De koffie en thee van de oudjes...

15-01-2017 22:55 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oneerbiedige titel en ik open dit topic naar aanleiding van iets dat mijn moeder me onlangs vertelde en nare reacties die ik op Facebook lees.

De gratis koffie en thee wordt in de ouderenzorg afgeschaft, maar voor asielzoekers wordt bij wijze van de gratis koek en sopie uit de kast getrokken.

Ik ben van mening dat Nederland rijk genoeg is om beide gratis te verstrekken.

Het is een beetje klok en klepel verhaal, wie weet er het fijne van?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 16 januari 2017 @ 00:14:

Dat een AZC deprimerend is ben ik het mee eens, een bejaardenhuis lijkt me niet veel fijner.Dat ben ik met je eens, daar zou ik ook niet in de bloei van mijn leven willen zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 16 januari 2017 @ 00:13:

Och. Nu even sneu, over tien jaar zijn het de babyboomers die in de tehuizen zitten. En dat is met stip de meest verschrikkelijke generatie. Die verdienen geen gratis koffie Die willen geen koffie. Die willen hun ouwe dag katjelam of stoned doorbrengen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Point taken juul29
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 16 januari 2017 @ 00:17:

Point taken juul29 Sorry, laat me soms een beetje meeslepen
quote:Starshine-2 schreef op 15 januari 2017 @ 23:11:

[...]



mooi, slotje op het topic dan hoef ik het nooit meer te zien



Volgens mij zouden de moderators het hiermee eens moeten zijn.



Algemeen vluchtelingentopic deel 8
quote:Dormouse schreef op 15 januari 2017 @ 22:58:

Klok en klepel als in valt onder verschillende portefeuilles. De grote pot wordt verdeeld, en daarna kan geld van A niet ineens naar B geschoven worden.



Dat is veel te kort door de bocht. Bezuinigingen in de zorg zijn het resultaat van beleid dat al lang en breed was ingezet voordat de (relatief lichte) verhoging in instroom van asielzoekers op gang kwam.



En los daarvan is er geen sprake van 1 pot die op enig moment leeg is.
quote:attribuutje schreef op 16 januari 2017 @ 00:11:

Dan had die gemeente er beter voor kunnen kiezen de standaard behandelingen in beginsel te vergoeden ipv er een "onbeperkt" tot 1000 euro van te maken. Nu lijkt het ineens of iedereen maar gelijk van alles wilde omdat je er wel je gratis bonnetje uit wilde halen.Waarom zou dat beter zijn? Omdat het jou een lekkerder gevoel geeft? Je kunt als gemeente veel makkelijker gewoon een bedrag bestellen voor iedereen in een bepaalde groep. A. weet je wat het kost om te laten controleren of iedereen dan wel de "juiste" behandeling laat doen? En B waarom zou de overheid zich op zo'n microniveau moeten bemoeien met de zorg voor mensen die dat zelf niet kunnen betalen?
Bestellen = beschikbaar stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 16 januari 2017 @ 00:16:

[...]





Dat ben ik met je eens, daar zou ik ook niet in de bloei van mijn leven willen zittenDaar wil je je laatste dagen ook niet doorbrengen.. zeker niet na een werkzaam leven van 50 jaar..
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij geen lekkerder gevoel geven hoor frou frou, snap de opmerking ook niet helemaal.



Maar het is achteraf ook niet voor niets dat het bedrag drastisch is gekort, juist door de excessen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 16 januari 2017 @ 06:54:

Het zou mij geen lekkerder gevoel geven hoor frou frou, snap de opmerking ook niet helemaal.



Maar het is achteraf ook niet voor niets dat het bedrag drastisch is gekort, juist door de excessen.Drastisch gekort of gehalveerd omdat he te ruim is gebleken? Woordkeuze en toon bepalen het debat, veel meer nog dan de inhoud.
quote:attribuutje schreef op 16 januari 2017 @ 06:54:

Het zou mij geen lekkerder gevoel geven hoor frou frou, snap de opmerking ook niet helemaal.



Maar het is achteraf ook niet voor niets dat het bedrag drastisch is gekort, juist door de excessen.



Excessen? Welke dan? Als je een bedrag beschikbaar zonder aanvullende voorwaarden stelt zijn er geen excessen. Bovendien was het in dit geval de verzekeraar die het aanvullende pakket samenstelt.



Hoor jij jezelf eigenlijk wel praten?



De gemeente Bergen geeft niet aan waarom het bedrag gehalveerd is maar ik durf wel een wedje te leggen dat het niet zoveel met asielzoekers te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dat het niets met asielzoekers te maken heeft ben ik het ook mee eens, dat is mede de reden dat ik dit topic heb geopend. Om steekhoudende reacties te krijgen waarmee ik mijn omgeving ervan kan overtuigen dat het een niets met het ander te maken heeft. Ik zelf ben van mening dat er geld genoeg beschikbaar is, mits juist verdeeld.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:CenturyChild schreef op 15 januari 2017 @ 23:07:

Er wordt al jaren op ouderen en zorg bezuinigd, ook voor de grote vluchtelingenstroom al. En dat is nergens voor nodig, er is geld zat. Alleen verdwijnt het geld nu in onnodige managementlagen, absurd hoge salarissen voor bestuurders en winsten voor zorgverleners. De marktwerking is debet aan bezuinigingen in de zorg, niet de vluchtelingen, maar die krijgen heel handig de schuld, zodat onze politici niet hoeven toe te geven dat het systeem faalt. En Wilders doet daar net zo hard aan mee. Die stemt consequent tegen elk voorstel om de zorg goedkoper te maken.



Hoeveel geld gaat er naar de managementlagen en naar het daadwerkelijke werk?



(en volgens mij zijn de bezuinigingen vooral het gevolg van de oproep dat de overheid zelf eens minder geld moest uitgeven i.p.v. bezuinigingen vooral te zien als het verhogen van de eigen inkomsten door lastenverzwaring)
Alle reacties Link kopieren
Net zo een discussie eigenlijk, waarom moet iemand verantwoordelijk voor een zorgcentrum zo veel verdienen? Alhoewel ik ook weer moet bekennen dat ik geen idee heb hoe hoog dat salaris is. Ben dan weer niet zo naief dat het verlagen van zijn of haar salaris ertoe bijdraagt dat die gratis koffie of thee weer wel zou kunnen...
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven