GFT-zakken

09-01-2017 16:26 21 berichten
(Mijn) Albert Heijn heeft ze in ieder geval niet...



Ik ben op zoek naar zakken die in mijn GFT-prullenbak passen en die in de groenbak mogen. Nu schud ik een pedaalemmerzak leeg in de GFT-bak maar dat vind ik onhandig (en een vies klusje). Waardoor ik vaak alles bij het restafval gooi, wat ik weer zonde vind want zoveel moeite is het niet om afval te scheiden.



Heeft iemand een tip waar dat soort zakken te vinden zijn?

Ik woon in een redelijk grote stad.
Jumbo. Liggen bij de pedaalemmer/vuilniszakken. Zakjes lossen na verloop op.

AH heeft ze volgens mij ook gewoon.
Ik haal ze gewoon bij mijn (kleine) ah
Bij de Action.
Alle reacties Link kopieren
Online: http://www.biofutura.nl/b ... es-20-liter-20-stuks.html
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Action inderdaad! Zijn in 2 (of 3?) verschillende maten te krijgen daar.
Alle reacties Link kopieren
Als ik me niet vergis, mogen die biologisch afbreekbare plasticzakken in veel gemeenten niet in de GFT-bak.......
Oh dear, how sad, never mind.
Is het erg lastig om je schillen etc direct in de groenbak te gooien?
quote:Hayek schreef op 09 januari 2017 @ 16:36:

Als ik me niet vergis, mogen die biologisch afbreekbare plasticzakken in veel gemeenten niet in de GFT-bak.......



Dat zou jammer zijn!

Bij mijn gemeente wordt het nergens genoemd. Niet bij het lijstje van wat wel mag, en ook niet bij het lijstje van wat niet mag.



Ik doe morgen een rondje langs een grotere AH en de Action.
Wat Hayek zegt... Hier hergebruiken we de Griekse yoghurt bakken van de Lidl, daar gaat ons GFT in als we aan het koken zijn en gooien we leeg in de container. Die gebruiken we ongeveer 1 a 2 weken, en dan gaat de emmer ook weg en pakken we weer een nieuwe. Geeft ook geen stank overlast omdat ze strak dicht gaan.
quote:Hayek schreef op 09 januari 2017 @ 16:36:

Als ik me niet vergis, mogen die biologisch afbreekbare plasticzakken in veel gemeenten niet in de GFT-bak.......Bij veel ook weer wel.
En in principe kan ik inderdaad alles direct in de groenbak gooien, maar ik doe het niet.

Dus ik ben op zoek naar een oplossing die deze luiheid ondervangt...
is bij mij niet zozeer een gebrek aan luiheid (want ik ben nogal lui ) maar meer de stank en zo, ik wil het gewoon niet in mijn keuken hebben



maar goed, ze bestaan dus, succes met de zoektocht morgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 09 januari 2017 @ 16:36:

Als ik me niet vergis, mogen die biologisch afbreekbare plasticzakken in veel gemeenten niet in de GFT-bak.......Mijn gemeente in Belgie ve
quote:Hayek schreef op 09 januari 2017 @ 16:36:

Als ik me niet vergis, mogen die biologisch afbreekbare plasticzakken in veel gemeenten niet in de GFT-bak.......In mijn gemeente is dat, helaas, inderdaad niet toegestaan. Dus ik zou even informeren of het bij jou wel mag TO.
Plastic met zo'n groen logo mag hier wel in de bak, dus ik heb er vertrouwen in dat de gemeente het goed vindt. Nu nog die zakken vinden!
Ik gooi ze ook al jaren in de gft bak, nog nooit een reprimande van de gemeente gehad (ze plakken stickers op de bak als je wat fout doet)
Hier hebben ze ook gewoon bij de AH. Raar als dat niet mag, het is toch afbreekbaar? Gemaakt van aardappelzetmeel nota bene, of je nou aardappelschillen er in gooit of zo'n zak, maakt in principe geen verschil.
Gevonden bij Action!
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 09 januari 2017 @ 20:06:

Hier hebben ze ook gewoon bij de AH. Raar als dat niet mag, het is toch afbreekbaar? Gemaakt van aardappelzetmeel nota bene, of je nou aardappelschillen er in gooit of zo'n zak, maakt in principe geen verschil.



Jawel, dat maakt wel verschil. Je kunt van zetmeel heel goed biologisch afbreekbare plastics maken, maar dat wil nog niet zeggen dat ze goed en snel composteerbaar zijn. Aardappelschillen vergaan in weken, zulke plastics doen er vaak maanden over.



Kortom: Afbreekbaar is nog niet composteerbaar.



Zie ook: https://meldpuntverpakkin ... fbreekbaar-hetzelfde.html
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 11 januari 2017 @ 18:10:

[...]





Jawel, dat maakt wel verschil. Je kunt van zetmeel heel goed biologisch afbreekbare plastics maken, maar dat wil nog niet zeggen dat ze goed en snel composteerbaar zijn. Aardappelschillen vergaan in weken, zulke plastics doen er vaak maanden over.



Kortom: Afbreekbaar is nog niet composteerbaar.



Zie ook: https://meldpuntverpakkin ... fbreekbaar-hetzelfde.htmlDat weet ik, maar op de GFT zakken staat duidelijk 'composteerbaar'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven