Wat vind jij van Sonos?

08-01-2017 11:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten al tijden te dubben of we een Sonos aan zullen schaffen. Het lijkt mij wel kick ass, vooral met de aanvullende items die van je tv een bioscoop maken, qua geluid. Maar je hebt ook nog andere merken die soortgelijke systemen maken.



Iemand ervaring hiermee? Wat vind je ervan; good or bad?



Dank alvast!

Alle reacties Link kopieren
Prima spul. Het werkt. En als het niet meer werkt krijg je gewoon een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er heel blij mee vooral in combinatie met een muziekstreamdienst. En onze oude platenspeler hebben we er ook op aangesloten, perfect! Een voorwAarde: je wifi moet echt goed zijn. Was eerst niet zo bij ons en toen viel 'ie continu uit.
Alle reacties Link kopieren
Qua steaming mogelijkheden top. Echter qua geluidskwaliteit in verhouding met de prijs is het vrij duur. Draadloos is leuk, en als dat het belangrijkste is, zeker doen. Echter als het vooral om de geluidskwaliteit gaat en je het echte bioscoopgevoel wilt bereiken, is er beter te krijgen voor dat geld.



Het gaat er dus vooral over wat je wensen zijn en wat je referentiekader is. Als je nu geluid van je tv gebruikt is dit een enorme upgrade. Als kabels trekken in je huis lastig is, dan is Sonos een goede optie. Echter voor een echt biosgevoel zou ik een 5.1 setje aanschaffen met een goede receiver.
Alle reacties Link kopieren
ik moest aan de haarlak denken
Alle reacties Link kopieren
Eens met Kila.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Er is al een topic.
Alle reacties Link kopieren
Vergeleken met een fatsoenlijke hifi-set, aangesloten op een computer is de geluidskwaliteit behelpen. Blijven kleine speakertjes he.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf Heos Denon en ben erg tevreden. Het geluid is super voor zulke kleine speakers. Natuurlijk zijn er betere opties qua geluidskwaliteit, maar ik vind esthetiek ook belangrijk, dus ik wil fraai uitziende speakers die niet zo opvallen in m'n interieur.



Wel even goed je wifi checken en desnoods wat versterkers plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen grote woonkamer en een sonos soundbar onder de tv. Geen andere boxen hierbij en nooit eerder dolby surround gehad, voor ons was het dus een enorme verbetering en heerlijk om alle muziek via spotify direct af te spelen. Ik mis niet het "bioscoopeffect" tijdens een film, maar kan me voorstellen dat het voor een grote ruimte onvoldoende is.

Moet wel zeggen dat wij niet veeleisend zijn en de Sonos voor 40% korting konden kopen een paar jaar terug. Maar zou m nu niet meer willen missen.
Ik ben erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een sonos play 5 en een soundbar! Wij zijn er heel blij mee, ik omdat ik speakers lelijk vind en niet zo'n dolby surroundgeluid set met veel grote speakers in ons huis wil. De soundbar valt redelijk weg bij onze zwarte tv en de play 5 kan mooi weggewerkt staan in onze kast. Daarbij is het vooral gemak, omdat we via onze telefoon of via de iPad gewoon een spotify lijstje kunnen aanzetten.



Mijn man is heel blij met de geluidskwaliteit, maar we hadden eerst alleen tv geluid, dus dan is iedere verbetering natuurlijk goed. Je kan vast goedkoper dezelfde kwaliteit krijgen, wat dat betreft betaal je natuurlijk ook voor het merk (en het gebruiksgemak). Maar wij zijn er dus wel heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Met hifi-set met goede geluidskaart kan het al niet meekomen. Dus voor echte bioscoopgeluid schiet het echt te kort kun je beter bij Teufel kijken. Maar om Dolby Atmos in huis te halen heb je zeker nogal wat nodig in huis qua speakers.
Alle reacties Link kopieren
Atmos is dan ook wel weer t andere uiterste. Inderdaad een hele gave beleving, maar dan heb je al 2 of 4 plafondspeakers nodig, met 5 of 7 normale speakers en een geweldige sub...



Ik denk dat je met een gewone 5.1 set ook al heel wat meer kunt bereiken dan met een sonos set. Denk bijvoorbeeld aan Marantz/Denon/Onkyo receiver met Kev/Elac/bowers&wilkins speakers. Die heb je ook in een redelijk klein formaat.



Maar, again, niet draadloos. Voor dat doel is Sonos een hele goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties, mensen!



Nog een vraagje: wat is een 5.1? Ik meen dat ik die term wel langs heb zien komen bij Sonos... Ik zal ook nog wel even googelen.
Alle reacties Link kopieren
Okee check. Het is niet goedkoop... Misschien vraag ik het voor mijn verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
5.1= 2 voorspeakers, 1 centerspeaker en 2 achterspeakers = 5 speakers + 1 subwoofer.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig ontwerp en als multiroom-speakers erg handig. Maar wel behoorlijk overpriced vind ik.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 09 januari 2017 @ 19:03:

Prachtig ontwerp en als multiroom-speakers erg handig. Maar wel behoorlijk overpriced vind ik.Net wat ik zeg , kun je beter terecht bij Teufel en geluidskwaliteit is er zeker niet minder om. En tegenwoordig kun je Dolby Atmos ook uit een zeer goede soundbar halen en hoef je geen tig speaker in huis halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven