Eind maart 2017 uitgerekend

01-08-2016 15:08 2706 berichten
NaamLeeftijd/leeftijd partnerUitgerekende datumOudere kinderenGeslachtGeboorte/bevallingKimJ2526/2522-03-20170Meisje31-03 bevallen van een dochter!Madiran29/3326-03-20173Verrassing13-03 bevallen van een zoon!Globetrotter9125/3024-03-20170VerrassingPurdey197738/4825-03-20170Verrassing09-04 bevallen van een dochter!Fruitsalad29/3523-03-20170Jongetje03-03 bevallen van een zoon!Pinnetje27/2725-03-20170Meisje28-03 bevallen van een dochter!Bosje1524/2829-03-20171Jongetje26-03 bevallen van een zoon!Schelp8728/2721-03-20170Verrassing23-03 bevallen van een dochter!Happymommy2727/2722-03-20171MeisjeVi00ltje-199026/2921-03-20170JongetjeZeeuwse8828/3327-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Sunshine24627/3023-03-20170Jongetje13-02 bevallen van een zoon!Procne29/3027-03-20170Meisje06-04 bevallen van een dochter!Ice-lady28/2824-03-20170Meisje16-03 bevallen van een dochter!Floortje198134/3801-04-20170Jongetje10-03 bevallen van een zoon!Wortelsap22/3327-03-20170Meisje28-02 bevallen van een dochter!Mama123429/2729-03-20171Jongetje06-03 bevallen van een zoon!Ingeow27/3126-03-20170Meisje20-03 bevallen van een dochter!Minichibi-201625/2518-03-20170JongetjeAirballoon8828/2717-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Mels12323/2723-03-20171MeisjeJazzie8432/3828-03-20171Meisje06-04 bevallen van een dochter!Nogablok?19-03-20171Jongetje27-03 bevallen van een zoon!Irmsz31/2829-03-20170Meisje02-04 bevallen van een dochter!Honingbijtje?20-03-20171Meisje03-04 bevallen van een dochter!
Alle reacties Link kopieren
Ook even weer een update vanuit Zwitserland.

Hier alles goed, even wat rustiger op het werk na een drukke periode. Echo gehad 2 weken geleden en bloedonderzoek. Met de kleine was alles goed, ligt een klein beetje voor op schema. Er kwam wel uit mijn bloedonderzoek dat ik te weinig ijzer heb, alhoewel mijn hb waarde goed was, dus hoe ze dat precies vaststellen is mij een raadsel maar goed, afgelopen week een ijzerinfuus gehad. En over anderhalve week weer eentje. Bijna alle zwangere vrouwen die ik ken hebben het ook gehad dus het zal wel een vrij normale procedure hier zijn.

7 februari heb ik weer een echo. Alles komt nu wel snel dichterbij, al een paar x bij de gemeente geweest om dingen te vragen en te regelen. Alvast de baby voorinschrijven bij de zorgverzekering. Allemaal dingen die op je af komen en waar je nu aan moet denken die in Nederland veel vanzelfsprekender zijn of makkelijker te regelen.

Qua kwaaltjes mag ik nog steeds niet klagen, ik vind het echt superfijn om zwanger te zijn, ik mis alleen dat ik bijvoorbeeld niet kan skiën.

Het is nog onzeker wanneer ik met verlof ga, alles gaat nu nog super goed, en hier word je dan ziek geschreven, ik wil eigenlijk minstens, afhankelijk van hoe het gaat, doorwerken tot en met begin maart.

Ik heb nog geen last van nesteldrang, ik ben wel wat beter in de huishouding op het moment en vriendlief is er ook bewust van dat hij meer moet gaan doen, dus dat is wel fijn.

Ik zit er over na te denken om nog een soort van fotoshoot te doen, is er iemand die dat gaat doen en met hoeveel weken?

Fijne blauwe maandag
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik vandaag weer contact gehad met een fotograaf die vorig jaar foto's van ons heeft genomen. Zij gaat in mijn week 36/37 weer foto's van me maken samen met de honden. Mijn vriend wil niet op de foto maar gaat wel mee. Ik denk dat ie toch wel een keer er tussen staat

Volgens de fotograaf is de beste periode tussen week 34 en 38. Ik voel me nu al zo groot...



Over kwaaltjes. Ik ben nu 30 weken en 2 dagen. Sinds vrijdag heb ik last van mijn heupen en schaambeen. Dat het zeer doet dat is vervelend maar ik hoop dat die bekkenpijn niet te erg wordt zodat ik eerder moet stoppen met werken of zo. Ik heb een bureau baan dus dat is het probleem niet. Gisteren zijn we gaan zwemmen en ik moet zeggen dat het nu beter gaat.

Aanstaande woensdag heb ik weer een controle bij de VK. Alleen luisteren naar het hartje. De vorige keer was mijn ijzer-gehalte hartstikke goed. Ik voel me ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Een berichtje vanuit oostenrijk

Net heel veel gewandeld pfoe wat een rit! Maar voelt nu wel lekker, nu languit op de bank en me laten verzorgen..



Hier ga ik geen foto's laten maken .. wij hebben een 3d echo gedaan en vond dat al duur zat.

Hier was het ijzergehalte mooi binnen de lijnen dus dat scheelt.
Carpe diem
Irms, leuk om te lezen hoe het je in zwitserland afgaat. Tot begin maart werken, hoever ben je dan? En kennen ze uberhaupt geen verlof daar ? Het kan wel zo zijn met je ijzer dat je hb goed is maar je ijzervoorraad te laag, had ik blijkbaar ook begin vd zwangerschap. Wij hebben nooit zo'n shoot gedaan, maar ik zou het zelf denk ik rond de 35 weken doen? Vanaf 38 weken begon hier bij de eerste het vocht vasthouden dus ik ben blij dat ik daar geen fotos meer van heb



Purdey; balen van de last aan je bekken. Ging het na het zwemmen oke ? Hoop dat t niet al te erg wordt voor je.



He lekker Kim, uit oostenrijk! Zijn jullie op vakantie ?



Ik zit sinds deze week thuis. Baal gigantisch maar het was op dringend advies van de gyneacoloog. Ben sinds vorige week over gedragen aan de gyn, ivm achterstand baby. Hebben het de afgelopen 4 weken gevolgd en baby is amper aangekomen. Aangezien het thuis ook niet echt te doen is om rustig aan te doen, nu dus volledig in de ziektewet om iig de rust waar t kan te pakken. Ben benieuwd hoe de komende tijd gaat. Onze oudste was ook klein, dus ga er maar gewoon vanuit dat t allemaal oke gaat en er een kleintje uitkomt. Zijjn er al meer met verlof/ ziektewet/ bijna met verlof ?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij zijn een weekje met vakantie

Wat balen dat je al thuis zit zeg ! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee.. Zou wel echt de rust nemen en goed naar je lichaam luisteren.

Na de vakantie nog 5 weken werken en dan met verlof
Carpe diem
Oo lekker hoor Kim, geniet ervan! En na deze vakantie nog 5 weken, dan ga je mrt 36 wk met verlof ? Dat is ook al bijna aftellen dus
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad met 36 weken als ik dat red , waar ik wel vanuit ga
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
fijn dat het goed gaat met jullie! Hier alleen last van maagzuur af en toe en veel plassen, vandaag weer een goede echo gehad ze groeit goed en volgt de p10 lijn. Ze is lekker actief in de buik en ligt eigenlijk bij elke echo al met haar hoofd beneden dus hopelijk blijft ze zo lekker liggen, ik blijf wel nog onder controle bij de gynaecoloog.



Ik ga ook geen fotoshoot laten doen, rond eind februari ga ik met verlof als ik het tot die tijd uit houd haha.



Inmiddels 5kg aangekomen, buik blijft wel wat klein maar dat heeft ook wel voordelen haha, zal binnenkort denk ik wel een groeispurt krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag ook weer controle bij de VK gehad. Buik inmiddels 31,5 waar het 29,5 had moeten zijn. Lijkt dus wel alsof het nu heel hard gaat. Ben ook 1,5 kilo in 2 weken aangekomen. 7 kilo nu in totaal. Gelukkig gaat het met de kleine allemaal goed. Ligt al wel met het hoofdje naar beneden. Of het dan vanaf nu zo blijft geen idee, hij heeft natuurlijk nog alle ruimte om weer te veranderen van positie.

Het (verlof, bevalling, eerste keer de kleine zien) komt nu toch ook wel steeds dichterbij allemaal hoor. Kijk er echt naar uit!
Alle reacties Link kopieren
@Madiran ik ben dan rond de 36 weken, maar omdat ze hier niet echt aan verlof doen voor de bevalling, behalve dat als je het wil de dokter je ziek schrijft wanneer het niet meer gaat, of wanneer je niet meer wil werken. Maar ik moet toch ergens van uit gaan, ook voor mijn collega's, ik zit er ook niet echt op te wachten dat opeens mijn vliezen breken op het werk haha. Ik denk dat het wel fijn is om 4 weken aan te houden, maar we zullen zien hoe het gaat. Vervelend dat je al in de ziektewet zit, maar alles voor een gezonde baby natuurlijk!!!!



Ik denk ook niet dat ik een professionele shoot ga doen, ik vraag eerst een vriendin en mijn vriend om even wat leuke foto's te maken, je kan tegenwoordig zoveel, maar lijkt me wel leuk om iets anders te hebben dan de standaard ik ben zoveel weken zwanger buikfoto's. Uiteraard heb ik die ook wel, haha. îk vroeg me vooral af wat de beste tijd is om het te doen.



@Kimj25, heerlijk een weekje oostenrijk, geniet er van!!!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me inderdaad ook wel fijn om een richtlijn aan te houden .. en het zou je maar gebeuren dat je vliezen breken op je werk



Hier totaal geen fijne vakantie, ik wil naar huis ben hartstikke ziek geworden en heb alleen nog maar op bed gelegen ..
Carpe diem
Hoi meiden, ik voel me ook al echt groot worden nu. Ben ook al 12 kg aangekomen maar het zit eigenlijk vooral bij mijn buik, aan de achterkant zie je zegmaar niet dat ik zwanger ben.

Ik had vorige week controle bij de verloskundige en ik moet volgende week dinsdag een extra groeiecho laten maken, naar aanleiding van het opmeten van mijn buik kreeg ze de indruk dat hij 2 weken groter lijkt. In verband met de kans op zwangerschapsdiabetes moet dit extra gecheckt worden. Hopelijk heb ik geen zwangerschapsdiabetes en blijkt het loos alarm. Paar weken geleden bij de 3D/4D echo was de baby qua grootte namelijk prima, lag 2 dagen voor. Lijkt me wel gek als hij binnen een paar weekjes zo enorm zou zijn gegroeid.



Verder gaf de verloskundige aan dat hij met zijn hoofd naar beneden ligt, maar nog wel hoog ligt. Al heb ik de laatste week wel last van een soort ongesteldheidskrampen en hier en daar wat steekjes in mijn baarmoedermond/vagina. Heb gelezen dat dit kan komen door indaling. Heb gek genoeg opeens ook geen last meer van maagzuur. Misschien ligt hij toch lager inmiddels?



Hoop dat met jullie verder alles goed gaat. Ben zelf echt aan het aftellen tot mijn verlof, na deze week nog maar 2,5 week werken. Schiet al echt op. Ik ben er ook wel aan toe, slaap slecht (vaak naar het toilet, meestal een uur wakker liggen 's nachts) en ben wel toe aan rust.



En oh ja, de eerste vrouw uit mijn zwangerschapsgym is 5,5 te vroeg bevallen van haar zoontje. Komt nu wel erg dichtbij allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap kim!



Fruitsalad idd hopen op loos alarm! Hier meten ze m'n buik niet ze voelen alleen hoe hoog de baarmoeder ligt.



Het schiet inderdaad allemaal lekker op! Ik slaap gelukkig nog prima alleen wel veel plassen en soms maagzuur, van mij mag t einde snel in zicht komen! Ik vind de wekelijkse controle sinds 22 weken best vervelend maar ook wel fijn en geruststellend dat alles goed in de gaten gehouden word
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Kim! Hopelijk knap je snel weer op!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je ziek bent op je vakantie, Kim.

Ze meten mijn buik ook telkens op en 3 weken geleden liep ik al 2 weken voor en met de controle van vandaag was dat nog zo. Ik hoef me geen zorgen te maken, zei de VK.

De leerling verloskundige wilde het hartje gaan luisteren maar ze kreeg ons beebje niet te pakken!

Wel trappen tegen die microfoon maar telkens weg draaien... Ze voelde zich ongemakkelijk maar ik vond het super grappig!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Kim!

Hier precies hetzelfde fruit, tav extra groeiecho. M'n buik leek 2 weken voor te liggen en m'n baarmoeder zit al tegen m'n ribben (verklaarde wel meteen pijnklachten aldaar ) maandag suikertest gedaan ivm diabetes (VIES!!) en hb geprikt maar gisteren daarvan goede uitslagen gehad.

Ik hou het voor nu maar gewoon op grote baby, kan er toch weinig aan veranderen
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat met iedereen! Balen van de zieke meiden! Hopelijk snel beter



Hier ook nog onder strenge controle vanwege een grote achterstand, als hij straks niet meer gaat groeien gaan ze besluiten of ze hem halen, heel spannend allemaal en erg jammer dat ik deze zwangerschap wederom niet onbezorgd kan genieten



Maar ook dit mannetje gaat groot worden uiteindelijk
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!



Wat leuk om te zien dat er nog zoveel van jullie redelijk actief schrijven op het forum. Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest en heb een hoop teruggelezen. Zoveel herkenning in al jullie verhalen!! Dat is echt leuk om te zien.

Op dit moment ben ik 30+6. Ik ben van de week met mn man wezen kijken bij een flexibele kdv en we hebben ons meteen ingeschreven. Zaterdag de groei-echo ivm de lage ligging van de placenta die bij 20 weken was geconstateerd. Volgende week komt de kraamzorg voor een intake.

De week erna naar de verloskundige om het geboorteplan door te spreken. Ik weet al precies wat ik wil (en wat niet), al heb je er natuurlijk weinig grip op verder.

Ik zit voor een deel in de ziektewet en werk nog 2,5 week parttime tot aan het verlof (bij 34 weken). Dan ga ik gelijk alles wassen en de vluchttas klaarzetten (haha). En dan aftellen!



Verder heb ik geen cursus gevolgd of yoga gedaan. Ik doe wel aan zwangerschapszwemmen (om de week) en ik ben met mijn man naar een informatieavond in het ziekenhuis geweest. Dat was heel prettig.



Het lijkt me erg leuk als we straks met zijn allen tegelijk aftellen. Kijken wie er als eerste mag, haha

Of wie weet is er een babyboom-dag dat ineens heel veel meiden tegelijk bevallen!

Ben heeeeeeeel nieuwsgierig naar de kleine in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!! Hiero is de baby elke dag hyperactief! Heb elke dag wel een paar keer dat ze flink draait (niet heel erg fijn gevoel) en ze ook flink aan het schoppen is. Hebben jullie dit ook of is jullie kindje rustiger?

Zou het kunnen betekenen dat ze straks ook een druktemakertje is als ze geboren is?
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Dat draaien herken ik ook echt als een niet heel fijn gevoel. Maar wel super dat ik hem of haar voel!

Hebben jullie ook eet/drink verslavingen?? Ik heb er 1.. Citroen ranja! Heeeerlijk. Op het werk nu ook maar een fles neergezet.



Vandaag (eindelijk) de geboorte kaartjes klaar. Wat vreselijk was dat. Ik dacht dat doe ik wel even. Vond het erg moeilijk. De proefdrukken besteld. Ben benieuwd! Jullie de kaartjes al klaar??
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een drukke baby. Aan de ene kant ben ik blij dat ze goed beweegt, maar die stompen tegen m'n ribben, trappen in m'n blaas en het draaien doen soms flink pijn.



Ik ben onlangs begonnen met zwangerschapsyoga. Qua yoga stelt het weinig voor, maar het is wel lekker ontspannend en ook wel leuk om meer 'lotgenoten' te leren kennen.



Geboortekaartje hebben we nog niet. We hebben namelijk ook nog steeds geen naam

Alle namen die ik leuk vind, vind m'n man vreselijk en vice versa. We hebben nu een paar namen die we 'wel prima' vinden, maar ik wil het liefst een naam die we allebei echt leuk vinden. Ik begin nu wel zenuwachtig te worden, omdat we nog steeds geen naam hebben. Hoe hebben jullie de keuze aangepakt?
procne wijzigde dit bericht op 20-01-2017 18:38
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel dames



Hier ook een drukke baby , vooral als ik wil gaan slapen mijn vriend heeft gister liggen luisteren met een wc rol en kon iets horen , zo schattig



Hier meten ze de buik ook niet en voelen ze ook alleen maar .



Geboorte kaartje zijn we nog niet helemaal over uit, heb nog een paar proef modellen besteld om te kijken of er nog wat tussen zit.

De 2e naam zijn we nu ook over uit

Dat ging zo makkelijk bij ons , de eerste naam wisten we al voor ik zwanger was en bij de 2e naam 2 keuzes en daar waren we al snel over uit.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Naam hebben wij ook al, kaartjes gaan we binnenkort naar kijken!



Druk in de buik is ze hier heel erg, ik heb niet het idee dat ze draait, ik krijg enkel schoppen rond mijn navel en soms bij m'n blaas, heel af en toe bij m'n ribben/maag en dat voelt naar. Op alle echo's ligt ze met haar hoofd naar beneden, billen omhoog en haar voeten bijna bij het gezichtje of bij het buikje (daarom denk ik de schoppen ter hoogte navel? Haha) en het gezicht naar boven als ik op m'n rug lig. Slechts bij 1 echo 20 weken lag ze andersom ze heeft dus echt een voorkeurs houding
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt ze al weken precies hetzelfde als bij jou wortelsap wat grappig haha!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Mama1234 oh.. dat is heftig! Halen.... dat ze je beebje misschien moeten gaan halen. Dat past zo slecht in mijn woordenboek. Als het moet dan komt het natuurlijk wel goed. Maar hoe langer bij mama in de buik.. hoe beter. Het liefst. Wanneer weet je daar meer over?



Hier gaat alles goed. Morgen wat baantjes trekken. Dat is me vorig weekend wel goed bevallen. En als het even kan, wil ik woensdag een les zwangerschaps zwemmen mee pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven