Koud altijd koud

07-01-2017 18:54 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waar dit onder valt.

Maar pfoe wat heb ik het toch altijd koud.. woon in een wat ouder appartementje, begane grond en het is zo koud. Verwarming op 22 graden , koud. Dunne sokken pluusjedikke warme sokken erover. Thwrmolegging, gewone legging wollen jurkje. Vest wol. En fleecevest. Deken erover en nog koud. Dit heb ik altijd al gehad.



En ik lust geen thee geen chocomel en geen koffie. brrrr. Wie ook zulke koukleumen
Alle reacties Link kopieren
quote:doit_ schreef op 07 januari 2017 @ 22:12:

[...]



Een elektrische kruik klinkt super! Welke heb je?Ik heb deze. Paar weken geleden gekocht op de Winterfair voor €20. Ik vind hem echt ideaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 07 januari 2017 @ 19:40:

Als je heel s ook ank bent zorgen dat je wt aankomt. Wat dikkere mensen hebben het ook warmer.Nah slank ben ik niet gewoon vet op benen en buik ben 1.58 met normaliter 62kg. Altijd al zo'n koukleum geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 07 januari 2017 @ 20:28:

Is je lijf ook paars/blauw? Je nagels bijvoorbeeld?



Nagels en mijn handpalm is af toe blauwpaars ja niet altijd als ik het koud heb.



Ik heb het idee dat ergens de warmte weer weggaat. De thermostaat klopt is gecontacteerd. Gordijnen hangen voor het raam niet meer voor de verwarming dus de warmte word niet tegen gehouden alle ramen dicht ventilatie roosters ook, daar komt teveel koude lucht langs. Slaapkamer is het koudste..



Ik woon 2kamer appartement van 30m2 dus het is niet dat er teveel gestookt moet worden.

Ik heb er nog nare herinneringen over van vroeger als kind zijnde ijskoud te hebben omdat verwarming s nachts op 15 graden ging en ik het te koud had met pyjama en dekbed. Ouders hadden nergens last van en begrepen me niet. Maar nu is het volgens de thermostaat 22 graden, iedereen vind het hier redelijk warm op m'n vriend na die vind t soms ook koud. Koude rillingen zeg maar. En bevroren neus gevoel altijd.



Noushi was het volgens mij die het plaatje stuurde van die voetenzak is die fijn heb ik eens naar staan kijken heerlijk voor na een lange dag op de relaxstoel met een voetenwarmer!



Elektrische kruik ga ik eens opzoeken dat zou heerlijk zijn!



In slaapkamer heb je een kruipruimte moet je laminaat en dan die deksel er af halen en dat lijd dan naar ja geen idee waar je heen kan ik zie alleen bolletjes maar zou daar stiekem toch kou doorheen komen?! Maar anderzijds denk ik dan zou de thermostaat wel aan moeten springen en het opnieuw moeten verwarmen.



En de opmerking over met moonboots de straat op! Ja echt he lekker warm ingepakt heerlijk!



Ik wou dat ik een bad had. Maar heb een simpele kleine douche waarbij je gelijk de keuken weer inloopt waar het ook koud is.
Hier het tegenovergestelde. Ik heb het altijd te warm!

Verwarming staat hier overdag (wanneer ik thuis ben) op 18°.

's Nachts op 16°. En ik zweet me echt een ongeluk! Man ook trouwens.

Wij slapen onder een laken + een heel dun fleecedekentje en dan nog vinden we het te warm.

Ik lees hier dat bij sommigen de verwarming op 23° staat!!!! Omg.
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere warme kruik?
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een split level flat met niveau G. Dit is dus het laagste isolatieniveau, als je hier de verwarming aanzet, dan vliegt het vrijwel direct het huis uit. Ook hebben wij onbetrouwbare blokverwarming. Wij doen hier de verwarming dus niet meer aan.



Normaliter vind ik dat ik geen kleding mag kopen waarvan ik het vermoeden heb dat het door mensen is gemaakt in barre omstandigheden, maar in dit geval heb ik toch twee onesie dierenpakken van de Primark. Die trek ik allebei aan en dan heb ik het echt niet meer koud en ik ben echt een koukleum. Kosten, 40 euro. Echt een aanrader!
quote:zwitsal_nijntje schreef op 07 januari 2017 @ 23:07:

[...]





Nagels en mijn handpalm is af toe blauwpaars ja niet altijd als ik het koud heb.



Ik heb het idee dat ergens de warmte weer weggaat. De thermostaat klopt is gecontacteerd. Gordijnen hangen voor het raam niet meer voor de verwarming dus de warmte word niet tegen gehouden alle ramen dicht ventilatie roosters ook, daar komt teveel koude lucht langs. Slaapkamer is het koudste..



Ik woon 2kamer appartement van 30m2 dus het is niet dat er teveel gestookt moet worden.

Ik heb er nog nare herinneringen over van vroeger als kind zijnde ijskoud te hebben omdat verwarming s nachts op 15 graden ging en ik het te koud had met pyjama en dekbed. Ouders hadden nergens last van en begrepen me niet. Maar nu is het volgens de thermostaat 22 graden, iedereen vind het hier redelijk warm op m'n vriend na die vind t soms ook koud. Koude rillingen zeg maar. En bevroren neus gevoel altijd.



Noushi was het volgens mij die het plaatje stuurde van die voetenzak is die fijn heb ik eens naar staan kijken heerlijk voor na een lange dag op de relaxstoel met een voetenwarmer!



Elektrische kruik ga ik eens opzoeken dat zou heerlijk zijn!



In slaapkamer heb je een kruipruimte moet je laminaat en dan die deksel er af halen en dat lijd dan naar ja geen idee waar je heen kan ik zie alleen bolletjes maar zou daar stiekem toch kou doorheen komen?! Maar anderzijds denk ik dan zou de thermostaat wel aan moeten springen en het opnieuw moeten verwarmen.



En de opmerking over met moonboots de straat op! Ja echt he lekker warm ingepakt heerlijk!



Ik wou dat ik een bad had. Maar heb een simpele kleine douche waarbij je gelijk de keuken weer inloopt waar het ook koud is.Die bolletjes zijn isolatieparels. Het zou heel goed kunnen dat de kou via de kruipruimte naar boven komt. Hoe zit het met de vochtigheid? Als de kruipruimte niet voldoende is geïsoleerd heb je een te hoge vochtigheid. Een koude vloer, condens etc. Door een te lage luchtvochtigheid kan je het ook koud krijgen, maar met jouw oppervlakte en kruipruimte denk ik eerder aan te hoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 07 januari 2017 @ 19:38:

[...]



Ik hou van pittig eten m'n hoofd krijgt het warm gelukkig want heb ook altijd koude neus. Maar de rest blijft koud hahaha

Zit je in een vicieuze cirkel van koud door te weinig beweging en te weinig bewegen door kou?

Bewegen: stoelgymnastiek. Tijdens het computeren af en toe verkeersagentje spelen, dus armen spreicden of 1 arm omhoog. Als je dan ook die bijbehorende houten glimlach produceert, voel je misschien of je de kaak/nekspieren te veel aangespannen hebt . Af en toe met vingers en met tenen friemelen, daarmee trek je bloedstroom beter naar de extremen toe. Of armen spreiden en dan met je vuisten kleine rondjes draaien, die eerst steeds groter worden en dan weer steeds kleiner. Af en toe neus masseren door zachtjes te knijpen, is ook voor de doorbloeding. Oorschelpen masseren, ze zouden soepel als kinderoortjes moeten zijn. Ook de kniepezen mogen niet overkomen als botjes. Altijd recht zitten, zodat je niets door middael van extra spierspanning op foute lokaties "overeind" houdt en elders wat afbindt. Niet met de knieën over elkaar zitten. Volledige ademhaling toepassen, dus rustig en goed goed uitademen en goed inademen voor een goede zuurstofuitwisseling. Zelf rustige stretch-oefeningen bedenken, l a n g z a a m en symmetrisch toepassen, dus met beide lichaamshelften uitvoeren. Ook voor het slapen gaan rustig stretchen, dan zijn de spieren beter doorbloed, dus minder koud & stijf. Daar slaap je beter van.



Beslist niet koud douchen als je zelf niet warm kan worden, maar wel voordat je stopt meer koud water erbij menen. Je koelt dan niet af, maar je lichaam neemt dan op milde wijze afscheid van het heerlijk warme water. Daarna eerst de hete kraan dicht en dan de koude, dat scheelt met kalkafzetting. Natuurlijk sta je dan al naast de waerstroom.
Alle reacties Link kopieren
Muts of leuke hoodie! 30% van je lichaamswarmte gaat via je hoofd verloren. Zie bijvoorbeeld de ouderwetse slaapmuts of - in scandinavische landen heel gewoon- de saunamuts.

Dus; binnen leuk wollen basic mutsje op en geheid stukken warmer.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 08 januari 2017 @ 09:19:

[...]





Die bolletjes zijn isolatieparels. Het zou heel goed kunnen dat de kou via de kruipruimte naar boven komt. Hoe zit het met de vochtigheid? Als de kruipruimte niet voldoende is geïsoleerd heb je een te hoge vochtigheid. Een koude vloer, condens etc. Door een te lage luchtvochtigheid kan je het ook koud krijgen, maar met jouw oppervlakte en kruipruimte denk ik eerder aan te hoog.vloer is niet koud. En ook nog nooit condens gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het beste kun je dan beginnen aan de binnenkant. Kan zijn dat je wat stofjes tekort komt of problemen met de hormoonhuishouding. Had het vroeger nog ijskoud aan het begin van de menstruatie als ik bovenop de verwarming zat. Teunisbloemolie bleek te helpen. Sowieso is het belangrijk om de juiste vetten te eten en ook voldoende vet. Zoals omega 3. Dit bevordert ook de doorbloeding. Ook vitamine D kan helpen. Een zonnebank van Sundays helpt de vitamine D-aanmaak en je warmt er goed van op, is mijn ervaring. Magnesium is ook belangrijk voor de doorbloeding. Misschien zijn er nog meer dingen te vinden.

Pittig eten kan de boel aanjagen in je lichaam maar het wordt niet voor niks in warme landen gegeten. Door het pittige eten ga je meer zweten en raak je je lichaamswarmte weer kwijt. Wat wintergroentes eten kan schelen. Pompoen bijvoorbeeld. Of een verwarmende, zelfgemaakte maaltijdsoep. Ik weet niet wat je dan wel drinkt, liever geen frisdrank. Een warm bouillonnetje kan ook verwarmen. Of een notenmelk met een smaakje erin.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium verlaagt de kalkspiegel. Als je met doelgerichte supplementen wil werken, dan is het verstandiger om naar een orthomoleculair arts te gaan. Als je al een goede diagnose hebt, dan is een orthomoleculair therapeut ook goed. Wel tijdig navragen of het vergoed wordt. Alternatieve geneeswijzen/therapieën worden ontmoedigd met bv. 20% BTW.



Ze schrijven de supplementen voor van merken die zonder overbodige toevoegingen werken, die zijn dus duurder. Wat je bij de drogist koopt, is niet altijd werkzaam, omdat ze niet in de juiste duurdere verbinding tot pil gedraaid zijn. Zo uit mijn hoofd: magnesium als citraat en in de koelkast bewaren.
Als ik het echt van binnenuit koud heb helpt alleen een hete douche. En daarna warm aankleden. Heb gelukkig (nog wel, maar steeds dunner) laagje vet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven