Hormoonspiraal

03-01-2017 18:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik wil graag overstappen van anticonceptie. Ik slik momenteel de pil en heb daarvan erg last van stemmingswisselingen en een verlaagd libido. Naar aanleiding van een gesprek met de huisarts lijkt een hormoonspiraaltje de beste oplossing voor mij.



Voordat ik hier voor kies wil ik mij graag beter oriënteren en ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie ervaringen met een hormoonspiraal.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want mijn dochter krijgt binnenkort ook een Mirena (oa ivm overmatig bloedverlies).



Waarom staat dit trouwens bij seks? Heeft toch meer te maken met gezondheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nu ruim drie maanden en ben er blij mee. Het plaatsen deed bij mij totaal geen pijn (ik heb hem ongeveer 11 weken na mijn bevalling laten plaatsen). Direct na het plaatsen heb ik wel een bloeding gehad (ongeveer een nachtmaandverband vol). Hierna heb ik ongeveer een maand dagelijks wat gevloeid. Een inlegkruisje was meer dan voldoende. Hierna nam het snel af en verloor ik eens per zoveel dagen wat druppels bloed. Daarna verloor ik al snel niets meer. Ik ben benieuwd hoe dat dit in de toekomst gaat. Ik heb veel minder last van de hormonen en vind het ook erg fijn dat ik niet meer dagelijks aan de pil hoef te denken. Dus ja ik ben er zeer blij mee.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nu 13 jaar mirena, ben aan mijn 3e toe. Erg blij mee, het zetten is kut maar als ie eenmaal zit geen centje pijn meer en nooit meer ongesteld. Ik heb ook geen last van libidoverlies.
...
Ik ben hartstikke blij met mijn mirena spiraal die ik een halfjaar geleden heb laten zetten. Inbreng is wel een venijnige pijnscheut maar voor de rest ben ik er heel blij mee. En mijn libido is nu wel erg hoog maar dat komt door beter in mijn vel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels halverwege mijn 3e Mirenaspiraal. Het inbrengen is niet fijn, en de rest van de dag lag ik op de bank met een dekentje, maar de 5 jaar daarna ben ik er heel erg blij mee. Niet meer ongesteld, geen stemmingswisselingen en ook geen libidoverlies.
Alle reacties Link kopieren
Zo ttass, das zeker een verandering dan zeg, wat fijn voor jullie!



Ik moest een spiraal omdat ik vanwege medische redenen geen andere ac meer mocht. Het zetten vond ik echt vreselijk maar goed dat is maar erg kort natuurlijk.

De eerste maanden had ik nog wel eens onverwachts bloed wat wel vervelend was. Maar na een paar maanden vrijwel geen bloed meer. Wel soms echt krampen alsof er een menstruatie aan komt, heel soms heb ik dan ook heel licht bloedverlies.



Ik ben er wel tevreden over al met al.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ow ja zeker geen libidoverlies hier.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
hier geen libido verlies, wel hoor ik tot de 60-80% die gewoon nog bloedverlies heeft.



sterker nog, sinds mirena ben ik langer en onregelmatiger ongesteld dan dat ik ooit was. Dat vind ik nog wel lastig.

wat betreft hormonen gaat het beter dan de pil of de nuvaring, omdat het continu is..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 weken gevloeid, wat op zich normaal is. Alleen toen ik na 4 weken weer een echte menstruatie kreeg kwam de spiraal er mee uit.

Daar was ik op voorhand al bang voor, maar de huisarts zei dat dat zelden voorkwam. Nou, voila
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het Mirena spiraaltje ideaal!

Nooit geen bloedverlies meer en mijn libido is niet naar de knoppen.



Inbrengen deed geen centje pijn maar het was dan ook 10 weken ofzo na mijn bevalling.
Ik heb hem na 9 maanden laten verwijderen. Al die tijd had ik last van spotting, haaruitval, gewichtsverlies, een depressief gevoel en een libido van 0. Met de pil gaat mijn libido overigens ook naar onder 0, en toen ik na ruim 20 jaar met de pil stopte bleek ik van mezelf een veel zonniger persoon dan ik sinds mijn tienertijd was.
quote:MinkeDeWit schreef op 03 januari 2017 @ 19:23:

Ik heb hem na 9 maanden laten verwijderen. Al die tijd had ik last van spotting, haaruitval, gewichtsverlies, een depressief gevoel en een libido van 0. Met de pil gaat mijn libido overigens ook naar onder 0, en toen ik na ruim 20 jaar met de pil stopte bleek ik van mezelf een veel zonniger persoon dan ik sinds mijn tienertijd was.Dit. Alleen hier 12 maanden bloeden, want ik moest de spiraal wel een kans geven volgens de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Wat zijn jullie afwegingen ten opzichte van de ontstekingen die zich voor kunnen doen en de daarbij komende kans op onvruchtbaarheid?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:beautician94 schreef op 03 januari 2017 @ 20:05:

Bedankt voor jullie reacties!



Wat zijn jullie afwegingen ten opzichte van de ontstekingen die zich voor kunnen doen en de daarbij komende kans op onvruchtbaarheid?



Groetjes!



De kans daarop is klein, maar het kan wel. Als je wisselende partners hebt, is de kans groter, maar dan zou je sowieso al condooms moeten gebruiken tegen een soa.



Ik heb 9 jaar een mirena gehad wegens heel hevige menstruaties. Ik was nooit meer ongesteld, geweldig, geen last van bijwerkingen. Ben groot fan.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Half jaar pijn van gehad. Kramp, buikpijn, opgezet en misselijk. En vaker last van pijnlijke borsten. 1,5 jaar niet ongesteld geweest maar nu helaas weer elke maand.
Alle reacties Link kopieren
Ideaal ding, ook bij overgangsklachten. Multi-inzetbaar dus;))
Ik heb een Mirena. Ik heb geen klachten. Wel ben ik nog steeds ongesteld, maar veel minder dan zonder Mirena. Ik ben tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven