Zwanger proberen te worden van de eerste

05-10-2016 13:26 2748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,



Ik ben nieuw bij dit forum, laat ik me even voorstellen. Ik ben Elle, 23 jaar, net 2,5 week getrouwd met mijn kersverse man. Samen zijn wij bezig om zwanger te worden. Ontzettend spannend!

7 september laatste pil, 11 september nog mijn onttrekkingsbloeding gehad. En gisteren en vandaag een positieve ovulatie test gehad!

Het lijkt me leuk om met vrouwen te kletsen in hetzelfde schuitje...





NaamLeeftijdLeeftijd partnerRondeNODBijzonderhedenelleanna723306Missed abortion 8+5 Korte LFVervivaen29311 UD: 17-07-17 het is een meisje!Happy-life24271UD 7-7-17Aussie86??3lange cyclus!CaptainKitten29346 UD 23-09-17 het is een meisje!groenogig_monster3240+2 Bliss_428316UD: 29-09-17Sinnieee25281 -Saar_8731292 -AG-S30348 UD: 17-09-17Knotje27268 UD 10-09-17Bibi30306 12 april-Dookster2730 Love22293258 april-
Alle reacties Link kopieren
Sabina, ik heb het zelf niet, maar in het andere topic waarin ik meeschrijf zijn er ook meiden die echt last hebben van een somber gevoel sinds de zwangerschap. Dat zouden dus zeker wel de hormonen kunnen zijn. Vervelend voor je!
Alle reacties Link kopieren
@AGS, fijn dat je nu 'zwanger' hebt zien staan, begin je het al een beetje te geloven?



@bibi ik ben meer ongesteld sinds m'n spiraal eruit is. Maar ieder lichaam is anders, ik zou me niet te druk maken hoor. Kan je je nog herinneren hoe het was voorsat je überhaupt AC ging gebruiken?



@sabine, vervelend dat je je dat zo erg aan trekt. Het is ook allemaal verschrikkelijk wat er in de wereld om ons heen gebeurd. Hoop dat je het toch wat van je af kunt gaan zetten.



Thanks voor het aanpassen van m'n NOD in de tabel Elle!



@hier, vandaag weer wezen hardlopen, I'm in the zone! Nu nog zien vol te houden vandaag is m'n laatste dag van m'n vruchtbare periode, gaan we nog even gebruik van maken en dus morgen beginnen m'n twee weken op het wachtbankje. Dat lijkt me de lastigste wacht-tijd want dan kun je er in principe niks meer aan doen.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan eindelijk de verloskundige gebeld, 21 feb de eerste echo en dan ook meteen het hartje. 3 feb al de intake :-)
Alle reacties Link kopieren
ha meiden,

hoe gaat het met jullie?

Love....al ongesteld?

Sabina, wat rot dat je je zo voelt. Ik denk dat het inderdaad je hormonen zijn. Ik zat gisteren ook ineens bij een stom tv programma te janken. Probeer, ondanks het weer, regelmatig een wandelingetje te maken. Buitenlucht en beweging zijn goed voor je.

Goed bezig Dookster! Ik ben tijdje terug ook weer begonnen met hardlopen. We hebben in juni een hardloopwedstrijd, dan zou ik graag de 5km willen rennen. Ik hoop dat ik het red om het weer op te bouwen en vol te houden. Ik heb al jaren pijn aan mn heup, ben ook al 2x geopereerd.dus ik hoop dat de zwangerschap het niet erger maakt en dat ik gewoon lekker kan blijven rennen.

Bibi, ik zou me niet te druk maken om de hoeveelheid of duur van je menstruatie. Sowieso kan het per cyclus verschillen. En het kan per fase in je leven verschillen. Dus je kunt het eigenlijk niet vergelijken met voor je AC, tijdens je AC en nu. Ik heb ook een paar keer hele gekke korte menstruatie gehad (toen dacht ik ook even dat het miss geen menstruatie was, maar innesteling of zo). Maar verder had ik ook 2 dagen 'heftig' en dan nog 4,5 dagen iedere dag een beetje, en dan wat meer bruin dan rood.

Maus, knuffel voor jou!

Elle, hoe gaat het met jou? Menstruatie al weer voorbij? Heb je nog iets gevonden van kruiden of olieen die je wilt gaan slikken/gebruiken?

Saartje, ben jij al ongesteld geworden?

Knotje, jij bijna echo he?!
Alle reacties Link kopieren
Sabina, wat vervelend dat je dat leed allemaal op je neemt! Heb helaas geen tips.

Fijn dat de intake staat nu!



Ags, hier inmiddels de menstruatie weer voorbij idd. Ga deze cyclus proberen om de dag sex te hebben. Temperaturen is tot nu toe niet zon succes, had zaterdag ineens koorts en zondag nog verhoging. Dus hopelijk blijft het nu wat stabiel zodat ik straks mijn eisprong er wel uit kan halen. Denk dat ik toch nog niets ga slikken verder, wil het 5 rondes nog proberen en dan zien we beter. Was ook wel enige frustratie dat de huisarts een korte LF niet erkent als probleem, dat begrijp ik gewoon niet. Maar goed, vol frisse moed weer door nu.



Hoe gaat t met jou, is t al wat aan het bezinken?



Bibi, ik sluit me aan waar AGS zegt wat betreft menstrueren. Bij mij was alles eigenlijk anders dan met pil. Maar elke cyclus zie ik ook weer wat verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Love, hoe staat het er bij jou voor?
Alle reacties Link kopieren
Goed plan Elle. Fijn dat je menstruatie weer voorbij is. Kun je nu weer lekker als newly-wed aan de slag



Ik ben idd al wat gewend aan het idee. Heb nog niet echt ergens last van, behalve gevoelige borsten en beetje last van lage rug. Heb dus wel het gevoel dat er iets gaande is. Maar het gekke is dat je dus pas over 10 weken of zo iets er van zou kunnen zien. Dat klinkt nog zoooo mega lang. Maar ja, ik zou niet nu al een buik willen, want dan moet je 9 maanden met een grote buik lopen. Lijkt me ook niet fijn.

Ik merk wel dat ik het beetje spannend vind om vooruit te denken. Iedere keer zeg ik er dan achteraan: Als het tenminste allemaal goed gaat enzo.....

Er is dus wel angst, en ook realiteit, dat het mis zou kunnen gaan. Het is nog zo pril.

Hoop over ong 3 weken een afspraak te maken bij de verloskundige, zodat we het misschien op de echo kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Sabina, ik voel me ook veel emotioneler nu! Hoort er allemaal bij ben ik bang. Hoop dat je je snel beter gaat voelen.



Elle, nieuwe ronde nieuwe kansen! Ik heb een goed gevoel bij deze ronde voor jou (mark my words!).



AGS, blijft spannend! Hopelijk gaan de komende weken een beetje snel voorbij voor je.



Goed bezig met het hardlopen Dookster en AGS! Ik hoop dat ik ook weer rustig kan gaan hardlopen tegen de tijd dat mijn enkel is hersteld. Ik kan vandaag al redelijk lopen zonder krukken, dus het gaat de goeie kant op!
Alle reacties Link kopieren
Elle, goedzo frisse moed en weer door!! Knap van je!



Sabine fijn een afspraak!



Bibi, ik denk dat er weinig over te zeggen is? Bij mij is m'n aantal dagen eigenlijk hetzelfde heb alleen meer buikpijn...



AGs inderdaad best spannend die eerste weken!





@ Elle en AGs: ben nog steeds niet ongesteld...inmiddels is dag 37 aangebroken... Wordt nu wel gekkig eigenlijk. Voel vanalles rommelen in m'n buik maar om nou te zeggen dat het menstruatie pijn is?!? Onder rug blijft ook zeuren is normaal ook als m'n menstruatie komt. Verder vanmorgen met de kou opeens zere tepels ivm de kou natuurlijk reactie maar waarom dat nou zeer deed....

Kortom ik zit nog steeds te wachten....
Alle reacties Link kopieren
Oh love wat spannend en onzeker tegelijkertijd! Heb je niet zoiets van ik gooi er een testje tegen aan? Is je cyclus al eerder zo lang geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ohh Love wat spannend! Heb je nog niet getest? Jij gebruikt geen ovulatie testen toch? Anders had je een richtlijn wanneer je echt overtijd bent. Ik duim voor je!



Vervivaen, wat lief hopelijk klopt je gevoel. Al sta ik er nog steeds wat minder hoopvol in....



En alle hardlopers onder ons, chapeau!

Ik heb het ook heel fanatiek gedaan, blessure opgelopen en nooit meer gedaan. Vond het eigenlijk ook helemaal niet leuk haha.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er zoveel zwangeren zijn zal ik binnenkort eens even proberen of ik de uitgerekende data's er nog in kan zetten. (Als ik ze kan vinden)

Kunnen we met jullie meeleven naar de bevalling
Alle reacties Link kopieren
@sabine en Elle: ja dat is het hem juist m'n vorige cyclus was 37 dagen dus ik sta daar niet echt meer van te kijken eigenlijk en idd omdat ik geen ovulatie testen gebruik weet ik nu dus eigenlijk helemaal niks...behalve dat het lang duurt haha!

Maar vorige keer zat ik mezelf ook vanalles wijs te maken dus ik doe dat nu maar even niet... Blijf nog maar in de wacht wie weet wordt het nu 40 dagen belachelijk lang pfff
Alle reacties Link kopieren
ooww. love. wat maak je het spannend. ik hoop zoooo dat dit gewoon betekent dat je zwanger bent. ik ben vandaag ook even tegen de verwarming aan gaan zitten, want had het koud, en dus stijve tepels, en dat deed echt pijn. dus wilde snel opwarmen. haha
Alle reacties Link kopieren
Spannend, Love! Goed dat je je zelf probeert niet gek te maken. Hopelijk blijft je menstruatie weg en heb je over een paar dagen een positieve test in handen!



AG-S, gek he! Dat je weet dat er vanalles gebeurt in je lichaam, maar dat je er eigenlijk bijna niks van merkt, op een paar kwaaltjes na.



Nog maar 2 nachtjes slapen en dan heb ik de eerste echo! Ben zo benieuwd! Zo raar, ik kan gewoon niet negatief denken. Ik weet wel wat er nog vanalles mis kan gaan en vind het ook wel spannend woensdag. Maar m'n gedachten kunnen alleen maar positief zijn. Hoop dus niet dat ik ineens teleurgesteld raak. En terwijl ik dit typ, vind ik het ook weer gek dat ik zelfs nu geen angst of onzekerheid voel. Het is meer dat m'n verstand zegt dat die angst er hoort te zijn, maar m'n gevoel kan alleen maar denken "baby baby baby "
Alle reacties Link kopieren
Oh en Elle, hopelijk is dit jullie geluksronde! Daar duim ik voor!
Alle reacties Link kopieren
Love, wat spannend! Wanneer ga je testen als je ongesteldheid uitblijft?



Knotje, zo leuk je eerste echo! En super dat je zo positief bent ingesteld! Je zorgen maken heeft toch geen zin, je kan er sowieso niets aan doen. Goed dat je ervan geniet!



Leuk Elle als je de uitgerekende data erin zet! Mijne is 17-7-17.
Alle reacties Link kopieren
@sabina ik moet zeggen heb wel last van hormonen, maar wat jij omschrijft ken ik niet terug. Ben wel emotioneler en volgens man ook veel korter af. Wat vervivaen ook probeer naar buiten te gaan frisse lucht en zonlicht. Het is ook een donkere sombere maand januari... en mocht je die gevoelens houden bespreek dit dan ook met de verloskundige ookal is het nog maar de intake!



@knotje nog 2 dagen zo leuk!!! Wel laten weten hoe het was hoor!



@elle succes deze maand! En om de dag heb je wel grote kansen. Zolang je er ook maar plezier in houdt! Ga duimen voor je



@de andere word lekker veel geschreven maar hou het amper bij.... kan niet echt op iedereen persoonlijk reageren maar leef met jullie allemaal mee



Hier Vandaag met m'n man naar babypark geweest. We zijn een ledikantje, commode, box (was gratis!) kindermeegroeistoel en een kinderwagen rijker. En nog wat andere belangrijke accessoires. Luieremmer badje kruik enz.. voor de dekentjes en lakentjes ga ik nog eens op mn gemakje voor shoppen.



We zijn voor de kidsmill up gegaan als meegroeistoel en voor een joolz kinderwagen.



We hebben achter verschillende wagens gelopen. De joolz kwam voor ons het beste uit. Licht en goed wentbaar. Door mn lengte zaten we al gebonden aan een aantal kinderwagens en de joolz kon ik het makkelijkst besturen bijv stoepje omhoog ens.



we zijn erg blij met deze grote aankopen en voelt echt weer een stap verder in de zwangerschap!



Half/eind april word alles geleverd! Kan nu al niet wachten tot alles er is
Alle reacties Link kopieren
Super leuk dat jullie zijn wezen shoppen, Happy! Ik kan nu ook al echt fantaseren over alle spulletjes die we straks allemaal nodig hebben. Heb je de nieuwe Joolz? Wij gaan waarschijnlijk ook voor de Joolz Day2 kinderwagen. Nog even geduld haha



En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte!



Vervivaen, hoe is het met je enkel? Veel pijn of is het te doen?
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe joolz day 2 indd! Studio lijn kleur gris. We moesten ook wel voor de nieuwe joolz gaan... de duwstang bij de day kan niet zo laag als bij de day2. Ik was al eens met m'n moeder gaan voorkijken en toen was de day2 nog niet in de winkels en toen was ik best teleurgesteld dat de duwstang net 3/5 cm te hoog was dat liep voor mij niet prettig. Dus het was vanmiddag in de winkel gelijk bij de day2 kijken duwstang induwen en ja deze was wel goed! Ging helemaal happy verder shoppen.

Maar probeer ook gerust andere wagens uit dan merk je echt verschillen misschien vind je toch iets anders fijner...



Tip voor iedereen ga zelf even op het gemak 'voorkijken' een man heeft geen zin in het geslenter door een winkel. Dan weet je wat je leuk vind en waar alles ligt/staat in de winkel. We kwamen vanmiddag binnen en heb de spullen laten zien die ik mooi en handig vond en we hebben nog wel verder gekeken maar je gaat er wel sneller doorheen dan een eerste keer! Mijn man vond het iig prettig en ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk happy life zo winkelen!! Genieten!



Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest ivm mijn psychische klachten, ben doorgestuurd naar de pop-poli. Ook gezien het feit dat ik ooit al een depressie heb gehad. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat lijkt me dat geweldig, lekker ongegeneerd baby spullen shoppen in plaats van stiekem achter mijn laptop babykamers kijken, ik kan niet wachten!



@Love, balen dat je cyclus nog onregelmatig is, geeft alleen maar stress... Hoop dat je snel meer (positieve) duidelijkheid hebt.



@Sabine, goed dat je er mee naar de huisarts bent gegaan, en fijn ook dat ze het zo serieus op hebben gepakt. Hoop dat je je snel wat beter voelt, je moet gewoon lekker kunnen genieten!



@Elle, succes deze ronde!



@Hier op het wachtbankje en ik vind het maar niks, ik wil gewoon weten of het raak is Mijn kriebels zijn vandaag ook weer meer dan de afgelopen weken, ik vraag me af of dat ook met mijn cyclus te maken heeft... *Zucht* malle hormonen...
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Sabina, goed dat je die stap hebt gezet! En je moet het niet zien als falen hoor! (Zag je andere topic) Het is juist knap dat je die stap zet en geeft aan dat je je verantwoordelijk voelt voor jezelf en de zwangerschap en dat is alleen maar positief. Heb je trouwens familie of een vriendin die ervan af weet? Zodat je het met iemand kan delen als je vriend er niet is doordeweeks. En anders sowieso hier van je afschrijven he! Dikke knuffel!



Haha, heel fijn he die tijd op het wachtbankje, Dookster! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
wat lief van je knotje! ja vind het heel lastig dit gevecht met mijzelf. ik had een roze wolk verwacht, i know heeeeel naïef.

Mijn vriend, mijn moeder, een goede vriendin en mijn werkgever ( waar ik heel goed mee kan, en zij is ook zwanger ) weten er van af. dus gelukkig wel wat mensen met wie ik er over kan praten of er in ieder geval van af weten zodat ik niet steeds uitleg verschuldigd ben als ik verzuim op werk ivm afspraken of dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Trots op jou Sabina! Goed dat je naar de huisarts bent gegaan en ermee aan de slag gaat!

oooh, Dookster....vervelend he dat wachten....

super leuk happy!! ik heb daar ook al wel zin in. maar moet nog even mn geduld bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven