Gelezen boeken, wat doe je ermee?

05-01-2017 15:04 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tijd dat er een volle boekenkast in de huiskamer staat is wel voorbij inmiddels... Bij ons zijn alle boeken naar zolder verplaatst. Maar nu wil ik de kamer opruimen en leegmaken om er een kinderkamer van te maken. Wat ga ik doen met al die planken en dozen vol boeken?!

Ik denk nu aan oud papier (te oud, of echt niet interessant), naar de kringloop?
Ons huis is één grote boekenkast.

Overal staan boeken. Van de living tot de slaapkamer tot de logeerkamer.



Weggooien: Never.

Geef ze dan gratis weg aan anderen.

De "echt goede" kan je ook nog cadeau doen voor een verjaardag ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 05 januari 2017 @ 17:31:

[...]

Stof kun je gewoon weghalen. En mijn boekenkast stinkt echt niet, papier stinkt alleen als het stoffig of vochtig is.



Ik zou echt niet zonder mijn leeshoekje kunnen.



Niet mijn foto, maar wel ongeveer zelfde idee als bij mij:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 420859.jpg[/]Zoiets lijkt mij heel gaaf! Het zou alleen niet zo mooi blijven omdat ik hem vol zou zetten en het dus een bende wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Klinkt heerlijk Mietrot!

Ik heb vorige maand een doos chicklits naar de kringloop gebracht, deze lees ik zelf niet meer. Wij hebben drie boekenkasten in de woonkamer staan en we krijgen daarover altijd complimenten van visite etc. Het is vaak ook meteen een gespreksonderwerp. Boeken brengen kleur en gezelligheid in een kamer vind ik. Ik weet ook nog precies waar ik was toen ik een boek las en hoe ik me daar bij voelde, het zijn daardoor ook herinneringen voor me.

Toen we hier net woonden hadden we alle boeken in een kamer boven gezet, een soort minibieb. Na een week miste ik ze zo erg dat we alles weer hebben verplaatst naar beneden
Waarom zou je boeken bij het oud papier doen?? Je kan ze toch gewoon weggeven of doneren?



Ik doe bijna nooit boeken weg, want ik vind niks mooiers dan een goedgevoelde boekenkast. Als ik dan toch besluit wat weg te doen, zet ik het in de minibibliotheek die toevallig in mijn straat is. Maar er zijn genoeg andere opties.
quote:Blondie456 schreef op 05 januari 2017 @ 16:47:

[...]



Vieze stofnesten en oud papier stinkt.Stofnesten zijn het echt niet als ze in een kast staan en stinken doen ze al helemaal niet o.O weet niet wat jij met je boeken doet
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook niet voorstellen dat je boeken weggooit of geen boekenkast in de kamer wil. Wij hebben hier in totaal 9 meter boekenkast en heel soms gaat er iets weg. Boeken die leuk leken, maar tegenvielen vooral.

Ik heb wel hele oude (lees jaren '50) kinderboeken weggebracht naar de stichting oude kinderboek, maar geef ook graag boeken door aan anderen.

Ben al een tijdje van plan om zo'n boekenhuisje in de voortuin te zetten, om de boeken die ik echt niet meer wil hebben in te zetten.



Ik vind een boekenkast in de kamer gezellig. Kamers zonder boeken zijn in mijn ogen altijd zo kaal.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
In steeds meer plaatsen heb je ook boekenkasten waar je je boeken kunt achterlaten, andere mensen mogen die dan weer gratis meenemen. Bijvoorbeeld Boekspot op Utrecht CS. Ik heb hier al heel wat leuke boeken kunnen meenemen en na het lezen zet ik ze weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:aramara schreef op 18 januari 2017 @ 13:08:

In steeds meer plaatsen heb je ook boekenkasten waar je je boeken kunt achterlaten, andere mensen mogen die dan weer gratis meenemen. Bijvoorbeeld Boekspot op Utrecht CS. Ik heb hier al heel wat leuke boeken kunnen meenemen en na het lezen zet ik ze weer terug.Die heb ik nou echt nog nooit gezien op Utrecht! Toch eens op zoek
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Boeken waar ik aan gehecht ben blijven. Ongeveer 2 kasten vol in een aparte kamer. Soms doe ik boeken weg naar de kringloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven