Senioren smartphone

12-01-2017 12:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder wil graag een smartphone . Ze is in de 70 en niet erg handig met oa haar tablet .



iPhone van mij vind ze niets ..



Zelf dacht ik aan een Windows toestel (lumia ) of een simpel Samsung.



Wie heeft er wel eens een toestel voor oudere mensen gekocht en welke is dan handig ? Budget is max 150€
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil ze een smartphone?
Google eens letterlijk wat je hier vraagt, krijg je veel opties. Er zijn heel veel speciale telefoons op de markt voor ouderen.
Mijn moeder had een Windows smartphone, maar ze vond hem vreselijk onduidelijk en niet gebruiksvriendelijk. Ik was het met haar eens. Die zou ik dus afraden.



De Samsung die ik had kon je instellen op "eenvoudige stand" en was daardoor heel erg makkelijk in gebruik. Zoiets zou dan voor je moeder misschien beter zijn? Maar alles went uiteindelijk hoor, kwestie van veel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik help oudere mensen veel met techniek van tegenwoordig. Mijn vorige buurvrouw (trouwens wel heel handig met de ipad en computer redelijk handig) is 84 en heeft nu dus ook een smartphone en kan zelfs whatsappen hahaha.



Android heeft verschillende launchers die je kan downloaden en veel dingen die je kan aanpassen wat betreft de tekst en icoontjes, ik zou dan ook voor een telefoon met android gaan met een niet te priegelig scherm
Alle reacties Link kopieren
http://www.makeuseof.com/ ... ers-parents-grandparents/



en als je google gebruikt en zoekt op android launcher for elderly kom je nog veel meer handige dingen tegen om de telefoon mee aan te passen
Alle reacties Link kopieren
Kun je dan niet beter gewoon een 'simpel' toestel met sim-only kaartje kopen?



Telefoon



Telefoon



Telefoon



Oh edit: beter lezen..Ze wil perse een smartphone
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 12 januari 2017 @ 12:04:

Waarom wil ze een smartphone?



Ze wil kunnen appen ;)



En ze vindt het leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 12 januari 2017 @ 12:07:

Google eens letterlijk wat je hier vraagt, krijg je veel optie

s. Er zijn heel veel speciale telefoons op de markt voor ouderen.





Opties zat maar ik zoek gebruikservaring. Ik heb al jaren iPhone en ben niet meer zo thuis in andere merken / besturing.



Android dus makkelijkste ?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 12 januari 2017 @ 12:13:

Mijn moeder had een Windows smartphone, maar ze vond hem vreselijk onduidelijk en niet gebruiksvriendelijk. Ik was het met haar eens. Die zou ik dus afraden.



De Samsung die ik had kon je instellen op "eenvoudige stand" en was daardoor heel erg makkelijk in gebruik. Zoiets zou dan voor je moeder misschien beter zijn? Maar alles went uiteindelijk hoor, kwestie van veel gebruiken.





Dank je .



Ze heeft nu een Samsung tablet waar ze veel mee doet maar handig is ze niet ..
Alle reacties Link kopieren
quote:sterrenregen schreef op 12 januari 2017 @ 12:22:

http://www.makeuseof.com/ ... ers-parents-grandparents/



en als je google gebruikt en zoekt op android launcher for elderly kom je nog veel meer handige dingen tegen om de telefoon mee aan te passenAh. Dank je.. Ik ga op zoek
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor schoonmoeder juist voor een iphone gekozen omdat die allemaal hetzelfde zijn. Android heeft zoveel versies en mogelijkheden dat mijn man het niet zag zitten om op afstand helpdesk te spelen.

Hij heeft haar toen ook het boek 'iphone voor senioren' cadeau gedaan, vond ze nogal beledigend...maar blijkt nu toch ontzettend handig zoiets is er voor android niet bij mijn weten.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Windows Phone raad ik af. Ik was altijd een superfan, maar dat systeem is stervende. Er waren altijd al minder apps voor, en iedereen hoopte dat dat in de loop der tijd zou verbeteren, maar het tegendeel is gebeurd: bestaande apps verdwijnen en voor WP wordt bijna niks nieuws meer gemaakt. Het begint nu echt lastig te worden. Dit is dan ook mijn laatste Lumia. Heel jammer, want ik vond het een geweldig systeem.



Edit: En Windows mobile.10 is ook al een verslechtering tov 8.1. Wat ontbreekt is bv de handige functie om websites als platte tekst te lezen in een goed leesbare letter.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyL0101 schreef op 12 januari 2017 @ 13:02:

Wij hebben voor schoonmoeder juist voor een iphone gekozen omdat die allemaal hetzelfde zijn. Android heeft zoveel versies en mogelijkheden dat mijn man het niet zag zitten om op afstand helpdesk te spelen.

Hij heeft haar toen ook het boek 'iphone voor senioren' cadeau gedaan, vond ze nogal beledigend...maar blijkt nu toch ontzettend handig zoiets is er voor android niet bij mijn weten.



Ze heeft mijn oude iPhone tijdje gehad maar het was niets voor haar.



Ze woont een paar straten verder dus dat zou geen punt zijn en mijn zoons vinden het niet erg om helpdesk te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens wel een telefoon met een wat groter scherm nemen, dan zijn de letters en het toetsenbord ook wat groter.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 12 januari 2017 @ 13:06:

[...]





Ze heeft mijn oude iPhone tijdje gehad maar het was niets voor haar.



Ze woont een paar straten verder dus dat zou geen punt zijn en mijn zoons vinden het niet erg om helpdesk te zijn Dan is Android waarschijnlijk inderdaad beter. Mijn schoonmoeder woont 45 minuten met de auto verder, dus alles moet telefonisch of per mail.
The owls are not what they seem
Mijn vader heeft een goedkope Smansung gekocht, maar man man, eat een drama.

Het toestel kan precies niks.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon maar naar telefoon winkel. Heb geen idee welke ik moet hebben





Ze zal alleen facebooken en appen en bellen. Dus geen toeters en bellen
Alle reacties Link kopieren
Mijn buuf van in de 70 krijgt de oude telefoons van haar kleinzoon als die een neiuw abbo neemt.
Alle reacties Link kopieren
De telefoons van mijn zoons zijn echt op als ze nieuwe kopen. Ze betalen ze zelf dus wachten ze totdat ze uitelkaar vallen
Alle reacties Link kopieren
https://www.consumentenbond.nl/smartphone/doro-8031
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Mijn moeder is in de 70 en heeft sinds kort een smartphone. En ze vindt het geweldig. Ze kan er nog niet heel veel mee, maar met het appen is ze helemaal blij.

Ik heb zelf een iPhone maar dat leek me vrij duur voor een eerste smartphone waarvan ik niet wist of het ging bevallen. De man in de winkel zei dat dat de Androids toch allemaal min of meer hetzelfde zijn en er niet één is die makkelijker of moeilijker is. Dus wij zijn gewoon voor een goed toestel dat toevallig (door foutje) erg goedkoop was. Het is een Huawei omdat ik weet dat Huawei klanten vaak erg enthousiast over die toestellen zijn. Ik vroeg me nog af of het niet te groot voor haar is, maar qua scherm vindt ze dat juist erg fijn.
Neem een telefoon met android omdat ze dus al een tablet heeft van Samsung. Bij een smartphone kun je de lettergrote aanpassen dus je hoeft niet gelijk een enorm grote telefoon te kopen om iets te kunnen zien.

De beste tip: koop een touchpen zoals deze. Dan kan ze veel beter mikken. Ook handig voor een tablet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven