Buren hebben last van ons

08-01-2017 15:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag want ik weet zo niet wat ik hier nou mee moet.



De situatie is als volgt ;



We wonen in een eengezinswoning en hebben sinds kort nieuwe buren ( jong stel dat schijnbaar studeert ) dat van dat studeren weet ik sinds vanochtend toen ze aan de deur stonden.

De woningen zijn erg gehorig dus traplopen en een deur die dicht gaat hoor je al.



Ze wonen hier nu ongeveer 2 weken en hebben zelf de eerste periode best veel lopen klussen ( 1 maal tot 1 uur in de nacht , en een keer daarop ben ik om 11 in de avond even gaan vragen of het boren en dergelijke nog lang duurde aangezien mijn zoontje van 2 er wakker door lag en ik zelf ook wilde slapen ).

De andere dagen begonnen ze niet eerder als 20.30 en dat duurde ook altijd minimaal tot 10 uur.



Nu ging vanmorgen om 11 uur de bel en stonden ze samen aan de deur.

Ze vertelden dat ze hebben gemerkt dat de huizen erg gehorig zijn en dat ze hier last van hebben omdat ze in de ochtend rond half 8 of kwart voor 8 gerommel horen van ons.

Volgens hen duurt dit een kwartiertje maar aangezien zij in hun tentamens zitten en volgens hen zij ook een ander ritme dan ons hebben, hebben zij hier hinder van.



Nou is het bij ons zo.

Ons zoontje is meestal tussen 6 en 7 wakker en blijft dan tot half 8 bij ons in bed liggen.

Om half 8 begint voor ons gewoon de dag.

We doen geen rare dingen maar we gaan ons dan douchen, aankleden en klaarmaken.



Voor deze nieuwe buren woonden er naast ons een gezin met 2 kinderen in de basisschool leeftijd.

En daar hoorden we inderdaad ook tussen half 8 en 8 vanalles.

Niet heel storend maar je hoorde het wel.



Nu weet ik zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet doen.

ik heb gezegd er rekening mee proberen te houden, maar eigenlijk zou ik niet weten hoe?

Wij zijn in de ochtend echt geen wervelstormen die het hele huis door rennen, stampen en springen.

Maar ik weet wel dat je het traplopen en het lopen op de slaapkamers hoort als je zelf nog in bed ligt.



Maar goed dit is bij ons een kwartiertje en dan zijn wij beneden en dan hebben de buren er schijnbaar geen last meer van aangezien zij zelf dan nog boven liggen.



Ik vind het wel erg lullig dat zij hier schijnbaar last van hebben, maar is het wel redelijk om hierover te klagen bij ons ?



Ik zou graag jullie meningen horen en misschien oplossingen of ideeën want ik heb geen zin om elkaar tot last te zijn, maar eerlijk gezegd ook niet om elke ochtend bijna niet boven te durven lopen of de trap te gebruiken..



Alvast bedankt en sorry voor het toch best lange verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Uitnodigen voor een borrel (of 2, maar niet te veel haha). Grote kans dat er daarna meer wederzijds begrip is.



Zijn dit huurwoningen? Kan me voorstellen dat je hier in geval van koop wel op let of een huis erg gehorig is of niet. Bij huur iets minder omdat het vaak als tijdelijk wordt gezien.

Volgens mij maken jullie niet extreem veel lawaai, en het moet ook niet zo zijn dat je de hele tijd na moet denken of ze misschien iets horen.
quote:MinionX schreef op 08 januari 2017 @ 17:15:

wat ze , denk ik , irritant vinden is dat ze geluiden horen die dagelijks terug komen. Dus niet de eenmalige geluiden ( boren enz ) maar dat je elke ochtend om 7 uur de wekker van de buurman hoort, of het gelach van de kinderen achter de tv, of het blaffen van het hondje van de buren wat elke dag om 11 uur ? avonds wordt uitgelaten. Dat gaat op den duur heel erg irriteren . Tenminste bij mij..



eenmalig om 6 uur 's ochtends wakker worden door het toast-apparaat van de buren is niet erg maar elke dag ... vind ik erg frustrerend. Maar ik ga daar niet over klagen.Tsja als dat je allemaal irriteert moet je vrijstaand gaan wonen.
quote:MaryCrawley schreef op 09 januari 2017 @ 18:27:

Pfff ik vind dat gezeur in dit topic over geluiden savonds ook nogal onverdraagzaam hoor. Veel mensen hebben avond of nachtdiensten, dan ben je soms in de avond aan het stofzuigen of een kastjes in elkaar aan t zetten. Dat is niet meer of minder aso dan ochtendgeluiden.



Leven en laten leven.



Zelfs als iemand met avond- en nachtdienst weet je dat je niet om 23.00 - 01.00u nog moet gaan boren en zagen, wat de buren van TO kennelijk wel hebben gedaan. Dat ze miepen dat ze studenten zijn vind ik al helemaal kolder: ik heb vaak zat 's ochtends college of tentamens gehad. Zo lief is de universiteit nou ook weer niet voor de (meer) nachtelijke mens.



Ik zou het allemaal niet te serieus nemen en eerlijk gezegd: ik zou ze ook niet voor koppen koffie en wat al niet al uitnodigen. Je doet wat je kan, het zal.
quote:Marquise schreef op 12 januari 2017 @ 02:02:

[...]





Zelfs als iemand met avond- en nachtdienst weet je dat je niet om 23.00 - 01.00u nog moet gaan boren en zagen, wat de buren van TO kennelijk wel hebben gedaan. Dat ze miepen dat ze studenten zijn vind ik al helemaal kolder: ik heb vaak zat 's ochtends college of tentamens gehad. Zo lief is de universiteit nou ook weer niet voor de (meer) nachtelijke mens.



Ik zou het allemaal niet te serieus nemen en eerlijk gezegd: ik zou ze ook niet voor koppen koffie en wat al niet al uitnodigen. Je doet wat je kan, het zal.

Ik heb het niet over 1 uur snachts, er werd hier ook al over na 8 uur savonds gesproken. En dat het onzin is dat je ergens last van kan hebben om half 8 sochtends. Dat is geen onzin, dat kan.



Ik vind het een behoorlijk beperkt wereldbeeld als je denkt dat alle mensen hetzelfde ritme hebben. En ik vind het nogal aanmatigend om te zeggen dat alles sochtends er 'gewoon bijhoort' en alles savonds asociaal is. Je komt een stuk verder met een beetje inlevingsvermogen.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, heb je nu al koffie gedronken met je buren??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven