Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Als die hele slechte recentie van een Aziaat is trouwens, zou ik het met een korrel zout nemen. Maleisiers klagen echt over alles!
quote:mayou schreef op 11 december 2016 @ 09:24:

Ik heb geen idee want ken Cocohuts niet van binnen en de executive bungalows van CV ken ik alleen van buiten. Wat voor slechte verhalen heb heb je gelezen dan? Ach joh het maakt toch ook geen bal uit. Het strand voor Cocohuts is ook mooi en je loopt zo naar CV en PIR om daar mooi te snorkelen, boek je daar toch lekker een bungalow als dar goed voelt. (Het strand van coco/tuna etc heeft meer bedjes!)



Daar heb je gelijk in Mayou. We kunnen vanuit Cocohut ook naar andere strandjes, komt helemaal goed.

Had gelezen dat de executive suites het geld niet waard zijn; heel smerige ramen waardoor er geen uitzicht was bijvoorbeeld. Ach ja, neem reviews vaak wel met een korreltje zout; het gaat me nu meer om de prijs. 550 ringgit per nacht vind ik echt te gortig.



Hoe zou jij reizen van CH naar Kuala Besut? Met de bus of met een taxi?
quote:bloesem1977 schreef op 11 december 2016 @ 13:47:

[...]





Daar heb je gelijk in Mayou. We kunnen vanuit Cocohut ook naar andere strandjes, komt helemaal goed.

Had gelezen dat de executive suites het geld niet waard zijn; heel smerige ramen waardoor er geen uitzicht was bijvoorbeeld. Ach ja, neem reviews vaak wel met een korreltje zout; het gaat me nu meer om de prijs. 550 ringgit per nacht vind ik echt te gortig.



Hoe zou jij reizen van CH naar Kuala Besut? Met de bus of met een taxi?

Mijn ervaring is dat je bij dit sooet hotels op dit soort plekken niet echt uitgebreid in je hotelkamer van het uitzicht gaat genieten maar toch meer buiten.

Dus ik ontbijt liever op het strand dan dat ik er persee zicht op heb vanaf mijn kamer.
Alle reacties Link kopieren
Van CH naar Kuala Besut gaan err goeie minibusjes die je ter plekke kunt regelen (Kang Travel in Tanah Rata, CH bijvoorbeeld). Uur of 5 rijden. Kang kun je ook van te voren boeken voor andere stukken trouwens (+6054915828)



En Zecora heeft gelijk, je zit amper op je kamer. Moet altijd zo lachen om mensen die bijv op tripadvisor klagen dat er geen tv op de kamer is, terwijl ze nota bene aan het strand zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje voor een vriend van mij. Hij gaat deze zomer (half juli) naar een conferentie in KL en zou daar graag paar dagen strand aan vastplakken, bij voorkeur op niet al te lange reistijd van KL. Kunnen jullie iets aanraden? Heeft de weskust ook te maken met regenseizoen/low season, zoals het zuiden van Thailand?
Alle reacties Link kopieren
Kan ie het beste richting port Dickson, da's het dichtst bij. Westkust heeft niet echt een regentijd. Het regent er regelmatig een uur. PD heeft mooie resorts maar is wel erg toeristisch. Of naar Pangkor, is iets verder weg.

Cherating aan de oostkust kan ook nog, of vliegen naar Kota Bahru en dan naar de Perhentians. Voor de eerste 3 zou ik dan een auto huren.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Mayou, ik geef het aan hem door! Hij had het over Lumut, dat ligt zo te zien in de buurt van Pangkor, ken je dat toevallig? Zou dat ook nog iets kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Lumut is de plek van waar je naar Pangkor vaart. Is verder niet veel aan. Cherating is wel lekker voor een paar dagen en ook niet zo heel ver. Mooi strand en een lekkere reggaebar...altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals dank!
Alle reacties Link kopieren
Ha mayou!



Ik stuit op dit leuke (en lange!) Maleisië topic. Wat leuk dat je vragen beantwoordt!

Nou, ik heb er ook een voor je



Ik ga 13 januari (volgende week al!) voor 2 1/2 maand op vakantie richting Azie: eerst naar Sri Lanka, daarna naar Thailand en Laos waarschijnlijk. Het leuke is dat mijn vriend mij de laatste drie weken op komt zoeken. Hij vliegt naar Kuala Lumpur. We zijn van plan om deze laatste drie weken dus door te brengen in Maleisie en vooral veel saampjes te relaxen op de eilanden. Ik heb wat zitten researchen en natuurlijk spreken de Perenthian Islands mij erg aan (zoals zovelen). Pulau Kapas leek me echter ook een heel fijne plek om misschien na een paar dagen Kuala Lumpur te beginnen, omdat het zo klein, rustig en weinig te doen is en ultiem bounty gevoel. Compleet ontspannen. Daarna wellicht naar de Perenthian Islands voor iets meer reuring, maar nog steeds de fijne relaxte bounty island vibe.

Lijkt jou deze combi en volgorde ook een goeie?



Andere vraag: mijn vriend komt op 10 maart aan en we vliegen drie weken later op 31 maart samen weer terug naar NL. Ik lees verschillende dingen over het einde van de moesson periode aan de oostkust en de opening van de accommodaties. Op de ene pagina lees ik eind februari, op de andere weer eind maart.. Denk je dat het dan niet net een tricky periode is om naar de oostkust eilanden te gaan?



Dank je voor je tijd alvast!



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, lijkt me een prima combi en ook leuk om meerdere eilanden te bezoeken. Volgens mij zijn er al best veel dingen open in maart. Je kunt er toch gewoon naartoe gaan en ergens gaan zitten dat open is. Reserveren is echt niet nodig in maart, dus er zal plek genoeg zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de droom om alleen te gaan backpacken in Maleisië, Singapore en Borneo maar ik durf niet zo goed. Ben bang dat ik het niet kan vinden/verdwaal en in de bossen overblijf oid. Iemand ervaring met trekkingen e.d. in je eentje of zijn er groepstours te boeken?
Alle reacties Link kopieren
Maak je geen zorgen. In Maleisië is zo weinig jungle over dat je er echt niet in kunt verdwalen! En als je ergens zit waar je trekkings kunt doen zijn er altijd meerdere mensen om mee op te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik een tijdje terug al schreef zijn de tickets al (enige tijd) geboekt. Nu wil ik de rest van de reis gaan vastleggen en slaat de twijfel enigszins toe. De lijst die we gemaakt hebben is te lang om in 3 weken te proppen, dus we zijn nu aan het schrappen; maar weten dus niet zo goed wat.



We gaan met onze tienerdochter; misschien is er iets te doen wat speciaal voor die leeftijdsgroep leuk is?



Is Malakka echt een meerwaarde of kunnen we dat beter overslaan?

Wat is mooier / leuker / meer bijzonder Belum of Taman Negara?

Ik zie dat bij Kuala Terengganu bij allerlei aanbieders homestays worden aangeboden'; is dat een aanrader?



We hebben nu het idee vanuit KL naar Teman Negara te gaan, daarna naar Cherating, Kuala Terengganu, Kota Bahru,

Cameron Highlands, Penang (ben ik al geweest, dus hooguit voor 2 dagen) naar Langkawi.

Vanuit Langkawi zouden we dan terugvliegen naar KL (nog niet geboekt, dus daarin ben ik nog flexibel).



Is dit iets of heb je andere ideëen?



Ik lees het graag!
Alle reacties Link kopieren
Het is allebei leuk om te doen, zowel Belum als Taman Negara. Allebei water, allebei jungle...jouw keuze



Kuala Terengganu is niet echt veel te beleven



En ik zou dan eerst de oostkust doen vanuit Kl en dan via TN, CH en Ipoh (of zo) naar Penang en Langkawi. Anders blijf je kriskrossen.
Onze reis krijgt steeds meer vorm, alle accomodaties geboekt etc. Nu zit ik wel met het volgende. Van de Cameron Highlands gaan we naar de Perhentians. Ik zie dat er een bus gaat die om 10 uur vanuit CH vertrekt en dan om 16.30/17.00 bij Kuala Besut is. Op de site staat dat je dan nog met de boot mee kan. Toch vind ik dat wel laat, ook omdat de zee ruw kan zijn na 16 uur. Eigenlijk wil ik dus eerder weg vanuit CH, rond 8 uur bijvoorbeeld en dan met een taxi of minibusje. Iemand een idee wat dat zou kosten en waar ik dat kan regelen? Wil ik namelijk wel op voorhand geregeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden voor het eerst naar Maleisië geweest, heerlijk land! Helaas toen niet oostkust kunnen doen ivm seizoen. Nu ik mijn PADI in de tussentijd behaald heb wil ik graag gaan duiken. Iemand ervaring met duiken in Perhentian?
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 24 januari 2017 @ 23:51:

Het is allebei leuk om te doen, zowel Belum als Taman Negara. Allebei water, allebei jungle...jouw keuze



Kuala Terengganu is niet echt veel te beleven



En ik zou dan eerst de oostkust doen vanuit Kl en dan via TN, CH en Ipoh (of zo) naar Penang en Langkawi. Anders blijf je kriskrossen.



We hadden wel door dat het erg veel zou worden om alles in 3 weken te proppen; het idee is nu om eerst Malakka te doen; dan KL, Taman Negara, Cameron Highlands, Penang, Belum, Kota Bharu, Perhentians en dan Penarak oid.



Heb al een aantal aanvragen voor accomodaties uit staan.
Alle reacties Link kopieren
In de Cameron Highlands zit Kang Travel, daar kun je minibusjes naar Kuala Besut boeken, naast Kang zullen er ongetwijfeld nog meer zijn die dat doen. Kun je ter plaatse boeken en het kost geen bal. Of de zee na 4 uur ruw kan zijn hangt toch zeker van de tijd van de maand af lijkt me (stand van de maan en zon), en van het seizoen. Vind het nogal algemeen om zoiets te zeggen.



Duiken op de Perhentians is leuk als je niet veel ervaring hebt en minder leuk als je wel veel ervaring hebt. Er zijn hele mooie divesites en hele saaie en ook weer afhankelijk van de tijd van de maand of het zicht goed is of niet. Je kunt het combineren met duiken op Kapas, Tenggol of Tioman. Ook leuk.
Wij hebben het plan deze zomer naar Maleisië te gaan dus ik ben dit topic aan het doorspitten. Veel info!

Ik heb een duikvraag: we willen graag duiken bij Sipadan / Mabul en ik heb begrepen dat als je 8 dagen daar bent dat je dan twee dagen kunt duiken bij Sipadan. Is Mabul leuk genoeg om 8 dagen te blijven? Uiteraard zullen we daar ook duiken maar niet alle dagen schat ik zo in.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er helemaal vanaf bij wie je boekt op Mabul. Sommige resorts hebben 7 plaatsen per dag (zoals Scuba Junkie), andere resorts hebben er een stuk of 20 (zoals Borneo Divers), je maakt dus meer kans bij een duikschool met meer plek per dag. Schrijf ze een email van te voren of ze 2 dagen voor je kunnen boeken, anders zou ik verder kijken (ookal is Scuba Junkie, in mijn optiek, verreweg de beste duikschool op Mabul). 8 dagen Mabul is heerlijk als je veel duikt. Als je een dag (of 2) niet duikt kun je een beetje rondwandelen en snorkelen (verder is er niets te doen) Ik hou het er makkelijk een paar weken uit, maar dat is persoonlijk natuurlijk!
Dank je Mayou, dat wordt dus lekker duiken daar die dagen. Ik ga ze beide benaderen!
Over 3 maanden dan is het eindelijk zover. Onze eerste verre reis met de kinderen. Het meeste is geregeld. Dingetje waarover ik nog in dubio ben is het volgende:

Wij reizen vanuit de Cameron Highlands naar de Perhentians. Kang travel rijdt dagelijks van Tanah Rata naar Kuala Besut maar die vertrekt pas om 10 uur en komt rond 17 uur bij Jetty aan. Ik vraag me af of je de laatste boot dan wel haalt en of de zee niet te ruw is dan (ik heb gelezen dat de zee in de middag erg ruw kan zijn)



Nu heb ik via onze accommodatie prijzen opgevraagd van een privé taxi of privé minivan. Dan kun je ook vroeg weg in Tanah Rata waardoor je ook vroeg in de middag al bij de boot bent. Er hangt alleen een fors prijskaartje aan. 700 rpm voor de minivan met chauffeur.Taxi is denk ik te klein en kost 500 rpm. We zijn met vier en met bagage dus hebben wel een minivan nodig. Aan de andere kant zijn we dan wel verzekerd van het feit dat we op tijd bij de haven zijn en kunnen we al wat eerder op het eiland zijn wat ook prettig is. Iemand ervaring met de reis vanuit CH naar Kuala Besut?
Alle reacties Link kopieren
700RM voor een minivan? Dan neem je gewoon dat busje van Kang en zie je wel wat er gebeurt toch? Als je de laatste boot mist, neem je de volgende ochtend de eerste. Zo simpel is het. En als de zee ruw is, kun je hetzelfde besluiten.



Reizen is ook een beetje loslaten.
Ja maar de acco op de Perhentians is al aanbetaald en ik zal die nacht dan moeten betalen en ook nog de acco in Kuala Besut, dus dan scheelt het niet veel meer denk ik. Via kang betaal je 130pp voor de transfer; is ook al ruim 500. Nu zit daar wel het bootticket bij in maar ik weet niet of je daar restitutie voor krijgt als je zelf al een bootticket via de acco op het eiland hebt geregeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven