Was weer wit krijgen

11-01-2017 13:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Mijn vriend heeft zijn witte Hapkido pak gewassen met zijn rode band... Super slim. Z'n jasje is nu roze. Wie heeft de gouden tip om het jasje weer wit te krijgen?



Alvast bedankt
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een goedje om te ontkleuren, weet niet meer hoehet heet.

Het is te koop bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
Een nachtje laten weken in een emmer met chloor?
Alle reacties Link kopieren
Is het jasje al weer droog? Of nat? Niet op laten drogen en in een emmer water gooien. Dat is het eerste.
Alle reacties Link kopieren
Daarna ontkleurder halen bij de winkel (bijv van HG) als het daarmee niet lukt zou ik alsnog chloor gebruiken maar niet een hele nacht. Dan heb je kans dat het geel word afhankelije van de stof van het pak (ga er van uit dat het katoen is)
Alle reacties Link kopieren
via oma weet raad



Is je witte was verkleurd: doe het nog natte kledingsstuk terug in de wasmachine, vaatwasmachinetablet in trommel erbij, normaal programma. En je kledingsstuk is weer wit.
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Geen chloor in ieder geval. Chloor tast de vezels van de stof aan.



Ontkleurder halen bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het weleens gehad dat iets ook zo verkleurd was dat ik het een uurtje in een emmer water met een flinke scheut chloor heb gedaan en daarna in de wasmachine gewassen. na de tijd wel ff de wasmachine zonder was laten draaien op een hoge temperatuur. succes!
Alle reacties Link kopieren
Een pakje Dr. Beckmann ontkleurder bij de drogist!
Dr. Beckmann heet het volgens mij. Die heeft speciaal spul voor doorgelopen kleuren.



Het wordt onder andere bij de Kruidvat verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 11 januari 2017 @ 13:08:

Is het jasje al weer droog? Of nat? Niet op laten drogen en in een emmer water gooien. Dat is het eerste.Nee, het jasje is niet droog. Hij heeft gelijk weer in de wasmachine gestopt zonder de riem.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel even een pakje ontkleurder ophalen. Bedankt!
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas die van dr beckman gebruikt voor doorgelopen gekleurde was, die werkte goed!
Biotex is my best Friend
Alle reacties Link kopieren
Dr. Beckmann. Topspul!
Alle reacties Link kopieren
Wist niet wat een hapkido pak was dus even gegoogled. Moest stiekem toch wel even gniffelen.



Als ik witte was heb met vlekken (dus niet compleet verkleurd), hang ik het buiten in de zon te drogen. Maar daar moet je geluk mee hebben dat ie schijnt in dit seizoen. Hier hebben we momenteel geluk.



Voor je man hoop ik dat hij hem weer wit krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Als het helemaal wit is gewoon op de vlekken flink wat chloor gieten. Als het hele pak rood is geworden dan in de trommel een hele flinke scheut chloor doen. Gewoon wassen. Wel een beetje wasverzachter voor de geur doen.



De kokskleding van mijn zoon kreeg ik zo prima schoon. Wel de machine direkt aanzetten, niet laten inweken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord...steradent erbij doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 11 januari 2017 @ 19:03:

Als het helemaal wit is gewoon op de vlekken flink wat chloor gieten. Als het hele pak rood is geworden dan in de trommel een hele flinke scheut chloor doen. Gewoon wassen. Wel een beetje wasverzachter voor de geur doen.



De kokskleding van mijn zoon kreeg ik zo prima schoon. Wel de machine direkt aanzetten, niet laten inweken.



Geen chloor! Echt, het slechtste wat je met kleding kan doen is het bleken met chloor/bleek, dan vallen de gaten er vanzelf in.

En daarnaast wordt het uiteindelijk meer gelig dan wit.

Gewoon van dat spul gebruiken wat ervoor gemaakt is, van HG of dr Beckman, en niet zelf gaan klungelen.



Maar TO, is het ondertussen gelukt om 'm weer wit te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren pure chloor gebruikt op de kokskleding van mijn zoon. De kleding ziet er nog steeds zo spierwit en stevig uit als in het begin. Je moet de chloor niet eerst een tijd in laten werken. Meteen na het erbij doen aan zetten.



De rode borduursels op het jasje zijn ook nog net zo rood als in het begin vreemdgenoeg.

Ik doe het nu op alle witten dingen die zijn doorgelopen. Ik vond die Dylon of HG-spullen helemaal niet goed werken.



Ik heb laatst een wit jasje en witte topjes weer in de chloor gedaan. De stof is niet aangetast en ze zijn weer spierwit.

Iedereen denkt dat de gaten erin vallen maar dat is echt niet zo. Ik durfe het ook niet in het begin maar andere moeders deden het al jaren met de kokskleding van hun kinderen.



Van hun heb ik ook geleerd dat het colbertje en nette broek van mijn zoon (pure wol) gewoon in de wasmachine konden. Wel op een wolwasprogramma en direkt daarna ophangen op een hangertje. Nooit hoeven strijken ook. Ook die bleven mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven