dakkapel raambekleding met draaikiep ramen

11-01-2017 13:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een nieuwe dakkapel en kom er maar niet uit wat we voor de ramen moeten hangen. Het gaat om 2 draaikiep ramen aan de buitenkant en in het midden een raam met een ventilatierooster. Het liefst wil ik iets als luxaflex, want ik wil het 's nachts dicht kunnen doen en overdag wel licht, maar niet de volle inkijk.

Het lijkt mij dan handig om 3 systemen naast elkaar te hangen (elk raam 1) zodat wanneer het raam helemaal open staat (draait naar binnen) ik niet alle luxaflexen omhoog heb (bijvb. in de zomer 's nachts is het wel lekker om even door te kunnen luchten of overdag als de was droogt)

Het probleem waar ik dan (denk ik) alleen tegen aanloop is dat je bij luxaflex altijd die stokjes hebt en ik merkte bij een vriendin die een vergelijkbare dakkapel heeft laten plaatsten dat het dan een heel gedoe is om die ramen helemaal open te doen. Nu maakt zij van die functie eigenlijk nooit gebruik, zei kiept de ramen alleen, maar wij eigenlijk wel heel veel, ivm de was daar drogen ook.



Optie 2 is houten jaloezieën, aangezien die vaak gewoon koordjes hebben en geen stokje. Alleen daar is het probleem dan weer het dikke pak latjes wat je overhoudt als je hem helemaal optrekt. Dat is veel dikker als met aluminium jaloezieën. Het stukje wat we boven het raam over houden is namelijk maar 13 cm. En het moet 1 meter lang zijn.



Ik zou ook die luxaflexen op het raam kunnen laten monteren (alleen veel duurder) en ik denk dat je dan verschil hebt met dat middelste raam, aangezien het daar anders zit.



Wie oh wie heeft een oplossing :-D. En tuurlijk, een gordijn kan ook, maar minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook dat hier wel handige oplossingen waren, maar uiteindelijk heb ik een op maat gemaakt rolgordijn laten maken die in de kiepramen past. Kosten: 550,- voor 2 ramen.
Jaloezieën die je op het raam zelf bevestigt met zo'n geleidingsdraad.
Wij hebben een dakkapel bij de kinderkamers en "gewoon" gordijnen. Ook rolluiken aan de buitenzijde. Had van mij niet per se gehoeven maar wilde mijn vrouw graag, ook vooral ivm weer (hitte en kou beter buiten de kamers houden).



Houten jaloezieën vind ik ook mooi, die had ik in mijn vorige woning op de studeerkamer (bij een gewoon raam dan wel).
Alle reacties Link kopieren
kijk anders eens op lamellen-rolgordijnen.nl

Heb ik een soort namaak luxaflex besteld die in het raam aangebracht kunnen worden, je zowel naar boven als naar beneden kan openen. Zo'n soort idee https://lamellen-rolgordi ... simo_sl_dakvenster,3.html

Erg tevreden over
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben plisse gekocht voor ons dakkappel. We hebben alles in kunststof dus boren was geen optie. nu zit de plisse in het raamgedeelte en het raam kan dus zonder problemen open en dicht. Wij hebben gekozen voor een bottup-top down variant. Het raam ernaast gewoon normale plisse die je ook in hoogtes kan verstellen. Wij zijn er heel blij mee en hebben nu in alle kamers plisse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven