Facebook melding " Ken je ... "

03-01-2017 18:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal had je altijd al mensen die je misschien kent op facebook. Al even er niet meer op geweest en ging eens kijken. En toen stond er ineens bij je meldingen bij het wereldtekentje Nijntje, ken je ... en als ik er op klik ga ik naar die persoon zijn of haar pagina. Maar diegene ken ik helemaal niet, heeft wel gemeenschappelijke vrienden, maar waarom krijg ik hier ook nog een reclame of ik bepaalde mensen ken. Is dit iets nieuws?
Vroeg het me laatst ook af, dus lees mee.
Volgens mij is dat al langer zo, ik zie het regelmatig langskomen, al een tijd.
Kan het zijn dat die personen bij jouw profiel hebben gekeken en daarom in zo'n lijst komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas begrepen dat Facebook werkt met algoritmen. Dus als jullie beide dezelfde sites bezoeken of allebei op een bepaalde plek komen dan kan Facebook elkaar voorstellen als mogelijke vriend. Via je locatiebepaling krijgt Facebook dit schijnbaar mee.
quote:Lou88 schreef op 03 januari 2017 @ 19:11:

Ik heb pas begrepen dat Facebook werkt met algoritmen. Dus als jullie beide dezelfde sites bezoeken of allebei op een bepaalde plek komen dan kan Facebook elkaar voorstellen als mogelijke vriend. Via je locatiebepaling krijgt Facebook dit schijnbaar mee.Maar ik bekijk FB voornamelijk thuis, dan zou die persoon dus in mijn huis geweest zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lou88 schreef op 03 januari 2017 @ 19:11:

Ik heb pas begrepen dat Facebook werkt met algoritmen. Dus als jullie beide dezelfde sites bezoeken of allebei op een bepaalde plek komen dan kan Facebook elkaar voorstellen als mogelijke vriend. Via je locatiebepaling krijgt Facebook dit schijnbaar mee.nou dat kan dus al totaal niet de sites die zij zal bezoeken zal ik nooit op komen, modepopje, plus ze woont honderden km hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mensen die een gemeenschappelijke vriend hebben, 99,9999% ken ik niet. Maar soms is het wel grappig dat je bij een ex kunt koekeloeren die een vriend van een vriend is.



En mijn pubernichtje is vriendin met Snoezemans pubernichtje, weet ik nu. Wel grappig, volgens mij weten ze niet dat ze familie van elkaar zijn, we hebben geen contact met die kant van Snoezemans familie. Ons profiel is ook niet als familie Snoes herkenbaar, gewoon Snoezepubers voornaam gecombineerd met een pokémon plus alleen zichtbaar voor vrienden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kun je het ook helemaal uitzetten?
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik nergens een zinnig antwoord kon vinden ben ik maar eens op zoek gegaan in FB naar de "vriendschap suggesties" Mensen die je misschien kent.
Werd hier inmiddels ook gestoord van.
Onderstaande is via de iPhone. Mogelijk dat het op Android iets anders gaat.

Tik in FB op de drie streepjes rechtsonder
Scroll helemaal naar beneden
kies instellingen
In de popup kies accountinstellingen
Je ziet nu allemaal icoontjes.
kies meldingen
kies Mobiel
bovenin het scherm staat Pushmeldingen
Als je iets naar beneden scrolt staat:
"Beheer je recente meldingen:"
"Tik op een melding om deze uit te schakelen"
(let op, alles wat je aantikt verdwijnt uit je pushmeldingen)

Kies één van de vriendschap suggesties en tik er op.
Even wachten en de melding verdwijnt. (de anderen verdwijnen later automatisch)
Tik op de < bovenin bij pushmeldingen om terug te keren.
< meldingsinstellingen
< instellingen
Kies het icoon links onder om terug te keren naar de tijdlijn.

Cheers!
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn updates die ingevoerd worden omdat ze denken dat mensen Facebook dan weer interessant vinden. Als jij een pop-up krijgt met een voorstel van iemand die je toevallig kende kan je daardoor contact gaan leggen en gebruik je dus Facebook.
Lees en huiver
https://gizmodo.com/facebook-figured-ou ... 1797696163
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook hele voorraden mensen te zien die ik mogelijk zou kennen.
Zeker 90% van die personen ken ik absoluut niet.
Niet druk over maken.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven