

Michael Berg - het meisje op de weg

Samuel Bjork - de doodsvogel

Jenna Blum - het familieportret

Maria Boonzaaijer - Joodse buren

Raymond Feist - elfensprook

Elena Ferrante - de geniale vriendin

Terry Hayes - ik ben pelgrim

Astrid Holleder - Judas

Stephen King - de groene mijl

James Bowen - Bob de straatkat

Herman Koch - het diner

Graeme Simsion - het rosie project & effect



Hier ben ik wel ff zoet mee!
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn eerste boek van 2017 is uit.



1. Lawinegevaar - Suzanne vermeer



Ik vind het leuk dat er wat meer geschreven wordt over de boeken die gelezen zijn. Ik merk dat ik namelijk heel erg blijf hangen bij de schrijvers die ik al ken. Ik ben vaak op zoek naar nieuwe schrijvers/ boeken.



Hebben jullie nog tips voor schrijvers in de categorie, Esther verhoef, Suzanne Vermeer, loes den Hollander etc?
quote:salsagirl86 schreef op 03 januari 2017 @ 18:33:

Nou, mijn eerste boek van 2017 is uit.



1. Lawinegevaar - Suzanne vermeer



Ik vind het leuk dat er wat meer geschreven wordt over de boeken die gelezen zijn. Ik merk dat ik namelijk heel erg blijf hangen bij de schrijvers die ik al ken. Ik ben vaak op zoek naar nieuwe schrijvers/ boeken.



Hebben jullie nog tips voor schrijvers in de categorie, Esther verhoef, Suzanne Vermeer, loes den Hollander etc?

Pieter Aspe

Marion Pauw

Nicci French

Jennifer Donnelly
Karin Slaughter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven