Entertainment alle pijlers

I believe in Sherlock

01-01-2014 19:55 553 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen die met spanning uitkijken naar het nieuwe seizoen van Sherlock? Vanavond om 22.00 weten we hoe Sherlock de val heeft overleeft en belangrijker hoe John zal reageren op het nieuws dat zijn vriend niet dood is.







Voor wie nog niet verslaafd is:

Sherlock is een populaire BBC serie waarin de bekende karakters van Arthur Conan Doyle naar deze eeuw vertaald zijn. De hoofdrollen worden gespeeld door Benedict Cumberbatch als Sherlock Holmes en Martin Freeman in de rol van dokter John Watson,





http://www.imdb.com/title/tt1475582/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sherlock_(2010)

http://www.bbc.co.uk/programmes/b018ttws



Links bevatten wel milde spoilers, want seizoen 1 en 2 zijn allebei afgelopen met een cliffhanger)
Behind the scenes The Final Problem.
O ja, zusje steekt het huis in de fik als ze een jaar of 7 is. Mycroft is 7 jaar ouder, 14 dus. Maar hij zorgt er persoonlijk voor dat ze meteen uit huis geplaatst wordt. Uhu.
Alle reacties Link kopieren
Die dubbele scenes waren toch om het principe "je kijkt wel, maar niet goed genoeg" te onderstrepen?



Dus in de eerste plaats een lieve John die zegt: 'Ik neem de baby wel even", neemt het als excuus om effe met zijn oodharige chick te sms-en. etc
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Dat john niks doet als Sherlock het pistool onder zijn kin zet is omdat hij een soldier is natuurlijk
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:MollyHooper schreef op 16 januari 2017 @ 08:49:

[...]



- John zit in een waterput met een ketting rond zijn enkel, maar met een touw komt hij er wel uit

- van de eerste verdieping door een raam springen tijdens een explosie en er niets aan over houden



Past niet bij het karakter van de vorige afleveringen.Ik vond het wel een spannende aflevering, maar wel afgeraffeld.
quote:MollyHooper schreef op 16 januari 2017 @ 08:54:

O ja, zusje steekt het huis in de fik als ze een jaar of 7 is. Mycroft is 7 jaar ouder, 14 dus. Maar hij zorgt er persoonlijk voor dat ze meteen uit huis geplaatst wordt. Uhu.Nee dat was oom Rudy toch? Daar heeft Mycroft het later van overgenomen.
We were left with a wiser Holmes and Watson – “the junkie who solves crimes to get high and the Doctor who never came home from the war” – back in a rebuilt 221B, ready to crack more crimes. It was like our beloved characters had been restored to factory settings. If this was the last-ever episode, which it surely won’t be, it worked well as a sign-off.
quote:boebezoebe schreef op 16 januari 2017 @ 08:55:

Die dubbele scenes waren toch om het principe "je kijkt wel, maar niet goed genoeg" te onderstrepen?



Dus in de eerste plaats een lieve John die zegt: 'Ik neem de baby wel even", neemt het als excuus om effe met zijn oodharige chick te sms-en. etcHad gehoopt dat ze dat in de finale zouden oppakken. Samen met dat TD-12 geheugenwissergoedje.
quote:Star schreef op 16 januari 2017 @ 09:01:

[...]





Nee dat was oom Rudy toch? Daar heeft Mycroft het later van overgenomen.O ja, dat is ook zo. En toen dachten de ouders dat ze overleden was. Maar bleek toch niet zo te zijn, dus zochten ze haar op in de bunker.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 16 januari 2017 @ 08:53:

Ook voor iemand die zo'n goed geheugen heeft, mind palace and all, dat die vergeet dat hij een zusje heeft? Van alle vergezochte dingen in de serie vind ik dat een van de meest vergezochte.

Dat vond ik dan weer redelijk verklaarbaar. Het is niet ongehoord dat jonge kinderen die trauma ervaren, dat zo goed wegstoppen dat ze het vergeten.



Ik ben het eens met clemance dat er wel erg nakkelijk over van alles heen werd gestapt. Dankzij de spanning en vooral het acteerwerk werd het gered. Maar alle details die ze hadden kunnen uitwerken, daar smult het Sherlockpubliek toch van? En laten we die arme Molly gewoon zo bungelen? Het stomst vond ik de bijna paranormale gave van Euros om iedereen binnen vijf minuten compleet te hersenspoelen. Ongelooflijk goede actrice wel.



Toen Moriarty in beeld kwam... Oh mij god ik was tegelijk hyper en woedend (ik ben van de dood=dood-filosofie). En hij is gewoon een genot om van te griezelen.



De grootsheid van Sherlock vond ik prachtig, deze aflevering. Wat een held. En zo blij dat ze weer samen terug zijn in Baker St.

'Greg'.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Een paar favoriete momenten in willekeurige volgorde



Sherlock & Rosie





Mycroft ziet een baby





"Are you having an earthquake?"







Hudders for president











I Want to Break Free





"Thanks Greg"

What a nuanced anxiety
Leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Greg best een lekker ding !
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 16 januari 2017 @ 18:07:

Ik vind Greg best een lekker ding !



Aan het einde van de aflevering ging Greg nog even voor Mycroft 'zorgen'



Ik wacht geduldig op de fanfiction nav dat momentje
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat Sian Brooke voor drie rollen auditie deed, voordat ze haar vertelden dat het één dezelfde persoon was.















What a nuanced anxiety
Ik vond haar erg goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 16 januari 2017 @ 18:24:

Ik las dat Sian Brooke voor drie rollen auditie deed, voordat ze haar vertelden dat het één dezelfde persoon was.



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]Toen ik die vrouw in de bus zag, dacht in eerste instantie dat het comedienne Catherine Tate was.
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2017 @ 23:52:





Ook vond ik het einde van het spelletje tussen Euros en Sherlock een anti-climax. Even een hug en het is allemaal weer goed? Raar.



The speed of Eurus' transformation from evil genius to vulnerable child though, was this episode’s toughest sell. As soon as Sherlock solved her cry-for-help riddle and bounded up those stairs her malevolence powered down so completely that she could be trusted back in the same cell she’d effortlessly broken free of in the same prison-asylum she’d turned into her own personal human experimentation lab. That must have been some hug. He should have tried it on Moriarty and saved everyone a lot of bother.



Alle reacties Link kopieren




Waar haal je die reviews vandaan?
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:clemance schreef op 16 januari 2017 @ 18:38:

[...]





The speed of Eurus' transformation from evil genius to vulnerable child though, was this episode’s toughest sell. As soon as Sherlock solved her cry-for-help riddle and bounded up those stairs her malevolence powered down so completely that she could be trusted back in the same cell she’d effortlessly broken free of in the same prison-asylum she’d turned into her own personal human experimentation lab. That must have been some hug. He should have tried it on Moriarty and saved everyone a lot of bother.



Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 16 januari 2017 @ 18:38:

[...]





The speed of Eurus' transformation from evil genius to vulnerable child though, was this episode’s toughest sell. As soon as Sherlock solved her cry-for-help riddle and bounded up those stairs her malevolence powered down so completely that she could be trusted back in the same cell she’d effortlessly broken free of in the same prison-asylum she’d turned into her own personal human experimentation lab. That must have been some hug. He should have tried it on Moriarty and saved everyone a lot of bother.



Ah, ik was dus niet de enige die dat nogla een omslag vond. Ik zat tijdens de hug gewoon er op te wachten dat ze een mes zou trekken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:PimPom schreef op 16 januari 2017 @ 18:46:





Waar haal je die reviews vandaan?Den of Geek: http://www.denofgeek.com/uk/sherlock
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 15 januari 2017 @ 23:30:

Dat wordt geen seizoen 5.

Ik blijf hoopvol



No official announcements have been made, but according to Radio Times, "one well-placed BBC source" says there definitely won't be another series next January, though the BBC are "reasonably hopeful" of a new series in two years time.



Telegraph
2 years time
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit een hele slechte aflevering. Er zaten zo veel plot holes in, zo veel rare dingen. Of de schrijvers zijn totaal de weg kwijt geraakt, of er is iets anders aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven