Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2017?

01-01-2017 09:47 901 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat heb je gelezen in 2016?



Als vervolg op het 2016-topic. Veel leesplezier
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 03 januari 2017 @ 16:39:

[...]





De geniale vriendin staat ook op mijn lijst. Hoe vond je die?

Eerste helft onderhoudend genoeg om door te lezen. Tweede helft greep me af en toe echt bij de strot. Afgezien van de plotline ook heel boeiend om te lezen in wat voor klein wereldje de arme mensen in Napels leefden. Nu nog steeds misschien. Ik was daar afgelopen november, en buiten het centrum letterlijk vuilnisbelten gezien waar mensen woonden.

Aanrader, en ik ga door voor deel twee.
Alle reacties Link kopieren
quote:salsagirl86 schreef op 03 januari 2017 @ 18:33:

Nou, mijn eerste boek van 2017 is uit.



1. Lawinegevaar - Suzanne vermeer



Ik vind het leuk dat er wat meer geschreven wordt over de boeken die gelezen zijn. Ik merk dat ik namelijk heel erg blijf hangen bij de schrijvers die ik al ken. Ik ben vaak op zoek naar nieuwe schrijvers/ boeken.



Hebben jullie nog tips voor schrijvers in de categorie, Esther verhoef, Suzanne Vermeer, loes den Hollander etc?Ik heb net Simone vd Vlugt uit. Vond ik fijner lezen dan Esther Verhoef.
Later is nu
quote:blueeyes*3 schreef op 03 januari 2017 @ 19:29:

[...]



Pieter Aspe

Marion Pauw

Nicci French

Jennifer Donnelly

Simone van der Vlucht

Linda Jansma

Lieneke Dijkzeul

Theo & Marianne Hoogstraten

Marelle Boersma

Svea Ersson

Els Ruiters

Martine Kamphuis

Carla de Jong

Corine Hartman

Annet de Jong



Zelf vind ik de boeken van Lieneke Dijkzeul een erg leuke reeks. Je kunt de boeken los lezen, maar in volgorde is leuker.
Alle reacties Link kopieren
Iemand wel eens iets van Carina van Leeuwen gelezen? Die was als deskundige bij De Pennen zijn geslepen en dat maakte me nieuwsgierig
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee ik niet.



Ben gisteren met het eerste deel van de Noordzee-moorden begonnen, spannend!



Dankzij dit forum sinds deze week aangemeld bij Hebban, en heb al een flinke lijst aan m'n challenge toegevoegd! Ik haal m'n boeken bij de bieb, dus gelijk wat boeken gereserveerd daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 03 januari 2017 @ 21:09:

[...]



Simone van der Vlucht

Linda Jansma

Lieneke Dijkzeul

Theo & Marianne Hoogstraten

Marelle Boersma

Svea Ersson

Els Ruiters

Martine Kamphuis

Carla de Jong

Corine Hartman

Annet de Jong



Zelf vind ik de boeken van Lieneke Dijkzeul een erg leuke reeks. Je kunt de boeken los lezen, maar in volgorde is leuker.



Hier staan wel wat schrijvers tussen die ik nog niet ken. Leuk!



Simone vd vlug heb ik ook alles al van gelezen. Karin Slaughter vond ik alleen het boek mooie meisjes leuk. De rest van haar boeken spreekt me niet zo aan. Ik merk dat ik niet zo heel veel heb met Amerikaanse schrijvers. Ik ben meer van de Nederlandse en Britse schrijvers.
Alle reacties Link kopieren
Januari

1. Toen het donker werd - Simone van der Vlugt.

2. de Sneeuwman - Jo Nesbø



Hele dag zitten lezen, nergens anders aan toegekomen, ben helemaal duf. Heerlijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste boek van het jaar uit.



" Dekmantel " van Loes den Hollander, leuk, leest lekker weg, niet op het puntje van je stoel, wel een plottwist die het minder voorspelbaar maakte dan ik eerder dacht.



Wat doen jullie met boeken waar je echt niet doorheen komt?

Zelf lees ik dan wel ruim 100 pagina's voor ik het weg leg omdat ik eigenlijk een boek wel een kans wil geven, maar wordt het dan nog niks dan stop ik.

Lezen doe ik voor plezier en ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Ik ploeter meestal wel door, wat erin resulteert dat ik andere dingen ga doen en niet meer lees. Het hoeft niet eens altijd aan het boek te liggen, soms is het het verkeerde boek op het verkeerde moment.
Later is nu
Ik lees meestal heel veel boeken tegelijk, trekt 1 boek me wat minder, ga ik vanzelf de anderen wat meer lezen. Zo raakt het steeds meer op de achtergrond, tot ik het vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik wel met je eens, dat het niet altijd aan het boek hoeft te liggen. Maar dan lees ik dus ook niet meer en voor ik het weet zit ik alleen te Netflixen of op het forum.



Maar sommige boeken pakken gewoon niet meteen, zijn te langdradig of er wordt een irritante schrijfstijl gebruikt. Ik heb dat met Suzanne Vermeer en had dat ook met vijftig tinten grijs dan stop ik wel voor de 100 pagina's anders erger ik me vooral.



Ik ga zo beginnen aan een nieuw boek denk dat het " Blijf waar je bent " van Sharon Bolton wordt. Heb de vorige 2 uit de reeks met Lacy Flint als hoofdpersonage ook gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ooh die is spannend!
Later is nu
Ik lees eigenlijk altijd een boek uit zodra ik ermee begonnen ben. Als ik het echt niets vind lees ik er wel sneller en minder geconcentreerd doorheen, maar ik leg eigenlijk nooit een boek weg.



Ik heb mijn eerste boek van het jaar uit.

1. Ready Player One - Ernest Cline



Echt een aanrader, ik heb zelden dat ik zo in een boek gezogen wordt als bij deze. Ik ben nu begonnen in The Rosie Project en tegelijk nog steeds Outlander aan het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Januari:



1. De Bewaring - Graham Norton

2. Shtum - Jem Lester



't laatste boek kende ik niet, maar zag ik bij de plaatselijke boekwinkel liggen als aanbeveling. Ik heb op een paar momenten echt wel een traantje weg moeten pinken.



Leuk om alle aanraders te lezen hier; ga er eens in neuzen of er iets voor me tussen zit!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees boeken eigenlijk ook altijd wel uit, of het moet al echt heel erg zijn. Wel ga ik dan scannend lezen, meer globaal dan dat ik echt de zinnen woord voor woord lees.
Mijn eerste boek van 2017 is uit!



1. Judas - Astrid Holleeder ****

Krijgt van mij dus 4 sterren op Hebban.

Ik zat er echt helemaal in, en kon niet meer stoppen met lezen. Bijzondere familie, die Holleedertjes.



Boek 2 ligt klaar:

De Nachtegaal - Kristin Hannah. Heel wat anders, maar dat vind ik juist fijn. Ik ben er nog niet in begonnen, ik wil Judas nog even laten bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Degenen die meedoen aan de hebban readingchallenge: letten jullie nu ook extra op het land, waar je boek zich afspeelt? Ik wilde dat niet doen, maar heb vandaag toch gekozen voor een boek van Kader Abdolah, die ik al langere tijd voor me uitschuif, omdat die zich in Iran afspeelt.

Uiteindelijk zal ik niet van alle 50 landen lezen, dat weet ik zo wel, maar het is wel een extra criterium, ineens. Vind ik eigenlijk wel grappig, want zo kijk je toch wat meer buiten je normale schrijvers.
Later is nu
Ik las altijd al uit zoveel mogelijk landen vanwege een challenge op Goodreads. In 2015 had ik 26 landen, in 2016 24. En dan op alle continenten. Dit jaar hoop ik dat weer te halen!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee met de landen challenge, komt vooralsnog denk ik omdat ik nog een flink aantal te lezen boeken op mijn lijst heb staan die ik nu toch echt eens wil gaan lezen.

En ik hou nogal vast aan een X aantal schrijvers in een bepaald genre.



Hoewel als ik in mijn boekenkast kijk zie ik zo even snel toch wel wat boeken uit oa Frankrijk, Griekenland Mexico, Scandinavië en het Caribisch gebied.

Boeken die er al jaren staan ooit gekregen van mijn ex.



Misschien overweeg ik om iig deze boeken dit jaar dan eindelijk ook eens te gaan lezen, ze staan er immers al jaren.



Mijn eerste boek van dit jaar speelt zich in Nederland af, mijn tweede in Engeland.....hmmm misschien zet ik de trend toch door, maar ga er geen bewuste challenge van maken.



Dus als jullie nog tips hebben houd ik me graag aanbevolen, mijn voorkeur gaat uit naar thrillers.



Fijne dag vandaag, half dagje werken wat klusjes in huis en dan verder in mijn boek lekker met een dekentje op de bank, nu al zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook niet meedoen aan de landenchallenge, maar heb Nederland en Noorwegen al af kunnen vinken. EN sja.. bij het zoeken naar het volgende boek kwam ik toen toch bij Kader uit. Die wilde ik al lezen, maar nu is het ook nog een best exotisch land.



Qua thrillers kom je goed weg met diverse Scandinavische schrijvers. Ik zou een paar willen noemen, maar weet nooit welke schrijver uit welk land komt. Jo Nesbo in elk geval uit Noorwegen. Bjork uit Zweden? Nouja, en inderdaad kom je dan al snel in Groot Brittannië of Amerika uit. Fitzek nog in Duitsland, misschien.



Op zich vind ik het wel geinig om een boek eens op locatie uit te kiezen. Wat heb jij liggen van/uit het Caribisch gebied? En Griekenland?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook niet mee aan de landenchallenge, maar heb wel al een minichallenge uitgezocht met klassiekers.

Voor wie wel meedoen met de landenchallenge misschien nog een inspiratietip: in het boek Steinz, overzicht van de wereldliteratuur staan per werelddeel kaartjes met boeken die zich er afspelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 05 januari 2017 @ 08:45:

Ik wilde ook niet meedoen aan de landenchallenge, maar heb Nederland en Noorwegen al af kunnen vinken. EN sja.. bij het zoeken naar het volgende boek kwam ik toen toch bij Kader uit. Die wilde ik al lezen, maar nu is het ook nog een best exotisch land.



Qua thrillers kom je goed weg met diverse Scandinavische schrijvers. Ik zou een paar willen noemen, maar weet nooit welke schrijver uit welk land komt. Jo Nesbo in elk geval uit Noorwegen. Bjork uit Zweden? Nouja, en inderdaad kom je dan al snel in Groot Brittannië of Amerika uit. Fitzek nog in Duitsland, misschien.



Op zich vind ik het wel geinig om een boek eens op locatie uit te kiezen. Wat heb jij liggen van/uit het Caribisch gebied? En Griekenland?



Fitzek en Bjork heb ik alles van gelezen.

Jo Nesbo nog niet.



"De heksen van Smyrna " van Mara Meimaridi ( Griekenland )

" De nacht van de schreeuw " van Marjon van Rooijen ( Mexico )

" Pelican Bay " van Nelleke Noordervliet ( Caribisch gebied )



Merk nu ook wel dat ik er denk ik wel meer op ga letten....ben stiekem toch wel van de uitdagingen



Sabine Thiesler is een Duitse schrijfster die voornamelijk haar boeken in Italië laat afspelen van haar heb ik ook alles gelezen misschien nog een tip.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral ook een leuk nieuw criterium (had ik dat hier al gezegd? vast wel )

je let toch normaliter op schrijver, wat anderen vinden, het genre.. en nu ook het land. Leuk

bedankt voor de tips!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook mee. Ik heb me ergens in mei verleden jaar op Hebban aangemeld en sindsdien lees ik weer vaker. Ik heb mijn Reading Challenge 2017 op 35 boeken staan.



Deze boeken heb ik inmiddels al gelezen:

1. Ik was twaalf en ik fietste naar school - Sabine Dardenne

2. Het stille meisje - Hjorth Rosenfeldt



Nu aan het lezen:

De geur van sterfelijkheid - Simon Beckett

Het eerste boek van een vierdelige serie.
Op Goodreads heb je de groep 'Around the World in 80 books'. Daar staan duizenden boeken gecategoriseerd op het land waar ze zich afspelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven