Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn mond viel open toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan; 73.5!!! Dat betekent gewoon -3,5 in 2 weken tijd. Ga er vanuit dat het vooral veel vocht is, heb ook erg veel water en groene thee gedronken.

Dus deze week -2.3 totaal -3.5



Als dit nog ff 6 weken volhoudt dan heb ik zo mijn doel bereikt ;) (en dan vasthouden)
anoniem_322529 wijzigde dit bericht op 16-01-2017 11:36
Reden: rekenfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet beter mijn best gaan doen en even doorzetten. Hier vanmorgen 84.2kg dus +0.4kg deze week :(
Alle reacties Link kopieren
Hier is de weegschaal blijven staan op 83,5, dus 0,6 eraf. Het gaat niet snel maar het gaat er in elk geval wel af.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend woog ik 67,6 kilo

Deze week dus - 0,6, in totaal - 1,3.



Hier gaat het ook niet zo snel maar had voor mezelf als doelstelling -0,5 per week gesteld dus wat dat betreft gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Heel slecht weekend gehad. Vrijdag had ik al een MAG-dag, zaterdag begon goed, maar moest savonds uit eten en dan eet je toch altijd wel teveel, en heb toch niet van de gebakken aardappeltjes af kunnen blijven, het waren er niet veel (stuk of 7 partjes) maar toch... + dat alle gerechten letterlijk in de olie lagen te drijven. Wel netjes aan de spa blauw gezeten daarbij. Maar dan gisteren......... verplicht bij de mac donalds moeten eten. Het was dat of helemaal niks eten. Nou had ik natuurlijk een salade kunnen nemen, maar helaas... die Big Macs zijn zooooo lekker.

En toch ondanks het slechte weekend gaf de weegschaal 70.4 aan. Is toch weer een halve kilo eraf., dus totaal in 2 weken toch 2,1 kilo eraf



@ Frantic, bij mij staan de gewichten omgedraaid. Mijn streefgewicht is 63 en huidige gewicht 70,4.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gaf de weegschaal 83,2 kg aan. Dus het begin is er!

Ik heb mezelf ook als doel gesteld om elke avond tien sit-ups te doen en ik ben begonnen met een planking-schema. De eerste keer mag je 20 seconden doen. Ik dacht dat dat supersimpel zou zijn, maar mén dat was zwaar. Het gaat wel nu al wat beter.

Net braaf een appeltje op als tussendoortje en tijdens de lunch ga ik buiten een rondje lopen. Aanstaande donderdag weer een afspraak bij de gewichtsconsulent, daar wil ik wel positief nieuws kunnen ontvangen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jola schreef op 16 januari 2017 @ 09:14:

Ik moet beter mijn best gaan doen en even doorzetten. Hier vanmorgen 84.2kg dus +0.4kg deze week :(Weet waar je het voor doet he? Als je je doel uit ogen verliest (en het gevoel dat je erbij krijgt) dan is de stap naar opgeven erg klein. Ik heb het ook hoor, daarom heb ik opgeschreven welk positief gevoel ik zal hebben als ik het volhou.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed nessemeisje! Dat planken moet ik ook echt gaan doen maar het schiet er af en toe een beetje bij in bij mij (als in: het gebeurt eigenlijk al maanden niet terwijl ik weet dat ik het moet oppakken) Heb je die challenge ergens vandaan? Ik wil wel meedoen.



Afgelopen weekend heb ik een clinic gehad over duursport en vetverbranding. Daarin kwam naar voren dat je, als je koolhydraatrijk ontbijt voor het sporten je dus eigenlijk alleen de koolhydraten die je net gegeten hebt verbrandt en nauwelijks tot geen vet. Vanochtend heb ik dus braaf ontbeten met spinazie, tomaat en 2 eieren en vervolgens heb ik 25 km gefietst. Bij wie had de dietiste ook al weer gezegd dat je koolhydraten beter pas wat later op de dag zou kunnen eten? Dat kwam er bij mij eigenlijk ook heel duidelijk in naar voren. Ik ben benieuwd hoe dit werkt. Ik ben nog wel op zoek naar wat meer koolhydraat-arme ontbijt ideeën. Dit was wel goed te eten, maar iedere dag eieren is misschien niet heel goed voor mijn cholesterol. yoghurt/kwark/skyr eet ik liever op mijn werk, dus ik wil best iets klaarmaken thuis 's ochtends.
Alle reacties Link kopieren
@Perzikboom; Dat had mijn diëtiste inderdaad aangegeven, beter de koolhydraten bewaren voor na de middag.

Ik mag mijn ontbijt en lunch omdraaien, je zou dus in de ochtend 3 vezelrijke crackers (wasa) kunnen nemen met rijkelijk! hartig beleg.



Paar jaar geleden heb ik ook eens meegedaan met een plank challenge, ging toen geloof ik tot de 5 minuten. Dat was echt wel afzien maar het opbouwen werkte wel echt heel erg goed.

Als je googled op plank challenge krijg je verschillende schema's. Misschien ideetje om die gewoon met zijn allen vanaf NU te starten? ;)
Alle reacties Link kopieren
Nessemeisje, ik geef ook nog niet op hoor, moet mezelf alleen vaker waarschuwen dat ik op moet letten met wat ik eet. Een doel opschrijven en ophangen in de keuken is mss ook weleen goed idee.



Vandaag gaat het goed, lijstje:

O: 2 volkoren crackers met kaas en een stukje worst

T: een kwart peer, mijn zoontje wilde niet meer delen

L: 2 eieren roerbakken met champignons en paprika en een beetje geraspte kaas

T: 1x snack a jacks

D: zelfgemaakte pastasaus met courgetti pasta



En vanavond ga ik nog twee uurtjes skiën. Oefenen voor de vakantie in maart, ben nog een beginner dus ben benieuwd op ik het nog een beetje kan haha
Alle reacties Link kopieren
Hier niet zo'n best weekend gehad - vrijdag gaf de weegschaal 75+ aan, dus nu durf ik niet meer. Te confronterend. Het weekend was heel gezellig, dus niet best qua eten. Taart, chips, koekjes, alcohol, pfff. Nouja, laat mijn gewicht maar even staan, de rest van deze week knallen en dan zie ik volgende week de realiteit wel onder ogen.



De Plank-challenge vind ik trouwens super leuk!! Ik doe mee
Alle reacties Link kopieren
Nou Jola, voor vandaag ziet je lijstje er strak uit, keep it up! Verder veel mooie resultaten, top!! Hier wederom -1,1kg, zeer tevreden! Ik plank trouwens niet mee, heb 2 kapotte tussenwervelschijven.. heb zo'n challenge ooit geprobeerd, maar daarna kon ik een week niet meer sporten...
Alle reacties Link kopieren
84,8 kg vanochtend! Dus weer 1 kg eraf, in totaal nu 3,1 kg kwijt.



De meesten hier zijn wel wat kwijt, gaat lekker hier! Ik moet ook zeggen dat ik dit topic wel motiverend vind en ook een stok achter de deur om het nu eens langer dan een paar dagen vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn he.. zo blijf je er toch mee bezig!



Ik heb alle nieuwe gewichten tot nu toe ingevoerd, en de tabel een beetje opgeschoond. Mijn uitdagingen zitten deze in een etentje op zaterdag (sushi), een verjaardag op zondag en morgen een dagje naar de sauna.. We eten altijd pizza na die tijd en dat wil ook wel graag zo houden. Maar ik kies dan niet die pizza met spek en salami en ei en extra kaas Iemand enig idee hoeveel kcal er in een pizza van de pizzeria zitten??
Alle reacties Link kopieren
Hier gaf de weegschaal vanochtend 72.3 kg aan. Dus afgelopen week 0,2 kg afgevallen. Het gaat niet snel, maar er is in ieder geval wat af! En moet ook eerlijk zeggen dat ik afgelopen week mij niet aan alle gezonde voornemens heb gehouden. Al ben ik wel heel tevreden over mijn sportactiviteiten van afgelopen week( 2xcrossfit, 1x bootcamp en 1x hardgelopen). Op naar volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Ben meteen begonnen aan de 30-day plank challenge. Nieuwe week nieuwe kansen!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik was vanmorgen 70.9 kilo dat is 4 ons eraf terwijl ik goed mijn best heb gedaan.

Wel was ik afgelopen week niet fit.
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen goed bezig ik ga volgende week maandag wegen, dan ben ik weer terug van vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik ben er gisteren niet geraakt hier. Heb me wel gewogen gisteren: 78,6 kg.

Veel is het niet maar alle kleine beetjes helpen...
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog gaat iedereen toch hartstikke goed. Het gaat niet hard, maar dat hoeft ook niet, want dan komt het er alleen maar snel weer aan. Trots op iedereen :-)



Gisteren weer een goede dag gehad en lekker hardgelopen.

Vandaag alleen snotverkouden, dus nog een extra uitdaging om gezond bezig te blijven. Is toch lastiger als je niet topfit bent.



O. 2 haringen met uitjes

T. Bakje meloen (250 gram)

L. 2 volkoren boterhammen met kipfilet, tomaat en avocado.

T. Mandarijntje

A. varkenshaas met ratjetoe van geroerbakte groenten (paprike, ui, champion, wortels, courgette) met provenciaalse kruiden.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!

Wij krijgen vanavond gasten en ik heb een zeer verantwoord (al zeg ik het zelf) menu samengesteld. (het moet echt een "dinertje" zijn).

amuse/vooraf met pate en gekarameliseerde sjalot

hoofd: koolhydraatarme lasagne met courgette als lasagnabladen, zelfgemaakte tomatensaus en een extra laag van brocollimousse er tussen.

nagerecht: appels uit de oven met kaneel (en een drupje honing) met een bolletje ijs voor de liefhebber (ik dus niet!)



Gister poging gedaan om fietsband te plakken, maar dat is nog niet geslaagd. Vanmiddag wel een uurtje pilates om weer in de goede flow te komen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren 25km naar het werk gefietst, de hele dag gewerkt, en daarna 3 uur lang triathlon fietstraining. Op weg naar huis kreeg ik een lekke band (ja, alweer!) Toen kon ik de laatste 7km lopen grrrr. Uit pure frustratie heb ik toen ik thuis kwam een roze koek gegeten,...of eigenlijk waren het er 2.

Ik had om 12 uur 's nachts geen zin meer om een binnenband te vervangen dus dat moet nog (racefiets wielen dus dan is vervangen veel makkelijker en sneller dan plakken)
Alle reacties Link kopieren
Goede resultaten dames! Bij de meeste gaat het er nog goed vanaf, goed bezig zijn wij!



Jajks Loepje, ontbijten met haring? Rillingen lopen over m'n lijf, haha. Smaken verschillen!



Bjorg, dat klinkt als een heerlijk (en toch ook redelijk gezond) menu! Smakelijk alvast



Perzikboom, denk dat je die roze koeken er wel al aardig vanaf gefietst/gesport hebt.



Gisteren boodschappen gedaan, manlief heeft van die heeeerlijke chocolade koekjes gekocht. Ben vandaag vrij, hoor al de heledag de kast roepen. Maar ik blijf volhouden!!



Vanavond koolhydraatarme brocolli schotel, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmiddag een parkeerboete (90,-) omdat ik even 3 minuten ergens stond. Stom, ik was gewoon de parkeerkaart vergeten neer te leggen. Uit frustratie ben ik nu maar een cake aan het bakken.





Perzikboom; je bent wel lekker fanatiek in elk geval met sporten!



Nevobo; liggen de chocoladekoekjes nog in de kast...???



Loepje; haring als ontbijt...?! Ook niet echt mijn ding, haha!



Bjorg, klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Bjorg! Hoe is het met je enkel Perzikboom?



Hier vandaag een slechte dag, wist ik van te voren.. heerlijk een dagje naar de sauna geweest met mn zus, maar kleine porties eten horen daar niet bij..

O: 2 boterhammen filet americain en een glas optimel

L: 2 dikke boterhammen, 1 rijk belegd met kipstukjes, noten en veldsla, 1 voor de helft belegd met carpaccio en de helft met gerookte zalm

D: pizza van de pizzaria (traditie na een dagje sauna), met tomatensaus, kaas, kip, paprika en ui, 3/4 opgegeten

Geen tussendoortjes, maar dat is ook niet nodig om ruim aan mn intake te komen!!



Maargoed, het was een heerlijk dagje, het genoten! Morgen weer vroeg om te sporten, nog ff wat klusjes doen en dan een late dienst, hopelijk verbrand ik het dan weer n beetje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven