MacBook Pro mid 2010 ontzettend traag

04-01-2017 11:21 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn MacBook Pro is de laatste tijd ontzettend traag. Als ik 'm openklap, duurt het minuten voordat Firefox weer werkt of voordat ik een bestand kan openen. Ik herstart 'm ongeveer eens in de twee weken en probeer de updates bij te houden. Verder doe ik niet zoveel bijzonders, gewoon internet en Office-dingen (geen Photoshop o.i.d.). Is er nog hoop voor dit oude beestje, of is het tijd voor wat nieuws?



Ik heb na enig googelen al het volgende gedaan:

- de grootste bestanden opgezocht en die (waar mogelijk) weggegooid

- trash geleegd

- DiskUtility geïnstalleerd, de schijf komt door de test

- applicaties die ik niet gebruik, eraf gegooid (maar misschien mis ik nog wel veel, heb er niet veel verstand van)

- back-ups via TimeMachine



Hier nog wat specs:

- MacBook Pro mid 2010

- OS X El Capitan 10.11.6

- Processor 2.4 Ghz Intel Core i5

- Memory 4GB 1067 Mhz DDR3

- Er is nog 112 GB vrij



Wie weet raad? Veel dank alvast! Ik ben niet zo erg thuis in de computerwereld, dus graag in Jip-en-Janneketaal
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen raad ik aan om uw PC vaker uit te zetten wanneer u deze niet gebruikt.



Daarnaast kan het helpen door uw harde schijf te vervangen door een SSD (solid state drive). Deze is vele malen sneller en u zult het resultaat direct merken. Hier moet wel bij gezegd worden dat ze niet goedkoop zijn, uw besturingssysteem en al uw bestanden overgezet zullen moeten worden, en dit kost tijd.



Dit kunt u overwegen, er is ook meer dan genoeg informatie te vinden over hoe dit precies moet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, AlvastBedankt! Ik ga dat uitzetten eens proberen, misschien scheelt dat. En ik ga me eens verdiepen in die SSD.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven