Ruzies niet uitpraten

16-01-2017 08:32 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend was het weer zover; gigantische ruzie gehad met man. Het kwam helaas zelfs zover dat hij een meubelstuk sloopte uit drift. Wat er daarna gebeurt is altijd hetzelfde liedje. Ik wil de ruzie uitpraten, hij niet. Hij gebruikt eerst een aantal dagen de silent treatment en gaat daarna over tot de orde van de dag.



Ik pik dat niet meer. Heb ik veel te lang wel gedaan, meer dan 20 jaar. Dom van mij. Wat er als klap op de vuurpijl gebeurt is dat hij terwijl de ruzie niet uitgepraat is wel sex wilt. Ik kan dat dus niet. Voor hem weer reden om het slachtoffer uit te gaan hangen. Maar ik kan geen sex hebben met iemand die de dag ervoor volledig door het lint is gegaan, onze kinderen bang heeft gemaakt want die waren er bij, enz.



Ik heb vanmorgen aangegeven dat dit niet door kan gaan en dat er gepraat moet worden. Desnoods met een derde erbij. Hij begrijpt niet waar ik het over hebt. En dat vind ik nog het meest schokkende; hij begrijpt werkelijk niet dat ik hier "zo zwaar" over doet.



Ik vind zijn gedrag niet normaal. Hij wel want; er werden dingen gedaan tegen zijn wil. Zijn wil......dat is waar het altijd om draait. Maar we leven in een huis met 4 personen ( 2 kinderen). Met ieder een eigen wil.



Mijn grote aandeel hierin is dat ik al 20 jaar dit gedrag gepikt heb. Altijd toegeven voor de lieve vrede. Dit keer gaf ik niet toe en dat resulteerde in een compleet flippen van zijn kant en het slopen van een meubelstuk. Bizar.....
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 16 januari 2017 @ 12:15:

De vorige keer van die agressie aanval was overigens niet tijdens een ruzie van ons. Toen deed een boor het telkens niet (de accu was waarschijnlijk kapot) en toen vloog de boor door de lucht. En een hoop gevloek en getier enz. Wat er verder precies achter die uitbarsting zat weet ik niet.

Mijn partner heeft daar ook een handje van. Vloekt en tiert bij het klussen (het echt klussen, niet tijdens seks-om-een-baby ). Hij begon daar echt last van te krijgen. Omdat hij het thuis deed, en ik er schoon genoeg van had. Maar ook op zijn werk werd hij er op aangesproken. Hij heeft daar hulp bij gezocht. Zijn woede zat hem zelf in de weg
Alle reacties Link kopieren
Maar.. wat is die uiterlijke verandering dan dat je man daar zo boos om wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 16 januari 2017 @ 12:15:

Echtscheiding is inderdaad niet aan de orde. Ik denk inderdaad dat hij zich niet gehoord voelt en zich dan overruled voelt. Dat is natuurlijk ook een rotgevoel maar ga daar anders mee om.



De vorige keer van die agressie aanval was overigens niet tijdens een ruzie van ons. Toen deed een boor het telkens niet (de accu was waarschijnlijk kapot) en toen vloog de boor door de lucht. En een hoop gevloek en getier enz. Wat er verder precies achter die uitbarsting zat weet ik niet.



Dat vond ik een stuk minder ernstig dan deze keer.

Lief hoe je excuses verzint voor zijn wangedrag.

Die arme kerel inderdaad...voelt zich niet gehoord en gaat daarom meubels slopen.

Als je je afvraagt of dit normaal is - nee, dit is niet normaal en ook silent treatment is niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 16 januari 2017 @ 12:27:

Maar.. wat is die uiterlijke verandering dan dat je man daar zo boos om wordt?Een helix piercing.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, silent treatment is verschrikkelijk. Zo'n ontzettend machtsspelletje. Het maakt veel kapot.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 16 januari 2017 @ 12:47:

[...]





Een helix piercing.Wat een aansteller dan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb je het zelf niet door, maar dit is iets wat al 20 jaar speelt en er langzaam ingeslopen is. Steeds praatte je het goed omde lieve vrede te bewaren en kon hij jullie rustig in zijn macht krijgen. Een silent treatment is niet normaal!!! Dat doet pijn en dat verdien je niet. Sterker nog, het valt onder emotionele mishandeling. Om nog maar te zwijgen over geweld. Deze man geeft zijn fouten niet toe (en dat zal heel moeilijk zijn om hem dit in te laten zien, ik heb er een hard hoofd in) en daar zijn jij en de kinderen de dupe van!! Bah! Kies voor jezelf en je kinderen TO en verlaat hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het een beetje, mijn man kan flink gefrustreerd en bozig raken, maar vermijdt tegelijkertijd het liefst confrontaties. Dat geeft een soort machteloosheid bij hem waar hij heel onredelijk van kan worden. Als ik daar in meega word ik ook ontstellend onredelijk, dus dat heb ik afgeleerd



Bij ons werkt het als ik rustig aangeef dat ik iets vervelend of kwetsend vind, en we hebben jaren terug afgesproken dat hij een dag of twee, drie een ruzie mag 'overdenken', dat heeft hij nodig, maar dat hij er dan wel op moet terugkomen omdat ik uitpraten nodig heb. Een compromis dat niet geheel natuurlijk voelt voor ons allebei, maar wel uitstekend werkt hier.



Naar eigen ervaring zou ik zeggen dat op vriendelijke wijze je poot stijf houden hierin het beste werkt. Aangeven dat je het niet fijn vindt hoe ruzies gaan, en dat je pas seks kunt en wil hebben wanneer het uitgepraat is. Tegelijkertijd duidelijk zijn in dat je zijn mening en visie respecteert, ernaar luistert en het serieus neemt, ook als je uiteindelijk aangeeft dat je het zelf anders ziet. Hij klinkt niet alsof hij het gevoel heeft werkelijk inspraak te hebben, of dat nu echt zo is of niet. Daar zou ik aandacht aan besteden samen.
Alle reacties Link kopieren
Weer een ziek egoïstische klootzak. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksehazel schreef op 16 januari 2017 @ 15:50:

Bij ons werkt het als ik rustig aangeef dat ik iets vervelend of kwetsend vind, en we hebben jaren terug afgesproken dat hij een dag of twee, drie een ruzie mag 'overdenken', dat heeft hij nodig, maar dat hij er dan wel op moet terugkomen omdat ik uitpraten nodig heb.



daar heb ik altijd behoefte aan. Vooral als het om iets gaat, wat blijkbaar bij mij zit. Waar ik zelf heel boos om wordt oid. Dat ik even een paar dagen moet herkauwen en doordenken, wat er toch dwarszit.

Mijn partner heeft dat moeten leren, die flapt er het liefst alles direct uit
Alle reacties Link kopieren
Mijn vaders wil was ook wet, vond hij. En als ie zn zin niet kreeg, ging ie ook gek doen. Echt niet omdat ie zich niet gehoord voelde hoor. Gewoon omdat we hem niet gehoorzaamde.



Sommige mensen zijn nou eenmaal een beetje kniftig op dat gebied. Jammer dat je al 20 jaar op je tenen hebt gelopen voor hem. Dat dit pas de tweede keer was dat ie zo'n woedeaanval kreeg, is namelijk echt niet zijn 'verdienste'.
Het kwam helaas zelfs zover dat hij een meubelstuk sloopte uit drift.



Fuck hee, dan ben je toch meteen uitgepraat?
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 16 januari 2017 @ 10:59:

of je verbreekt de relatie en mag hij het huis uit.Waarom hij ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 16 januari 2017 @ 11:25:

KennyBee, zijn mening wordt ook gerespecteerd. Natuurlijk mag hij de verandering niet mooi of niet leuk vinden. Maar dat wil niet zeggen dat kind deze verandering niet mag doorzetten. Alleen maar omdat papa dat niet mooi vindt.Nou vind ik het nog wel een verschil of kind van lang naar kort haar wil, of dat kind graag een - ook nog idiote - tattoo wil. En dan vind ik leeftijd ook nog wel een dingetje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 januari 2017 @ 15:56:

[...]



daar heb ik altijd behoefte aan. Vooral als het om iets gaat, wat blijkbaar bij mij zit. Waar ik zelf heel boos om wordt oid. Dat ik even een paar dagen moet herkauwen en doordenken, wat er toch dwarszit.

Mijn partner heeft dat moeten leren, die flapt er het liefst alles direct uitJa heel herkenbaar, hij heeft precies hetzelfde. En ik ben denk ik meer zoals jouw partner, ik heb idd ook moeten leren om het maar even te laten gaan ipv nu nu nu!
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 16 januari 2017 @ 11:07:.



Gelukkig komen de geweldsuitbarstingen zelden voor. In al de voorgaande jaren is dat nog maar 1x eerder voorgekomen. 8 jaar geleden ofzo voor het laatst.



Als dit blijkbaar een zeldzaam iets is, ben ik benieuwd waarom je je topic begint met 'Dit weekend was het weer zover'. Dan lijkt het er toch op dat jullie vaker problemen hebben of dat jou wel echt iets dwars zit. Pas op dat je je eigen onvrede niet teveel onder het tapijt moffelt.

Het lijkt mij de moeite waard om goed te leren communiceren met elkaar via een relatietherapeut, dat scheelt jullie beiden waarschijnlijk een hoop frustratie.



En oh, voor de leesbaarheid: hij wil ('hij wilt' bestaat niet), hij accepteert.
Alle reacties Link kopieren
Kind komt dus met piercing wens. Jij zegt ja terwijl pa het niet wil ?

Zou ik ook van uit mijn panty flippen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ter verduidelijking; met dit weekend was het weer zover, bedoel ik dat we een meningsverschil hadden. Dat gebeurt de laatste tijd nog al eens. En op de een of andere manier altijd in het weekend

Dus de laatste tijd worden daar nog al wat weekenden door verziekt.



Het gekke is nu dus dat hij vanavond thuis komt en waarschijnlijk doet alsof er helemaal niets aan de hand is. Ik snap daar werkelijk niets van. En hij snapt van mij dan weer niet dat ik niet kan zeggen; zand erover we hebben het er niet meer over. Hoewel.....dat is wat er dan inderdaad gebeurt; we hebben het er niet meer over maar ik blijf er in mijn hoofd aan het doormalen.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 16 januari 2017 @ 16:47:

Ter verduidelijking; met dit weekend was het weer zover, bedoel ik dat we een meningsverschil hadden. Dat gebeurt de laatste tijd nog al eens. En op de een of andere manier altijd in het weekend

Dus de laatste tijd worden daar nog al wat weekenden door verziekt.



Het gekke is nu dus dat hij vanavond thuis komt en waarschijnlijk doet alsof er helemaal niets aan de hand is. Ik snap daar werkelijk niets van. En hij snapt van mij dan weer niet dat ik niet kan zeggen; zand erover we hebben het er niet meer over. Hoewel.....dat is wat er dan inderdaad gebeurt; we hebben het er niet meer over maar ik blijf er in mijn hoofd aan het doormalen.Hoe oud zijn jullie kinderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
14 en 11
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 januari 2017 @ 16:45:

Kind komt dus met piercing wens. Jij zegt ja terwijl pa het niet wil ?

Zou ik ook van uit mijn panty flippen.Dat zat ik ook te denken. Ook als ik het in principe ok zou vinden, zou de mening van mijn man toch net zo zwaar wegen. Als hij er dan echt niet akkoord mee is, wordt dat niet van tafel geveegd maar betekent dat dat we het er met z'n twee nog 's over gaan hebben maar voor nu is het antwoord dan gewoon 'nee'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens wat gelezen over de hersenen van mannen en vrouwen en volgens die theorie is dit ook een man-vrouwverschil. Praten over emoties is vaak een opluchting voor vrouwen. Praten over emoties is vaak een kwelling voor mannen. Het is al vervelend genoeg dat er ruzie is, en dan moeten ze er óók nog eens over praten. Praten lucht ze meestal niet op. Iets fysieks gaan doen om het probleem om te lossen (en als dat niet kan, iets fysieks slopen...?), helpt wel. En dan moeten ze ook nog praten met hun emotionele vrouwen, van wie ze dan niks snappen, en waarbij ze het waarschijnlijk toch niet goed kunnen doen, al proberen ze het wel. Dus gewoon doorstruisvogelen en intern alles 'oplossen' lijkt dan misschien de beste optie voor hem.

Als dit klopt, dan is er vast een middenweg te vinden, en die begint bij begrip voor elkaar. En ook bij een sloopverbod ;)

Beetje generaliserend dit, maar in grote lijnen denk ik best herkenbaar voor veel stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 16 januari 2017 @ 16:53:

14 en 11En jij vindt dus dat die van 14 zelf mag weten hoeveel gaten dat ze laat maken in haar lichaam ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je 14e of 11e jarige wil een helix piercing en jij had al ja gezegd?



Kijk ik vind spullen slopen echt debiel maar ik zou als vader hier ook niet blij van worden. En dan heb ik zelf 2 piercings. Waarom moet dat op je 14e?
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat je man vindt dat jij en die van 14 samen spannen tegen hem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven