Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:yoogs schreef op 02 januari 2017 @ 09:04:

Deze kan in twee topics . Positieve ervaring met Marktplaats en iets minder vrolijk op Facebook.

We hadden twee stoeltjes over die gruwelijk in de weg stonden dus foto's gemaakt en op Marktplaats en de lokale verkoophoek gezet. Mijn uitgangspunt is dan dat ik op Marktplaats een hogere prijs hoop te krijgen maar op de lokale fb groep meer betrouwbare en snellere deals. Richtprijs op beide gelijk gezet en gevraagd om te bieden.



Wordt er toch op beide sites meteen goed gereageerd. Dus ik heb de geïnteresseerde op de fb groep gemeld dat ik even wilde afwachten op de koper van MP, en de hogere bieder van MP gezegd dat de stoelen zsm gehaald konden worden.



Krijg ik meteen een vinnige reactie terug dat het helemaal niet toegestaan is om artikelen op meerdere sites aan te bieden?! Hoe ik het in mijn hoofd haalde dat te doen want het stond in het reglement en nu had zij geen stoelen en dat was oneerlijk. Heb er zelf natuurlijk even het reglement erop nageslagen maar volgens mijn interpretatie gold het exclusief aanbieden alleen voor gratis artikelen. Toen heb ik maar meteen de hele advertentie verwijderd en ook daar kreeg ik weer reactie op, dat bieder op FB net zoveel recht had op de stoelen als de MP bieder.....Uhm, recht is een groot woord als je alleen maar een bod hebt gedaan.



De MP koper kwam meteen s avonds, met gepast geld, niet meer afdingen aan de deur, op het afgesproken tijdstip. Ga nu het fietsje van oudste ook maar eerst via MP proberen te slijten. Wil niet de hele goegemeente over me heen krijgen wat een jankerds zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Baankje1 schreef op 31 december 2016 @ 10:51:

Iemand bied tickets aan voor een festival ter overname. Reactie van iemand onder een aantal biedingen: Wat zou ik die graag winnen .Staat waarschijnlijk standaard onder de Contr.V knop
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gevraagd een kastje voor tv maar : Wel behoorlijk lang in de lengte
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Iemand vroeg laatst op de weggeefhoek om gratis kattenspeeltjes en toebehoren voor het plaatselijke asiel. Ik Had haar bericht, dolblij dat ik een zak vol speeltjes, borstel enz voor haar had en een afspraak gemaakt dat ze het kwam ophalen in het weekend op een bepaald tijdstip overdag.



Hele dag niemand gezien of gehoord terwijl de hele dag iemand thuis was.



Een week later stuur ik haar nog een bericht, waarom ze niet gekomen was. Zegt ze: ja ik was wel gekomen met mijn vader maar we stonden voor een dichte deur.. er deed niemand open. Bullshit, er is niemand aan de deur geweest.

Ik gaf haar nog 1 kans om het pakket op te halen (meer voor het idee van zielige katjes dan iets anders natuurlijk) maar zoals verwacht weer een No show en geen bericht over haar afwezigheid.



Wat een muts. Die speeltjes zullen wel voor haar eigen katten bedoeld zijn geweest
Fb herinnerde me eraan dat ik een keer een cupcake heb gekregen in ruil voor een overbodig frutsel.



Ook een keer sieraden weggegeven. Veel overleg via de chat. Bleek het een jochie te zijn die het (samen met pa) voor zijn zus kwam halen
Alle reacties Link kopieren
Ik zocht een keer een oude digitale wekkerradio en vroeg het op zo'n weggeefgroep. Normaal gesproken post ik alleen dingen die weg kunnen, nu zocht ik zelf iets.

Ik kreeg meer dan 20 pb's, koos er twee uit die dichtbij wonen en stuurde de anderen allemaal een bedankje terug en dat ik inmiddels was voorzien.

Kreeg ik van twee mensen een kwaad, echt mega pissed berichtje terug dat ik ondankbaar was en omdat zij wel iets weg wilden geven móest en zou ik het op komen halen.

Ehm, watte?!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarieAristocat schreef op 05 januari 2017 @ 08:58:

Ik zocht een keer een oude digitale wekkerradio en vroeg het op zo'n weggeefgroep. Normaal gesproken post ik alleen dingen die weg kunnen, nu zocht ik zelf iets.

Ik kreeg meer dan 20 pb's, koos er twee uit die dichtbij wonen en stuurde de anderen allemaal een bedankje terug en dat ik inmiddels was voorzien.

Kreeg ik van twee mensen een kwaad, echt mega pissed berichtje terug dat ik ondankbaar was en omdat zij wel iets weg wilden geven móest en zou ik het op komen halen.

Ehm, watte?!!!



Wees blij dat je die niet uitgekozen hebt, want waarschijnlijk is het rommel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze zelf al een fles soldaat had gemaakt, ik kan er niks van bakken:



verloot

Kon de foto niet meer vinden en heb toch alleen maar harry Potter gekeken en niet getoverd wie lust deze zal na de film loten op te halen in *plaatsnaam*

*foto van een fles martini rosé*



En dan een reactie eronder (nadat de fles weggegeven was ):

Graag slaap ik misschien toch nog vanwege aanval van pitbull die me verwond heeft
I don't know what that means.
Wauw nieuw 'zieligverhaal' variant hahahaha! Wat een verhaal zeg!
Alle reacties Link kopieren
weggeef/verkooppagina

te koop bananendozen voor 50 cent per stuk. Volgens mij is iedere supermarkt blij als je die gratis meeneemt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat een genot, dit forum!

Ook ik ben groot fan van het lezen van weggeefhoeken e.d.



Deze zag ik pas op een weggeefhoek:

Heeft iemand 1 sjoelen die niet meer wil?





En een poosje geleden zag ik dit bericht:



Adverteerder: wat asociaal zeg! *voornaam achternaam* heeft vanmorgen een fotoshoot bij mij geboekt waarbij ze haar vriend ten huwelijk zou vragen, maar ze is niet op komen dagen! Nu heb ik voor niets een uur in de kou staan wachten, ze reageert niet meer op mijn berichtjes.



Het regende uiteraard reacties, de adverteerder kreeg steun van verschillende mensen, andere mensen vonden het niet professioneel dat ze dit op een rommelmarkt plaatste. Er kwamen humoristische reacties zoals: 'ze durfde niet meer', 'ik begrijp wel dat ze niet kwam opdagen', 'veel te koud om iemand ten huwelijk te vragen', enz.



Tenslotte werd de persoon waar het om ging door iemand getagd. En deze persoon reageerde met: 'huh, hadden wij al een tijd afgesproken? Ik heb toch alleen gevraagd wat je mogelijkheden waren?'



Helaas werd de advertentie daarna verwijderd.
Hallo Lieve Facebook vrienden

Ik heb voor Vrijdag de 13de een advertentie gepost via hier dat ik nog spullen zocht voor mijn nieuw huisje in Zutphen! Diverse mensen hebben gereageerd en heb ook behoorlijk wat spullen gratis en tegen lichte vergoeding kunnen overnemen waar ik ontzettend blij mee ben. Aangezien ik een gamer ben en live doe streamen op Twitch een online streaming platform. zoek ik nog een TV liefst plat met HDMI aansluiting mocht iemand deze toevallig weg doen liefst GRATIS wil ik deze graag hebben ik moet het nu namelijk doen met een 13 inch tv waarop ik game en dat is vrij slecht en mijn budget laat het er niet toe om een nieuwe grotere tv te kopen. Formaat zou perfect zijn op 32 of groter! stuur mij een bericht als je iets in de aanbieding heb met een foto erbij

ontzettend bedankt.



p.s

Hierbij wat fotos van mijn nieuw huisje.



---

Het ergste: op de foto's is in zijn woonkamer een dure ps4 + dure virtual reality bril te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:VanilleNoire schreef op 18 januari 2017 @ 09:22:

Hallo Lieve Facebook vrienden

Ik heb voor Vrijdag de 13de een advertentie gepost via hier dat ik nog spullen zocht voor mijn nieuw huisje in Zutphen! Diverse mensen hebben gereageerd en heb ook behoorlijk wat spullen gratis en tegen lichte vergoeding kunnen overnemen waar ik ontzettend blij mee ben. Aangezien ik een gamer ben en live doe streamen op Twitch een online streaming platform. zoek ik nog een TV liefst plat met HDMI aansluiting mocht iemand deze toevallig weg doen liefst GRATIS wil ik deze graag hebben ik moet het nu namelijk doen met een 13 inch tv waarop ik game en dat is vrij slecht en mijn budget laat het er niet toe om een nieuwe grotere tv te kopen. Formaat zou perfect zijn op 32 of groter! stuur mij een bericht als je iets in de aanbieding heb met een foto erbij

ontzettend bedankt.



p.s

Hierbij wat fotos van mijn nieuw huisje.



---

Het ergste: op de foto's is in zijn woonkamer een dure ps4 + dure virtual reality bril te zien.Ach ja, prioriteiten...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:VanilleNoire schreef op 18 januari 2017 @ 09:22:

Hallo Lieve Facebook vrienden

Ik heb voor Vrijdag de 13de een advertentie gepost via hier dat ik nog spullen zocht voor mijn nieuw huisje in Zutphen! Diverse mensen hebben gereageerd en heb ook behoorlijk wat spullen gratis en tegen lichte vergoeding kunnen overnemen waar ik ontzettend blij mee ben. Aangezien ik een gamer ben en live doe streamen op Twitch een online streaming platform. zoek ik nog een TV liefst plat met HDMI aansluiting mocht iemand deze toevallig weg doen liefst GRATIS wil ik deze graag hebben ik moet het nu namelijk doen met een 13 inch tv waarop ik game en dat is vrij slecht en mijn budget laat het er niet toe om een nieuwe grotere tv te kopen. Formaat zou perfect zijn op 32 of groter! stuur mij een bericht als je iets in de aanbieding heb met een foto erbij

ontzettend bedankt.



p.s

Hierbij wat fotos van mijn nieuw huisje.



---

Het ergste: op de foto's is in zijn woonkamer een dure ps4 + dure virtual reality bril te zien.Nee!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat moet een parodie zijn toch?



Dat kan niet waar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Haha oh wat erg!
Alle reacties Link kopieren
Gezocht een tv die niet meer gebruikt wordt. Hij moet het natuurlijk wel doen. Wie dan ook je zult ons erg gelukkig maken. Ik doe dit voor mijn zoon die al een jaar in een soort instelling voor moeilijk opvoedbare kinderen. Hij heeft daar een bed, kast, bureau en een stoel. Hij woont in de wijk Wittevrouwen. Wie o wie????????????





Antwoord:



Yvon hoeveel tv's heeft u inmiddels al verkregen via deze weg? Volgens mij is het elke maand raak...Een aantal maanden geleden heb ik een tv gebracht naar Yvon die bedlegerig zou zijn. Heel graag gedaan uiteraard maar heb de afgelopen maanden nog veel vergelijkbare oproepen voor tv's van haar voorbij zien komen. Vond het een beetje vreemd worden inmiddels.







Yvon heeft nog niet gereageerd ...
Alle reacties Link kopieren




Iemand? Dan zou ik wel naar de Plejadenplein gaan waar inderdaad op 32a het clubhuis van de speeltuinvereniging zit, anders kijken die mensen zo gek op als je voor de deur van hun huis staat. Handig hoor het verkeerde adres en zelfs dat niet goed geschreven..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
@ Minnimouse: doe niet zo flauw, het is al erg zat dat dit Yvon in die korte tijd allemaal moet overkomen, bedlegerig, kind in een instelling en dan krijg je van die nietsgunners over je heen, arm mens.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel.. ik zit vooral te kijken naar die zin onderaan: Wij zouden graag vrijwillig willen weten of u komt.



Gelukkig, die mensen worden dus niet gedwongen om te luisteren als ik mij aan zou melden hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad het woord dat ze zoeken is "vrijblijvend"
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Zullen we ons ALLEMAAL via een SMSje gaan aanmelden?
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 19 januari 2017 @ 09:32:

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=590DF317[/img]



Iemand? Dan zou ik wel naar de Plejadenplein gaan waar inderdaad op 32a het clubhuis van de speeltuinvereniging zit, anders kijken die mensen zo gek op als je voor de deur van hun huis staat. Handig hoor het verkeerde adres en zelfs dat niet goed geschreven..
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:latulipe schreef op 14 december 2016 @ 07:26:

Niet weggeefhoek maar verkoophoek, niet geschoten altijd mis ofzo?



Aangeboden is een bank. Verkoper heeft de maten erbij + vraagprijs



Geintereseerde "Goedenavond. Hoe breed is hij, en wat is de richtprijs. Ik hoop niet hoog....ik leef met mijn zoon noodgedwongen van een kleine uitkering door de Partisipatie wet. €307 en een deel geld terug voor het ziekenfonds van de (a)sosiale dienst. Zitten de hockers er ook bij? Alvast bedankt....???? Ik woon al 5 jaar op een kamer bij mijn 68 jarige ouders in dus bij mij past hij nu niet. Ik kan hem wel e.v.t. opslaan. Ik kan ook ruilen tegen een stoere jongens shopper met een lang zadel en een vette dikke achterband ????. Wat roest plekken, maar mijn zoon had altijd bekijks en vooral plezier ermee. Ik heb ook nog een autostoel die een paar jaar terug, de veiligste van het jaar was. Toen via de ANWB opgezocht. ?????????????????????????????????????????"

Verkoper "Alle maten en de vraagprijs staan vermeld."

Geinteresseerde:Ik zie het...Helaas dit bedrag staat maandelijks maar heel even op mijn rekening. Rekeningen betalen, sparen voor stuudiekosten sparen voor fiets extra's voor school. Alvast proberen te sparen voor nieuwe /tweede hands zomerkleding en schoenen party'tjes verjaardagen en dan moeten we nog eten ???? enz enz. Ben 2 wervels aangeboren extra wervel kwijt. T.O.S. heet het en het Fenaumeen Syndroom type 2 heb ik ( de slagaderlijkevorm) aan de linker kant zitten ze nog vergroeit, hopelijk blijven.deze op de goede plek zitten. Het word anderds een hele riskante operatie waarvan ze mij niet kunnen vertellen hoe en of ik er dan wel uit zal komen...."

Geinteresseerde: ¨Ik geef zelf vaak dingen weg merkkleding voor mijn zoon bvb. Die ik dan ook weer gekregen hebt ????. Ik had gehoopt dat u mij en mijn zoon zou kunnen helpen. Maar ik ken uw situatie niet, dus ik zal niet oordelen."Wow.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 14 december 2016 @ 07:26:

Geinteresseerde: ¨Ik geef zelf vaak dingen weg merkkleding voor mijn zoon bvb. Die ik dan ook weer gekregen hebt ????. Ik had gehoopt dat u mij en mijn zoon zou kunnen helpen. Maar ik ken uw situatie niet, dus ik zal niet oordelen."Nu ik nog eens lees. Volgens mij moet de aanbieder minstens net zo'n zielig verhaal neerzetten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven