Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen in 2017

05-01-2017 13:38 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder waar we gebleven zijn.... samen gaan we de strijd aan tegen de kilo's.



Gezond eten, sporten en elkaar steunen tijdens zwakke momenten en elkaar motiveren.





Maandag is de weegdag! Vlammetje houdt de tabel bij, wil je graag in de tabel stuur dan je gegevens (naam, leeftijd, lengte, startgewicht, streefgewicht en aantal kilo's verloren) in een PB aan Vlammetje!

Sta je al in de tabel, stuur dan iedere maandag een PB aan Vlammetje met je huidige gewicht en aantal verloren kilo's.

Bedankt!

Succes allemaal!





NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......
Goedemorgen dames!



77,7 valt mee met voor de kerst Gruffalo! Het is nu wel even de knop omzetten en weer doorgaan....



Mijn project gaat nog wel even duren. Het is een eigen onderneming die ik aan het opzetten ben, dus er zit eigenlijk geen eind datum aan vast... Begin februari ga ik mijn plannen presenteren aan een groep stakeholders die mij (hopelijk) willen ondersteunen en als dat lukt gaan we op zoek naar fondsen etc om de projecten echt op te starten. Op termijn hoop ik 1 of 2 dagen in de week minder voor een baas te gaan werken en de tijd die ik mijn eigen onderneming stop betaald te krijgen. Maar voor het zover is zijn we wel minimaal een half jaar verder denk ik Tot die tijd is het even flink door buffelen!



Mijn weekend was (zoals altijd) wat minder afvallerig, maar toch heb ik het nog netjes weten te houden! Alleen zaterdag was wel echt een zondige dag Maar nu weer aan het werk en weer op de gezonde tour! Mijn lijstje voor vandaag:

O: Magere kwark met walnoten en een beetje geraspte pure chocola

T: grapefruit

L: volkoren bol met humus en wat rauwkost (tomaat, paprika, komkommer)

T: nog een volkoren bol met humus

A: bieten-aardappelstampot met pecannoten



:in de avond: sporten en achteraf misschien nog een schaaltje yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
De knop is weer om!



Standaard ontbijt ; Twee koppen thee, kiwi, yakult en 2 crackers met smeerkaas.

Veel bewegen, lopen en geen snoep of koekjes meer.



Heb alleen geen tijd om me te wegen vandaag, dat wordt pas morgen of woensdag in de sportschool... of ik sla één week over en weeg me volgende week maandag. Ik wil 't op dit moment eigenlijk niet eens precies weten haha..... ontkenningsfase ;).



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zit ik ook in, Floor. Maar toch op de weegschaal gaan staan. Yup, weer 2 kg erbij. Ik weeg nu 77. Maar de knop is ook bij weer om. We gaan er weer voor. De verjaardagen zijn achter de rug, ik heb dan nog wel een etentje gekregen en een high tea, maar die plan ik wel een paar maanden verderop, als ik weer de nodige kiloos kwijt ben.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanochtend 66,4.

Weet niet hoe accuraat dit is aangezien ik zondag 66,9 woog..



Heb vandaag een beetje een vreetdag. Net een heel pak mergpijpjes opgegeten

Ben gewoon een beetje aan het stress-eten en probeer een beetje een boost te krijgen.

Werkt tot nu toe niet echt zo goed.. straks maar even een dutje doen
Alle reacties Link kopieren
Ben vergeten te wegen vanochtend! Stom, de maandagochtend is steeds zo hectisch en dan vergeet ik dat. Ik denk dat er nog niet zoveel aan veranderd is ten opzichte van de tabel dus ik doe volgende week even weer mee.
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575geen updateVlammetje-1311.73 74,2680,773,5geen updateKraaienpootje311.777670373…...BriannaF?1.6385,45910,475Geen updateSyfean451.7098,37816,182,2…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......



Ik zie dat sommige mensen wel willen meeschrijven maar heb geen gegevens voor in de tabel ontvangen via pb. Mocht je in de tabel willen geef het dan even door via PB! Ik kan het niet met teruglezen allemaal bij langs gaan, kost echt teveel tijd.



Verder heb ik van een aantal het totaal aantal verloren kilo's ook ontvangen, dat is heel fijn! Van een paar ook alleen het huidige gewicht, willen jullie dat volgende keer beide doorgeven? Dus huidige gewicht + totaal aantal verloren kilo's? dat scheelt mij weer rekenen.



Ik hou in de tabel bij wie geen update geeft zodat we makkelijker de inactieve schrijvers kunnen herkennen en eventueel uit de tabel verwijderen. Maar 1 keer geen update betekent absoluut niet dat ik je de volgende keer verwijder hoor! Is meer zodat ik het kan bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
vlammetje jammer dat je het vergeten bent, het ritme moet er weer in komen in het nieuwe jaar. volgende week komt het vanzelf weer.



oestertje 66,4 is gewoon het getal voor deze week. het schommelt sowieso erg door vocht, hormonen enzovoort. jammer van de mergpijpjes!



brianna nog gefeliciteerd met je verjaardag! en die high tea wordt gewoon een superbeloning voor als je straks op de 75 zit!



floor die ontkenningsfase is me iets te bekend vandaar dat ik me moest wegen vanmorgen, om echt serieus bezig te gaan. nondeju 77 ik wil naar de 70!



kraaienpootje, mooi lijstje. En wat een mooi doel om voor bezig te zijn, van werken in loondienst naar je eigen bedrijf. dat het stress geeft kan ik me voorstellen, nu heb je allebei!



Ik had vandaag een ziekenhuis-controle-dag met mijn jongste. Niets ernstigs, gewoon een dag samen op pad. We hebben in het centrum van nijmegen geluncht, ik met vloerbrood-carpaccio dus wel ok. Maar toen we daarna buiten liepen kwamen we zo'n stroopwafeltentje tegen waar je warme stroopwafel kan halen. en het was zo koud en guur!!! dus helaas.... maar verder gaat het wel prima, tussendoor vanmorgen nog een banaan gehad en nu de rest van de dag geen tussendoortjes meer.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
@floorfaber, ik ben gelukkig weer beter. Kleine meid moet wel aan de antibiotica omdat de oorontsteking niet weg wil. Dus nog steeds niet ziektevrij hier maar we gaan wel de goede kant op. Nu wil ik er weer vol tegenaan!



Wie overtuigt mee even? Er staat hier een heerlijke tompouce speciaal voor mij gekocht. Ik denk dat ik ga bezwijken, kan iemand me tegenhouden?
Niet doen Vlammetje! Denk aan je doel! Waar wordt je op lange termijn gelukkiger van: een paar kilo kwijt of nu een tompouce

En denk aan hoe goed je je voelt vanavond als je nu sterk bent en de tompouce afslaat!
Alle reacties Link kopieren
neeee vlammetje niet doen! denk aan de halve kilo extra die de tompouce er bij zet! niet doen, niet doen, niet doen!!!



(alhoewel ie vast erg lekker is )
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Geef de tompouce aan je buren! Worden zij blij van. En anders misschien in de vriezer? Zal toch wel kunnen?

Net even gegoogled en er zitten tussen de 300-400 calorieën in. Dus tenzij het qua calorieën nog past zou ik het laten staan.
Alle reacties Link kopieren
En vlammetje ben je nog bezweken? Ik zou hem niet hebben kunnen weerstaan. Het gaat best lekker hier. Nog 4 kilo dan ben ik op mijn gewicht wat ik in het begin hadden bedacht. Toen dacht ik nog het nooit te kunnen halen. Maar de knop is echt om. Het is zelfs zo dat ik er over zit te denken om door te gaan voor de 72 kilo. Mijn bmi.

Beterschap allemaal en succes deze week.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezweken onder de druk helaas. Vandaag was een slechte dag, morgen nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
Je bent vandaag niet de enige haha. Ik durf niet eens in te schatten hoeveel calorieën ik vandaag heb gegeten. Maar goed, een keer moet kunnen toch ;)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad volgens mij moet je zo af en toe lekker toegeven da hou je het langer vol.
Ah balen Vlammetje!

En goed bezig Syfean!

Ik heb vandaag een goede dag gehad zelfs nog iets minder gegeten dan ik van te voren gepland had! Nu lekker slapen :-)
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Vlammetje jammer maar helaas, wel heeuul erg lekker zo'n tompouce!! Mmm lang niet meer gehad... water loopt me al in de mond.



Ik kreeg gisteravond tijdens een workshopavond een hele grote doos luxe bonbons van de beste bakker uit de stad. Wel 50 bonbons, ik kwam thuis en heb er 3 genomen... kon het niet laten, heb ze daarna gauw weggezet en mag er nu 1 a 2 per dag. Mits ik een uur wandel!

Verder merk ik dat ik heel veel chips at... gewoon een bakje hier en daar, een handje... de chips heb ik nu weggestreept, nu de chocolade eigenlijk nog, maar doe dat maar eens met 50 bonbons ehhh 47 bonbons in je kast! ;)



Snel aan het werk maar weer, ik zet de topic in de openingspost.

Vandaag een flinke wandeling maken en eten volgens de schijf van 5.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
he allemaal



vlammetje jammer van de tompouce, ik hoop dat je er wel van gesmuld hebt! en vandaag weer een nieuwe dag.



floor die bonbons klinkt ook goed, knap dat je het maar bij drie gelaten hebt. maar ja nu van de andere 47 afblijven!



bij mij gaat ie goed, vanmorgen lekker gesport en in de pauze nog een half uur gewandeld met een collega. en dan vanavond nog een keer sporten...alhoewel ik twijfel om dat naar donderdagavond te verplaatsen.



planning voor vandaag:

o cornflakes met melk

t banaan

l italiaanse bol met rosbief, krentenbol, verse jus

t schaaltje magere kwark met honing en walnoten

d spinaziestamppot met stukje kip
The past may be in tatters
But today is all that matters
Oh 50 bonbons... Ik had mezelf echt misselijk gegeten. Ik kan echt niet van dingen afblijven die in huis zijn, chocola al helemaal niet!! Dus knap van je Floor!! Om die reden koop ik ook iedere 2 weken 1 reep pure chocola, die bij mijn vriend thuis ligt. Dan kan ik daar alleen van snoepen als ik daar ben (meestal alleen in het weekend) en gedraag me thuis een stuk netter



Mooi lijstje Gruffalo!



Ik heb eergisteren en gisteren intensief gesport. Ik merk vandaag ook dat ik meer honger heb Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermoutpap met mango

T: Italiaanse bol met humus

L: 2 volkoren boterhammen met gekookt ei en schaaltje rauwkost (tomaat, paprika, komkommer)

T: volkoren boterham met pindakaas en een stukje pure chocola (ik had een klein stukje van mijn voorraad op kantoor gelegd )

A: Weet ik nog niet, maar iets met paprikasoep, 1 zoete aardappel een hoop groenten en champignons denk ik (restjes in de koelkast).
Dames

Ik meld me ook weer! Mag ik weer meeschrijven? Heb blijkbaar een stok achter de deur nodig, want de pondjes vliegen er weer aan.

Na het wegwerken van 2 cornetto's besloten het roer weer om te gooien.

Ik hoef niet in de tabel. Stel het wegen ook nog even uit
Haha welkom terug Jejoue! Weg met die cornetto's en weer gezellig mee gezond doen!
Dankjewel, Kraaienpootje!

Heb er weer zin in. Voel me nu gewoon vadsig.

Succes allen!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ga met jullie meedoen! Heb mijn gegevens voor de tabel naar Floor gestuurd.

Ik ben Hoetepetoet, 42 jaar, en wil graag 20 kilo afvallen. Dat ga ik doen door gezond te eten en veel te bewegen. Want daar zit 'm nou net de kneep, ik heb een kantoorbaan en verbrand dus veel te weinig.

Ik heb een abonnement bij een fitnesscentrum dat 24/7 open is en ik ben er sinds 8 januari al 7 keer geweest.



Mijn eetlijstje van vandaag:

O: omelet van 2 eieren met roerbakgroenten

T: appel

L: 2 volkoren boterhammen met kaas en komkommer

T: Rijstwafel

A: bloemkool, aardappels en een gehaktbal

Na het sporten vanavond nog milde franse kwark



En ik moet ook meer water drinken



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
he hoetepetoet welkom! mooi lijstje, en goed bezig met het sporten. dat gaat vast goed komen.



jejoue leuk dat jij er ook weer bij bent! cornetto's nu met dit weer, dat snap ik niet. als ik zondig dan juist met warme of vette dingen zoals chocolademelk, kaasfondue, ...



kraaienpootje mooi lijstje en slim om dat zo te doen met die chocolade. dan kun je toch zo nu en dan er van genieten maar dan is niet meteen de hele reep op.



bij mij gaat het prima, gisteravond toch gaan sporten...trots op mezelf.



lijstje van vandaag:

o cornflakes met melk

l stuk clubsandwich (met nauwelijks saus), kom bosvruchtenkwark, verse jus

d brood, kip, tomaat en sla en wat saus er bij

t stukje chocolade of bakje kwark



hmmm niet zo heel gezond als ik het zo zie. dat kan beter!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik vind het een goed lijstje, gruffalo. Well done.

Hier:

O Kefir, müesli, Crüesli

L volk.brood, filet Americain, gesneden sjalotje

D fusilli-pasta, tartaar geruld, Mexicaanse groentenmix, tom.puree, ketchup.



Ik kreeg een nieuwe pot paprikapuree niet open. Irritant.



(De rest Cornetto's in de vriezer lokken!

Dol op ijs!)



Hoetepetoet: bevalt de sportschool?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven