Programmeur / Developer Skype groep

12-01-2017 11:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!



Ik ben derdejaars studente applicatieontwikkeling ( Programmeur) en het lijkt me leuk om een skype groep te maken met andere programmeurs/developers/ geïnteresseerden !



Ik loop vaak tegen dingetjes aan die ik niet begrijp, of waar ik graag iemand anders zijn mening over wil horen! En zo weet ik ook dingen die ik weer graag met iemand anders wil delen! Verder lijkt het me leuk om elkaar te motiveren en uit te dagen!

Wie heeft er zin om mee te doen?



Groetjes Sativa
denk niet dat je hier op de juiste plek bent om zn groepje te beginnen
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter kijken op CodeProject / StackOverflow / SourceForge. Dit is waar de meeste van mijn lotgenoten zich schuilhouden.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je tips Staalwol. Deze sites ken ik al De reden dat ik het hier vraag is omdat hier over het algemeen meer vrouwen zijn. Op mijn opleiding zitten alleen maar mannen/jongens. Het lijkt me daarom leuk om een skype groep te maken met andere vrouwen /meiden
omdat ik denk dat hier niet de mensen zijn die je zoekt, maar ik kan het natuurlijk mis hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat zou kunnen boterhammie, maar dat weet ik niet eerder dan dat ik het vraag;)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er hier misschien best mensen zitten die je zoekt, maar dat die misschien net zo reageren als Staalwol. Je titel geeft namelijk niet zo duidelijk aan waarom je daar niet vindt wat je zoekt.





Waarom moet het een skypegroep zijn? Op dit forum vind je misschien eerder mensen die een kletstopic op werk en studie meer zien zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat gezegd hebbende, mocht je ergens reviews / tips / advies of iets over willen hebben. Voel je vrij een pb'tje te sturen hier. Zit trouwens wel in de applicatie ontwikkelingshoek / backend. Maar val qua vrouw zijn behoorlijk buiten je doelgroep.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
Haha oke , dan hierbij het verhaal erachter:



Ik ben halverwege het eerste jaar ingestroomd op mijn opleiding. Op de opleiding zitten alleen jongens/mannen. De ene helft van de klas zat alleen maar te gamen en had geen behoefte aan contact/vragen/overleg (zijn inmiddels gestopt), en de bij de andere helft van de klas voelde ik me zo'n noob, dat ik faalangst ontwikkeld heb en het dus heel lastig vind om vragen aan hen te stellen.(Daar werk ik inmiddels aan)

Verder vind ik als vrouw ( en moeder) weinig aansluiting bij mijn klasgenoten. Het voelt vaak alsof ik alleen op mijn eilandje zit te programmeren. Natuurlijk heb ik wel leraren / begeleiders die mij ondersteunen, maar deze hebben regelmatig weinig tijd of zeggen tegenstrijdige dingen.



Ik heb nu bijvoorbeeld ook een vraag over hoe ik iets moet doen. Ik heb heel google al afgezocht, mijn begeleider gemaild ( geen antwoord gehad) , maar nog steeds geen oplossing gevonden.



Ik zat dus gisteravond te denken van :" Had ik maar iemand op skype waaraan ik mijn vraag stellen kon..." , en, niet geschoten is altijd mis , dus vandaar mijn oproepje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben webdeveloper, en ook moeder. Met welke programmeertaal heb je problemen?
Alle reacties Link kopieren
Tip: vraag de mods dit te verplaatsen naar bijv werk en studie, met suggestie voor nieuwe titel.





(Ik ben vrouw in een mannenwereld, kan ook wel aardig programmeren maar pas verder niet precies in je doelgroep, dus ik zal ophouden met me ermee te bemoeien )
Alle reacties Link kopieren
@meaki

Ik ben op dit moment bezig met c# en sql Server



@ Tale

Ik heb er ook over nagedacht waar ik dit moet plaatsen maar aangezien het een oproep (voor digitaal contact )is, heb ik hem hier neer gezet
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon je vraag online gooien? Dan maakt het toch niet zoveel uit of er mannen of vrouwen reageren toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:sativa schreef op 12 januari 2017 @ 13:07:

Ik ben op dit moment bezig met c# en sql Server

Als je wilt, stuur maar pb-tje met je vraag/vragen. Dit is m'n dagelijks werk
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
Ah, daar kan ik je helaas niet bij helpen. Het is 10 jaar geleden dat ik voor het laatst C# heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 12 januari 2017 @ 13:10:

Kun je niet gewoon je vraag online gooien? Dan maakt het toch niet zoveel uit of er mannen of vrouwen reageren toch?Of dit inderdaad
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
@chocolol

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou het ook graag willen maar op de een of andere manier vind ik dat ook eng .. Veel sites zijn Engelstalig en hoewel mijn Engels goed is, ben ik toch bang dat ik mijn vraag niet goed kan formuleren. Of dat er 15 mensen reageren met allemaal vragen en eventuele oplossingen.. en dat ik dan de draad kwijtraak. ( Ik vind het hier ook best spannend :$ )



En het maakt mij niet uit of een man of vrouw mij antwoord geeft. Ik bedoelde het meer zo van: De jongens in mijn klas zijn van dezelfde leeftijd en hebben dezelfde interesses. Zij hebben elkaar dus op whatsapp en facebook en kunnen zo makkelijker aan elkaar vragen stellen.



@ staalwol

Dankjewel, ik zal straks proberen of ik mijn vraag goed kan formuleren. ( Kan ik ook screenshots meesturen met een pb?)
Alle reacties Link kopieren
Offtopic, maar is het echt zo moeilijk voor je om aansluiting te vinden bij je klasgenoten? Zijn er geen gemeenschappelijke interesses? Hobbies, sporten, games, muziek, series, films?



Dat je moeder bent, moet geen rol spelen, je bent ook nog een individu. Later op de werkvloer zal je ook in een mannenwereld terecht komen, en daar moet je wel mee om kunnen gaan. Je overleeft het niet als je op jezelf blijft.



En goed Engels kunnen, is ook een must. Ooit zal je Engelstalige bronnen moeten raadplegen of in het Engels moeten communiceren met collega's of klanten.
Alle reacties Link kopieren
@meaki Dat ik een moeder ben is wat mij betreft geen probleem. Ik praat er ook bijna niet over. Ik ben net 30 geworden en mijn klasgenoten zijn 16-24 ongeveer. Ze zijn niet onaardig hoor, maar verder dan oppervlakkig contact komt het niet. Mijn Engels is goed (10 op examen), het is meer de angst om te falen die mij tegenhoud.

Maar goed, dit is niet de psyche pijler.

Ik vroeg me gewoon af of er interesse is in een programmeurs-groepje die elkaar via skype kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt skype, maar er zijn op meetup heel veel vrouwen programmeer/tech groepjes te vinden. Misschien een goede plek om wat contacten op te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven