gezinsauto?

09-01-2017 13:37 86 berichten
Lease contract van mans auto loopt af. We staan nu voor de keuze van een nieuwe auto, het is nog onbekend of het weer een lease auto wordt, maar sowieso zal er iets nieuws komen. Onze kinderen hebben inmiddels volwassen afmetingen en we hebben drie kinderen. Nu zijn er weinig auto's met drie volwaardige zitplaatsen achterin. En daarnaast zitten we niet meer heel vaak met zijn vijven in de auto. Kinderen zijn nu 19, 17 en bijna 14. Advies van mensen om ons heen is om toch vooral geen rekening te houden met de kinderen want zolang gaan ze niet meer steeds mee. Dat klopt ook wel, als ik naar het laatste jaar kijk, hebben we ongeveer drie ritten van meer dan anderhalf uur gemaakt met zijn allen en vijf van meer dan een half uur. De rest betreft echt heel kleine stukjes waarop we in het vervolg zouden kunnen overwegen met twee auto's te gaan. Kinderen hebben nog geen rijbewijs maar wel al plannen.



Aan de ene kant vind ik dat we natuurlijk met het hele gezin in de auto moeten passen, aan de andere kant hebben we veel meer keus en veel minder kosten als we dat los laten. Maar zeg je dan op oma's verjaardagsetentje dat er maar één kind zelf moet zorgen dat hij er komt. Dillema. Wat zouden jullie doen? Veel mensen in onze omgeving hebben twee kinderen en begrijpen dus ook niet zo goed dat drie volwassen kinderen echt een ander verhaal wordt.

Auto kopen voor het hele gezin of niet?

Totaal aantal stemmen: 50

Ja, je moet er met zijn allen in kunnen (48%)
Nee, voor die paar keer kun je daar geen rekening mee houden (46%)
Anders (6%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een kleinere auto uitzoeken en dan voor die paar keer per jaar (vakantie, verjaardag van oma) een grotere auto huren. Hoelang gaat je zoon van 19 nog mee op vakantie? En als de oudsten dalijk een serieuze relatie krijgt heb je ook nog 1 of 2 "schoondochters" die mee moeten naar de verjaardag van oma; daar kun je toch ook allemaal geen rekening mee houden..of je moet een busje gaan leasen :-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Zéker een auto met 5 volwaardige zitplaatsen. Wat een gehannes anders wanneer je toch je 3 kinderen tegelijk wil/ moet vervoeren.

En een auto af en toe huren, omdat er geen plaats in is... neen dat zou ik nooit doen.

Beter een praktische auto nemen met 5 zitplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je achterin drie gordels hebt kun je toch ook drie kids meenemen? Wij hebben drie kids en een ford fiesta. Uiteraard is het wat krapper zitten met drie achterin maar so be it. Lange reizen maken we niet. Beetje zelfde verhaal als jullie. En wij hebben niet eens een tweede auto. Ze moeten het er maar mee dien. Ik denk altijd aan mijn eigen jeugd en ik ben er echt niet minder van geworden hoor om een beetje krap achterin te zitten.
quote:Iselin schreef op 18 januari 2017 @ 20:40:

Zolang je achterin drie gordels hebt kun je toch ook drie kids meenemen? Wij hebben drie kids en een ford fiesta. Uiteraard is het wat krapper zitten met drie achterin maar so be it. Lange reizen maken we niet. Beetje zelfde verhaal als jullie. En wij hebben niet eens een tweede auto. Ze moeten het er maar mee dien. Ik denk altijd aan mijn eigen jeugd en ik ben er echt niet minder van geworden hoor om een beetje krap achterin te zitten.Het gaat weliswaar over ónze kinderen, maar in feite over drie volwassenen qua postuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 18 januari 2017 @ 20:46:

[...]



Het gaat weliswaar over ónze kinderen, maar in feite over drie volwassenen qua postuur.Dat past ook. Uiteraard krap maar goed het is een keuze. Meestal zitten er twee achterin. Onze keuze is een goedkopere kleine auto qua belasting en verzekering ipv een grote dure die je eigenlijk niet vaak nodig bent. Maar je moet dat kiezen wat bij jullie gevoel en situatie past.
Door het nieuwe forum komt deze in mijn lijst omhoog dus nog even een update.

Man krijgt een lease-auto en we zijn toch voor een grotere auto gegaan. Geen drie volwaardige zitplaatsen maar wel genoeg been-en voetruimte voor drie mensen. Ze zijn inmiddels 188, 177 en 175. Schoenmaat 45, 43 en 39. Door goed achterin te kijken en te meten vielen er nog best wel modellen af door de verhoging middenin op de vloer en de plaatsing van de rails waarin de stoelen heen en weer schuiven.

Leuke meevaller is dat deze auto voor ons goedkoper wordt dan de auto die we hadden. Nog een week of wat een hij wordt geleverd.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met de auto, vaak hoeft hij niet erg groot te zijn kijk bv nieuwe Baleno heeft enorm veel ruimte voor de achterpassagiers.
Alle reacties Link kopieren
Oeh mag ik vragen voor wat voor een je uiteindelijk bent gegaan? :)
Not my circus, not my monkeys
silent-witness schreef:
13-05-2017 22:27
Oeh mag ik vragen voor wat voor een je uiteindelijk bent gegaan? :)
+1
Zelf rijden wij inmiddels rond in een 5008 maar onze kinderen moeten eerst nog uit hun autostoel groeien.
Hyundai Tucson.
Mooi :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven