Google wonders: opklapbaar afwasrekje voor aan de muur

10-01-2017 22:10 66 berichten
Ik ben op zoek naar een opklapbaar afwasrekje dat je aan de muur kunt hangen. IKEA had ze vroeger maar heeft ze nu alleen nog maar die je niet in kunt klappen. En ik heb niet zoveel ruimte (dan kan ik nl net zo goed een rekje op het aanrecht laten staan)



Ik heb het geprobeerd met eentje die bedoeld is voor op het aanrecht maar die zijn niet sterk genoeg en donderen in elkaar.



Iemand tips?
quote:Philae2 schreef op 10 januari 2017 @ 23:09:

[...]



Hier zitten ze standaard in de kastjes boven de gootsteen. Heerlijk is dat. Gewoon je afwas daarin zetten en het droogt in de kast Inderdaad. Is altijd een genot als ik in Zuid-Europa ben. Zo gemakkelijk.
quote:Philae2 schreef op 10 januari 2017 @ 23:09:

[...]



Hier zitten ze standaard in de kastjes boven de gootsteen. Heerlijk is dat. Gewoon je afwas daarin zetten en het droogt in de kast dan wordt je kast van binnen toch heel vochtig, of zie ik dat verkeerd?
quote:MinionX schreef op 10 januari 2017 @ 23:39:

[...]

dan wordt je kast van binnen toch heel vochtig, of zie ik dat verkeerd?Het rek is open aan de onderkant, vocht loopt er gewoon uit.
Moet je wel een kastje hebben boven je gootsteen...

Ben blij met onze vaatwasser
Ik ben geen Ikea fan, maar heb wel ruimte gebrek.

Dat ijzeren opklapbare rekje is erg zwaar.

Ik heb een houten van Kruidvat en die geeft af.

Die van Ikea slijten nogal hard. Zo'n opklaprek staat niet zo stabiel, vind ik.



Ik heb dit dienblad en zelfs 2 voor 1,99 gekocht als afdruipbak. De maat is prima onder die opklaprekjes.

Ik heb een opklapstoel waar ik dat op zet om extra werkruimte te hebben. Is makkelijk schoon te maken. Hier is het water hard en veel last van kalkaanslag die na een tijd toch in de hoekjes van die rekjes gaan zitten en aanvreten. img]http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 340_S4.JPG[/img img]http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 656_S4.JPG[/img

Ze hebben wel het afdruipbakje voor bestek. Dat is dicht van onderen met een klein rooster.



Ik vind hem wel duur vergeleken bij de kwaliteit, maar is wel een opklapbare werkruimte.

Norberg klaptafel. img]http://www.ikea.com/nl/nl ... 2580_PE614167_S4.JPG[/img Ik heb er een van hout van de kringloop voor 3,50 gekocht. Wel opgeknapt en is prettig om te hebben bij een deur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 10 januari 2017 @ 23:09:

[...]



Hier zitten ze standaard in de kastjes boven de gootsteen. Heerlijk is dat. Gewoon je afwas daarin zetten en het droogt in de kast Dat hadden wij in ons vakantiehuisje in Spanje ook ja! Echt ideaal!
quote:MinionX schreef op 10 januari 2017 @ 23:39:

[...]



dan wordt je kast van binnen toch heel vochtig, of zie ik dat verkeerd?Nee want de planken zijn gewoon roosters waar alles door naar beneden gaat. De onderkant is dus volledig open.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt niets vindt, zou je nog kunnen overwegen om een dun plan afdruipsysteem te kopen, op een plank te vijzen, en die plank dan met scharnieren aan de muur te hangen zodat je de plank kan open/toeklappen.
Ik kan je helaas niet helpen maar het klinkt ideaal dus ik wil het ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 11 januari 2017 @ 07:06:

[...]



Nee want de planken zijn gewoon roosters waar alles door naar beneden gaat. De onderkant is dus volledig open.Maar het verdampende vocht komt toch gewoon in die kast terecht? En het druipende vocht op je aanrecht? En de borden e.d. zitten dan toch gewoon vol watervlekken als je het zo laat opdrogen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 20:17:

[...]





Maar het verdampende vocht komt toch gewoon in die kast terecht? En het druipende vocht op je aanrecht? En de borden e.d. zitten dan toch gewoon vol watervlekken als je het zo laat opdrogen?Nee. Nee, want het zit boven de gootsteen. En nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 11 januari 2017 @ 20:28:

[...]



Nee. Nee, want het zit boven de gootsteen. En nee.Vocht dat verdampt stijgt op en trekt in het omringende houtwerk. Dus dat komt niet in de gootsteen. Of ben ik nou gek?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 20:35:

[...]





Vocht dat verdampt stijgt op en trekt in het omringende houtwerk. Dus dat komt niet in de gootsteen. Of ben ik nou gek?Gelukkig is het kastje niet van hout.
Waterkringen maak ik me nog wel het minst druk om met mijn servies. Vriend wil nog wel eens borden laten vallen en aangezien ik het Arcoroc Octime servies heb, heb ik liever waterkringen dan duizenden glassplintertjes omdat het bord nét verkeerd terecht kwam.



Het is dat ik deze keuken niet ga verbouwen, anders had ik ook zulke kastjes als Philae. Handig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze van Ikea [img]http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40225615/[/img] en die bevalt me heel goed. Maar ik heb een groot aanrecht en daar staat hij ook altijd
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 januari 2017 @ 22:37:

Maar ik snap het nut van zo'n rekje dan niet, is dat dan alleen om de boel 5 minuten in af te laten druipen voordat je het afdroogt en opruimt, en hangt het daarna alleen maar heel de dag in de weg?Ik was en spoel met heet water af en zet het in de afdruiprek. Na een uur kan ik het zo in de kast zetten. Zelfde als een vaatwasser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven