wonen in nieuwegein

12-01-2017 11:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen recent verhuisd naar Nieuwegein, die iets willen vertellen over hun ervaringen?

Wij overwegen een huis te kopen (wonen nu in Utrecht) maar weten niets van de verschillende wijken, en of het er veilig/prettig wonen is met bijv. kinderen. We hebben een huis op het oog in Fokkesteeg Noord (voorheen negatief in het nieuws vanwege een coffeeshop.. die is nu dicht). Hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ja we zoeken iets voor met kinderen. En als we nog eens gaan bezichtigen zal ik de buren eens aanspreken, goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Huis moet ook goed voelen. Hebben hier verderop een huis bekeken maar dat was hem absoluut niet. Hier liepen we binnen en was gelijk van ons.



Hier zit school en zwembad op loopafstand. Supertje in de buurt, winkelcentrum ook. Speeltuintje en grasveld en anders met 10min het park om te spelen.

Eigenlijk best centraal hier
Alle reacties Link kopieren
quote:mikado123 schreef op 12 januari 2017 @ 13:26:

ik woon ook in nieuwegein, batau zuid (een van de driften. *zwaait naar de buurvrouwen*.

alweer zo'n 20 jaar.

voordelen: veel groen, zeer betaalbaar (koophuizen). alle voorzieningen bij de hand (met het (ver)nieuwde winkelcentrum kom ik nog maar zelden in Utrecht om te winkelen),genoeg keuze aan restaurants. supermarkt om de hoek, redelijke bioscoop, theater, grote bibliotheek. etc etc. goede school, genoeg aanbod aan middelbaar onderwijs. en je zit zo op de snelweg of in utrecht.

nadeel: geen echt uitgaanscentrum, geen leuke kroegjes om 's avonds eens wat te gaan drinken. en weinig sfeer. voor leuke straatjes, huisjes etc en geen grote speeltuin (in elke wijk zijn kleine speeltuintjes te vinden).



Conclusie: voorlopig blijven we hier nog wel even (maar als het aan mij ligt in een ander huis, maar dat is een heel ander verhaal)



*zwaait terug!*



Ik ben dan stiekem wel heel benieuwd waar je precies woont, haha.



@ Litchi,

Ja die delen van Houten/IJsselstein zijn inderdaad leuk, maar qua wonen voor mij echt zwaar boven budget. Vreeswijk ook trouwens, anders had ik daar zo een karakteristiek huisje gekocht. Al was ik dan, mocht geld dan toch geen probleem zijn, naar iets historisch in Utrecht verhuisd.
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 12 januari 2017 @ 15:11:

[...]





Er is geen winkel meer over geloof ik Dat valt best mee hoor. Er zit nog genoeg, zoals bakker, slager, groenteboer, Turkse winkel, kappers, blokker, Hema, zeeman, Terstal, schoenwinkels, diverse kledingwinkels, dierenwinkel enz. Er staat inderdaad wel ook het 1 en ander leeg, maar ze gaan de Voorstraat ook aanpakken dus waarschijnlijk trekt het dan wel weer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rattatata schreef op 12 januari 2017 @ 18:33:

[...]





*zwaait terug!*



Ik ben dan stiekem wel heel benieuwd waar je precies woont, haha.



@ Litchi,

Ja die delen van Houten/IJsselstein zijn inderdaad leuk, maar qua wonen voor mij echt zwaar boven budget. Vreeswijk ook trouwens, anders had ik daar zo een karakteristiek huisje gekocht. Al was ik dan, mocht geld dan toch geen probleem zijn, naar iets historisch in Utrecht verhuisd. je kan me altijd een pb sturen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven