Keuken tegelsjes

08-01-2017 21:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag!



In mijn nieuwe huurhuis heb ik een keuken met hele lelijke tegeltjes, nu heb ik dus gevraagd of ik die mag vervangen of verven maar ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik nu zou doen?



Verven of nieuwe tegeltjes?



Heeft iemand ervaring met tegeltjes verven? Is het heel erg opvallend of juist heel mooi?



Ik hoor graag van jullie,



Groetjes, MoiraB
Gewoon doen.
Is het antwoord afwachten niet handiger? Kan me niet voorstellen dat het mag namelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit doen en zo (laten) plaatsen dat het er weer af kan

http://www.pimpyourkitche ... rwand-voor-de-keuken.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn moeder thuis weleens te wandtegels van het toilet geverfd

Het was een pokkewerk maar uiteindelijk vond ik het resultaat verrassend geslaagd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wacht dat sowieso af uiteraard maar voor het geval als het wel mag vind ik het wel leuk om te lezen wat jullie mening is hier over en wat jullie zouden doen.
Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
@Pil0u

Bedankt voor die link! Hier had ik nog niet eens bij stil gestaan maar dat kan natuurlijk ook nog! Wat een keuzens ;)
Gewoon doen.
Tegelsjes..



Ik heb wel eens in een keuken de wandtegels hoogglans zwart geschilderd (en eerst keurig geprimerd met tegelprimer). Dat pakte mooier uit dan verwacht. Alleen je moet het niet gaan poetsen want dan poets je de verf er weer af. Ik zou het om die reden niet aanraden in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
@sandra1905

Ik had de typ fout gezien maar zit op mijn telefoon en kan dan blijkbaar niet het onderwerp aanpassen;(. Maar bedankt voor je antwoord en de goede raad ben ik erg blij mee.
Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tegelsjes eigenlijk veel leuker dan tegeltjes
Verven zou ik nooit doen. De vorige bewoners van ons huis hebben ook de groene tegeltjes beige geschilderd. Voor mij een drama. Vetspetters krijg je er niet af zonder de verf de beschadigen en het bladdert op veel plekken af. Zo vreselijk lelijk. Weet zelf niet eens wat ik ermee aanmoet.



Je gaat er echt spijt van krijgen. Ik zou gewoon een tegel uitkiezen die je mooi vindt en welke bij de keuken past en de oude laten vervangen voor deze.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook besloten dat ik ze niet ga verven, ik mocht even bij mijn nieuwe buurvrouw binnen kijken en het zag er daar prachtig uit allemaal nieuwe tegeltjes Dat wil ik ook!
Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt tegels prima schilderen maar eerst een goede primer en na het schilderen parketlak er overheen aanbrengen. Krasvast, redelijk hittebestendig en je hebt 'm zowel in glans als zijdeglans. Dat spul kun je wel poetsen en dan blijft het mooi.



Als het echt een oude woning is kun je de tegels er ook voorzichtig afbikken en nieuwe plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven