Hoe snel en makkelijk filmpjes bewerken op laptop?

03-01-2017 09:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,



Ik -niet heel handig met apps en programma's- moet volgende week een afstudeerpresentatie geven. Daarvoor moet ik ook filmpjes laten zien van mezelf in actie op mijn werk. Deze filmpjes heb ik gemaakt en op Google drive gezet. Daarna heb ik ze verwijderd van telefoon en laptop, omdat het enorm grote bestanden zijn. Nu moet ik de filmpjes bewerken, maar ik heb geen idee hoe.... Iemand hier een goede tip?



De bewerking hoeft niet heel hip en happening te zijn. Ik wil er gewoon een aantal fragmenten uitknippen. Weet iemand welk (gratis) gebruiksvriendelijk programma ik hiervoor kan gebruiken? En kan ik het filmpje dan gewoon vanuit Google drive openen met dat programma? Ik heb namelijk weer geprobeerd om de filmpjes te kopiëren naar mijn harde schijf of naar usb, maar dat lukt niet omdat de bestanden te groot zijn.



De filmpjes moeten echt ingekort, zoals ze nu zijn kan ik ze echt niet laten zien op mijn afstuderen..... :(. Dank!



Groetjes, Mammov
Alle reacties Link kopieren
Heb je een MacBook? Dan iMovie
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Nee, Windows.
Alle reacties Link kopieren
Video editing software googelen, kom je vanzelf ergens. Enige ervaring die ik heb is met wondershare die voldoet wel aan jou wensen denk ik zo.

Toch jammer dat windows movie maker er niet meer is.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Windows movie maker, je zou wel ergens een gratis trial moeten kunnen vinden.

Als het niet al op je computer staat omdat het in het windows pakker zat.



Edit: oh bestaat dat niet meer? Stom zeg...

Heb het ook al jaren niet meer gebruikt...

Hij lijkt hier nog wel downloadbaar: https://support.microsoft ... dows-movie-maker-download
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens Pinnacle gebruikt. Is een prima programma om mee te werken, en het zit (naar mijn mening) vrij makkelijk in elkaar! Maar je kan er echt een hele hoop mee, dus daar moet je je niet teveel door laten afleiden. Windows Movie Maker kan je ook nog wel online vinden, dat is een iets simpeler programma als Pinnacle.



http://ccm.net/download/download-21607- ... tudio-plus

(geen idee of dit een goede site is, maar gewoon even de eerste link van Google gepakt).



Overigens kan je gewoon je video's downloaden vanaf Google Drive. Als je met je rechtermuis op de video klikt, krijg je allerlei opties. Waaronder ook de optie 'Downloaden', waarschijnlijk geeft Drive dan de melding dat hij door de grootte niet kan scannen op virussen. Als het bestand van jezelf komt, dan weet je al wel vrij zeker dat het geen virussen bevat. Dus dan kan je kiezen voor de optie 'Toch downloaden'.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Bij mij staat moviemaker er niet meer op. Maar ik bedenk me dat het misschien wel op de laptop van mijn man staat. Ga ik proberen!



En anders downloaden ik een van de andere programma's die hier zijn genoemd. Nogmaals tnx voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je nog op dit forum kijkt, maar ik maak zelf gebruik van Movie Studio Platinum 13.0 voor o.a. mijn opdrachten voor school. Ik heb het programma een jaar geleden (illegaal) gedownload en had het binnen een dagje onder de knie d.m.v. youtube (gewoon een tutorial gekeken). Heeft mijn studie tot dusver erg goed gedaan!



Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt
Alle reacties Link kopieren
Movie Maker is gewoon te downloaden hoor. Gratis en erg makkelijk in gebruik.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar dagen geleden inderdaad Movie Maker gedownload. Precies wat ik zocht! Gratis en gebruiksvriendelijk. De filmpjes zijn inmiddels naar tevredenheid bewerkt. Dank voor te tips allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven